بازدید 65476

همسر بازمانده سانحه بوئینگ: مدیون هستیم

کد خبر: ۸۷۰۵۶۸
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۲۷ 17 January 2019
 

پیام این بود: «فرود اضطراری»، بعضی از پیام‌ها لرزه بر اندام هرکسی می‌اندازد، چه افراد معمولی و چه شخصی که سالهاست زندگی و جانش با آسمان و زمین پیوند خورده است.

به گزارش «تابناک» روزنامه ایران در ادامه نوشت: وقتی پیام از سوی خلبان مخابره شد همهمه زیادی داخل هواپیمای بویینگ ۷۰۷ به وجود آمد. چشم‌ها نگران شد و ذهن‌ها مغشوش. وحشت از آنکه شاید این آخرین لحظات عمرشان است. چند ثانیه لازم بود تا هرکدام آخرین تصاویری که از عزیزانشان در ذهن دارند مرور کنند. همسر، فرزندان، پدر، مادر، برادر و خواهری که دیگر تا قیامت نخواهند دید. هواپیما قصد فرود در پایگاه هوایی فتح را دارد؛ پایگاهی که انتهایش آخر زندگی ۱۵ سرنشین است. آخر دنیا برای دلاورمردان ارتشی و خدمه هواپیما. اولین تماس هواپیمای باری با زمین نشان از آن دارد که قرار نیست فرود معمولی باشد. لرزه بر اندام همه سرنشینان افتاده، انتظار می‌کشند تا شاید از این هیاهوی وحشت زنده بمانند اما وقتی دیواره انتهای باند هم نمی‌تواند این تابوت مرگ را کنترل کند، دیگر همه سرنشین‌ها خودشان را برای سفری دیگر آماده می‌کنند؛ سفری که دیگر مقصدش «پیام» نیست.

اما برخورد با ویلای مسکونی کنار باند، آخر ماجرا نیست. ۱۵ مسافر بارشان را بستند و رفتند اما یکی از مسافران برگشت. برگشت به این دنیا تا وقتی همگان پیکر سوخته هواپیمای ۷۰۷ را می‌بینند، متعجب شوند از اینکه او چگونه تنها بازمانده آخرین سفر است.

سرهنگ «فرشاد مهدوی قلعه» مهندس پرواز، تنها بازمانده این هواپیما حالا در بستر بیماری است. او جراحت‌های زیادی برداشته که در آینده‌ای نزدیک ترمیم می‌شود اما زخمی که از سفر همیشگی یاران و همسفرانش بر دلش مانده شاید هیچگاه التیام نیابد. هر چند به علت جراحت و شوک شدید پزشکان به وی اجازه گفت‌و‌گو نداده‌اند ولی موفق شدیم تا با «نازی بهاری» همسر وی درباره آن روز تلخ و وضعیت همسرش به گفت‌و‌گو بنشینیم.

زن جوان در حالی که اشک می‌ریخت گفت: «خدا را شکر می‌کنم که همسرم زنده است و از مردم می‌خواهم برای سلامتی‌اش دعا کنند و به خانواده‌هایی که عزیزانشان را در این حادثه غم‌انگیز از دست داده‌اند تسلیت می‌گویم و امیدوارم خداوند برای تحمل این مصیبت به آنها صبر بدهد.

چند سال است که با مهندس فرشاد مهدوی قلعه ازدواج کردید؟

۲۱ سال است و دو پسر ۱۷ ساله و ۱۱ ساله داریم.

همسرتان چند سال است که در نیروی هوایی خدمت می‌کند؟

حدود ۲۷ سالی می‌شود که به عنوان مهندس پرواز در نیروی هوایی فعالیت دارد.

خبر حادثه را کی شنیدید؟

من خانه بودم که تلفن زنگ خورد. وقتی گوشی را برداشتم از ستاد موضوع سانحه هوایی را به من خبر دادند و گفتند که از جزئیات بیشتر بی‌خبر هستند اما ظاهراً همسرم شهید شده است. دیگر نمی‌دانم چه اتفاقی افتاد. چشمانم سیاهی رفت و از شدت ناراحتی بیهوش شدم.

کی متوجه شدید که مهندس مهدوی قلعه زنده هستند؟

در تماس‌های بعدی به من اطلاع دادند که همسرم زنده هستند و او را به بیمارستان شریعتی استان البرز منتقل کرده‌اند. خودم را به سرعت به آنجا رساندم وقتی شوهرم را دیدم که روی تخت است و سر و صورتش را بسته‌اند شوکه شدم ولی همین که او زنده بود سجده شکر به جا آوردم.

ماجرای نجات همسرتان را می‌دانید؟

من بعد از اینکه همسرم از بیمارستان شریعتی به بیمارستان بعثت تهران منتقل شد متوجه شدم فردی که در ساختمان‌های مجاور محل حادثه کار می‌کرده او را نجات داده است.

آیا با این مرد صحبت کرده‌اید؟

هنوز شرایطی فراهم نشده که با او ملاقات داشته باشیم ولی من و فرزندانم مدیون او هستیم. او جان همسرم را از مرگ حتمی نجات داد و تا پایان عمرمان دعاگوی او هستیم.

می‌گویند لحظه نجات، همسر شما از زنده بودن سه همکارش در هواپیما اطلاع داده است. آیا این موضوع صحت دارد؟

خیر، من چنین حرفی نشنیدم ضمن اینکه شرایط جسمی و روحی همسرم طوری بوده است که توانایی صحبت‌کردن در این مورد را ندارد.

هم‌اکنون وضعیت جسمانی او چگونه است؟

او بشدت از ناحیه سر و دست آسیب دیده است اما خدا را شکر رو به بهبودی است. بیشترین مشکلی که دارد، شوک شدید روحی است که از شنیدن خبر شهادت همکارانش به او وارد شده است. او بهترین رفیق و هم‌خدمتی‌اش را که ۲۷ سال با یکدیگر دوست بودند به نام سرهنگ علیزاده در این حادثه از دست داده و بشدت شوکه شده است و پزشکان از ما خواسته‌اند از تداعی‌کردن این حادثه تلخ برای او خودداری کنیم.

آیا در پروازهای قبلی خطراتی را تجربه کرده بود؟

نه. درست است که پروازهای زیادی داشتند اما تا کنون چنین حادثه تلخی را تجربه نکرده بود. همسرم رزمی‌کار است و بیشتر تکواندو کار می‌کند و قدرت بدنی خوبی دارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۲
انتشار یافته: ۳۹
روحشان قرین رحمت الهی. خدا به خوانوادهاشون صبر بده.
آرزوی سلامتی و طول عمر برای این عزیز داریم

میدونیم غم از دست دادن همکارانش براش خیلی سخت

خدا بهش صبر بده
خدا ان شاالله شفای عاجل دهد
خدا رو شکر . الحمدالله که این بنده خدا نجات پیدا کرد
خداوند متعال برایش شفای عاجل دهد وبرخانوادهای شهید شدگان صبر
فالله خیرا حافظا
تابناک جان یکم به شعور مردم احترام بزارید.
یه بویینگ گران قیمت با نیروهای نظامی چه ربطی به وار ات گوشت ازقرقیزستان که گوشتای بوگندوشو حتی گربه هام نگاه نمی کنند؛ داره.
مگه وزارت جهاد کشاورزی ودامپزشکی مسیول اینکارنیست ؟ چرا یه روحانی تو هواپیما برای تایید ذبح شرعی نبود؟
دو تا تریلی با ۴ تا راننده ظرف یه هفته هم می تونستند این به اصطلاح محموله رو بیارن .
خودتونید!!!
کجای دنیا دیدید که هواپیمای ارتشی گوشت با خودش حمل کنه اینم از عجایب این مملکته هنوز داغ دانشجو ها برتن این مملکته اینم داغ تازه خداوند مصببینشو لعنت کنه .به خانواده های داغ دار صبر عطا فرماید .
برای کشته شدگان علو درجات وبرای بازماندگان صبرجمیل وتنهامصدوم زنده ی این حادثه شفای کامل ازدرگاه خداوندتبارک وتعالی مسئلت داریم.
روحشان شاد،خدا به این مهندس عزیز هم شفای عاجل عطا کند.
خداهزاربارشکرت که یک نفر هم نجات دادی من از همینجا دستهای اون شخص که نجات داد می بوسم
با عرض تسلیت به خانواده این عزیزان روحشان شاد. سرهنگ بازنشسته نیروی هوایی جعفر داودی
همه به وضوح د یدیم تا خدا نخواهد برگی از درخت نمی افتد خدا این جوان را مامور کرد تا ناجی ایشان باشد و از بین آن همه اتش و دود نجات دهد ما هم خوشحالیم که ایشان نجات یافتند و برای بهبودی اش دعا می کنیم برای کسانی هم که در این حادثه جان خود را از دادند رحمت و مغفرت مسئلت می نمائیم خدا به خانواده هاشان صبر عنایت فرماید
این حادثه خیلی مبهم بود هواپیمای باری ارتش اصلا واسه چی باید گوشت یخی حمل کنه واسه چی باید رو باند کوتاه بنشینه اینها همش سواله
انشاءالله خداوند در این ایام فاطمیه س که در پیش داریم به ایشان شفای عاجل عنایت فرماید و همکاران شهیدش با امام حسین ع محشور شوند.
خداوند به این عزیز سلامتی روحی و جسمی عطا فرماید و به آغوش خانواده برگردد. به خانواده های رفتگان صبوری دهد. و ماشاالله و دستمریزاد و احسنت به آن جوانمردی که با به خطر انداختن جان خودش این فرد را نجات داد. او یک ایرانی اصیل و انسان واقعی است.
خدا رو شکر که نجات پیدا کردن.
روح همکاران شهیدشون قرین رحمت حق.
خدارو شکر که این بزرگوار نجات پیدا کردن.
روح همکاران شهیدشون هم قرین رحمت حق.
انشالله که واقعیت ها کتمان نشود تا خون عزیزان پایمال نگردد
باسلام به روح پرفتوح امام(ره)وشهیدان که باخون خوددرخت اتقلاب راابیاری کردن؛درودوصلوات به شهیدان مدافعان حرم"شهیدان خلبانان وشهیدانی که درمرزبه دست تروریستها جانشان رادراین راه ازدست داده اند وازخداوندمتعال صبرحضرت ایوب راازایزدمنان خواستارم
"واقعااین عزیزان بخاطرماجان خودراازدست میدهندتقدیروتشکرودست بوس خانواده شون هستیم
خداوندراشاکریم باآن مشقت زیاد عزبزی رابه خانواده رساند خود آقابچهایش حاج خانم همسرشان به اعمال چند روزگذشته نظری بیندازند ببینند چه کار ثوابی انجام داده اند که خداوند مرگ عزیزشان رارد کرده است من الله توفیق
سلام و درود و صلوات بر ارواح پاک همه شهدا و شهدای سانحه هواپیمایی،باید انهایی که اقتصاد مملکت را با بی تدبیری ریختند به هم جوابگو باشند،این هواپیما رفته بود تا با اوردن گوشت کمی بازار تنظیم و قیمتها بشکند،روح این عزیزان شاد.محسن.فوق لیسانس روانشناسی،دهه60 ای،بیکار،عضو خانواده ایثارگر
هر موقع از این اتفاقها رخ میدهد تا مدتها روحمان افسرده میشود خیلی سخته برای خانواده این عقاب اسمانها سلامت صبر فراوان ارزو م میکنم
تو مصاحبه ای که از این نجات یافته در تلویزیون پخش شد، قسمت اول این خبر اصلا به این شکل که گفتید نبوده!!
میگفت همه چیز عادی بوده تا زمانی که به انتهای باند رسیدن و فرصت حتی صحبت کردن نداشتن!!
درود بر غیور مردان ارتش جمهوری اسلامی ایران و عقابهای تیز پرواز آسمان ایران اسلامی روحشان شاد و یادشان گرامی
خدا بهشون صبر بده
به همه ی خانواده های دغدار تسلیت عرض میکنم و خداوند رحمت کند همه این عزیزان که از بین ما سفر کردن برای این مهندس عزیز هم از خداوند منان تقاضای شفای عاجل دارم و امیدوارم هر چه زودتر به آغوش گرم خانواده باز گردند الهی آمین
درود به غیرت ارتشیان عزیز روح عزیزان سفر کرده قرین رحمت و شادی
خداوند انشا الله ارتشی ها رو با حصرت مهدی محشور کند
ضمن عرض سلام و نیز عرض تسلیت به تمامی خانواده های داغدار این سانحه هوائی و نیز بهبودی کامل باز مانده این سانحه.
سئوال اینست که چرا برای وارد کردن 20تن گوشت یخی چرا این عزیزان را از دست دهیم اگر از بروکراسیهای اداری که بسیار دست و پا گیر میباشد از تولید کنندگان داخلی بخوبی حمایت میشد اگر جلو راند و راندبازیها گرفته می‌شد شاهد چنین حوادثی نبودیم.
خادمان وطن لطفأ به این مهم توجه کنید
ماهمه مدیون این عزیزان هستیم
خدا به بازماندگان صبر بدهد وقتی اراده خداوند به حفظ کسی باشد هیچ قانونی قادر به توجیه خواست الهی نبست
آرزوی سلامتی داریم
برایشان از خداوند متعال آرزوی سلامتی وبرای برای خانواده بازماندگان صبری جمیل از خداوند خواستاریم روحشان غریق رحمت الهی
سلام و درود بر برادران عزیزمان در ارتش ، با آرزوی شفای عاجل این نجات یافته عزیز ، خدا رو شکر و انشاالله هر چه زودتر حال عمومی و روحی ایشان بهتر شود و آرزوی صبر برای خانواده های محترمی که عزیزانشان را در این حادثه جانسوز ازدست دادند. ما را در غم خود شریک بدانید ، الهی که قرین رحمت پروردگار باشند.
آخی چی میشه جز اینکه انشالا که هرچه زوتر این بنده خدا شفا ببینند،روح همکارنشون شاد،و وای بر مردم ایران که واقعا از دست این مسولین شدن بدبخت ترین مردم روی کره زمین، چرا کشور ما بخواهد از خارج گوشت وارد بکند که به سر این مردم چنین بلاهایی بیاد،انشالا که امام زمان هرچه سریعتر بیایین ....
روح شهیدان سانحه شاد و ارزوی سلامتی برای بازمانده همه ملت ایران مدیون انها خصوصا نجات دهنده هستند
سلام فرشاد جان خداوند منان حافظ و پشت و پناهت انشاله سالهای سال سالم و سرحال باشی. شهادت همکاران گرامیتون را تسلیت میگم خداوند به خانوادهاشون صبر عنایت بکند
دوست و همکار سابقتون نمازی
متاسفانه بی آنکه بخواهیم کسی یا کسانی را متهم کنیم ولی دست اندر کاران پرواز میدانند که خبط خلبان طی سالیان دراز بخصوص در نیروی هوایی سابقه طولانی دارد.کمتر به وسیله پروازی و بیشتر به غرور بی جا و اعتماد به نفس کاذب آنها باز میگردد.خدا رحمتشان کند.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی