بازدید 2695

طرح زوج و فرد دائمی کارایی ندارد

کد خبر: ۸۷۰۳۶۲
تاریخ انتشار: ۲۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۵۵ 16 January 2019

رئیس کمیسیون عمران و حمل و نقل شورای شهر تهران گفت: اجرای طرح زوج و فرد به طور دائم کارایی ندارد و باید در زمان های اضطرار اجرایی شود.

به گزارش مهر، محمد علیخانی در حاشیه جلسه علنی روز چهارشنبه شورای شهر با بیان اینکه طرح زوج و فرد باید به صورت موقت و اضطرار اجرایی شود و اگر به صورت دائمی دربیاید جواب نمی دهد، گفت: دائمی شدن طرح زوج و فرد باعث شده مردم راه های ورود به محدوده را پیدا کنند. خرید دو ماشین با دو پلاک متفاوت یکی از این راهکارها است. در حالی که در سایر کشورهای دنیا که با مشکل آلودگی هوا روبرو هستند، نیز این طرح به صورت دائم اجرا نمی شود و اجرای دائمی آن محکوم به شکست است.

وی ادامه داد: در حال حاضر محدوده زوج و فرد حلقه دوم طرح و ترافیک است که کسانی که دارای مجوز ورود به طرح ترافیک هستند می توانند وارد محدوده زوج و فرد بشوند اما تفسیر یکی از مسئولان حمل و نقل در خصوص اینکه برای ورود به محدوده زوج و فرد عوارض بگیریم، غیر قانونی است.

علیخانی تاکید کرد: اختیار افزایش محدوده طرح ترافیک، تغییر ساعت و غیره در اختیار شورای عالی ترافیک است و شورای شهر در این حوزه اختیاری ندارد.

وی در خصوص اینکه چرا تاکنون لایحه نرخ عوارض فروش محدوده طرح ترافیک به شورا ارسال نشده در حالی که شهروندان دی یا بهمن هر سال اقدام به ثبت نام می کردند، گفت: به نظر می آید مسئولان شهری منتظر تعیین تکلیف محدوده زوج و فرد هستند تا لایحه نرخ عوارض را به شورا ارائه کنند زیرا در صورت هرگونه تغییر در محدوده زوج و فرد باید در میزان سهمیه ها نیز بازنگری شود.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر