بازدید 10802

مقام آگاه: یک معاون وزیر ممنوع الخروج شد

کد خبر: ۸۷۱۵۵۳
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۱۴ 20 January 2019
بعد از کش و قوس‌های فراوان درباره ممنوع الخروجی یکی از مقامات دولتی و معاون وزیر اقتصاد بالاخره یک مقام آگاه قضایی از ممنوع الخروج شدن رئیس سازمان خصوصی سازی خبر داد.

به گزارش «تابناک» خصوصی سازی در همه دولت‌ها مورد توجه و تاکید بسیار بوده و همه رقبای انتخاباتی در زمان انتخابات ریاست جمهوری بر خصوصی سازی تاکید بسیار داشته اند، اما همان قدر که بر طبل خصوصی سازی در عرصه اقتصادی کشور کوبیده می‌شود به همان میزان هم از تخلفاتی خبر داده می‌شود که در عرصه خصوصی سازی رخ داده است.

در ارتباط با همین موضوع عملکرد میرعلی اشرف عبدالله‌پوری حسینی رییس فعلی سازمان خصوصی سازی و معاون وزیر اقتصاد در چند وقت اخیر بسیار مورد انتقاد قرار گرفته به گونه‌ای که اخیرا تعدادی از نمایندگان مجلس از وزیر اقتصاد درخواست کرده بودند که معاون خود را برکنار کرده و فورا به تمام تخلفات رخ داده در زمان تصدی او بر سازمان خصوصی سازی رسیدگی کند.
 
یک معاون وزیر ممنوع الخروج شد
 


در ادامه پیگیری نمایندگان مجلس امروز یکی از نمایندگان مجلس از ممنوع الخروجی رییس سازمان خصوصی سازی خبر داد. احمد علیرضابیگی نماینده تبریز در گفتگو با خبرنگار مهر اظهار داشته بود: «نمایندگان مجلس شورای اسلامی در نامه‌ای به دادستان کل کشور و دادستان تهران خواستار رسیدگی به پرونده آقای پوری حسینی رئیس سازمان خصوصی‌سازی شده بودند. در این نامه نمایندگان خواستار ممنوع الخروجی وی جهت دسترسی دستگاه قضایی به این فرد برای بررسی برخی واگذاری‌ها شده بودند. دادستان و شعبه رسیدگی کننده به این پرونده، دستور ممنوع الخروجی وی را صادر کردند.».

اما این خبر را فرهاد دژپسند وزیر اقتصاد در حاشیه یک مراسم رد کرد. وی که در مراسم تجلیل از وزارت امور اقتصادی و دارایی به عنوان دستگاه برتر در خدمات رسانی به ایثارگران حضور داشته در جمع خبرنگاران گفته بود: «بنده از این موضوع اطلاع نداشتم؛ اما طبق گفته همکاران، این مساله تکذیب شده است.»

پس از این صحبت‌های وزیر اقتصاد و ادامه تردید‌ها درباره ممنوع الخروجی رییس سازمان خصوصی سازی بود که مجددا پای یک منبع آگاه به اخبار رسانه‌ها باز شد که در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما ممنوع الخروجی میرعلی اشرف عبدالله‌پوری حسینی را تایید کند. این منبع آگاه قضایی در مصاحبه اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صدا و سیما با تایید خبر ممنوع الخروج شدن آقای پوری حسینی به جزئیات این خبر اشاره‌ای نکرده بود.

میرعلی اشرف عبدالله پوری حسینی اولین رئیس سازمان خصوصی‌سازی در دهه ۸۰ بوده، بعد از روی کار آمدن حسن روحانی در سال ۹۲، یکبار دیگر مسئولیت این سازمان را بر عهده گرفت. پوری‌حسینی، رئیس ستاد حسن روحانی در استان آذربایجان شرقی در سال ۹۲ بود. از زمان روی کار آمدن وی انتقادات فراوانی پیرامون واگذاری‌های سازمان خصوصی‌سازی شکل گرفته است. واگذاری بنگاه‌هایی مانند آلومینیوم المهدی هرمزگان، پالایشگاه کرمانشاه، شرکت کشت و صنعت کارون خوزستان، شرکت کشت و صنعت مغان، نیشکر هفت‌تپه شوش و موارد دیگر از جمله اقدامات رئیس سازمان خصوصی‌سازی بوده که با حاشیه‌های بسیار زیادی همراه بوده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها