بازدید 26385
آخرین تحولات خاورمیانه؛

واکنش ترامپ به پرتاب ماهواره ایرانی/درخواست ۳۰۰۰ فعال ضدجنگ از اروپا درباره نشست ضدایرانی/جزئیات تازه از سازوکار ویژه مالی اروپا برای ایران/آغاز نشست‌های طرفین بحران یمن در اردن

درخواست سه هزار فعال ضدجنگ از اروپا درباره نشست ضدایرانی، جزئیات تازه از سازوکار ویژه مالی اروپا برای ایران، تحریم نشست ضدایرانی «ورشو» از سوی موگرینی، واکنش ماکرون به کشته شدن نظامیان آمریکایی در سوریه و آغاز نشست‌های طرفین بحران یمن در اردن، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به واکنش ترامپ به پرتاب ماهواره ایرانی نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۸۷۰۷۵۹
تاریخ انتشار: ۲۸ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 18 January 2019

درخواست سه هزار فعال ضدجنگ از اروپا درباره نشست ضدایرانی، جزئیات تازه از سازوکار ویژه مالی اروپا برای ایران، تحریم نشست ضدایرانی «ورشو» از سوی موگرینی، واکنش ماکرون به کشته شدن نظامیان آمریکایی در سوریه و آغاز نشست‌های طرفین بحران یمن در اردن، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به واکنش ترامپ به پرتاب ماهواره ایرانی نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه به پرتاب ماهواره‌بر ایرانی به فضا واکنش نشان داد و مانند دیگر مقام‌های دولتش، برنامه فضایی ایران را برنامه‌ای در راستای ساخت موشک‌های قاره‌پیما توصیف کرد.

وی که در مراسم رونمایی از سند بازنگری دفاع موشکی در ساختمان وزارت دفاع آمریکا صحبت می‌کرد، گفت: «سه‌شنبه‌ای که گذشت، رژیم ایران یک ماهواره‌بر به فضا پرتاب کرد که شکست خورد. اگر [این پرتاب] شکست نمی‌خورد، اطلاعات مهمی در اختیار ایران قرار می‌داد، که می‌توانستند از آن برای دنبال کردن توانمندی موشک‌های بالستیک قاره‌پیما استفاده کنند. توانمندی رسیدن به ایالات متحده، که البته اتفاق نخواهد افتاد.»

وی افزود: «آنچه از زمانی که من به ریاست‌جمهوری رسیده‌ام با ایران انجام داده‌ایم، واقعا معجزه‌آساست. من به آن توافق هسته‌ای وحشتناک و ضعیف پایان دادم و به شما می‌گویم ایران امروز کشوری بسیار متفاوت از آن چیزی است که دو سال پیش بود. این همان [کشور] نیست و همان نخواهد بود. من معتقدم که آن‌ها می‌خواهند گفت‌وگو کنند.»

واکنش ترامپ به پرتاب ماهواره ایرانی/درخواست ۳۰۰۰ فعال ضدجنگ از اروپا درباره نشست ضدایرانی/جزئیات تازه از سازوکار ویژه مالی اروپا برای ایران/آغاز نشست‌های طرفین بحران یمن در اردن

پیش از این «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا نیز در ادعایی که به نوشته روزنامه «نیویورک‌تایمز» جامعه نظامی و اطلاعاتی آمریکا آن را نادرست می‌دانند، مدعی شده بود که ایران تلاش می‌کند در پوشش برنامه فضایی، به سمت فناوری ساخت موشک‌های قاره‌پیما حرکت کند.

در سندی که ترامپ امروز رونمایی کرد، بر خلاف معاهدات بین‌المللی که بر لزوم ممانعت از نظامی شدن فضا تأکید دارند، آمریکا رسما اعلام کرد که قصد دارد در فضا سامانه‌های «دفاع موشکی» مستقر کند. ترامپ در سخنرانی‌اش گفت این سامانه‌ها علاوه بر دفاع، قابلیت‌های تهاجمی نیز خواهند داشت.

وی علاوه بر این، از برنامه پنتاگون برای استقرار چندین سامانه دفاع موشکی خشکی و دریاپایه در سرتاسر آمریکا خبر داد و گفت: این سامانه‌ها باید شلیک موشک به سمت آمریکا را در هر زمان و از هر مکانی که رخ دهند، رصد کرده و با آن‌ها مقابله کنند.

در سند بازنگری دفاع موشکی آمریکا برنامه موشکی چین و روسیه، مهم‌ترین تهدیدات پیش روی آمریکا توصیف شده و از برنامه موشکی ایران و کره شمالی هم به عنوان «نگرانی‌های قابل توجه» یاد شده است.

درخواست ۳۰۰۰ فعال ضدجنگ از اروپا درباره نشست ضدایرانی

جمعی از فعالان سیاسی و اجتماعی آمریکا برای مقابله با کمپین ایران‌هراسی به رهبری واشنگتن، طوماری را در وبگاه گروه غیردولتی و ضد جنگ «کُدپینک» به ‌راه انداخته و از کشورهای اروپایی خواستند به کارزار «مایک پامپئو» وزیر خارجه آمریکا علیه تهران نپیوندند.

در این مطالبه که تاکنون حدود سه هزار امضا جمع‌آوری کرده، با تأکید بر عبارت «صلح با ایران» از کشورهای اروپایی خواسته شده که نشست ضد ایرانی آمریکا را که قرار است ۲۴ و ۲۵ بهمن در لهستان (۱۳ و ۱۴ فوریه) برگزار شود، تحریم کنند.

در متن توضیحی این طومار آمده است: «هدف از این کنفرانس، فراهم کردن زمینه برای درگیری غیرضروری با ایران است. به ‌جای نشستی برای مقابله با ایران، ما از جهان می‌خواهیم به ایالات متحده برای بازگشت به توافق هسته‌ای ایران فشار بیاورد… و تحریم‌های مخرب علیه ایران را مرتفع کند».

جمعی از فعالان سیاسی، دانشگاهی و اجتماعی سرشناس آمریکایی که این طومار را امضا کرده‌اند، در نامه‌ای به اتحادیه اروپا اعلام کردند: «ما از شما می‌خواهیم در این نشست شرکت نکنید و در عوض، نشست دیگری را با تمام کشورهای منطقه از جمله ایران، میزبانی کنید».

واکنش ترامپ به پرتاب ماهواره ایرانی/درخواست ۳۰۰۰ فعال ضدجنگ از اروپا درباره نشست ضدایرانی/جزئیات تازه از سازوکار ویژه مالی اروپا برای ایران/آغاز نشست‌های طرفین بحران یمن در اردن

این طومار با تأکید بر اینکه نشست لهستان، بخشی از کمپین آمریکا علیه ایران، در ادامه خروج از توافق هسته‌ای و بازگراندن تحریم‌هاست، می‌گوید: «گام بزرگ به سمت صلح و ثبات در خاورمیانه، همان توافق هسته‌ای ایران بود… که از سوی شورای امنیت سازمان ملل و اتحادیه اروپا به تأیید رسید... این خروج دولت [دونالد] ترامپ از توافق (هسته‌ای) و افزایش خصومت‌ها علیه ایران است که بر بی‌ثباتی منطقه افزوده و اکنون نیز تهدید می‌کنند که می‌خواهند نبرد فاجعه‌بار دیگری را در خاورمیانه شروع کنند».

فعالان آمریکایی حاضر در این مطالبه ضمن اشاره به دمیدن کاخ سفید در شعله‌های جنگ، خطاب به کشورهای اروپایی تاکید کردند با توجه به اینکه هنوز آنها در توافق هسته‌ای ایران حضور دارند و می‌خواهند روابط خود با تهران را بهبود بخشند، مشارکت در چنین نشست خصمانه‌ای علیه تهران معنا ندارد، بلکه عدم‌حضور آنهاست که می‌تواند پیام مهمی را به دیگر کشورها برای تبعیت از آنها ارسال کند.

از لیست بلند امضاکنندگان سرشناس این طومار، می‌توان به «میدئا بنجامین»، مدیر جنبش کُدپینک، «دیوید هارتسو» رئیس انجمن حافظان صلح، «بیل فلچر» رئیس پیشین انجمن فراآمیکا، «آن رایت» سرهنگ بازنشسته ارتش آمریکا و از مخالفان سرشناس جنگ با عراق، «ربکا ویلکومرسان» مدیرعامل سازمان صدای یهود برای صلح، «جوزف کارل گرسون» رئیس پویش خلع‌سلاح صلح‌آمیز و امنیت مشترک، «کوین مارتین» رئیس سازمان اقدام صلح و «آلفرد ماردر» رئیس شورای صلح آمریکا اشاره کرد.

جزئیات تازه از سازوکار ویژه مالی اروپا برای ایران

با گذشت ماه‌ها از خروج آمریکا از توافق هسته‌ای با ایران، کشورهای اروپایی همچنان این وعده را تکرار می‌کنند که قصد دارند با ایجاد یک کانال ویژه پرداخت، تجارت با ایران را با وجود تحریم‌های یکجانبه آمریکا، تسهیل کنند.

در موردی تازه از گمانه‌زنی‌ها در مورد این کانال ویژه مالی، «لارنس نورمن» خبرنگار نشریه «وال‌استریت ژورنال» به نقل از منابع آگاه جزئیاتی در این مورد منتشر کرده و نوشته است، انتظار می‌رود که این کانال تا دو سه هفته آینده ثبت شود.

وی نوشته است: این ساز و کار «در فرانسه ثبت می‌شود و مدیر آن نیز یک بانکدار ارشد آلمانی خواهد بود. انتظار می‌رود که بریتانیا نیز به عنوان سهامدار به این ساز و کار بپیوندد.»

به گفته نورمن، چندین کشور ابراز امیدواری کرده‌اند که شرکت‌های داخلی آن‌ها به این ساز و کار پیوسته و با ایران تجارت کنند.

وی همچنین نوشته است، بر خلاف آنچه پیشتر برنامه‌ریزی شده بود، در نشست دوشنبه هفته آینده وزیران خارجه اتحادیه اروپا تصمیمی در مورد ایران و کانال پرداخت گرفته نمی‌شود و احتمالاً این تصمیم در یک نشست غیروزارتی در هفته‌های آینده گرفته خواهد شد.

ساز و کار ویژه مالی (SPV) راهکاری است که از سوی اروپایی‌ها با هدف مقابله با تحریم‌های یکجانبه آمریکا علیه ایران پیشنهاد شده است. در این ساز و کار، قرار است یک شرکت در اروپا راه‌اندازی شود که وظیفه آن تسویه حساب‌های شرکت‌های بدهکار و بستانکار همکار با ایران است. در این ساز و کار، شرکت‌های طلبکار از ایران، پول خود را از شرکت‌های بدهکار به ایران دریافت می‌کنند.

تحریم نشست ضدایرانی «ورشو» از سوی موگرینی

نشریه «وال‌استریت ژورنال» روز پنج‌شنبه از عدم شرکت «فدریکا موگرینی» مسئول سیاست خارجی اتحادیه اروپا در نشستی که قرار است ماه آینده علیه ایران در لهستان برگزار شود، خبر داد.

واکنش ترامپ به پرتاب ماهواره ایرانی/درخواست ۳۰۰۰ فعال ضدجنگ از اروپا درباره نشست ضدایرانی/جزئیات تازه از سازوکار ویژه مالی اروپا برای ایران/آغاز نشست‌های طرفین بحران یمن در اردن

خبرنگار این نشریه این خبر را به نقل از یک مقام ارشد اتحادیه اروپا منتشر کرده و نوشته است، در مورد مشارکت وزرای خارجه کشورهای اتحادیه اروپا هم «ابهام زیادی» وجود دارد.

واکنش ماکرون به کشته شدن نظامیان آمریکایی در سوریه

امانوئل ماکرون، رئیس‌جمهور فرانسه گفت، کشته شدن نظامیان آمریکایی در سوریه ثابت می کند که نبرد نابودی داعش هنوز به پایان نرسیده است.

روز گذشته در پی انفجار شهر منبج سوریه دستکم 20 تن کشته شدند که 5 نظامی آمریکایی در میان آنها بودند.

انفجار دیروز با یک خودروی بمب‌گذاری صورت گرفت و گروه تروریستی داعش مسئولیت آن را به عهده گرفت.

شهر منبج در شمال استان حلب و در نزدیکی مرزک ترکیه واقع شده است. ساکنین این شهر را کردها و عرب‌ها تشکیل می‌دهند. این شهر در مرداد سال 95 به دست یگان‌های مدافع خلق (YPG) از اشغال داعش خارج شد.

آغاز نشست‌های طرفین بحران یمن در اردن

نخستین مذاکرات دوجانبه بین طرفین درگیری در یمن روز پنج‌شنبه تحت نظارت سازمان ملل و مشارکت صلیب سرخ برای بررسی تبادل اسیران در امان اردن برگزار شد.

در پی توافقنامه استکهلم، دو طرف درگیری در یمن توافقاتی درباره آتش‌بس در الحدیده در غرب یمن و تبادل اسیران داشتند اما دولت مستعفی یمن و دولت صنعا با انجام دیدارهای مشترک درباره استقرار دوباره نیروها در الحدیده یمن مخالفت کرده‌اند، در حالی که مذاکرات درباره تبادل اسیران که در اردن آغاز به کار کرده، اجازه بررسی آزادی هزاران اسیر را در قالب تلاش‌های بین‌المللی برای حل بحران یمن را می‌دهد.

براساس گزارش روسیا الیوم، نمایندگان سازمان ملل روز چهارشنبه مذاکرات متعدد و جداگانه‌ای را با دو هیأت دولت مستعفی و دولت تحت حمایت انصارالله برای باز کردن افق‌هایی برای حل بحران برگزار کردند.

دفتر مارتین گریفیث، فرستاده سازمان ملل به یمن نسبت به مذاکرات امان خرسندی محتاطانه‌ای داشته و امیدوار است نشست مثبت جلو برود. نمایندگان دو طرف بحران نیز بر این باورند، این نشست‌ها با هدف ارائه گزارشی واقعی از سرنوشت اسیران و مفقودان است و نهایتا به اجرای توافقنامه تبادل اسیران می‌رسد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۰
در انتظار بررسی: ۳
انتشار یافته: ۵۰
شما قرار بود با آمریکا مذاکره بکنید. می گفتید آمریکا کدخدای اروپایی ها هست. حالا دوباره چی شده دل خوش گردید به اروپایی ها. پس این دولت هم راه دولت های دیگه رو ادامه داده
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
کدخدایی که یک شبه شد (عضو عادی برجام!) تا کی ملت باید هزینه‌ بده
همه دنیا هم فهمیدن مشکل ما با امریکا از طرف انها است ......
پاسخ ها
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
ببخشید ولی اگر همه دنیا هم بفهمند مشکل از طرف آمریکاست باز هم مشکلی از ما حل نخواهد شد . همه طرف ابر قدرت هستند و این ابر قدرت ما نیستیم بلکه آمریکاست چه ما خوشمون بیاد چه بدمون بیاد
جنگ میخواهد شود؟؟؟
تحریم که میخواستند بکنند ظرف دو سه ماه اجرا می شد ولی برای این ساز وکار دارند امروز و فردا می کنند و وقتی واکنشی از طرف ایران نیست انها به راه خود ادامه می دهند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
بچه ای هنوز! تفاوت منافع ملی روبا بلند پروازی نمیدون
ماهواره هسته ای انقد به کشور سود میرسونن که این ترامپ حسود داره منفجر میشه بفهمید مردم مار م با کره شمالی که نفت داره نه گاز نه معدن هیچ وقت قیاس نکنید هر گردی گردو نمیشه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
البته سودش برای امثال شماست
ناشناس
| Singapore |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
این پرتاب ماهواره پیام هم که درمدارزمین قرارنگرفت وشکست خوردبجای هزینه های سنگین این چنینی بهترنیست که مسولین بفکر مردم باشد وتورم وگرانیهای سرسام اور وبیکاری جوانان را حل وفصل کند
ان شالله یک روزی هم موشک قاره پیما می سازیم البته شاید هم وجو داشته باشد
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
فعلا که ماهواره پیام شکست خورد
اگر مسولان تا 24ساعت آبنده رسیدگی نکنند دستور میدهم مسولین بجای مسولان رسیدگی کند
موگرینی حجابتو رعایت کن
پاسخ ها
ناشناس
| Singapore |
۱۸:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
چون برخی طرفدارش هستند بنابراین حجاب هم نداشته باشد اشکالی ندارد
ما باید مثل پاکستان حتی بمب اتمی هم داشته باشیم اما به خاطر تندرویها و شعارهای تند و دشمنی بیش از اندازه با آمریکا و اسراییل باعث شدیم که اونها هم نگذارند ما قدرت دفاعیمون رو گسترش بدیم.
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
ما باید در مبارزه نابود کردن بمب های اتمی شرکت کنیم و اگر هم بمب اتمی مثلا برای جلوگیری با سنگ های آسمانی لازم باشد ،فقط یک مرکز بین المللی که تعدادی از آن راداشته باشد
چونکه در جنک اتمی برنده ای موجود نیست.
کرامت سلیمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
بمب اتمی اصلا وجود ندارد کافیه به انجمن زمین تخت فارسی مراجعه کنید تا دلایلش را بفهمید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
ایران باید هر چه در توان دارد برد موشکهارا بالا ببرد واگر اروپاهم مانند آمریکا تعهد خودرا زیر پا بیاندازد باید ایران غنی سازی را بالای 90درصد برساند در قران هم امده باید در برابر دشمنان مسلح شد
ناشناس
| France |
۱۷:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
پاسخ مهدی: وقتی کشورهای دیگه مثل اسراییل بمب اتمی دارند و ما رو تهدید میکنند ما هم باید بمب اتمی داشته باشیم. اگر بقیه هم بمب اتمیشون رو نابود کردند، اونوقت ما هم نابود میکنیم.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
دوستان قرصهاتون رو خوردین؟
واقعا یک عده ای نشستن دارند توطئه میکنند که وارد جنگ شوند و یک عده هم در ایران میگویند جوانان برای شهادت آماده اند . به نظرم هر دو اشتباه میکنند . و جوان آماده شهادت هم نداریم
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۳:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
حرف ندارد
ترامپ اگر در ۴ سال دوم رای بیاورد حتما وارد درگیری نظامی با ایران خواهد شد
اروپا متحد امریکاست و هرگز اروپا ایران را به امریکا ترجیح نخواهند داد
امریکا در حال اماده شدن برای یک نبرد نظامی است
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
ترامپ با این عملیات سعی دارد که در انتخابات بعدی برگی برنده داشته باشد!
ناشناس
| France |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
ترامپ بیش از هرچیز به پول فکر میکنه و جنگ با ایران هزینه بسیار گزافی برای آمریکا میتونه داشته باشه. هرچند احتمال حمله محدود در شرایطی وجود داره که میتونه عاقبت نامعلومی داشته باشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
ترامپ هیچ غلطی نمی تواند بکند
این وسط ما مردم گرفتار شدیم رجالهاوضعشان خوب است ما بدبخت شدیم وباید کاسه گدای دست بگیریم سر چهار راه کاسبی کنیم البته اگه از دست ماموران شهرداری جان سالم به در ببریم دیگه دارین شورشو در میارین اجناس روزی یه قیمت دارن دیگه موندیم چه جوری شکم زن وبچه روسیر کنیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
این ها نتیجه سیاست اقتصادی سرمایه داری است چرا ما نباید وابستگی به دلار کم کنیم که جنس ها گرا ن نشود چرا باید بانک ها سود بدهند بعد پنج سال مجبور بشن برای کسری چهار برابر ارزش پول بیارن پایین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۹
مخاطب 15:30
آخه تو میدونی اقتصاد سرمایه داری چیه؟
چرا با بقچه پرتاب می کنی؟
چرا حقایق در مورد ملهولره به صورت شفاف بیان نمیشود چرا نمیگوسویند ای مردمی که میگید گرد و غبار خوزستان را دولت در موردش کاری نمیکنه؟ شما که میگید چزا در مورد بخران اب دولت و مسیولین کاری نمیکنند؟ بدانید کشورهای متخاصم ما از تکنولوزی ماهواره ای برای ایجاد گرد و غبار و به فنا دادن ابهای زیر زمینی ما استفاده میکنند ما باید ماهواره داشته باشیم تا بتونیم جلو این حجوم تکنولوزیک جدید اونا رو بکیریم . امریکا و اسراییل از موشک ما نمسترسه از همین ماهواره های اب و هوایی که میتونه به ما قدرت مقابله باا اونا را بده میترسه البته ساقط کردن ماهواره هم خودش برمیگرده به همون توانمندی اونا در این زمینه بگید اینا رو با صدای بلند بگید و بنویسید حتی تو مجامع جهانی بگید اینا دانشها و علومی هستش که برای ما ها ممنوع شده
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
تغییرات آب و هوا یک مشکل جهانی است و کسی با ماهواره و رمال بازی. یا جادوگری نمیتواند در آن چندان تغییری بدهد.
طبق تحقیقات جهانی کمبود آبهای زیر زمینی هم شامل آمریکا،خاورمیانه بیشتر از بقیه جهان است و ما در مرکز جریان قرار داریم.
راه حل هم استفاده صرفه جویانه از منابع آبی و کشاورزی مدرن و شیرین کردن آب شور است.
م ح
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
ماهواره که میبینی همیشه دیگه گرانی مرغ به ماهواره ربطی نداره پراید هم همینطور تور رو ادم کجای دلش بذاره خوبه
فکر کنم جنگ بشه به جای جوانان اینبار باید پیران بروند
پاسخ ها
مهدی
| Germany |
۱۳:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
وقتی جهاد است از بچه شیر خوری تا پیرمرد بایدبجنک بروند را فراموش کردی!!!!!!!
ولی حق با شماست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
نه عمو جان اینطوری نیست تو در ایران زیر پرچم فرانسه کامنت بنویسی وبرای جوانان نسخه بپیچی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
هیچ جنگی اتفاق نخواهد افتاد و امریکا هم هیچ غلطی نمی تواند بکند
مسئولین باید واکنش متفاوتی نشون بدن.آمریکا الکی الکی داره افکار بین المللی رو برای حمله آماده می کنه.
مردم ایران باید درک کنن که این غربی ها حداقل در 300 سال اخیر کم خیانت به ما نکردن،از قحطی انگلیسی بگیرین تا خیانت فرانسوی و کودتای آمریکایی و...برجام پر میوه...
ما برای سرزمین ایران،که هزاران سال برای وجب به وجبش فداکاری ها شده،باید آگاه باشم و جوگیر نشیم که خیانت به گذشته و آینده هست.ایران مهمترین چیز است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۸
همین چیزهایی فرانسه داد به ما کم تر از خیانت نیست پژو نسل مناسب اب هوای گرم نیست
طلبكاران پولشان را از بدهكاران بگيرند؟؟؟اين چه بانكيه خخخخ
طلبكاران پولشان را از بدهكاران بگيرند؟؟؟
با این جامعه پیری که داریم دیگه جنک یک نوبره ؟! بگذارید ملت به درد خودشون بمیرن .
قبل از حمله نظامی ایالات متحده به کشور عراق . کنفرانسی در همین کشور لهستان بر علیه عراق به بهانه وجود سلاح کشتار جمعی و حمایت عراق از سازمان تروریستی القاعده . تشکیل شد . و آمریکا به همراهی سربازان بریتانیا ؛ سترالیا و لهستان عراق را در مدت ۱۴ ساقط کردند . البته ۲۰ کشور هم تجهیزات لجستیکی در اختیار ایالات متحده قرار دادند .
دقیقا الان این سناریو در حال شکل گیری هست و ایالات متحده این بار با متحد کردن کشورهای عربی با اسرائیل و کمک چندین هم پیمان خود البته این بار با هزینه کشورهای عربی . سعی بر هجوم به کشورمان را دارند .
به نظر میاد که بخش دیپلماسی بایستی برای نجات کشور از یک جنگ احتمالی . تلاش نماید .
به هر حال این صدای جرسی هست که قبلا هم در کشور همسایه ما شنیده شد .
قدیمیها میگفتن اگر دشمن شمااین کار خوب یا بذ شما برعگس عمل کنیید پس برجام خوب بود چرا اسرائیل خودش را به آب وآتش میزد که بر جام را بی اثر کندچرا عربستان آن همه هذیه به دختر ترامپ داد تاترامپ از برجام خارج شود که شد پس مسئولین چرا مگویند چرا ذولت برجام را آتش نزده اینروزها شده همه ایرادها از برجام ازجلیلی گرفته تا ضرعامی وقالی باف هرکس که درآینده میخواهد در انتخا بات ریست جمهوری شرکتکند از برجام بد میگوید نکنید اینکا را بااین روش پیش مردم عزیز نمیشوید مردم را نامید میکنید من کارگرباهفتادوهشت سن وبیسوا میدانم برجام چیز خوبی بود ارجناب دکتر ظریف تیم اش تشکر میکنم خدا پشت وپنا هتان باشد
اگر جنگ شد من بخاطر فرزندان پسر بیکار ومجرد پا بسن گذاشته مجبور هستم شرکت کنم تا شهید شوم تا انها بعنوان خانواده شهید کاره ای شوند وتشکیل خانواده دهند پس جنگ فرصتی برای بازماندگان از فرصت است
ترامپ و جان بولتون ارزو را به گور میبرند ما خلیج فارس و دنیا را گورستان صهیونیستها و امریکاییها خواهیم کرد اگر غلط اضافی کنند همچنین پا دوهای منطقه ای انها السعود و الامارات و هر اشغال دیگه را. جهان اسلام به یاری حق عدالت را جاری خواهد کرد.
از جنگ متنفرم ...کاش راه حلی پیدا بشه
به نظر می رسد امریکا می خواهد نقش انگلیس در سالهای قحطی را در ایران بازی کند
من نمیدانم ولی اگه واقعا قوی هستیم نباید با به دیوانه به نام ترامپ سرو کله بزنیم مگر ابنکه مجبور شوبم
مگر صدام کوته بین و دیوانه نبود خودش درک ولی چه بر سر دو ملت اورد
تابناک 3000 مخالف جنگ با ایران . مگر در آمریکا چند نفرایران را هم می شناسند . بابا گفتن هندوانه بزرگ ولی نه به این بزرگی
لطفا در انتخاب عکس هاتون دقت بیشتری کنید که مخالف شئونات اسلامی نباشند.
متشکر
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی