بازدید 5503
۲

مصوبه ویژه کمیسیون تلفیق برای دانشجویان تحت پوشش کمیته و بهزیستی

در پی بحران‌های اخیر اقتصادی در کشورمان و افزایش هزینه‌ها، دانشجویان نیز از جمله اقشاری بودند که به تلاطم‌هایی شدید دچار شدند. تلاطم‌هایی که آثار آن برای برخی از دانشجویان، از جمله دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی شدیدتر از دیگران بود.
کد خبر: ۸۷۳۱۹۴
تاریخ انتشار: ۰۶ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۲۳ 26 January 2019
کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی در ادامه بررسی لایحه بودجه سال ۹۸، تصمیم ویژه‌ای برای تامین هزینه‌های تحصیلی دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی گرفت.

به گزارش «تابناک»، در پی بحران‌های اخیر اقتصادی در کشورمان و افزایش هزینه‌ها، دانشجویان نیز از جمله اقشاری بودند که به تلاطم‌هایی شدید دچار شدند. تلاطم‌هایی که آثار آن برای برخی از دانشجویان، از جمله دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی شدیدتر از دیگران بود.

دانشجویانی که اگرچه تحت پوشش معرفی می‌شوند و برخی تصور می‌کنند که هزینه‌های ایشان در دوران تحصیل بر عهده نهاد‌های حمایت کننده از ایشان است، اما تقریبا جز مستمری‌های ثابت، حمایت دیگری از ایشان صورت نمی‌گیرد. مستمری‌هایی که با توجه به تورم روزافزون، لاغرتر از هر زمانی شده‌اند.

صحبت درباره دریافتی کوچکی است که مدتهاست کفاف هزینه‌های این دانشجویان را نمی‌دهد و در نتیجه، مشکلات بزرگی بر سر راه تحصیل ایشان پدید آورده است. وضعیتی که ظاهرا در قوانین تدبیری (مثل افزایش پرداختی ایشان) برای مقابله با آن اندیشیده نشده و در لایحه بودجه سال آتی هم دیده نشده بود.

موضوعی که کمیسیون تلفیق مجلس شورای اسلامی را بر آن داشت تا ذیل بررسی فصل بودجه آموزش عالی در کشورمان، در این خصوص هم چاره جویی کرده و تصمیمی ویژه برای حمایت از این دسته از دانشجویان اتخاذ کنند.

تصمیمی که سیدجواد ساداتی‌نژاد در تشریح آن به مهر گفت: «براساس مصوبه این کمیسون قرار شد در صورتی که هزینه‌های تحصیلی دانشجویان تحت پوشش کمیته امداد و سازمان بهزیستی بیشتر از کمک‌های این نهاد‌ها باشد، این دانشجویان بتوانند از صندوق رفاه دانشجویان وام دریافت کنند.»

امکانی که پیش از این در اختیار این دسته از دانشجویان قرار نداشت و قرار است از سال آتی تغییر کند، با این ملاحظه که به گفته ساداتی نژاد، «این دانشجویان برای دریافت وام در اولویت صندوق رفاه دانشجویان قرار خواهند گرفت.» اولویت برای دریافت وام‌هایی که هرچند میزان شان اندک است، اما برای این دسته از دانشجویان می‌تواند بسیار مثمر ثمر باشد.

رویکردی که اتخاذ آن می‌تواند سرآغاز راهی جدید باشد که در آینده به اعمال حمایت‌های موثرتر از این دسته از دانشجویان برسد. دانشجویانی که اگر حمایت کافی از ایشان صورت گیرد، چه بسا آینده بسیاری از افراد پیرامونشان تغییر خواهد کرد؛ افراد کم بضاعتی که بسیاری شان ساکن مناطق محروم کشورند و پرورش متخصصان دانشگاهی از میانشان، راهکاری موثر برای رهایی ایشان از محرومیتی است که گریبانشان را گرفته است.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۲
قبلا دانشگاه آزاد به دانشجویانی که پدر یا مادرشان مددجوی بهزیستی بودند 10% تخفیف شهریه می داد اما از مهر97 ، این شندرغاز تخفیف را هم کنسل کردند تا مددجویان بهزیستی که از محرومترین اقشار جامعه هستند ، بیش از پیش شرمنده زن و بچه بشوند! خدا کند صدقه دولتی ( یارانه نقدی ) ثروتمندان گدا صفت را قطع نکنند!
مگر طبق قانون اساسی کشور تحصیلات رایگان نیست اگر یارانه خوب هست به همه دانشجویان واقشار مختلف باید داده شود نه گروهی خاص ؟
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر