بازدید 2704

واگذاری استقلال و پرسپولیس نباید قوانین بورس را زیر سئوال ببرد

عضو فراکسیون ورزش مجلس با تأکید بر اینکه واگذاری استقلال و پرسپولیس نباید قوانین بورس و فرابورس را زیر سئوال ببرد، گفت: مصوبه کمیسیون تلفیق نیازمند اصلاحاتی در صحن علنی مجلس است.
کد خبر: ۸۷۰۶۱۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۳ 17 January 2019

غلامعلی جعفرزاده ایمن آبادی در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری خانه ملت با اشاره به مصوبه کمیسیون تلفیق بودجه 98 در خصوص واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس، گفت: مجلس قوانین متعددی را برای واگذاری شرکت‌ها و مجموعه‌های وابسته به دولت مصوب کرده بنابراین ضرورتی نداشت که برای خصوصی سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس در قانون بودجه، کمیسیون تلفیق مصوبه‌‎ای بگذراند.

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: اگر اراده‌‎ای در واگذاری‎ دو باشگاه استقلال و پرسپولیس وجود داشت با همین قوانین موجود کار واگذاری این دو باشگاه تا امروز به سرانجام رسیده بود ولی به نظر می‎رسد این اراده نزد مسئولان وجود ندارد.

واگذاری سرخآبی‌ها تبدیل به مطالبه عمومی شده است

وی با بیان اینکه واگذاری دو باشگاه استقلال و پرسپولیس تبدیل به مطالبه‌ای عمومی شده است، افزود: قطعا خصوصی‌سازی دو باشگاه استقلال و پرسپولیس موجب ارتقای سطح کیفی دو باشگاه می‎شود و علاوه بر کاهش هزینه‎‌های دولت به رشد این دو باشگاه کمک می‌کند.

حذف مصوبه در صحن حامل پیامی منفی به جامعه خواهد بود

عضو فراکسیون ورزش مجلس اضافه کرد: تصویب این قانون نیازمند اصلاحاتی است که باید در صحن علنی نسبت به آن اعمال شود، برای نمونه تعیین بازه زمانی برای اجرای قانون و خارج کردن شکل این مصوبه از حالت آیین نامه به قانون دو اقدامی است که باید در صحن صورت گیرد. البته حذف این مصوبه در صحن با توجه به فضایی که در جامعه وجود دارد، این تلقی را ایجاد می‌کند که مسئولان قصد واگذاری ندارد.

جعفرزاده تأکید کرد: البته دولت‌ها همواره در واگذاری این دو باشگاه‌ توجیهاتی می‎آورند که تمام الزامات قانونی را زیر سئوال می‌‎برد، لذا نظر شخصی من این است که حتی با تصویب این مصوبه در صحن علنی هم خصوصی سازی این دو باشگاه محقق نمی‎شود.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس افزود: همچنین در مصوبه کمیسیون تلفیق قید شده است که 5 درصد از سهام این دو باشگاه ابتدا برای کشف قیمت واگذار و پس از آن واگذاری مابقی سهام در فرابورس صورت گیرد که این مسئله نیز گویی برخی قوانین بورس و فرابورس را زیر سئوال می‌برد که کارشناسان بورس نیز باید در این باره اظهار نظر کارشناسی کنند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی