بازدید 4277
۳
در لایحه بودجه ۱۳۹۸:

هر جلسه هماهنگی برای برگزاری جلسات مشترک دولت و مجلس چقدر هزینه در بر دارد؟

لایحه بودجه سال 1398 در 4 دی ماه سال جاری توسط رئیس جمهور تقدیم مجلس شد. این لایحه بودجه نشان می دهد که در سال آینده دولت برای اداره 270 جلسه هیات دولت، بودجه ای در حدود 10 میلیارد و 400 میلیون تومان در نظر گرفته است. این یعنی هر جلسه هیات دولت در سال آینده 38.5 میلیون تومان آب خواهد خورد! همچنین 150 جلسه برای برنامه ریزی و هماهنگی جلسات مشترک دولت با مجلس در نظر گرفته شده است.
کد خبر: ۸۷۱۱۰۸
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۵۹ 19 January 2019

هر جلسه هماهنگی برای برگزاری جلسات مشترک دولت و مجلس چقدر هزینه در بر دارد؟لایحه بودجه سال 1398 در 4 دی ماه سال جاری توسط رئیس جمهور تقدیم مجلس شد. این لایحه بودجه نشان می دهد که در سال آینده دولت برای اداره 270 جلسه هیات دولت، بودجه ای در حدود 10 میلیارد و 400 میلیون تومان در نظر گرفته است. این یعنی هر جلسه هیات دولت در سال آینده 38.5 میلیون تومان آب خواهد خورد! همچنین 150 جلسه برای برنامه ریزی و هماهنگی جلسات مشترک دولت با مجلس در نظر گرفته شده است.

به گزارش تابناک اقتصادی، رئیس جمهور روحانی در مورخه 4 دی ماه 1397 لایحه بودجه سال آینده را به مجلس شورای اسلامی تقدیم کرد. در لابلای ردیف های بودجه به مواردی اشاره شده است که شاید پاسخ، بسیاری از پرسش ها را بدهد. به عنوان مثال شاید برای خیلی از مردم این پرسش به وجود آمده باشد که مثلاً در سال آینده هیات دولت چند جلسه برگزار کند و برای برگزاری هر جلسه چقدر هزینه در نظر گرفته شده است؟ یا اینکه رئیس جمهور در سال 1398 قرار است چند سفر استانی داشته باشد و برای برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت بر سفرهای استانی رئیس جمهور چقدر هزینه در نظر گرفته شده است؟ یا جلسات هماهنگی برای برگزاری جلسات مشترک دولت و مجلس در سال آینده چقدر هزینه به همراه خواهد داشت؟

برای پاسخ به این پرسش ها تنها کافی است به پیوست شماره 4 لایحه بودجه سال 1398 مراجعه کنید. در این پیوست که با عنوان مصارف دستگاه های اجرایی ملی برحسب برنامه و فعالیت  شناخته می شود، بودجه و نحوه هزینه کرد توسط هر دستگاه اجرایی، به صورت جزءای مورد بررسی قرار گرفته است. اشاره به این نکته ضروری است که پیوست شماره 4، خود دارای دو بخش می باشد که پاسخ پرسش های فوق را می توان در بخش اول این پیوست جستجو نمود.

برای پاسخ به پرسش اول، باید گفت که طبق جدول زیر، قرار است هیات دولت در سال آینده 270 جلسه برگزار نماید که بودجه پیش بینی شده برای این تعداد جلسات، 10 میلیارد و 400 میلیون تومان می باشد. بنابراین برگزاری هر جلسه هیات دولت در سال آینده 38.5 میلیون تومان هزینه در پی خواهد داشت. این در حالی است که در قانون بودجه سال 1397، برای برگزاری همین تعداد جلسه برای هیات دولت بودجه 10 میلیارد تومانی در نظر گرفته شده بود که با این تفاسیر برگزاری هر جلسه هیات دولت 37 میلیون تومان آب می خورد.

هر جلسه هماهنگی برای برگزاری جلسات مشترک دولت و مجلس چقدر هزینه در بر دارد؟

همچنین طبق اطلاعات مندرج در لایحه بودجه سال 1398، رئیس جمهور قرار است در سال آینده 31 سفر استانی داشته باشد. بودجه در نظر گرفته شده برای برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت برای این 31 سفر استانی رئیس جمهور در سال آینده، 3 میلیارد و 791 میلیون و 300 هزار تومان می باشد. بنابراین هزینه برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت برای هر سفر استانی رئیس جمهور در سال آینده 122 میلیون و 300 هزار تومان می باشد. طبق قانون بودجه سال جاری، رئیس جمهور برای سال جاری نیز 31 سفر استانی در نظر گرفته است که بودجه این 31 سفر 3 میلیارد و 600 میلیون تومان می باشد که این نشان می دهد هزینه برنامه ریزی، هماهنگی و نظارت برای هر سفر استانی رئیس جمهور در سال جاری 116 میلیون و 129 هزار تومان بوده است.

هر جلسه هماهنگی برای برگزاری جلسات مشترک دولت و مجلس چقدر هزینه در بر دارد؟

برای پاسخ به پرسش سوم هم باید گفت، پیش بینی شده دولت و مجلس در سال آینده 150 جلسه جهت برنامه ریزی و هماهنگی برگزار نمایند که بودجه در نظر گرفته شده برای برگزاری این تعداد جلسات، یک میلیارد و 157 میلیون و 400 هزار تومان می باشد. بنابراین هر جلسه برنامه ريزي و هماهنگي براي برگزاري جلسات مشترك دولت و مجلس هزینه ای در حدود 7 میلیون و 716 هزار تومان در بر خواهد داشت. در قانون بودجه سال جاری برای این ردیف، بودجه یک میلیارد و 50 میلیون تومانی در نظر گرفته شده که این بودجه برای برگزاری 160 جلسه است که هزینه هر جلسه مبلغی در حدود 6 میلیون و 562 هزار تومان می باشد.

هر جلسه هماهنگی برای برگزاری جلسات مشترک دولت و مجلس چقدر هزینه در بر دارد؟

هر چند که اعداد ذکر شده در بالا، رقم های قابل توجهی است اما در پایان اشاره به این نکته ضروری است که باید دولت تدبیر و امید را به دلیل شفاف سازی بودجه مورد ستایش قرار داد و یک پیشنهاد برای لایحه بودجه سال های آینده نیز داد و آن این است که دولت علاوه بر انتشار لایحه بودجه به صورت فایل های پی دی اف، این فایل ها را به صورت اکسل نیز در اختیار همگان قرار دهد تا دسترسی به ردیف های بودجه و تجزیه و تحلیل این ردیف ها سریعتر شود.

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۵
انتشار یافته: ۳
آقای نماینده ای که میگی یارانه باید قطع بشه ،آقای نوبخت که همش دنبال قطع یارانه ای بیا و این هزینه ها رو قطع کن مگه حقوق نمیگیرید چرا بابت بررسی بودجه پول جدیدی میگیرید 37 ملیارد بابت چی خرج شده به کیا داده شده تابناک لطفا روشنگری کن
آیا جلسه هییت دولت و امثالهم اضافه کاری هست که بودجه جدا داره
خیلی هم با یکدیگر هماهنگ میشن !!!!!
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل