بازدید 3250

تقدیر از۱۷ برگزیده جشنواره فارابی

کد خبر: ۸۷۱۴۳۵
تاریخ انتشار: ۳۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۲۷ 20 January 2019

رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم گفت: دهمین جشنواره بین‌المللی فارابی هفتم بهمن ماه برگزار می شوند و ۱۷ نفر مورد تقدیر قرار می گیرند.

به گزارش مهر، حسین میرزایی صبح امروز در نشست خبری دهمین جشنواره بین‌المللی فارابی اظهار داشت: اختتامیه دهمین جشنواره بین‌المللی فارابی هفتم بهمن ۹۷ در سالن اجلاس سران برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: به لحاظ تعداد آثار، این جشنواره بیشترین تعداد آثار دریافتی را طی ۱۰ جشنواره‌ای که برگزار شده، داشته است. ۵۶۴۹ اثر به این جشنواره ارسال شده که ۵۱۷۱ اثر داخلی و ۴۷۷ اثر مربوط به بخش بین‌الملل است.

رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم افزود: از مجموع آثار دریافت شده در بخش داخل از ۱۶ اثر تقدیر خواهد شد و همچنین یک جایزه ویژه نیز به بخش بین‌رشته‌ای اختصاص داده می‌شود. در مجموع از ۱۷ اثر در این جشنواره تقدیر خواهد شد.

میرزایی تصریح کرد: از ۱۲ اثر پیشکسوت، پیشرو و مترجم برتر نیز تقدیر خواهد شد. همچنین در بخش بین‌الملل از ۸ اثر برگزیده در حوزه ایران‌شناسی و اسلام‌شناسی تقدیر می‌شود. این آثار از کشورهای فرانسه، انگلستان، آلمان، لهستان، اسپانیا، اندونزی، قزاقستان و هندوستان ارسال شده است.

وی تأکید کرد: در این جشنواره دانشگاه‌ها مشارکت وسیعی داشتند. در بخش داوری سعی کردیم از همه ظرفیت کشور استفاده کنیم. با توجه به اینکه جشنواره به سمت فرآیند دیجیتالی شدن حرکت می‌کند، بر این اساس توانستیم از بخش قابل توجهی از ظرفیت اساتید دانشگاه‌ها در بخش داوری استفاده کنیم.

به گفته رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم، ۶۳ درصد شرکت‌کنندگان حقیقی بوده و ۳۷ درصد آثار ارسال شده توسط دانشگاه‌ها و مراکز علمی بوده است.

میرزایی گفت: بالاترین آثار ارسال شده مربوط به گروه علوم تربیتی، روانشناسی و علوم ورزشی، زبان، ادبیات و زبان‌شناسی، علوم اقتصادی، مدیریت و علوم مالی، بود.

وی در خصوص حمایت از برگزیدگان اظهار داشت: ۱۷ نفر برگزیده به بنیاد ملی نخبگان برای استفاده از تسهیلات این بنیاد معرفی می‌شوند. همچنین یک جایزه نقدی نیز به این افراد اعطا می‌شود.

رئیس پژوهشکده مطالعات فرهنگی و اجتماعی وزارت علوم ادامه داد: همچنین ۳۸ درصد آثاری که به جشنواره ارسال شده است، مربوط به فارغ‌التحصیلان کارشناسی ارشد و دکتری دانشگاه‌ها بوده است.

میرزایی خاطرنشان کرد: با فرض حضور رئیس‌جمهور، جایزه رتبه‌های اول با امضا و توسط وی ارائه می‌شود. علاوه بر این جایزه بخش بین‌الملل نیز پیشکسوت، پیشرو و مترجم برتر توسط رئیس‌جمهور ارائه می‌شود؛ سایر جوایز توسط سایر مسئولان اعطا می‌شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها