بازدید 16086
آخرین تحولات خاورمیانه؛

شلیک دو موشک بالستیک از سوی مبارزان یمنی به محل تجمع سعودی ها/ اعلام تاریخ دور بعدی گفت وگوهای طالبان و آمریکا/ بسته شدن کنسولگری پاکستان در مزار شریف/ حمایت قاطع صدر اعظم آلمان از موجودیت اسرائیل/ آبروریزی تبعه سعودی در فرودگاه بیروت

مسامحه اردن با اسرائیل و تعلل در احیای روابط با دمشق و تهران، اعلام تاریخ دور بعدی گفت وگو‌های طالبان و آمریکا، کنسولگری پاکستان در مزارشریف بسته شد، واکنش صدراعظم آلمان به موجودیت اسرائیل، آبروریزی تبعه سعودی در فرودگاه بیروت و دیدار السیسی و البشیر از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به شلیک دو موشک بالستیک مبارزان یمنی به نجران نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۸۷۳۶۳۵
تاریخ انتشار: ۰۸ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 28 January 2019

مسامحه اردن با اسرائیل و تعلل در احیای روابط با دمشق و تهران، اعلام تاریخ دور بعدی گفت وگو‌های طالبان و آمریکا، کنسولگری پاکستان در مزارشریف بسته شد، واکنش صدراعظم آلمان به موجودیت اسرائیل، آبروریزی تبعه سعودی در فرودگاه بیروت و دیدار السیسی و البشیر از جمله مهم‌ترین خبر‌ها و رویداد‌های مرتبط با خاورمیانه در ۲۴ ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به شلیک دو موشک بالستیک مبارزان یمنی به نجران نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ مبارزان یمنی، محل تجمع مزدوران سعودی را در جنوب این کشور با دو موشک بالستیک هدف قرار دادند؛ اقدامی که بار دیگر نشان داد، آتش جنگ افروخته شده در خاک یمن هنوز فروکش نکرده و تجاوز و اشغالگری سعودی ها همچنان با پاسخ مبارزان یمنی رو به رو می شود.

نیروهای یمنی دو موشک بالستیک از نوع زلزال ۱ را به محل تجمع مزدوران ارتش سعودی در صحرای البقع در استان نجران عربستان سعودی شلیک کردند.

از سوی دیگر منابع یمنی از کمین موفق ارتش و کمیته های مردمی یمن ضد نظامیان سعودی در نجران خبر دادند.

این منابع به یورش ناکام نظامیان سعودی که با مشارکت جنگنده ها و بالگردها رخ داد، اشاره کردند.

مسامحه اردن با صهیونیست ها و تعلل در احیای روابط با دمشق و تهران


هفته گذشته اردن در سطح روابط دیپلماتیک خود شاهد تصمیم گیری درباره دو پرونده مربوط به همسایگان خود یعنی رژیم صهیونیستی و سوریه بود که رفتارهای ضد و نقیض مقامات اردن را آشکارتر کرد.

روزنامه الکترونیکی «رأی الیوم» در این باره نوشت: با وجود اینکه نمایندگان پارلمان اردن در حال رقابت برای برقراری روابط با سوریه هستند، دولت اردن همچنان در این پرونده به کُندی پیش می رود و چند روز پیش نیز در اقدامی منفعلانهف تنها به تعیین کاردار در سفارت اردن در دمشق بسنده کرد و حتی تا به این لحظه خواسته نمایندگان پارلمان برای توسعه روابط با ایران را نادیده گرفته است.

در مقابل این تصمیم اردن، شاهد تعامل مقامات اردن با پرونده فرودگاه رژیم صهیونیستی در مرز اردن بودیم که با وجود تأکید مقامات اردن بر پیگیری این موضوع، تحرکات اردنی ها و حتی معاهده صلح «وادیعربه» و روابط دیپلماتیک دو طرف نتوانست مانع این رژیم برای نقض حاکمیت اردن شود و این کشور را از احداث فرودگاه «رامون» در مرز اردن که مانعی در برابر فعالیت فرودگاه ملک حسین است، باز نداشت.

کاپیتان «هیثم میستو»، رئیس سازمان هواپیمایی غیرنظامی اردن در این باره تأکید کرد، فرودگاه رامون رژیم صهیونیستی بر خلاف استانداردهای بین المللی مربوط به حاکمیت کشورها و حریم هوایی است و حتی در روز افتتاح این فرودگاه، «ابراهیم الجازی» وزیر اسبق اردنی گفت، افتتاح این فرودگاه یکجانبه صورت گرفت و بر خلاف توافقنامه های صلح و توافقنامه شیکاگو، ویژه پروازهای غیرنظامی است.

به نوشته رأی الیوم، با وجود اظهارنظرهای منفعلانه مقامات اردن در این باره، به نظر می رسد، دولت این کشور با وجود اقدامات تحریک آمیز رژیم صهیونیستی به دنبال تحرکات دیپلماتیک است و این را در پرونده منطقه الباقوره و الغمر، تجاوزات مکرر به اماکن مقدس، ایجاد کانال دریایی و ... شاهدیم؛ همچنان که «غسان المجالی» سفیر این رژیم نیز همچنان در دفتر خود در تل آویو حضور دارد.

همزمان با افتتاح این فرودگاه، اردن اعلام کرد، یک دیپلمات را به عنوان کاردار در سفارت این کشور در دمشق تعیین کرده است، در حالی که اردن همچنان از اینکه سطح روابط دیپلماتیک خود با تل آویو را کاهش دهد، خودداری می کند.

در همین ارتباط، چند تن از نمایندگان پارلمان اردن با «مجتبی فردوسیپور» سفیر تهران در امان نیز دیدار کردند و «نضال الطعانی» رئیس کمیته امور خارجه پارلمان اردن خواستار ایجای فضایی برای توسعه روابط بین اردن و ایران به خصوص در سطح روابط پارلمانی شد.

بنا بر این گزارش، نمایندگان پارلمان اردن در زمینه برقراری روابط با سوریه و متحدان آن به مراتب جلوتر از دولت این کشور حرکت می کنند، در حالی که دولت اردن نیز در زمینه برقراری ارتباط با رژیم صهیونیستی جلوتر از نمایندگان پارلمان است. پس از گذشت بیش از یک ماه از سفر هیأت پارلمانی اردن به دمشق، «عاطف الطراونه» رئیس پارلمان اردن از همتای سوری خود رسما برای حضور در کنفرانس پارلمان های عربی در امان دعوت کرد.

به نوشته رأی الیوم، هرچند برخی اصرار بر این دارند که الطراونه بدون مشورت دولت تصمیم گیری می کند، همین نشان می دهد که دولت اردن در زمینه بهبود روابط با دمشق بسیار کُند عمل می کند و البته این سیاست را به صورت معکوس در برخورد با رژیم صهیونیستی و پاسخ به اقدامات آن که نقض حاکمیت اردن است، اعمال می کند.

این روزنامه در پایان نوشت، در هر صورت استمرار این خط مشی اردن مثبت به نظر نمیرسد به خصوص اینکه اقدام دیرهنگامی که اردن در برقراری روابط با بغداد اتخاذ کرد، نیازمند گسترش آن با محیط اطراف خود است.

اعلام تاریخ دور بعدی گفت وگوهای طالبان و آمریکا
وزارت امور خارجه قطر روز یکشنبه گفت: دور دیگر از گفت وگوهای صلح میان طالبان افغانستان و آمریکا آزمایشی برای ۲۵ فوریه زمانبندی شده است.

این گفت وگوها بعد از آن تعیین شد که یک پیش نویس توافق صلح برای پایان احتمالی طولانی ترین جنگ آمریکا به دست آمد.

این مقام گفت: «دو طرف موقتا توافق کردند روز ۲۵ فوریه دوباره گرد هم بیایند.»

بر اساس این پیش نویس نظامیان آمریکایی در عرض هجده ماه بعد از امضای توافق از افغانستان خارج می شوند و در این صورت، جنگ در این کشور هفده سال بعد از تجاوز نیروهای با هدایت آمریکا به افغانستان پایان خواهد یافت.

کنسولگری پاکستان در مزارشریف بسته شد
وزارت امورخارجه پاکستان اعلام کرد، این زن پس از بازرسی محافظان کنسولگری و پیدا شدن نارنجک در کیف دستی او بازداشت شده است.

وزارت امور خارجه پاکستان از مقامات امنیتی افغان خواسته که امنیت کنسولگری های پاکستان را در افغانستان کامل تأمین کنند و نتایج تحقیقات از مظنون را با اسلام آباد در میان بگذارند.

منیر فرهاد، سخنگوی والی بلخ به شبکه خبری بی بی سی گفته است: دختری که دستگیر شده است، هفده سال دارد و یکی از متقاضیان ویزای پاکستان بوده است.

به گفته فرهاد، این دختر جوان در بازداشت است و تحقیقات از او ادامه دارد. او گفت، تا هنگام کامل شدن تحقیقات نمی توان قضاوت کرد که آیا او قصد حمله به کنسولگری را داشته است یا نه.

در همین حال عادل شاه عادل، سخنگوی پلیس ولایت بلخ هم گفته است که دو زن دیگر که همراهان این دختر بوده اند نیز بازداشت شده اند.

پاکستان در شهرهای مزارشریف، قندهار، هرات و جلالآباد کنسولگری دارد.

سال گذشته میلادی کنسولگری پاکستان در جلال آباد در شرق افغانستان هم برای حدود یک ماه بسته شد. پاکستان دلیل آن را دخالت مقامات در امور اجرایی کنسولگری خوانده بود.

کنسولگری پاکستان در مزارشریف در منطقه حوزه چهارم امنیتی این شهر قرار دارد و گفته می شود، روزانه حدود ۵۰۰ متقاضی ویزای پاکستان به این کنسولگری مراجعه می کنند.

مرکل: اسرائیل باید موجودیت خود را حفظ کند


«آنگلا مرکل» صدراعظم آلمان در مصاحبه با یک رادیوی اسرائیلی گفت: من نگرانی اسرائیل درباره ایران و سیاست هایی که موجودیت این رژیم را تهدید می کند، را درک می کنم.

وی افزود: این حق اسرائیل است و مهم است که به فکر منافع امنیتی خود باشد.

مرکل که به مناسبت سالروز یادبود هلوکاست با این رادیوی اسرائیلی مصاحبه می کرد مدعی شد، اینکه سیاست های ایران تهدیدی برای تل آویو است درست است.

وی با اشاره به اینکه شرایط در سوریه به طور طبیعی تهدیدی برای اسرائیل است تأکید کرد، این رژیم باید موجودیت خود را حفظ کند.

روزنامه هاآرتص نوشت، مرکل درباره حضور مستشاران ایرانی در سوریه با «ولادیمیر پوتین» رئیس جمهور روسیه گفت وگو کرده است. مرکل در این زمینه گفت: این یکی از دلایلی است که به عنوان مثال ما تلاش میکنیم نیروهای ایرانی در نزدیکی مرزهای جولان (اشغالی) نباشند.

آبروریزی تبعه سعودی در فرودگاه بیروت

یگان بازرسی ها در نیروهای امنیت داخلی لبنان مستقر در فرودگاه بین المللی بیروت یک شهروند سعودی را که حدود ۸ هزار قرص روانگردان و مخدر در اختیار داشت، بازداشت کردند.

وی برای انجام تحقیقات بیشتر به مراجع ذیربط ارجاع داده شد.

تجارت مواد مخدر در عربستان که ادعای ام القرای جهان اسلام را دارد، به یکی از پررونق‌ترین قاچاق های دنیا تبدیل شده و عربستان سومین کشور مصرف کننده مواد مخدر در دنیا به شمار می رود.

با وجود اینکه عربستان مجازات اعدام را برای قاچاقچیان مواد مخدر در نظر گرفته، پرونده هایی نظیر قاچاق مواد مخدر در این کشور روز به روز افزایش پیدا می کند. به عنوان مثال در سال ۲۰۱۶ حدود ۱۷۷۶ تن به اتهام تجارت مواد مخدر بازداشت شدند. اما این رقم در سال ۲۰۱۸ به حدود ۴ هزار و ۸۴۱ نفر افزایش پیدا کرد که تمام آنها سعودی هستند. به این ترتیب، آمار بازداشت شدگان در پرونده های مواد مخدر طی دو سال تقریباً سه برابر شده است. به این ترتیب می توان گفت، روزانه ۱۳ قاچاقچی مواد مخدر در عربستان بازداشت می شوند.

در سال ۲۰۱۸، حدود ۸۳ میلیون قرص روانگردان کپتاگون در عربستان سعودی کشف و ضبط شده که حدود سه برابر جمعیت این کشور است. همچنین ۲۸ تن حشیش و ۹۰ کیلوگرم هروئین از دیگر موارد ضبط شده در عربستان است، حال آنکه مقادیر قابل توجهی از انواع دیگر مواد مخدر نیز در این کشور کشف و ضبط شده است.

سه سال پیش نیز مقامات امنیتی در فرودگاه بینالمللی بیروت حدود دو تن مواد مخدر و قرص روانگردان کشف کردند که یک شاهزاده سعودی قصد داشت آن را به عربستان منتقل کند. این محموله متعلق به «عبدالمحسن بن ولید بن عبدالمحسن بن عبدالعزیز» بود که شامل ۲۴ بسته و هشت چمدان حاوی مواد مخدر از نوع کپتاگون بود و قرار بود به مقصد منطقه حائل (در شمال غرب عربستان) قاچاق شود.

جزئیات دیدار السیسی و البشیر

رؤسای جمهور مصر و سودان بر اهمیت هماهنگی در اتخاذ مواضع به منظور حل نهایی بحران سد النهضه اتیوپی تأکید کردند.

دو طرف در این دیدار بر اهمیت هماهنگی در مواضع برای تسریع در رسیدن به حل نهایی بحران سد "النهضة" اتیوپی تأکید کردند.

بشیر در نشستی خبری که بعد از نشست با السیسی در پشت درهای بسته برگزار شد، گفت: سد النهضه مسأله ای حیاتی برای مصر و سودان است، به گونه ای که مصر منافع زیادی در آب های نیل دارد و راه اندازی سد النهضه برای سودان و مصر حائز اهمیت است.

السیسی نیز در این نشست گفت: ما درباره تحولات مربوط به مذاکرات سد النهضه و اهمیت رسیدن به توافق بین مصر و سودان و اتیوپی در آینده ای نزدیک بحث و تبادل نظر کردیم.

رئیس جمهور سودان در این نشست بر اهمیت همکاری دوجانبه و امنیتی بین کشورش و مصر تأکید کرد و گفت: برخی نهادهای منفی برای بر هم زدن ثبات در منطقه تلاش می کنند.

وی گفت، السیسی را در جریان تحولات سودان به دور از آنچه در رسانه ها منتشر شده است قرار داد و گفت، ملت سودان مردمی آگاه هستند و به کسی اجازه نمی دهند که ثبات کشورشان را بر هم زند.

البشیر ضمن ابراز خوشنودی از سطح روابط با مصر در زمینه های مختلف اقتصادی، سیاسی، امنیتی، و نظامی گفت، خارطوم و قاهره دیدگاه های مشترکی در قبال مسائل مختلف و تحولات منطقه دارند.

سفر البشیر به مصر در حالی صورت گرفته که اعتراضات مردمی در این کشور از چهارشنبه ۱۹ دسامبر ۲۰۱۸ (۲۸ آذر ۹۷) آغاز شد. جرقه تظاهرات سراسری در سودان زمانی زده شد که دولت این کشور آفریقایی تصمیم به افزایش قیمت نان گرفت. بر اساس آمارهای دولتی از ابتدای ناآرامی های سودان تا کنون حدود ۳۰ تن جان باخته و صدها تن نیز زخمی شده اند.

درخواست بیپاسخ گزارشگر سازمان ملل از ریاض

گزارشگر سازمان ملل متحد برای بازدید از محل قتل روزنامه نگار منتقد سعودی و همچنین جهت دیدار از ریاض درخواست داده، اما تاکنون ریاض به این خواسته پاسخ نداده است.

آگیس کالامار که دیداری از ترکیه را آغاز کرده است، تحقیق درباره قتل خاشقجی را برای آشکار شدن واقعیت های پرونده و محاکمه دست اندرکاران آن ضروری خواند.

محمد ناصر، خبرنگار العالم در ترکیه گزارش داد، جنایت قتل خاشقجی بار دیگر و این بار از راه تلاش برای انجام تحقیق بین المللی و مستقل در اولویت های اخبار روز قرار گرفت. آگیس کالامار گزارشگر سازمان ملل متحد ریاست کمیته تحقیقات جنایی بین المللی را بر عهده گرفت و قبل از آن که با دعوت رسمی ترکیه وارد آنکارا شود، خواستار دیدار با سفیر عربستان در ترکیه و همچنین موافقت با بازدید اعضای کمیته تحقیق از محل کشته شدن خاشقجی شد. او همچنین منتظر پاسخ به درخواستش برای دیدار با مقامات عربستان در ریاض است.

کالامار به خبرنگاران گفت: عربستان اعتراف کرد این جنایت از قبل و با همدستی برخی از مقامات این کشور برنامه ریزی شده بود، به عقیده من از نظر مقررات بین المللی حقوق بشر، قتل خاشقجی تمامی ویژگی هایی را که بتوان آن را اعدام در خارج از چارچوب قضایی دانست داراست و حال این عربستان است که باید خلاف این برداشت را اثبات کند.

ترکیه نیز از زبان وزیر امور خارجه اش اعلام کرد، وقت آن رسیده تا در این پرونده تحقیقی بین المللی آغاز شود.

وزارت امور خارجه ترکیه از گزارشگر سازمان ملل خواست تا سفری به ترکیه داشته باشد؛ این سفر تا دوم فوریه ادامه خواهد داشت. آنکارا از آمادگی خود برای همکاری با هر نوع تحقیق بین المللی خبر داد و گزارشگر سازمان ملل نیز از تلاش برای تحقیق مستقلی گفت که بتواند به بازرسان این امکان را بدهد تا به دلایل و مستندات در اختیار ترکیه و عربستان دست یابند و این اسناد را به شیوه ای بی طرفانه بررسی کنند. او این تحقیق را برای پایان دادن به پرونده قتل خاشقجی و محاکمه عوامل این قتل لازم دانست. کالامار نتایج تحقیقاتش را ماه ژوئن به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد تحویل خواهد داد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۸
انتشار یافته: ۴۱
طالبان با همه داره مذاکره میکنه حتی با فرازمینی ها !!!!

ایران منافع بلند مدت خودش را در اکثر موارد فدای دستگاه دیپلماسی اش در مذاکرات با گروههای غیر مردمی کشورهای جهان کرده است

وقت آن شده در وزارت خارجه تکانی اتفاق بیفتد
طالبان و داعش و بوکوحرام و ...... همگی نابود خواهند شد.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
برعکس برای رسیدن به منافع ملی حتی با شیطان هم میتوان مذاکره کرد
سعودی ها کی آبرو داشتند که تو بیروت آبرویشان رفته باشه !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
اروپایی ها امریکایی خیلی روی عربستان سعودی حساب می کنند، شما نگاه نکن بین اعراب برادرکشی راه انداخته نگاه کن چقدر تحویلش می گیرند.
درسته عربستان سومه، متاسفانه ایران اوله در مصرف مواد
بن سلمان اره و امثال ایشان بخاطر امتیاز کوچک بمباران یمن، قتل خاشقچی میلیاردها دلار خرج می کنند و باعث گردن کلفت تر شدن دولت امریکا می شوند، بخاطر همین دولت امریکا به کشورهای دیگر به چشم نوکر نگاه می کند، مذاکره برد ـ برد برای فرو رفتن توی توهم خوب است و کلاس درس و سخنرانی خوب است نه در واقعیت، امثال بن سلمان اره نظم و تعادل بین کشورها جهان را بهم می زنند، امروز نوبت ونزوئلا است فردا ما پس فردا چین و... اگر دولت امریکا انتخابات کشوری را تایید کند دولت قانونی است اگر تایید نکند آن دولت غیر قانونی است چرا چون با امثال بن سلمان اره هم دوره شده ایم، چون اعتراضی به زیاده خواهی دولت امریکا نداریم با یک ویزا دهان خیلی ها بسته شده با یه اسکار با یه جایزه .... ولی خوب چون خدا با ماست ما پیروز هستیم، اگر در این راه مردیم اسطوره می شویم برای نسل های بعد از خود. همیشه از جایی که انتظار نداریم خدا به ما کمک می کند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
جناب چرا کلاس کار عربستان سعودی و بن سلمان اره را می آوری پایین به بعضی ها برمیخوره
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
دمت گرم با بن سلمان اره گفتنت خیلی حال میکنم
ملت اعراب نیاز دارد دوره به گذشته اش برگردد. چگونه در صدر اسلام عمل کرد که تا قلب اروپا پیشرفت، وقتی از خودمان بدمان آمد وقتی دچار افراط شدیم باجود این همه ثروت جایگاهی ندارند همه اروپایی ها ملت عرب را به چشم اسکناس می بینند. چرا؟
پاسخ ها
هه
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
شما ها که دنیا در هزار سال پیش میبینید از خواب بیدار شوید . بزرگترین دشمن مملکت ما برخی کشورهای عرب هستند و بیشترین ضربه را از آنها خورده ایم . وقت آن است که با همه دنیا بدون ایدئولوژی و شعار و مرگ بر آن بر اساس منافع ملی تعامل داشته باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
کدام کشور عربی حاضره کشورهای عربی دیگر را جمع کند، مگه عربستان سعودی اجازه می دهد. کشوری که اشاعه دهنده افراط وهابیت است همه گونه حمایت از دولت امریکا برخوردار است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
برای اینکه موضوع اصلی یعنی افراط فراموش شود و ضعف و نتوانی عربستان سعودی در رهبری کشورهای عربی بی جهت به اختلافات جزی با ایران دامن زده می شود تا مشکل اصلی که تندروی وهابیت و تفرقه است فراموش یا کمرنگ شود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
ملت عرب تا زمانی که دولت امریکا اجازه ندهد با هم نمی توانند متحد شوند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
بهتر است بفکر خودمان باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
این تنش و ناارامی در خاورمیانه بخاطر حاکمیت وهابیت تندرو است وهابیت را انگلیس ساخت و امریکا تغذیه و هدایتش می کند.نتیجه وهابیت جنگ و خون ریزی بین مسلمانان است. .
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
چقدر حقیر هستند این آل سعود که این بردار کشی و ناآرامی را نمی بینند، از گاو شیرده نامیده شدن خجالت نمی کشند
جاسم
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
چطور می شود از شر وهابیت تندرو خلاص شد؟ برای وحدت بین ملت اعراب کدام کشور شایستگی دارد؟ اگر کشوری مجری شود و با ملت کشورهای عربی ارتباط برقرار کند این اتحاد و همبستگی شدنی است. ولی کدام کشور چنین می کند؟
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
گاهی در شرایط ارامش به نتیجه می رسیم گاهی در شرایطی که بغرنج می شود ادامه کارهای بن سلمان اره باعث بغرنج تر کردن بین ملت عرب می شود و نهایت اینبار بهار عربی واقعی و دامنه داری را شاهد خواهیم بود، که دیگر دولت امریکا نخواهد توانست اوضاع را مدیریت کند..
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
بله دوباره برن توغار تا به اصلشون برگردند این نسخت برای کل بشریت جواب میده
چه خبر ه شبانه روز فوتبال .فوتبال .فوتبال.روز فوتبال.شب فوتبال.نیمه شب فوتبال.سحر فوتبال.رادیو فوتبال.تلویزیون فوتبال.آخه فوتبال که برا مردم نون نمیشه.مردم باید توصف گوشت یخی مونده وایسن.
پاسخ ها
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
با پرداختن به فوتبال چند صباحي ملت سرگرم ميشن و از درد اصليشون كه نون شب هست غافل ميشن.
به فرض كه ايران قهرمان آسيا شد يا اصلا قهرمان جهان شد، اين براي ملت، آب و نون ميشه؟
شما المانی ها نگران هلوکاست هستید پس از همانجا که در قاره شما و المان هم بوده یک تیکه به صهیونیست ها بدهید تا کشور جدید درست کنند
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۵:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
احمدی جان یهود از سرزمین اسراییل نشعت میگیرند ،به قرآن رجوع کن.
این آلمان که خودش بدترین سابقه رو در برخورد با یهودی ها داره حالا اومده درس اخلاق میده!
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
مهم حال حاضر کشورها است که آلمانی ها شجاعت دارند و از اشتباهات گذشته شان عذر خواهی کرده و جبران میکنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
هولوکاست دروغه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
هلوکاست چه ربطی داره به اونیکه اولین بار هلوکاشت؟؟
برادر خودم بخاطر چند تا قرص ترامادول هم کامیونش توقیف شده رفته و هم خودش 6 سال زندانی بوده در یکی از این کشورهای همسایه چرا؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
اون باشه که قانون کشور مقصد را زیر پا بزاره
چطور حزب اله با 100 هزار نفر جمعیت اینطور مقابل اسراییل می ایستد ولی کشورهای عربی با اون همه پول در راس آن عربستان سعودی جز شل کردن سرکیسه و تسلیم کار موثر دیگری انجام نداده اند، خسته هم نشده اند از اینکه همچنان در حال دادن امتیاز به اسراییل هستند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
شاهنامه آخرش خوشه
فکر کردن که این منطقه هم مثل امریکا هست که شما اروپایی ها بروید انجا و سرخپوستان را نسل کشی کنید و کشور امریکا تاسیس کنید
تیتر زدید شلیک موشک یمنی ولی تنها موضوعی که منتشر نشده بود همین بود !!!
دوشنبه ۸ بهمن
شاخص کل بورس دقایقی پیش به کانال ۱۵۹۰۰۰ واحدسقوط کردتوضیح اینکه این شاخص درمهرماه درحدود ۲۰۰ هزارواحدبود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
اول سال هم ۱۰۰ هزار تا
با سلام من چندین بار به کشور عربستان سفر کردم تعداد معتادین در کل کشور شاید به اندازه تعداد انگشتان دست و پا هم نمی رسد نمی دانم این خبر از کجا اومده که عربستان سومین معتاد دنیار را داره
پاسخ ها
افرین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
امکان دارد که برخی از شاهزادگان را برای اینکه بدنام کنند هم در چمدانشان مواد بگذارند زیرا در دربار عربستان رقابت بین شاهزادگان زیاد است . ممکن است کار خودشان باشد برای حذف وب دنام کردن رقیبان
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
من و همه كساني كه به عربستان رفته اند اذعان دارند كه تعداد معتادان اونجا بسيار ناچيز و نزديك به صفر هستند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
معتاد !!!شاید در طبقه اشرافش تفننی کوکو مصرف کنند ولی فکر نکنم با این مجازات سنگین کسی معتاد بشه
آمریکا داره دست از پا درازتر گورش رو از منطقه گم می کنه. ترامپ با همه حماقتش به یک نتیجه درست رسید.
مبارزان یمنی !!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست