بازدید 5660

در نشست خبری مشترک پوتین و اردوغان

کد خبر: ۸۷۲۵۱۷
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۲۰:۱۳ 23 January 2019

رئیس‌جمهور ترکیه در نشست خبری مشترک با همتای روسی خود بر ضرورت همکاری دو کشور تاکید کرد و گفت: این همکاری باعث ثبات منطقه می‌شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «رجب طیب اردوغان» رئیس‌جمهور ترکیه و «ولادیمیر پوتین» رئیس‌جمهور روسیه روز چهارشنبه نشست خبری مشترک در مسکو برگزار کردند.

به گزارش العربیه، رئیس‌جمهور ترکیه در این نشست خبری گفت که ترکیه و روسیه نقش بسزایی در برقراری امنیت و ثبات منطقه خاورمیانه دارند.

اردوغان افزود: برگزاری نشست‌های سه‌جانبه (ترکیه، روسیه و ایران) در سوچی، آنکارا و تهران توجه جهانیان را به خود معطوف کرده است و انتظار می‌رود که این نشست‌ها در مراحل آتی خیلی مفید و موثر واقع شود.

رئیس‌جمهور ترکیه تاکید کرد که پیشرفت‌های قابل توجهی در روابط دوجانبه ترکیه و روسیه حاصل شده و این موضوع تاثیر مثبتی در ثبات منطقه‌ دارد.

از سوی دیگر، ولادیمیر پوتین اظهار داشت که «اقدامات دوست عزیز، اردوغان نقش موثری در روابط دوجانبه و رسیدن آن به این سطح داشته است.»

رئیس‌جمهور روسیه در ادامه به تحولات اوکراین اشاره کرد و گفت: با وجود اینکه اینکه مسئولان همه تلاش خود را به کار گرفته‌اند، اما در تنگه کرچ (دریای سیاه) شاهد فاجعه برخورد دو کشتی بودیم، با نزدیکان قربانیان ابراز همدردی می‌کنم.

رجب طیب اردوغان بعد از ظهر امروز در سفری یک روزه وارد مسکو شد تا با ولادیمیر پوتین همتای روسی خود درباره مسایل مهم منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله ایجاد منطقه امن در شمال سوریه رایزنی کند.

رجب طیب اردوغان، رئیس جمهور ترکیه که در صدر یک هیئت بلندپایه به روسیه سفر کرده است. وی در ورود به مسکو در فرودگاه بین المللی ونوکووای این شهر از سوی الکساندر گروشکو معاون وزیر امور خارجه٬ ایگور بوگداشوف مدیر پروتکل دولت٬ محمت سامسار سفیر ترکیه در مسکو و سایر مقامات دولتی مورد استقبال قرار گرفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی