بازدید 11278

سازمان ملل پیگیر پرونده قتل خاشقچی شد

کد خبر: ۸۷۲۷۴۱
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۴۷ 24 January 2019

گزارشگر ویژه سازمان ملل در امور اعدام‌های فراقانونی هفته آینده برای بررسی ابعاد پرونده قتل «جمال خاشقچی» به ترکیه می‌رود.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «آگنس کالامارد» گزارشگر ویژه سازمان ملل متحد در امور «اعدام‌های فراقانونی، خودسرانه و شتابزده» روز پنج‌شنبه گفت برای پیش بردن «تحقیقات مستقل بین‌المللی» در مورد قتل «جمال خاشقچی» روزنامه‌نگار منتقد عربستانی، هفته آینده به ترکیه سفر می‌کند.

کالامارد در بیانیه‌ای که در اختیار خبرگزاری «رویترز» قرار گرفته، گفته است که او در جریان این سفر که روزهای ۲۸ ژانویه تا ۳ فوریه (۸ تا ۱۳ بهمن) انجام می‌شود، گام‌هایی که دولت ترکیه در جهت روشن شدن «ماهیت قتل و میزان نقش افراد و دولت‌ها در این قتل» برداشته است را بررسی می‌کند.

در بخشی از این بیانیه آمده است: «یافته‌ها و توصیه‌های من در جلسه ژوئن سال ۲۰۱۹ به شورای حقوق بشر سازمان ملل متحد گزارش خواهد شد.»

خاشقچی از منتقدان رسانه‌ای «محمد بن سلمان» ولی‌عهد سعودی بود که مهر ماه امسال در کنسولگری عربستان سعودی در استانبول به قتل رسیده و تکه تکه شد. با گذشت چند ماه از قتل این روزنامه‌نگار و با وجود ارتباط نزدیک تیم ترور خاشقچی با ولی‌عهد سعودی، مقام‌های عربستانی اطلاع بن سلمان از این قتل را منکر شده‌اند.

مقام‌های دولت ترکیه می‌گویند با وجود تعهد ظاهری ریاض به تحقیق در مورد این پرونده، دادستان سعودی هیچ‌گونه همکاری‌ای با تیم تحقیق نداشته و اجازه بازجویی از متهمان این پرونده را نیز نداده است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر