بازدید 2403

۴۰ درصد بیکاران دانش‌آموخته‌های دانشگاه هستند

کد خبر: ۸۷۲۵۰۱
تاریخ انتشار: ۰۳ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۸:۴۵ 23 January 2019

یک عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: ۴۰ درصد از بیکاران بالای ۲۰ سال در کشور، دانش‌آموخته دانشگاه‌ها هستند.

به گزارش آنا، از روابط عمومی شورای عالی انقلاب فرهنگی، منصور کبگانیان در مورد جلسه ۱۱۴ ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور که به ریاست سید سعیدرضا عاملی، دبیر شورای عالی انقلاب فرهنگی در محل دبیرخانه این شورا برگزار شد اظهار کرد: در ابتدای این جلسه، اعضا مراتب تشکر و تقدیر خود را از تلاش‌ها و زحمات جناب آقای مخبر دزفولی به ایشان اعلام کردند.

وی افزود: ایشان از این پس به عنوان عضو ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور در این جلسات حضور خواهند داشت.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: در جلسه ۱۱۴ و در ادامه دستور جلسات گذشته موضوع سیاست‌های اشتغال دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها مورد بحث و بررسی قرار گرفت و گزارش مرکز همکاری‌های پیشرفت و تحول ریاست جمهوری پیرامون این موضوع ارائه شد.

کبگانیان گفت: در این گزارش آسیب‌ها و چالش‌های موجود در این موضوع با آمار تشریح شد. در این گزارش اعلام شد ۲۲ درصد از جمعیت بالای ۲۰ سال کشور دارای تحصیلات دانشگاهی هستند.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی ادامه داد: این در حالی است که ۴۰ درصد از بیکاران بالای ۲۰ سال در کشور، دانش‌آموخته دانشگاه‌ها هستند.

عضو هیئت علمی دانشگاه صنعتی امیرکبیر گفت: در زمینه مورد بحث بین آمار ارائه شده در این گزارش و گزارش ارائه شده توسط وزارت کار، رفاه و تأمین اجتماعی تعارضاتی وجود دارد که بر لزوم رفع این تعارضات تأکید شد.

وی افزود: موضوع دیگری که در گزارش مرکز همکاری‌های پیشرفت و تحول ریاست جمهوری به آن اشاره شد، عدم تناسب بین رشته تحصیلی و زمینه اشتغال دانش‌آموختگان است.

دبیر ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور ادامه داد: این در حالی است که در کشورهای توسعه یافته تناسب بین رشته تحصیلی و زمینه اشتغال بالغ بر ۸۰ درصد است، ولی این نسبت در کشورمان حدود ۴۵ درصد است.

عضو شورای عالی انقلاب فرهنگی گفت: در این زمینه اعضای ستاد راهبری ضمن تأکید بر توجه به مهارت‌آموزی بر این موضوع نیز تأکید کردند که باید در رتبه بندی دانشگاه‌ها موضوع میزان اشتغال دانش‌آموختگان آن دانشگاه نیز مد نظر قرارگیرد.

وی در پایان نیز افزود: در جلسه آینده بحث و بررسی پیرامون این موضوع ادامه خواهد یافت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر