بازدید 1761

آمریکا به دنبال کودتا در ونزوئلا است

نماینده روسیه در شورای امنیت با اشاره به اینکه واشنگتن شورای امنیت را وارد بازی کثیفی کرده است، اعلام کرد که دولت آمریکا به دنبال کودتا در ونزوئلا است.
کد خبر: ۸۷۳۲۲۹
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۳۱ 26 January 2019

نماینده روسیه در شورای امنیت با اشاره به اینکه واشنگتن شورای امنیت را وارد بازی کثیفی کرده است، اعلام کرد که دولت آمریکا به دنبال کودتا در ونزوئلا است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از ریانووستی، «واسیلی نبنزیا» نماینده روسیه در شورای امنیت، در جلسه این شورا در خصوص اوضاع ونزوئلا اظهار داشت که واشنگتن به دنبال کودتای دولتی در ونزوئلا است. چنین اقداماتی تهدیدی برای جهان است.

نبنزیا گفت: در واقع، واشنگتن در مقابل چشمان ما، بدون شک با نقض تمام هنجارهای حقوق بین الملل تلاش می کند تا کودتایی در ونزوئلا انجام دهد. این اقدامات شرم آور است.

وی افزود: اگر موضوع تهدیدآمیزی برای جهان باشد، اقدامات بی شرمانه و تجاوزگرانه آمریکا و متحدانش با هدف سرنگون کردن رئیس جمهور قانونی ونزوئلا است. این نشستی است که ما را مجبور به حضور در آن کرده اند زیرا واشنگتن در راستای تغییر نظام ها حرکت می کند. آنچه ما در این نشست مشاهده کردیم تهدید صلح بین المللی در نتیجه دخالت واشنگتن در امور کشوری دیگر است. علت این اقدامات واشنگتن این است که ونزوئلا سیاست های اقتصادی مستقلی در پیش گرفته است.

نماینده روسیه در سازمان ملل بیان کرد: مسکو با دخالت آمریکا در امور داخلی ونزوئلا و سیاست های مغایر با قانون بین المللی اش مخالف است. واشنگتن بهانه های واهی برای دخالت در امور داخلی دیگر کشورها از جمله ونزوئلا می تراشد. واشنگتن به شکل مستقیم در انتخابات پارلمانی و ریاست جمهوری ونزوئلا دخالت می کند. پس از انتخابات پارلمانی در ونزوئلا تلاش ها برای ساقط کردن مادورو شروع شده است.

نبنزیا اعلام کرد: روسیه از اینکه واشنگتن شورای امنیت را در بازی کثیفش وارد کرده است ابراز تاسف کرد. کاملا دودستگی در این باره وجود دارد. از وزیر خارجه آمریکا در اینجا حضور دارد می پرسم آیا از زور برای یک کشور دارای حاکمیت استفاده خواهید کرد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # حماس # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست