بازدید 2922
۱

انتشار گزارش هفتگی خرده فروشی بانک مرکزی متوقف شد

بعد از آنکه بانک مرکزی به دستور دولت از انتشار گزارش رشد اقتصادی ۶ ماهه اول سال ۹۷ و نرخ تورم آذر ماه به بعد منع شد، انتشار گزارش هفتگی خرده فروشی توسط بانک مرکزی هم متوقف گردید.
کد خبر: ۸۷۳۴۵۳
تاریخ انتشار: ۰۷ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۴ 27 January 2019

به گزارش خبرگزاری فارس، بانک مرکزی از هفته منتهی به 8 آبان 1386 به صورت هفتگی و یا حداقل با فاصله یک هفته آمار تغییرات قیمت 11 گروه کالایی و 42 کالا را در شهر تهران منتشر می‌کرد.

این روند تا گزارش هفته منتهی به 30 آذر ماه امسال ادامه داشت اما از آن به بعد متوقف شد. یعنی همانطور که گزارش تورم آذر ماه به طور رسمی منتشر نشد، فرایند انتشار گزارش هفتگی خرده فروشی هم متوقف شد.

پیش از این بانک مرکزی از انتشار گزارش رشد اقتصادی هم منع شد. گزارش رشد اقتصادی در 6 ماهه سال 97، در معاونت اقتصادی بانک مرکزی آماده شد اما به دلیل پایین‌ بودن ارقام آن از گزارش مرکز آمار ایران، بار دیگر دولت انتشار گزارش مرکز آمار را به گزارش بانک مرکزی ترجیح داد. 

هم نرخ تورمی اعلامی مرکز آمار کمتر از رقم بانک مرکزی است و هم رشد اقتصادی اعلام این نهاد بهتر و بالاتر از بانک مرکزی است. به همین دلیل دولت در انتشار آمار، مرکز آمار را به بانک مرکزی ترجیح می‌دهد. البته این اقدام دولت برای رشد اقتصادی سال 94 هم مصداق دارد. در همان سال گزارش رشد اقتصادی بانک مرکزی بایکوت شد اما گزارش مرکز آمار در سایت این نهاد منتشر شد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
اینهم راه حل جدیدحل مشکلات
پاک کردن صورت مساله !!!!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها