بازدید 6536

مرضیه هاشمی امروز در دادگاه آمریکا حاضر می‌شود

کد خبر: ۸۷۰۸۱۵
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۰۰ 18 January 2019

مرضیه هاشمی، مجری شبکه تلویزیونی ایرانی پرس تی وی که در آمریکا بازداشت شده است، قرار است امروز در دادگاه محله کلمبیا در واشنگتن حاضر شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از پرس تی وی، مرضیه هاشمی، شهروند 59 ساله آمریکا که 25 سال است در ایران سکونت دارد، به عنوان شاهد در یک پرونده بازداشت شده اما هیچگونه اتهامی علیه وی اقامه نشده است.

گفته شده است که این روزنامه‌نگار و مجری متولد آمریکا، برای دیدار با برادر بیمار و فرزندان و بستگان خود به آمریکا سفر کرده بود که روز یکشنبه در فرودگاه بین‌المللی سنت‌لوئیس لامبرت بازداشت و سپس توسط مأموران «اف.بی.آی» به مرکز بازجویی منتقل شده است.

بستگان وی طی 48 ساعت گذشته نیز نتوانسته‌اند اطلاعاتی دقیق از دلایل قطعی بازداشتش کسب کنند. هاشمی در گفت‌وگویی کوتاه با اعضای خانواده خود از بدرفتاری با او در بازداشتگاه خبر داده است. وی گفته که مأموران آمریکایی به وی اهانت کرده و به‌ اجبار حجاب را از سرش برداشته‌، دست و پاهای او را با زنجیر بسته و با وی همانند یک مجرم رفتار کرده‌اند.

در همین حال، محمد جواد ظریف وزیر خارجه ایران، اقدام آمریکا در دستگیری مرضیه هاشمی، خبرنگار پرس تی وی را سیاسی و غیر قابل قبول دانست.

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران درخصوص بازداشت مجری و خبرنگار شبکه پرس تی وی توسط آمریکا بیان داشت که خانم مرضیه هاشمی به لحاظ اینکه همسر یک فرد ایرانی بودند، شهروند ایرانی هم محسوب می‌شوند از همین رو وظیفه خود می‌دانیم که از حقوق شهروندان خود دفاع کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار