بازدید 5666
۶

واردات کفش و پوشاک همچنان ممنوع است

کد خبر: ۸۷۱۸۹۶
تاریخ انتشار: ۰۲ بهمن ۱۳۹۷ - ۰۱:۳۱ 22 January 2019

مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت گفت: ممنوعیت واردات پوشاک ،کفش و سایرکالاهای نهایی‌حوزه صنایع نساجی و پوشاک که درشرایط حاضر ضرورتی به واردات آنها وجود ندارد، به قوت خودباقی است.

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از وزارت صنعت، معدن و تجارت، افسانه محرابی اظهار داشت: براساس مصوبات ستاد اقتصاد مقاومتی ، محدودیت های موجود منابع ارزی و در راستای تامین ارز موردنیاز برای واردات کالاهای ضروری، اساسی و مواداولیه، ثبت‌سفارش کالاهای گروه چهارم شامل ۱۳۳۹ ردیف تعرفه، ممنوع شد.

وی خاطر نشان کرد: از آنجائیکه مصوبه مذکور به قوت خود باقی است و نظر به توانمندی های تولید داخلی در تامین انواع پوشاک مورد نیاز کشور و لزوم حمایت از تولیدات داخلی به ویژه در مقطع کنونی، ثبت سفارش انواع پوشاک همچنان ممنوع است.

مدیرکل صنایع نساجی و پوشاک وزارت صنعت با اشاره به آمار صادرات پوشاک تصریح‌کرد: طی ۹ماهه اخیر ۴هزار و۶۰۰ تن پوشاک به ارزش ۴۸میلیون دلار صادر شده که از نظر وزنی ۵۹درصد و از نظر ارزشی ۲۴درصد رشد داشته است.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۶
ممنوعیت واردات کالاهایی که در داخل تولید میشوند و تقریبا مزیت نسبی داریم مثل پوشاک-کیف وکفش-پارچه-لوازم آرایشی-لوازم التحریر-لوازم خانگی ومحصولات کشاورزی تصمیم بسیار عاقلانه ای است ودر جهت اقتصاد مقاومتی است وباید دست دلالان و واسطه ها را که در بازار اخلال میکنندقطع کرد ولی در خصوص لوازم و تجهیزات پزشکی, داروسازی, آزمایشگاهی, لوازم و تجهیزات الکترونیکی و دیجیتالی مثل کامپیوتر ,گوشی و موبایل -قطعات هواپیما, کشتی, خودرو وسایر ابزار الات فنی ومهندسی علاوه بر واردات کالاهای باکیفیت با نرخ دولتی باید نمایشگاه بین المللی برای موارد فوق برگزار کرد تا مهندسین ومتخصصین کشورمان علم وهنر ساخت آنها را بیاموزند و انشااله در آینده نزدیک خوکفا شویم .
حمایت از تولید داخلی قابل درک است و مردم هم آنرا لازم میدانند. اما تولید به قیمت دلاری و خرید مردم از ناچاری نیز اجحاف ایت. کفش کتانی داخلی ظرف همین امسال قیمتش سه برابر شده. کفش چرم به هکذا. ظاهرا این اقلام در حقیقت تولید خارجه اند که واردات آن به گروهی خاص داده شده.
الان يعني ما جاي اديداس بايد تن تاك بپوشيم ؟ كتاني خارجي سه ساد دوام داره كتاني ايراني چند ماه دوام داره ؟
از بين بردن بازار رقابتي عاقبتي نداره جز تبديل شدن بازار ساير صنايع به وضعيتي شبيه صنايع اتومبيل ، و همچنين از سوي دگر افزايش قاچاق
واقعا راه حمایت از تولید داخلی این نیست ! وقتی شرایط بازار را از رقابت با کالا خارجی باز می داریم نتیجه آن فقط و فقط افت کیفیت محصول داخلی است چون مردم چاره ای ندارند جز خرید کالا داخلی و در نتیجه تولید کننده هیچ تلاشی برای بهبود کیفیت و افزایش طرح های خود و بهینه سازی قیمت نمی کند . در نتیجه هیچ وقت نمی توانیم به صادرات فکر کنیم و فقط شاید بتوانیم محصولاتمان را به بازار داخلی بفروشیم. مشکلی که در حال حاضر در صنعت خودرو نیز وجود دارد.
ممنوعیت واردات یعنی خیانت به مصرف کننده همانطور که در حوزه خودرو شاهد هستیم چه خیانتی به مردم در حوزه خودرو میشود و با چه کیفیتی چه محصولی به دست مصرف کننده میرسد
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل