بازدید 7637

آخرین وضعیت پرونده حمله سگ به یک خانواده

کد خبر: ۸۷۰۵۶۵
تاریخ انتشار: ۲۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۱۵ 17 January 2019

رییس دادگستری لواسانات در خصوص آخرین وضعیت پرونده حمله سگ به یک خانواده در لواسان گفت: بنده به عنوان دادستان و مدعی العموم این موضوع را تا انتها و در محدوه قانون پیگیری خواهم کرد و از حق و حقوق تضییع شده خانواده شاکی حمایت می‌کنم.

به گزارش «تابناک» به نقل از میزان، روزجمعه ۲۳ آذرماه، یک خانواده برای گذراندن تعطیلات آخر هفته به پارکی در شهر لواسان واقع در شمال تهران رفته بودند که مورد حمله دو سگ بدون قلاده و کنترل قرار می‌گیرند، که در این حادثه دختر ١٠ ساله خانواده از ناحیه دست و پا دچار جراحت سنگین شده که در این زمینه بلافاصله با ورود دستگاه قضایی، پرونده تشکیل می‌شود.

شریعتی رییس دادگستری لواسانات در گفت‌وگو با خبرنگار گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری میزان ضمن ابراز تاثر از وقوع چنین اتفاقی، در رابطه با آخرین وضعیت این پرونده اظهار کرد: پدر این دختر به دادگاه مراجعه کرد و بنده نیز پدر متهم را خواستم و عنوان کردم که این اتفاق به دلیل سهل انگاری پسر شما رخ داده است و ایشان نیز قول داد که تمام هزینه‌های انجام شده و حتی هزینه جراحی پلاستیک را پرداخت نماید هرچند تالمات روحی واره قابل جبران نیست.

رییس دادگستری لواسانات با بیان اینکه پرونده به شعبه ارجاع شده و در حال رسیدگی است، ادامه داد: پرونده طول درمان دارد و به دلیل اینکه هنوز نظر قطعی پزشکی قانونی در رابطه با تعیین میزان دیه ارسال نشده، رای صادر نگردیده است.

شریعتی با اشاره به تودیع قرار وثیقه صد میلیون تومانی برای متهم، گفت: به طور تقریبی دو برابر میزان دیه وثیقه تعیین گردیده و متهم با قرار آزاد شده است.

وی تصریح کرد: متاسفانه در قانون برای فردی که حیوان او به شخصی حمله کند حتی با فرض اینکه خدای ناکرده منتهی به فوت شود مجازاتی غیر از دیه تعیین نشده است که این نقص قانون هست و ضرورت دارد قانونگذار به این موضوع ورود کرده و مجازات‌ها دیگری نیز تعیین نماید و از ورود سگ به اماکن عمومی ممانعت گردد که این ممانعت از ورود سگ به اماکن عمومی از قبیل: پارک‌ها با دستور قضایی دادستان‌ها در راستای پیش گیری از جرم امکان پذیر هست.

رییس دادگستری لواسانات با اشاره به دستور کتبی و شفاهی به کلانتری پس از وقوع این اتفاق، تصریح کرد: در این دستور که در راستای پیشگیری از وقوع جرم صورت گرفته تاکید شده که اجازه ندهند شخصی به همراه سگ در اماکن عمومی حاضرشود و اگر کسی علیرغم تذکر کلانتری به این کار ادامه دهد و به دستور قضایی توجه نکند دستور بازداشت وی صادر شده است.

وی خاطرنشان کرد: مطابق قانون شاکی می‌تواند ضرر و زیان مادی و معنوی ناشی از جرم را مطالبه نماید و در این پرونده نیز تمام ضرر و زیان مادی و هزینه‌های بیمارستان و ضرر و زیان معنوی از جمله تالمات روحی وارده به پدر و مادر و دختر خردسال مصدوم قابل مطالبه هست و با درخواست شاکی به این موضوع نیز رسیدگی میشود.

شریعتی با رد ادعای (به اصطلاح) آقازاده بودن متهم، تصریح کرد: اصلا چنین موضوعی صحت ندارد و متهم فردی عادی است که متاسفانه با بی احتیاطی و سهل انگاری باعث وقوع چنین حادثه ناگواری شده است.

رییس دادگستری لواسانات با اشاره به اینکه سهل انگاری متهم محرز است، خاطرنشان کرد: بنده به عنوان دادستان و مدعی العموم این موضوع را تا انتها و در محدوه قانون پیگیری خواهم کرد و از حق و حقوق تضییع شده خانواده شاکی حمایت می‌کنم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۱۲
انتشار یافته: ۱۱
در پارکها تعدادی سگ باز وجود دارند که برخی برای خنده سگهای خود را به سمت سایرین می فرستند. متاسفانه هیچ قانونی وجود ندارد. به نظر میرسد تنها راه تهیه طعمه سمی برای سگها است.
قطعاً صاحبان بی مسئولیت چنین سگهایی از خود سگها خطرناک تر هستند و باید در جامعه مهار شوند.
باید گرداندن سگ بدون قلاده در فضای شهری،چه در پارک و چه در خیابان ،ممنوع شود و همین طور صاحب سگ ملزم به پاک کردن و جمع آوری فضولات حیوان خود از اماکن عمومی گردد. نباید از ورود سگ با قلاده به پارک جلوگیری کنید چراکه هر شهروندی بواسطه عوارض شهری که پرداخت می کند مجاز به استفاده از پارک و فضای عمومی شهر می باشد و شما نمی توانید این حق را سلب کنید ،در عوض با قانون گزاری منطقی و دوراندیشانه ،احتمال لذت بردن همه شهروندان از شهر را فراهم کنید.
آقا زاده بودنش محرزه
اولین کار سقط کردن سگ ها باید باشد
وقتی که کشوری قوانین ناقص و ناکافی و یا در بغضی موارد هیچ در برابر یک سری مشکلات جامعه دارد، و یا اینکه نمایندگان به آن حد از بلوغ فکری نرسیده اند که مشکلات و اتفاقات احتمالی لوازم موجود در یک جامعه را بررسی کرده و قوانینی وضع کنند، بهترین را این است که از قوانین دیگر کشور ها که در این زمینه کار کرده و قدرت اجرایی بسیار خوبی هم دارند، بهره ببرند، پیش نهاد من قوانین سگ و حیوانداری در آلمان میتواند راهگشا باشد، نوع سگها تقسیم بندی شده و وظایف دارندگان هر نوع سگ مشخص شده، محدوده های بیرون بردن سگها با تابلو های هشدار مشخص شده جریمه های تخلف بسیار بازدارنده هستند و و و ....
برای جبران باید یک همچون سگی به دختر اون طرف حمله کنه و یه همچو گازی بگیره که یک تکه از گوشتش کنده بشه و شبها تا صبه هر شب کابوس ببینه و تو خیابون از دیدن سگ وحشت کنه و شب خوابش رو ببینه تا بفهمه .
شهر جای سگ نیست بفهم نفهم ( بقول بابا پنجعلی)
این قدر به منوتو و برنامه های استحاله فرهنگیش مثل کوچولوهای دوست داشتنی نگاه نکنید و الگو برداری نکنید.
درکشوراسلامی سگ گردانی وسگ بازی چه معنائی دارد،درکشورهای غربی گرداندن سگ بدون غلاده جرم است واگرسگی حتی باعث وحشت کودکان شود نوعی جرم بحساب میآید ماکه یعنی ازاین نظر متمدن تر
رییس عزیز خیلی خوبه که به عنوان مدعی العموم وارد این موضوع شدید ،ای کاش قانون برخورد با ورود سگ به فضاهای عمومی از آپارتمان هاو پیاده روها گرفته تا پارک ها را ابلاغ نمایید و افرادی را مسئول نمایید که فردا جوابگو باشند.
بی نهایت تاسف باره که چنین قوانینی داریم. یعنی یک بچه پولدار بیاد سگ خطرناک رو در پارک رها کنه و بعد فقط دیه بده؟ قوانین ما نیاز به بازنگری اساسی دارند. اگر این کار رو یک آدم فقیر کرده بود میفتاد زندان چون دیه نداشت. در هر حالت باید این افراد زندانی بشن.
اگر در قانون مجازات مناسبی برای این افراد تعیین نشده، باید نمایندگان مجلس مجازات بشن که قانون مناسبی برای این موضوع تدوین نکرده اند!
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی