بازدید 5554
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

بهمن با سقوط آزاد بورس آغاز شد/ شاخص کل تحت تاثیر منفی بزرگان 3652 واحد ریزش کرد

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه یک بهمن ماه ۹۷، همانند روز گذشته با کاهش ۳۶۵۲ واحدی معادل ۲.۲۱ درصد به رقم ۱۶۱ هزار و ۹۲۲ واحد رسید. این در حالیست که ماه گذشته، شاهد رشد ۶.۱ درصدی نماگر کل بورس بودیم.     
کد خبر: ۸۷۱۷۶۹
تاریخ انتشار: ۰۱ بهمن ۱۳۹۷ - ۱۵:۰۱ 21 January 2019

تابناک اقتصادیشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز دوشنبه یک بهمن ماه ۹۷، همانند روز گذشته با کاهش ۳۶۵۲ واحدی معادل ۲.۲۱ درصد به رقم ۱۶۱ هزار و ۹۲۲ واحد رسید. این در حالیست که ماه گذشته، شاهد رشد ۶.۱ درصدی نماگر کل بورس بودیم.     

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در سومین روز کاری هفته و اولین روز از بهمن ماه، همانند روز قبل، شاهد روند نزولی شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با کاهش ۱۰۶۱ واحدی معادل ۲.۲۱ درصد به رقم ۴۶ هزار و ۹۳۸ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افت ۶۱۸ واحدی معادل ۲.۱۱ درصد، عدد ۲۸ هزار و ۷۱۶ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۴۴۵ واحدی معادل ۲.۱۶ درصد به رقم ۲۰ هزار و ۱۸۶ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۴۰۵۶ واحد کاهش معادل ۲.۲۵ درصد را رقم زد و به سطح ۱۷۶ هزار و ۳۸۹ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۲۶۴۴ واحد کاهش معادل ۲.۱۵ درصد به رقم ۱۲۰ هزار و ۵۵۰ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۷۵۰۲ واحد کاهش معادل ۲.۳۲ درصد همراه بود و عدد ۳۱۶ هزار و ۵۰۰ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۰۹:۰۰ داشت و در سطح ۱۶۵ هزار و ۲۰۶ واحد قرار گرفت.

شاخص کل بورس

در معاملات امروز بازار سهام، نماد معاملاتی پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۲۶۲ واحد، نماد شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۲۰۸ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس با ۲۰۷ واحد، نماد شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۱۸۷ واحد، نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۱۶۷ واحد، نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۱۲۸ واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۱۲۶ واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۱۰۹ واحد، نماد وغدیر متعلق به سرمایه‌گذاری‌غدیر هلدینگ با ۹۸ واحد، نماد پارسان متعلق به گسترش نفت و گاز پارسیان با ۹۴ واحد، نماد شبریز متعلق به پالایش نفت تبریز با ۸۶ واحد، نماد کچاد متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۸۴ واحد، نماد حکشتی متعلق به کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران با ۸۰ واحد، نماد مبین متعلق به پتروشیمی مبین با ۷۹ واحد، نماد وپاسار متعلق به بانک پاسارگاد با ۷۸ واحد، نماد فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۷۴ واحد، نماد وبصادر متعلق به بانک صادرات ایران با ۷۰ واحد، نماد خساپا متعلق به سایپا با ۶۴ واحد، نماد شتران متعلق به پالایش نفت تهران و نماد فخوز متعلق به فولاد خوزستان با ۶۳ واحد و همچنین نماد وتجارت متعلق به بانک تجارت با ۵۷ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در روند نزولی شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد وامید متعلق به گروه مدیریت سرمایه گذاری امید با ۲۶ واحد، نماد اخابر متعلق به مخابرات ایران با ۱۲ واحد، نماد فروس متعلق به فروسیلیس ایران با ۷ واحد، نماد شاملا متعلق به معدنی املاح ایران با ۶ واحد و نماد شفن متعلق به پتروشیمی فناوران با ۵ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار