بازدید 2868

ورزش برای حفظ سلامتی دانشجویان لازم است

کد خبر: ۸۷۲۷۱۶
تاریخ انتشار: ۰۴ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۱۳ 24 January 2019

هر فرد سالم در طول شبانه‌روز نیاز دارد ۷ تا ۹ ساعت بخوابد، البته این میانگین می‌تواند برای افراد مختلف متفاوت باشد.

به گزارش آنا، هر فرد سالم در طول شبانه‌روز نیاز دارد ۷ تا ۹ ساعت بخوابد، البته این میانگین می‌تواند برای افراد مختلف متفاوت باشد.

برای حفظ تمرکز و هوشیاری همچنین لازم است در طول روز ۲۰ تا ۳۰ دقیقه استراحت کنید. مشکلات خواب می‌تواند به اشکال مختلف بروز کند، برخی افراد در به خواب رفتن مشکل‌ دارند، برخی خواب بدون کیفیت دارند و گروهی زودتر از زمان مناسب از خواب بیدار شده و گروهی از افراد نیز دچار پرخوابی می‌شوند.

هرگونه اختلال خواب می‌تواند سبب بروز مشکلات جسمانی و روان‌شناختی دیگر در دانشجویان شود. اختلالات خواب می‌تواند حاصل مشکلات جسمانی و روان‌شناختی باشد و خود می‌تواند زمینه بروز بیماری‌های دیگر را ایجاد کند. چنانچه مشکل خواب درگیر با اختلالات روان‌شناختی نظیر اضطراب و افسردگی باشد بهتر است فرد به مشاور یا روانشناس مراجعه کند و چنانچه مشکل ناشی از یک اختلال بیولوژیک باشد بهتر است با پزشک مشورت شود.

باید توجه داشت که رفع اختلال خواب بسیار حائزاهمیت است و نباید آن را به تعویق انداخت، بهتر است هر چه زودتر به فکر درمان آن بود. برای حل‌وفصل مشکلات خواب می‌توان راهکارهای زیر را به کاربرد، باید در نظر داشت استفاده از این راهکارها به معنای نادیده گرفتن مراجعه به پزشک و متخصص بهداشت روان نیست. این موارد تنها راهکارهای کلی و اساسی رعایت بهداشت خواب است.

خوابیدن بیش‌ازحد می‌تواند مضر باشد، بسیاری از ما ممکن است بعد از یک‌شب بیداری یا حتی در روزهای تعطیل که فرصت بیشتری برای خوابیدن داریم، بیشتر از حد معمول بخوابیم. این کار سبب می‌شود که به‌مرور چرخه خواب ما تغییر کند و بعد از چند روز دیرتر از خواب بیدار شویم و یا اگر سر ساعت چنانچه بخواهیم خواب راحت و باکیفیتی داشته باشیم باید درطول روز فعالیت‌های بدنی داشته باشیم.

برخی منابع تأکیددارند در روزهایی که شب قبل استراحت خوبی نداشته‌اید حتماً ورزش کنید.‌ این منابع معتقدند فعالیت بدنی در چنین روزهایی می‌تواند سبب سرزندگی بیشتر شود. تحقیقات همچنین اضافه می‌کند ورزش‌هایی نظیر شنا کردن و دویدن سبک در بعدازظهر می‌تواند سبب خواب راحت شبانگاهی شود.

بهتر است به خاطر داشته باشید سر ساعت روتین از خواب بیدار شوید. در واقع مهم است که ساعت برنامه‌های روزانه مشخص و از قبل تنظیم‌شده باشد، حتی برخی منابع پیشنهاد می‌دهند سر ساعت مشخص از خواب بیدار شده و پرده‌ها را کنار بزنید تا نور وارد اتاق شود و چنانچه امکان دسترسی به نور نبود چراغ‌ها را روشن کنید.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر