بازدید 2948

تدوین نقشه جذب استاد در شهید بهشتی

کد خبر: ۸۷۰۱۰۳
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۴۷ 15 January 2019

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی از تدوین نقشه ۳ ساله جذب اعضای هیئت‌ علمی در این دانشگاه خبر داد.

به گزارش مهر به نقل از دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی، دکتر محمد آقاجانی رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی در چهل و چهارمین نشست شورای دانشگاه اظهار امیدواری کرد این جلسه هم‌اندیشی در راستای پیشبرد اهداف دانشگاه و دستیابی به تعالی جایگاه دانشگاه مثمر ثمر واقع شود.

وی با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در راستای طرح تمرکز و تمایز کارکرد دانشگاه و عملکرد کارگروه و کمیته‌های مربوطه گفت: دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی مدلی برای تمایز دارد که بسیار جلوتر و پیشرفته‌تر از سایر دانشگاه‌های کشور است و در جلسات مختلف در وزارت بهداشت نیز از این الگو تقدیر شده اما این مدل قبل از اجرا می‌تواند مورد نقد و بررسی بیشتر قرار گیرد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی تأسیس مرکز امور هیئت‌علمی را اتفاقی مبارک و اقدامی مؤثر در راستای حفظ شأن و جایگاه اعضای هیئت‌ علمی برشمرد که تمامی امور مربوط به اعضای هیئت‌ علمی اعم از امور اداری، جذب، بازنشستگی، ارتقا و... در آن تجمیع یافته است.

وی با اشاره به تدوین نقشه ۳ ساله جذب اعضای هیئت‌ علمی در دانشگاه توسط مرکز امور هیئت‌ علمی تأکید کرد: بحث فرایندها و نقاط برجسته آموزشی در نقشه مذکور باید پررنگ‌تر دیده شود، زیرا با استفاده از این ابزار می‌خواهیم به سرمایه‌گذاری در حوزه‌های آموزشی بپردازیم. بنابراین شاخص‌های آموزشی باید باقدرت قابل‌ ملاحظه ای در این نقشه تمایز لحاظ شود تا از آن برای سرمایه‌گذاری تمایز در آموزش و پژوهش استفاده کنیم.

آقاجانی با اشاره به حمایت دانشگاه از جذب نخبه‌ها و افراد توانمند، اظهار داشت: نیروهای نخبه و توانمند می‌توانند دانشگاه را متحول کرده و رشد و جهش‌های بزرگی توسط آنان صورت گیرد. بنابراین جذب نخبگان باید به‌صورت فعالانه در دانشگاه صورت پذیرد، زیرا همه به دنبال جذب این افراد هستند.

در ادامه جلسه دکتر سید امیر محسن ضیائی معاون آموزشی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی به ارائه گزارشی در خصوص طرح تمرکز و تمایز کارکرد آکادمیک دانشگاه و نقشه جذب ۳ ساله جذب اعضای هیئت علمی دانشگاه پرداخت.

وی با اشاره به لزوم اجرای سند تحول و نوآوری در برنامه آموزش پزشکی و بسته‌های ۱۲ گانه آن تأکید کرد: دانشگاه‌ها بر اساس مأموریت‌های محوله در این مسیر باید حرکت کنند و دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی نیز در این راستا به تدوین یک برنامه راهبردی در سه حوزه بهبود زیرساخت‌ها، بقا و توسعه پرداخت.

ضیائی با اشاره به انجام ارزیابی دقیق از تمامی گروه‌های آموزشی دانشگاه و شناسایی وضعیت آن‌ها در سطح ملی و منطقه‌ای خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم متمایز شویم باید در زمان قابل‌قبول با یک انتخاب و تمرکز به نقاط بالاتری برسیم.

وی یکی از مهم‌ترین سرمایه های دانشگاه را اعضای هیئت‌ علمی برشمرد و با اشاره به تدوین نقشه جذب هیئت‌ علمی تا ۳ سال آتی در دانشگاه که توسط مرکز امور هیئت‌ علمی انجام‌شده است به ارائه گزارشی در خصوص روند تدوین این نقشه ، معیارها و شاخص‌های آن و ... پرداخت.

در نشست مذکور دو گزارش عملکرد در خصوص طرح تمرکز و تمایز کارکرد آکادمیک دانشگاه و نقشه جذب ۳ ساله دانشگاه و هفت دستور جلسه مطرح شد که موردبحث و تبادل‌نظر اعضای شورا و اساتید و پیشکسوتان قرار گرفت و با آنها موافقت شد.

در این نشست که اعضای هیئت‌رئیسه دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی و سایر اعضا حضور داشتند، برنامه‌های جدید حوزه آموزش دانشگاه توسط معاون آموزشی مطرح شد و مورد بحث و تبادل‌نظر قرار گرفت.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان