بازدید 21740

ویژگی های بهترین قالیشویی

کد خبر: ۸۷۱۰۶۷
تاریخ انتشار: ۲۹ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۵۵ 19 January 2019

قالیشویی در تهران

از زمان های خیلی دور که انسان ها از زیرانداز به عنوان وسیله ای برای نشستن استفاده می کردند، نظافت و شستشوی آن هم رواج داشته است. بعد از رونق قالی و استفاده از فرش هم قالیشویی و فرش شویی به حرفه های خیلی ضروری و مهم تبدیل شد. البته شاید تا 15 یا بیست سال پیش قالیشویی و فرش شویی ها چندان زیاد نبودند و به دلیل اینکه خانه ها حیاط دار بود خانواده ها ترجیح می دادند قالی های خود را در خانه و در حیاط بشویند اما با گسترش شهر نشینی و بوجود آمدن خانه ها و آپارتمان های کوچک قالیشویی حرفه ای بسیار رو به گسترش شد و بسیاری از مردم به سمت قالیشویی ها تمایل پیدا کردند.

 

 

 

قالیشویی در دنیای امروز

با گذشت زمان و به وجود آمدن دستگاهها و ابزارهای مدرن برای قالیشوییاین حرفه بسیار رونق پیدا کرد و نحوه شستشوی فرش در آنها هم مدرن تر و بهتر شد. استفاده از مواد شوینده مناسب و نحوه شستشوی دقیق به طوریکه به فرش آسیب وارد نشود از ویژگی های کارخانه قالیشویی بوده و البته نحوه خشک کردن فرش در کارخانه قالیشویی به عنوان وجه تمایز آنها با روش های دستی محسوب می شود. برای اینکه فرش ها به صورت کامل مناسب و ایمن شسته شده و کمترین تغییر در آنها ایجاد شود، فرش ها را در ابتدای کار به دو دسته، دستی و ماشینی تقسیم می کند. یک کارخانه قالیشویی حرفه ای و متخصص قطعا می داند شستن هر یک از این فرش ها روش های خاص خود را داشته و نباید مثل هم باشد. عموما فرش های دست باف بسیار ظریف هستند و باید برای شستن آنها از مواد شوینده مخصوص استفاده کرد ضمن آنکه در هنگام شستشو هم نباید به آن فشار و سایش زیاد وارد شود.

 

استفاده از خدمات قالیشویی مجاز

کارخانه قالیشویی مجاز کارخانه ای است که از طرف صنف مربوطه مجوز گرفته و دستگاههای لازم برای این کار را داشته باشد. اینکه فقط یک نفر فضایی را برای این اختصاص دهد بدون اینکه اطلاعات درستی از فرش و بافت آن داشته باشد، کافی نیست و می تواند به فرش مشتریان آسیب وارد کند. عموما کارخانه قالیشویی علاوه بر داشتن کارگرانی برای شستشوی فرش ها کارشناسانی هم دارد تا بتوانند در مورد شستن انواع قالی آنها را راهنمایی کنند و اگر این کارشناسان حضور دایمی هم نداشته باشند در زمان های مختلف برای بررسی و تایید روند کار در کارخانه قالیشویی حاضر شوند و ایرادات موجود را برطرف کنند. برخی فرش ها قیمت بالایی دارند و آسیب دیدن آنها می تواند به مشتری و هم به صاحب کارخانه قالیشویی ضرر و زیان زیادی وارد نماید.

 

 

 

 

بهترین قالیشویی تهران

در تهران و شهرستان های مختلف کارخانه قالیشویی به تعداد زیاد وجود دارد اما همه آنها لزوما در انجام این کار متخصص نیستند و به یک میزان به کیفیت کار اهمیت نمی دهند. خیلی مهم است در شستن فرش ها از موادی استفاده شود که باعث پوسیدگی آن نگردد ضمن آنکه قالی را تمیز کرده و ظاهر آن را زیباتر نماید. برای همین بهترین قالیشویی تهران عموما بعد از مدتی بر اساس کیفیت کار توسط مشتریان شناخته می شود. برخی کارخانه های قالیشویی از موادی استفاده می کنند که به مرور بافت فرش را بهم زده و آن را بد شکل می نمایند. مشتریان حتما دقت داشته باشند قبل از تحویل قالی خود به این کارخانه ها از متصدیان در مورد نوع پودر و مواد شوینده سوال کنند چون این موضوع دقیقا حق مشتری است که بداند اگر کارخانه ای به عنوان بهترین قالیشویی تهران شناخته می شود بر اساس چه مکانیزمی فعالیت می کند وگرنه هر کارخانه ای می تواند به خود نام بهترین قالیشویی تهران را بدهد. البته در تهران به علت بزرگ بودن و وسعت مشتریان در مناطق مختلف پیدا کردن یک فرش شویی با کیفیت بالا مشکل است اما اگر به مشتریان سابق این کارخانه ها رجوع کنید و از همکاران و یا همسایه های خود بپرسید قطعا نتیجه بهتری خواهید گرفت ضمن آنکه با یک بار سفارش دادن به این کارخانه ها خودتان هم متوجه وضعیت کار آنها خواهید شد.

قیمت قالیشویی

قیمت قالیشویی بر اساس فاکتور های مختلفی متفاوت است. عموما در کارخانه قالیشویی بر اساس متراژ و اندازه فرش قیمت آن را تعیین می کنند. خدمات دیگری که روی قالی انجام می شود هم قیمت جداگانه دارد. مثلا لکه گیری و یا ریشه دوزی و یا کارهای مشابه بر اساس اینکه چقدر زمان و هزینه خواهد داشت، روی قیمت قالیشویی تاثیر می گذارد. قالیشویی در تهران یک حرفه بسیار سخت و تخصصی است و افراد زیادی در این گونه مجموعه ها کار می کنند تا نتیجه سفارش مشتری به بهترین شکل باشد. قالیشویی در تهران و شهرستان ها ممکن است کمی متفاوت باشد. مثلا یکی از این تفاوت ها قیمت قالیشویی در تهران است که عموما کمی بیشتر از شهرستان ها از آب در میاید و آن هم به دلیل هزینه های متفاوتی است که این کارخانه ها انجام می دهند. مثلا هزینه کرایه محل یا مصرف آب و برق و گاز و موارداینچنینی روی قیمت قالیشویی در تهران تاثیر می گذارد. در کنار این ها هزینه های حمل و نقل و بارگیری و برگرداندن کالا هم روی قیمت قالیشویی تاثیر مستقیم داشته و آن را کم و یا زیاد می کند.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

فرش شویی حرفه ای جذاب و در عین حال سخت

قالشویی و فرش شویی حرفه ای جذاب و در عین حال بسیار سخت است چون مسئولیت سنگینی داشته و مشتریان در مورد فرش های تحویلی خود بسیار حساس هستند و در صورت بروز آسیب به آنها ممکن است، مشکلاتی برای کارخانه قالیشویی ایجاد شود. البته در کنار همه سختی هایی که دارد اگر به فرش علاقه داشته باشید، می توانید از این کار لذت ببرید چون لمس کردن و دیدن انواع نقش و نگارها و بافت ها واقعا افراد هنرمند و علاقمند را به وجد می آورد.

 

 

به چه قالیشویی هایی اعتماد کنیم

از آنجایی که قالی یک کالای گران است، نمی توانید آن را برای شستشو به هر کارخانه قالیشویی بسپارید و حتما باید مطمئن شوید کارخانه مذکور مجوز داشته و به ثبت رسیده است. در هنگام تحویل حتما از کارگران تحویل گیرنده کارت معتبر بخواهید و در مورد مجوز قالیشویی هم اطمینان حاصل کنید.

سفارشات بعد از ۴۸ ساعت لول و کاور شده درب منزل تحویل دادهمیشود .

قالیشویی راگا دارای تجهیزات روز میباشد که سرعت کار و کیفیترا دو چندان می کند.

شماره تماس های راگا :

دفتر مرکزی : ۲۲۵۱۰۰۴۱ ۲۲۵۱۸۰۰۱

شعبه غرب : ۴۴۰۲۴۷۷۱ ۴۴۰۲۴۸۸۱ ۸۶۰۱۸۰۴۸ ۸۸۵۶۹۷۲۸

شعبه شرق : ۷۷۷۳۹۴۴۷ ۷۷۷۳۹۴۵۰ ۳۳۸۳۵۰۷۱ ۳۳۸۰۳۵۷۷

شعبه شمال : ۲۲۳۲۵۹۱۷ ۲۲۳۱۴۵۱۴

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها