بازدید 3919

باز هم ۳۵ درصد از ارزش پول ونزوئلا افتاد

کد خبر: ۸۷۳۹۴۱
تاریخ انتشار: ۰۹ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۸:۱۸ 29 January 2019

دولت ونزوئلا که با تورم شدید روبه رو است، برای یکسان سازی نرخ مبادله ارز دولتی در این کشور، ۳۵ درصد از ارزش پول ملی را کاهش داد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایرنا، دولت ونزوئلا ارزش پول ملی خود را ۳ هزار و ۲۰۰ بولیوار به ازای هر دلار اعلام کرد که با ۳ هزار و ۱۱۸ بولیوار اعلام شده از سوی تارنمای اعلام نرخ ارز در بازار سیاه این کشور (dolartoday.com) مطابقت دارد.

با این اعلام دولت ونزوئلا، ارز در این کشور از این پس توسط یک سامانه فنی متعلق به یک شرکت خصوصی به نام «Interbanex» تامین می شود که گفته است براساس «عرضه و تقاضا» عمل می کند.

به گزارش خبرگزاری فرانسه، این اقدام تغییر سیاستی عمده از سوی دولت سوسیالیست «نیکلاس مادورو» رئیس جمهوری ونزوئلا است که از سال ۲۰۰۳ تاکنون سیاست کنترل سختگیرانه نرخ ارز را در پیش گرفته بود.

این سیاست سبب شده بود مردم و شرکت ها در ونزوئلا برای تهیه دلار به بازار سیاه روی آورند که در آن قیمت دلار ۳۰ برابر چیزی بود که دولت اعلام می کرد.

گفتنی است، یکسان سازی نرخ مبادله ارز در حالی اعلام می شود که ونزوئلا در هفته های اخیر درگیر تحولات عمده سیاسی بوده و با بحرانی تازه افزون بر بحران اقتصادی روبرو است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر