بازدید 10399
۲

قیمت واقعی ارز در کشور چند است؟

کد خبر: ۸۷۱۰۷۱
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷ 19 January 2019

یک عضو کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی، اظهار کرد: قیمت واقعی دلار در کشور ۷ الی ۸ هزار تومان است.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، عزت الله یوسفیان مولا در مصاحبه با رادیو در ارتباط با علت توقف روند کاهشی قیمت ارز در کشور تصریح کرد: یکی از دلایل اصلی این امر آن است که موضوع سیاست بر قیمت ارز در کشور همچنان سایه افکنده است و تا زمانی که ارز سیاسی باشد با یک سخنرانی و یا یک موضع‌گیری شاهد این افزایش و کاهش خواهیم بود.

وی با بیان اینکه در 13 آبان 1397 که قرار بود تحریم های آمریکا علیه ایران بار دیگر آغاز شود گفت: مشاهده کردیم که در قیمت ارز تغییراتی ایجاد نشد ولی قبل از آن شاهد تغییر و نوسانات زیادی در قیمت ارز بودیم و این همه ناشی از تاثیر سیاست بر افزایش و یا کاهش قیمت ارز در کشور است.

وی ادامه داد: این در حالی است که گردش مالی در کشور باید قیمت واقعی ارز را تعیین کند .

یوسفیان مولا با بیان اینکه در حال حاضر نیز عده‌ای در بازار منتظر این هستند که ببینند در لایحه بودجه 1398 قیمت ارز و نفت به چه میزان تعیین می شود و این موضوع نیز خود تاثیراتی بر قیمت این روزهای ارز داشته است، افزود: بر اساس بررسی‌هایی که ما در کمیسیون برنامه و بودجه مجلس انجام داده ایم، معتقدیم قیمت واقعی ارز در کشور هفت الی هشت هزار تومان است .

این نماینده مجلس در بخش دیگری از صحبت های خود با تاکید مجدد مبنی بر اینکه تا زمانی که سایه سیاست بر قیمت ارزحاکم باشد شاهد این نوسانات خواهیم بود ادامه داد : باید تعیین قیمت ارز را از شرایط دستوری و بخشنامه ای خارج کنیم و اجازه دهیم که گردش اقتصادی و مالی قیمت ارز را در بازار تعیین کند و دولت نیز نباید به این میزان با ارز به صورت دستوری برخورد کند .

وی در پایان صحبت‌های خود گفت: تصور می کنم بعد از تصویب بودجه 1398و ابلاغ آن به دولت شاهد یک آرامش نسبی در بازار ارز باشیم .

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲
برای صدهزارمین بار تیتر معروف نرخ ارز در ایران!!!!!!!!!
نرخ واقعی ارز را داریم دررقیمت لبنیات گوشت گران و مرغ گران و خودرو ۳ برابری و لپ تاپ و موبایل ۳ برابر پارسالی و خالی شدن سفره ها مشاهده می کنیم .
قیمت ارز رو بازار تعیین می کنه (البته به شرط عدم دخالت دولت )، نه من و شما بعد از چند دقیقه فکر کردن
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان