بازدید 2549

سیلاب در غرب و جنوب غرب

کد خبر: ۸۷۳۷۷۱
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۷ 28 January 2019

سازمان هواشناسی اعلام کرده طی امروز و فردا مناطق وسیعی از کشور شاهد بارش و برف و باران خواهد بود و در غرب و جنوب غرب کشور خطر سیلاب وجود دارد.

به گزارش مهر، مدیر کل پیش بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور اعلام کرد: امروز سامانه بارشی در کل نیمه غربی کشور، دامنه های شمالی و جنوبی البرز مرکزی و غربی و بارش پراکنده در مناطقی از شمال شرق کشور پیش بینی می شود.

احد وظیفه افزود: بیشترین بارش امروز در استان های آذربایجان غربی، شرقی، اردبیل، گیلان، غرب مازندران، کردستان، کرمانشاه، زنجان، قزوین، البرز، شمال تهران، همدان، ایلام، لرستان، خوزستان، چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد خواهد بود.

وی ادامه داد: فردا سه شنبه بارش ها به تدریج در جنوب غرب و غرب کشور کاهش یافته و بخش هایی از مرکز، جنوب، شرق و شمال شرق کشور را در بر خواهد گرفت.

فردا بیشترین بارش در جنوب شرق لرستان، شرق خوزستان، چهار محال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد، غرب استان فارس، شمال استان بوشهر و سواحل شرقی دریای خزر خواهد بود.

به گفته وی طی امروز و فردا وزش باد شدید در مناطق شرقی و جنوب شرقی کشور باعث خیزش گرد و خاک و کاهش دید و کیفیت هوا خواهد شد.

وظیفه تأکید کرد: اواخر وقت امروز با کاهش دما در استان های آذربایجان غربی و شرقی، اردبیل، زنجان و مناطق شمالی کردستان بارش برف پیش بینی می شود. بارش در ارتفاعات و محورهای مواصلاتی و گردنه های شمال غرب، دامنه های البرز مرکزی، زاگرس مرکزی در لرستان، چهارمحال و بختیاری و کهکیلویه و بویراحمد به صورت برف، کولاک و احتمال رخداد پدیده بهمن نیز وجود دارد.

در استان های واقع در جنوب غرب و غرب، شدت بارش باران گاهی رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید پیش بینی شده که آب گرفتگی معابر، طغیان رودخانه ها و سیلابی شدن مسیرها را در این مناطق در پی خواهد داشت.

همچنین افزایش سرعت باد روی مناطقی از کشور عراق، احتمالاً شرایط را برای نفوذ گرد و خاک به نقاط مرزی کشور ما مهیا می کند.

وی تصریح کرد: امروز و اوایل وقت فردا، مرکز و غرب خلیج فارس، مواج و طوفانی پیش بینی شده است و دریای خزر نیز از بعدازظهر متلاطم شده و فردا سه شنبه و چهارشنبه نیز مواج خواهد بود.

هوای تهران امروز ابری در بعضی ساعات بارش باران و وزش باد پیش بینی شده و بیشترین و کمترین دمای هوای پایتخت امروز به ترتیب ۱۲ و ۸ درجه سانتیگراد اعلام شده که فردا با کاهش پنج درجه ای دما کمترین دمای پایتخت به سه درجه سانتی گراد کاهش خواهد یافت.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
فریت بار
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# توماج صالحی # نمایشگاه کتاب # موسسه مصاف # صادق زیباکلام # سیل
وب گردی