بازدید 9179
رئیس دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد

تصمیم‌گیری برای تحریم دانشگاهها و ترور دانشمندان

کد خبر: ۸۷۰۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۲۲:۰۵ 16 January 2019

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در آینده خواهیم گفت که در اتحادیه اروپا نشستند و تصمیم گرفتند که دانشگاه‌های ایران را تحریم و دسترسی آنها به داده‌های علمی را قطع کنند، یا اینکه کسانی را می‌فرستند تا اساتیدمان را ترور کنند.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، محمدمهدی طهرانچی امشب در یادواره شهدای دانشجو در دفتر نماینده ولی‌فقیه در استان همدان، با بیان اینکه در قرآن کریم بارها خداوند به انگاره‌های ذهنی انسان تذکر می‌دهد، اظهار کرد: یکی از انگاره‌های ذهنی انسان این است که انسان با مرگ تمام می‌شود اما خداوند در قرآن تذکر می‌دهد که این گونه نیست و آدمی نباید تصور کند که همه چیز تمام می‌شود.

وی با اشاره به اینکه دشمن بارها اعلام کرده که تحریم‌های فلج‌کننده را علیه ایران اسلامی اعمال می‌کند، افزود: تحریم‌ها برای خشکاندن ریشه‌های مردم است، اما خیالی باطل به سرش زده است که می‌تواند تنها ملت پایدار در مقابل استکبار را به زانو درآورد.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه خداوند به ظلم آگاه است، تصریح کرد: برخی گمان می‌کنند که افراد ابلهی چون رئیس جمهور آمریکا هرچه می‌خواهد می‌تواند انجام دهد، خداوند هرگز چنین وعده‌ای نداده و جایگاه ظالمان را در آتش دانسته است.

طهرانچی با بیان اینکه دشمن توان درک باورهای قرآنی را ندارد، چون با معادله‌های عادی همخوانی ندارد، ادامه داد: در معادله‌های عادی اگر فشار اقتصادی از سوی دشمن به مردم آمد، آنها باید اعتراض کنند، اما فراموش کرده‌اند که برای ملتی الهی این معادله‌ها صادق نیست و همین مسأله راز ماندگاری جمهوری اسلامی است.

وی با اشاره به اینکه وعده‌های الهی نصرت را به صابران و استقامت‌کنندگان داده است، خاطرنشان کرد: برای تحقق آرمان‌ها و اهداف انقلاب اسلامی و 40 ساله شدن آن، شهیدان بزرگواری در عرصه‌های مختلفی تقدیم شده که باید قدردان خون آنها باشیم.

طهرانچی با بیان اینکه دشمن هرچه فشار آورد جوان‌مردها سینه سپر کردند و مقابل زیاده‌خواهی‌ها ایستادند، گفت: تحریم‌ها بهانه‌ای است برای از بین بردن اقتدار ایران، چراکه دشمنان پیشرفت کشور را نمی‌خواهند.

 

در اتحادیه اروپا نشستند و برای تحریم دانشگاهها و ترور دانشمندان ما تصمیم گرفتند

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی گفت: در آینده خواهیم گفت که در اتحادیه اروپا نشستند و تصمیم گرفتند که دانشگاه‌های ایران را تحریم و دسترسی آنها به داده‌های علمی را قطع کنند، یا اینکه کسانی را می‌فرستند تا اساتیدمان را ترور کنند.

وی با بیان اینکه یکی از سفرای کشورهای اروپایی تحریم علمی در راستای مانع‌آفرینی در پیشرفت ایران را در دفتر بنده تأیید کرد، افزود: نباید از یاد برد که تمدن غرب باز هم شکست می‌خورد.

طهرانچی با اشاره به اینکه غرب به دنبال حذف نام‌هایی چون بوعلی‌سینا است به طوری که او را تنها شارح اندیشه‌های یونانی معرفی می‌کنند، تصریح کرد: این در حالی است که غرب تمدن و پیشرفت خود را از متون دانشمندان جهان اسلامی استخراج کرده است.

وی با بیان اینکه داعش نیز به دنبال زدودن آثار تمدن اسلامی بود، ادامه داد: باید افتخار کرد که در سرزمینی هستیم که با مکتب تشیع و چراغ امام صادق(ع) و امام رضا(ع) تمدن این سرزمین را محقق کردند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه امروز دانشگاه‌ها تحقق تمدن اسلامی را دنبال می‌کنند خاطرنشان کرد: دانشگاه آزاد اسلامی نیز تحقق تمدن نوین اسلامی را که مد نظر مقام معظم رهبری است، دنبال می‌کند.

وی در ادامه با بیان اینکه حادثه فوت دانشجویان در واژگونی اتوبوس دلخراش بود، گفت: یکی از آنها جوان 24 ساله‌ای بود که با ذخیره پول بنزین ماشینش، یک زندانی بدهکار را آزاد کرده بود.

طهرانچی با اشاره به اینکه درباره جوانان زود قضاوت می‌کنیم، اظهار کرد: بارها دیدیم که در زمان‌های حساس افرادی چون شهید حججی ظهور می‌کنند و همسنگر شهید همدانی می‎شوند، در حالی که در فضای مجازی به آنها هجمه‌ها می‌شود.

وی افزود: دشمن باید بداند که قرآن انگاره‌های ذهنی مسلمانان را به شکلی تربیت کرده که اهل تسلیم و مماشات نیستند.

رئیس دانشگاه آزاد اسلامی تصریح کرد: جوانان ما چنان پرورش یافته‌اند که اگر نیاز شود جان خود را نیز فدای اسلام می‌کنند و این یعنی ارزش و آزادگی.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر