بازدید 20917

تسهیلات انجمن اوقات فراغت و رامبد جوان از فارابی؟ + پاسخ فارابی: رامبد جوان مدیرعامل انجمن اوقات فراغت نیست

انجمن اوقات فراغت متعلق به رامبد جوان که کارکرد آن ارتباطی با اکران فیلمی ندارد، در اتفاقی قابل تأمل، بودجه چندصد میلیونی برای بازاریابی نمایش‌ فیلم‌‌های کودک در شهرستان‌ها طی 9 ماه اخیر از سازمان سینمایی دریافت کرده است؛ رقمی قابل توجه که مشخص نیست رامبد جوان بر چه مبنایی آن را مطالبه کرده و با توجه به نقدهایی که درباره عملکرد این سلبریتی پیرامون خانه دبیرالملک مطرح شده، توجیه این رقم چه بوده است.
کد خبر: ۸۷۳۲۸۷
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۸ 26 January 2019

رامبد جوان چقدر وام گرفت؟انجمن اوقات فراغت متعلق به رامبد جوان که کارکرد آن ارتباطی با اکران فیلمی ندارد، در اتفاقی قابل تأمل، بودجه چندصد میلیونی برای بازاریابی نمایش‌ فیلم‌‌های کودک در شهرستان‌ها طی 9 ماه اخیر از سازمان سینمایی دریافت کرده است؛ رقمی قابل توجه که مشخص نیست رامبد جوان بر چه مبنایی آن را مطالبه کرده و با توجه به نقدهایی که درباره عملکرد این سلبریتی پیرامون خانه دبیرالملک مطرح شده، توجیه این رقم چه بوده است.

به گزارش «تابناک»؛ پس از انتشار گزارش بنیاد فارابی درباره عملکرد این مجموعه طی نه ماه نخست سال 1397، برخی موارد در این بودجه به شدت مورد توجه واقع شد اما برخی پرداخت‌ها در حاشیه قرار گرفت. از جمله این پرداخت‌ها می‌‌توان به پرداخت 255 میلیون تومان به انجمن اوقات فراغت متعلق به رامبد جوان اشاره کرد. با وجود آنکه این انجمن قرار بوده در حوزه بازی و سرگرمی فعال باشد، در ذیل ردیف «حمایت از تبلیغات، بازاریابی و اکران آثار سینمایی کودک و نوجوان» و با نام «بازاریابی نمایش فیلم‌ها در شهرستان‌ها» این رقم پرداخت شده است!

رامبد جوان چقدر وام گرفت؟

بازاریابی و اکران در سینمای ایران، حرفه‌های تخصصی است که مشتریان خاص خود را دارد و اساساً مشخص نیست رامبد جوان با چه منطقی برای «بازاریابی نمایش فیلم‌های کودک و نوجوان در شهرستان‌ها» که برای پخش‌کننده‌های حرفه‌ای سینمای ایران نیز یک چالش جدی محسوب می‌شود، چنین اعتباراتی دریافت کند و از آن مهم‌تر اینکه، نه شخصی بلکه در پوشش انجمن اوقات فراغت ایران، چنین بودجه‌ای پرداخت شده است؛ انجمنی که کیفیت فعالیت و محل استقرارش، اسباب نقد را فراهم آورده است.

پس از راه اندازی انجمن اوقات فراغت ایران توسط رامبد جوان، خانه تاریخی دبیرالملک در منطقه سرچشمه تهران طی مراسمی به او واگذار شد. رامبد جوان در معرفی اولیه، این محل را فرصتی برای بازی معرفی کرد؛ اما آهسته آهسته این خانه و فعالیت‌هایش به حاشیه رفت و در ماه‌های اخیر به جز دورهمی شب یلدا، تنها یک کارکرد داشته و آن هم ضبط یک موزیک ویدیو با حضور کلاه مخملی‌ها بوده است. همین وضعیت نقدهایی را در پی داشته که بر اساس چه ضوابطی این خانه تاریخی به رامبد جوان واگذار شده و حالا که این مجری از آن بهره برداری مناسب و موعود را انجام نمی‌دهد، چرا شهرداری هیچ واکنشی جدی نشان نمی‌دهد؟

رامبد جوان چقدر وام گرفت؟

اکنون با انتشار لیست فارابی این پرسش پیش آمد که اساساً این خانه چه ربطی به بازاریابی برای فیلم کودک در شهرستان‌ها دارد و وقتی در این خانه عملاً خبر جدی نیست، چرا باید چنین اعتباراتی به رامبد جوان تحت پوشش انجمن اوقات فراغت تعلق گیرد؟ البته رامبد جوان در میان اشخاصی که پول‌های عجیب و رقم‌های نامتعارفی دریافت کرده‌اند، تنها نیست و گروهی از اشخاصی که همواره ادعای سینمای مستقل را مطرح می‌کنند، ارقام بسیار کلانی «بلاعوض» دریافت کرده‌اند و از آن جمله به مجتبی میرطهماسب اشاره کرد که هرچند تخصصش مستند است، 200 میلیون تومان کمک بلاعوض برای نگارش فیلمنامه از بنیاد فارابی دریافت کرده است!

به نظر می‌رسد، بزرگ‌ترین رهاورد شفاف‌سازی بی‌سابقه‌ای که در سازمان سینمایی و زیرمجموعه‌های آن از جمله بنیاد سینمایی فارابی از یک سال گذشته تاکنون تداوم یافته و لحظه به لحظه فزونی می‌یابد، نظارت عمومی بر هزینه‌کرد اعتبارات سینمای ایران و نقد چهره‌هایی است که به شکل عجیب ارقام قابل تأملی را در این مسیر دریافت کرده‌اند.

لیست کامل را از اینجا می‌توانید دریافت کنید.

 

پاسخ بنیاد فارابی: جوان مدیرعامل انجمن اوقات فراغت نیست

پیرو درج خبری با عنوان: «تسهیلات عجیبی که رامبد جوان به نام انجمن اوقات فراغت گرفت» در مورخ 6/11/97 در پایگاه اطلاع رسانی تابناک و به منظور تنویر افکار عمومی ذکر توضیحات زیر ضروری است:

۱- انتشار عملکرد 9 ماهه بنیاد سینمایی فارابی در سال 1397 در راستای سیاست‌های وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به منظور نیل به قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات و شفاف سازی فعالیت‌های انجام شده این بنیاد در سال جاری صورت گرفته است. بدیهی است تمامی اقدامات حمایتی صورت گرفته توسط بنیاد، در ادامه وظایف و ماموریت‌های این نهاد سینمایی بوده و بدون تردید هر یک از حمایت‌های مذکور پس از طی شدن مراحل و مسیر قانونی به مرحله اجرایی رسیده و اسناد مرتبط در هر یک از بخش‌های گزارش عملکرد یاد شده موجود است.

۲-بنیاد سینمایی فارابی جزو نخستین نهادهای فرهنگی است که در راستای سیاست شفاف سازی و قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات نسبت به انتشار گزارش عملکرد فرهنگی و مالی خود در چند نوبت اقدام کرده و «حمایت از اعزام دانش‌آموزان به سالن‌های سینما» در قالب برنامه های فرهنگی، تفریحی و اردویی که ثمرات مثبت آن بدون تردید نصیب کلیت سینمای ایران و زمینه سازی مناسب در حوزه فرهنگ و تربیت تماشاگر جدی برای آینده خواهد شد، که از جمله افتخارات بنیاد سینمایی فارابی در دستیابی به اهداف برنامه ریزی در حوزه سینمای کودک و نوجوان محسوب می‌شود.

۳- انجمن اوقات فراغت ایران، یک سازمان مردم نهاد است که همه مراحل ثبت قانونی را طی کرده و با مدیر عاملی آقای «هومن رازدار» مشغول به فعالیت است، این انجمن در حوزه فعالیت های خود برنامه های متنوعی را به ویژه برای دانش‌آموزان تعریف و اجرایی کرده و از طریق سامانه‌ای به نام «سامانه اردویی مدارس» (سام)، نسبت به برنامه‌ریزی و اعزام دانش‌آموزان مقاطع مختلف سنی به اردوهای مختلف دانش‌آموزی با همکاری و مشارکت اولیای مدارس و مسئولان وزارت آموزش و پرورش اقدامات مفیدی را انجام داده است.

۴- بنیاد سینمایی فارابی برای نزدیکی هرچه بیشتر دانش‌آموزان مقاطع مختلف تحصیلی با تولیدات سینمای کودک و نوجوان، «حمایت از فیلم‌های کودک و نوجوان در مرحله اکران» و همچنین «کمک به چرخه مالی سالن‌های سینما» و نیز با هدف «برون سپاری بخشی از وظایف اجرایی به بخش خصوصی و سازمان‌های مردم نهاد»، از انجمن اوقات فراغت ایران دعوت کرد تا جذب، ثبت نام و اعزام دانش‌آموزان به سالن‌های سینما در نوبت های صبح را به صورت جدی در دستور کار سامانه اردویی مدارس (سام) قرار دهد تا حضور دانش‌آموزان به شکل سازماندهی شده و مستمر در تمام نقاط تهران (در فاز اول) و سپس در سینماهای شهرستان‌ها (در فاز دوم) در همه روزهای سال از طریق سامانه مذکور صورت گیرد.

در این زمینه بنیاد نیز بخشی از اجرای فعالیت‌های حمایتی خود در حوزه اکران سینمای کودک و نوجوان را در فرآیندی مشخص به انجمن اوقات فراغت ایران سپرد.

طبق مستندات موجود، از ابتدای همکاری بنیاد سینمایی فارابی و انجمن اوقات فراغت ایران در حوزه اعزام گروه‌های دانش‌آموزی به سینماها از مهر ۱۳۹۶ تا کنون خوشبختانه تعداد هجده فیلم سینمایی کودک و نوجوان (در قالب اکران عمومی و طرح «سیمرغ و پروانه‌ها» در جشنواره فیلم فجر) از این طریق مورد حمایت قرار گرفته و دانش‌آموزان مناطق مختلف استان تهران در چهل سالن سینما در قالب بیش از دو هزار و چهارصد و شانزده اردوی دانش‌آموزشی به تماشای این فیلم‌ها نشسته‌اند.

فعالیت‌های انجام شده در این زمینه ثمرات ارزشمند و مثبتی داشته و بنیاد در راستای وظایف حمایتی خود به ازای خدمات دریافتی از طریق سامانه سام، درصد مشخصی را تحت عنوان حمایت از سینمای کودک و نوجوان به این انجمن، بابت حق‌الزحمه (و نه تسهیلات) پرداخت کرده است.

 


توضیح تکمیلی «تابناک»: انجمن اوقات فراغت با رامبد جوان شناخته می‌شود

اگرچه مدیرعامل انجمن اوقات فراغت شخص دیگری به جز رامبد جوان است که بنیاد سینمایی فارابی به درستی به آن اشاره کرده اما رامبد جوان این انجمن را مطرح کرده و در افکارعمومی این انجمن با رامبد جوان شناخته می‌شود. بنابراین طبیعی است که افکارعمومی نیز چنین پرداختی را به حساب رامبد جوان بگذارد. در عین حال باید در نظر داشت اقدام بنیاد در شفاف سازی، امری بی‌سابقه و قابل تقدیر است که انتظار می‌رود در سایه این نقدها قرار نگیرد و تداوم یابد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۶
در انتظار بررسی: ۱
انتشار یافته: ۳۰
200 میلیون مبلغی نیست که انقدر براش داستان درست بشه وقتی هزینه ساخت یک برنامه در تلویزیون بالای 5 میلیارده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
سابقه ما نشان داده کسی نباید در ایران بزرگ بشه
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۷
واقعا هم .دستمزد ده تا برنامه رامبد میشه 200تومن
لطفا در خصوص شفاف سازی بودجه های حوزه علمیه ها هم روشنگری بفرمایید تا مردم شهید پرور با ارقام پرداخت شده به این حوزه ها آشنا شوند. با تشکر
بابا بخور بخوره... بزارین رامبد هم بخوره. کی به کیه
چرا در مورد نهاد کتابخانه ها نمی گویید که برای کتاب ده نمکی میلیون ها خرج کرد!!
متأسفانه توي اين دوره و زمانه، هر کس به هر نحوي که از دستش بربياد، خيانت و سوء استفاده ميکند ! اين آقا هم به اين شکل ...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۱/۰۸
دوست عزیز... ظاهرا متوجه نشدید، این پول به رامبد جوان داده نشده، به انجمنی داده شده که مدیرعاملش شخص دیگه ای هست و گزارش هزینه انجام شده رو هم ارایه کرده.... صرفا جهت اطلاع
یکی دیگر به جمع سوء استفاده کنندگان منابع بیت المال پیوست
بنده اهل سينما نيستم. اما مستندي كه شما گذاشتي مربوط به بنياد فارابي است نه انجمن تحت مديريت آقاي جوان. بنياد سينمايي فارابي قطعا رديف‌هاي بودجه مشخص و محدودي دارد، بنابراين براي اينكه بودجه‌اي را تخصيص دهد (مثل همين بودجه اي كه به انجمن فراعت مرتبط با آقاي جوان تخصيص داده اند) بايد نزديك ترين عنوان بودجه را انتخاب كند. اين روندي است كه در تمام سازمان‌ها و ارگانها اتفاق مي‌افتد. ممكن است تحت همين يك عنوان 10ها كار مختلف انجام شده باشد.
در اينكه بايد به روند هزينه كرد اين بودجه نظارت شود، هيچ شكي نيست، ولي مستنداتي كه شما ارائه داده‌ايد هيچ دليل و سندي براي محتوي خبر شما نيست. بنابراين اگر هدف شما فقط خبر رساني شفاف و صادقانه است و هدف ديگري نداشتيد، اين نحوه خبرسازي صحيح نيست.
سلام وقتی آب سر بالا بره ......
چه بسیار کسایی که درخواست پول می کنن، اونی که این پول رو می ده باید پاسخگو باشه که رو چه حسابی چنین پرداختی رو داشته است؟
لطفا بقيه نفرات وام گيرنده را هم شفاف سازي كنيد
زمان قاجار به سلبریتی ها می گفتن دلقک
سلام سایت تابناک.امیدوارم همان قدر که به موضوعات هنری و بودجه هایش توجه می کنید البته وقتی به هنر مندان سینمایی اعطا می شه، به موضوعات بودجه های چند صد میلیاردی در حوزه های دین و مذهب هم تیتر درشت بزنید و انگیزه ها و کجایی خرج کرد رو بپرسید. چون مردم قضاوتتون می کنند به عنوان یک رسانه بیطرف عملگرا باشید.
دور نیست روزی که به حساب رامبد جوان ها رسیدگی شود.
حالتون چطوره؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
عالییییییییییی
ایشان خیلی پراشتها تشریف دارند.
ماجرای هدایتی که تا حالا فکر می کردیم میلیاردر هست و الان فهمیدیم که یک سیم کارت اعتبری هم به نامش نیست و الان ماجرای رامبد و .... هر دم از این باغ بری می رسد!!! تازه تر از تازه تری می رسد !!!! خدا را شاکرم که در این سالها زنده ام و سواد خواندن و گوش شنیدن دارم . .بعضی چیزها که الان من می شنوم . فکر نمی کنم و هیچ بنی بشری افتخار شنیدنش را تا قبل از سالهای اخیر پیدا کرده باشد!!!1
رامبدو نمیدونم ولی یه سوال دارم فرض کنیم یه اقایی از یکی از بانکهای یه کشوری تو مریخ 3000 میلیارد تومن وام گرفته پس نداده نظرتون راجب مسئول اون کشور چیه؟
رامبد را خراب نکنید.سوژه ندارید.اینهمه ...
آخه 200 میلیون پولیه که سرش بحث می کنید؟ اندازه پول یه ماشین معمولیه تولید داخله و حقوق 4 نفر رو تو یک سال نمیشه باهاش داد. به عنوان بودجه انجام کاری واقعا کمه
بیش تر از اینها رو باید به همچین آدمهایی بدن دیگه،که کارشون رو بلدند
اگر سندي داريد كه ايشان اين پول را حيف و ميل كرده و در مسير خودش خرج نكرده، كه آن را ارائه كنيد.
صرف اينكه در گزارش عملكرد مالي "بنياد سينمايي فارابي" از يك رديف بودجه 250 ميليون تومان به يك انجمن (انجمن مربوط به آقاي جوان) تخصيص داده شده، مبناي رانت مالي براي آقاي جوان نيست.
اگر اينطور هست كه در بودجه رسمي كشور مبالغي 100ها برابر بيشتر از اين به عنوان "تنخواه" در اختيار گروه‌هاي مختلف قرار ميگيرد
کمک بلاعوض؟؟؟؟؟ در این وضعیت اقتصادی به چه اجازه ای بیت المال رو به عنوان کمک بلاعوض می دهند؟ طبق چه قانون و ضابطه ای؟
اینجا ست که دو دو دو دو دوووو
معنی میدهد
تابناک سانسور نکن نظرات رو منتشر کن
آخه 255 میلیون هم شد پول
حالا گير دادين به ٢٥٠ ميليون تومان كه معلوم نيست أصل داستان چيه و حق با كيه؟ اينها همه موضوعات انحرافي است
توی این کشور چه خبره ؟!!!!!!!؟

بیچاره مردم .
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر