بازدید 38147

پرتاب «پیام» به فضا شکست نخورد؛ مسئولان شکست خوردند!

اساسا شکست، بخش جداشناشدنی پرتاب‌های فضایی است؛ اما از آنجا که در سال‌های گذشته، همواره شکست‌های رخ داده در این حوزه در کشورمان را رسما اعلام نکردیم و تنها اخبار موفقیت‌های رقم خورده را اعلام کردیم، این باور غلط شکل گرفته که کارنامه کشورمان در این حوزه کاملا موفقیت آمیز بوده است.
کد خبر: ۸۷۰۱۰۰
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۹:۵۲ 15 January 2019
تخریب سازه‌های عمرانی، حاصل امضاء فروشی مهندسین خاکستری است/ واگذاری پروژه‌های عمرانی به سرمایه داران، نتیجه‌ای جز تحویل پروژه ضعیف و نا ایمن ندارد ندارد
در شرایطی که بحث بر سر شکست پروژه پرتاب ماهواره ایرانی «پیام» به فضا در شبکه‌های اجتماعی به شدت داغ شده، اندک تأملی در ماجرا کافی است تا دریابیم اساسا شکستی در کار نبوده، مگر در عملکرد مسئولان!

به گزارش «تابناک»؛ به فاصله چند ساعت از سخنان رئیس جمهور در جمع مردم گلستان و وعده پرتاب دو ماهواره به فضا توسط کشورمان، صبح امروز لحظه موعود فرا رسید، ولی نتیجه آن چیزی نبود که انتظار می‌رفت؛ «ماهواره پیام در مدار قرار نگرفت.»

خبری که وزیر جوان کابینه آن را در صفحه شخصی خود در توئیتر مخابره کرد و در توضیح آن نوشت: «دوست داشتم با #خبر خوب همه را شاد کنم، اما گاهی زندگی آن ‌طور که انتظار داریم پیش نمی‌رود...»؛ توضیحاتی که به شکل گیری تعبیر شکست از پرتاب امروز دامن زد و این باور را به وجود آورد که همه چیز از دست رفته است.

اما آیا واقعا این گونه بوده و پرتاب امروز کاملا شکست خورده است؟ اگر این گونه بوده، چرا این شکست رقم خورده و اشکال در کجا بروز کرده است؟ آیا قصوری متوجه کسی است و می‌توان انگشت اتهام را به سمت فرد یا نهاد خاصی نشانه رفت؟

برای پاسخ به این پرسش ها لازم است ابتدا چند نکته کلی را مرور کنیم. نکاتی از جمله اینکه ماهواره در زمان پرتاب چیزی جز محموله‌ای صلب نیست که در درون موشکی ویژه قرار می‌گیرد تا به کمک آن به فضا شلیک شود. محموله‌ای که مشخصات فیزیکی آن، از جمله وزنش، مهم‌ترین عامل برای انتخاب موشک مورد نیاز برای پرتاب آن می‌باشد.

پرتاب «پیام» به فضا شکست نخورد؛ مسئولان شکست خوردند!با این یادآوری، به نکته بعد خواهیم رسید که موشک ماهواره‌بر است؛ موشک‌هایی چند مرحله‌ای که به سمت جو زمین شلیک می‌شوند و مأموریت دارند تا محموله شان را تا ارتفاع خاصی بالا ببرند تا در مدار خاصی قرارش دهند. موشکی که برای پرتاب ماهواره ۱۰۰ کیلوگرمیِ پیام، لازم بود «سیمرغ» باشد؛ موشک ماهواره‌بر سوخت مایع ایرانی که قابلیت حمل بار ۱۰۰ کیلوگرمی را تا ارتفاع ۵۰۰ کیلومتری دارد.

توانی که برای قرار دادن ماهواره پیام در مدار در نظر گرفته شده برایش نیاز بود و موشک ایرانی مورد نیاز برای انجام آن در حال حاضر، سیمرغ است. موشکی با چهار موتور در راکت اصلی که ۷۷ تن وزن دارد، طول آن ۲۶ متر است و قطر آن در قسمت پایین به ۲.۵ متر می‌رسد. موشکی که ابعاد بزرگ آن موجب شده که تنها از پایگاه موشکی قابل شلیک باشد.

بدین ترتیب به نکته بعدی می‌رسیم که پایگاه فضایی امام خمینی (ره) به عنوان دومین پایگاه پرتاب کشور است که در استان سمنان در نزدیکی اولین پایگاه پرتاب کشور واقع شده و به نوعی با موشک سیمرغ گره خورده است. داستانی متصل که یک نکته مهم در بطن آن نهفته است؛ اینکه پرتاب امروز صبح، سومین پرتاب سیمرغ از این پایگاه فضایی بوده و متأسفانه اطلاعات کاملی از دو پرتاب قبلی به مردم ارائه نشده است؛ موضوعی بسیار مهم که برای تفسیر پرتاب امروز لازم است مدنظر قرار دهیم.

بر اساس گزارش‌های دریافتی، موشک ماهواره‌بر سیمرغ پیش از این یک بار در سال ۱۳۹۵ و بار دیگر در سال ۱۳۹۶ از این پایگاه به فضا شلیک شده که اولی چندان موفقیت آمیز نبوده و تنها در پرتاب دوم موفق عمل کرده است، با این ملاحظه که در هر دو پرتاب، سیمرغ بدون مسافر بوده و پرتاب امروز آن با محموله‌اش یعنی ماهواره پیام، نخستین پرتاب این موشک ماهواره‌بر با ماهواره بوده است.

نکاتی مهم که می‌شود این گونه خلاصه اش کرد که سیمرغ دو بار بدون ماهواره تست شده و موفقیت نسبی در کارنامه آن ثبت شده است، در حالی که مسئولان مربوطه، تنها شلیک دوم را رسما اعلام کردند تا کارنامه سیمرغ پیش از این پرتاب، موفقیت ۱۰۰ درصدی باشد. موفقیتی که اگر واقعیت در خصوص آن گفته شده بود، چه بسا هیچ کس، حتی وزیر ارتباطات شلیک امروز را خبر ناخوب تفسیر نمی‌کرد.
 
پرتاب «پیام» به فضا شکست نخورد؛ مسئولان شکست خوردند!

حالا که همه این موارد را مرور کردیم، بهتر است چند نکته را هم در خصوص پرتاب امروز مرور کنیم که از خلال گفت وگو با محمدامین آهنگری، کارشناس ارشد هوافضا با تخصص موتور‌های جت استخراج شده است؛ کارشناسی که شروع سخنانش با یادآوری این نکته است که دانش و فناوری فضایی، دانشی بر لبه علم است که پیچیدگی‌های بسیار زیادی دارد، جوان است و موفقیت و شکست در آن معنای چندانی ندارد بلکه مسأله پیشرفت است.

• آن گونه که اطلاعات به دست آمده نشان می‌دهد، پرتاب صبح امروز تا مرحله سوم به خوبی و با موفقیت کامل پیش رفته و در مرحله سوم موتور‌های پیشران تنها حدود ۳۰ ثانیه زودتر از آنچه برنامه ریزی شده بود از حرکت باز ایستادند که نتیجه آن نرسیدن ماهواره پیام به سرعت لازم برای قرار گرفتن در مدار مورد نظر بوده است.

• این دست اتفاقات در حوزه فضایی بارها رخ داده و می‌دهد تا جایی که می‌بینیم به تازگی موشک ماهواره‌بر مشهور سایوز هم با آن کارنامه درخشان در یک پرتاب ناموفق عمل کرد و سرنشینان آن مجبور به خروج اضطراری شدند.
 
• اساسا شکست، بخش جداشناشدنی پرتاب‌های فضایی است؛ اما از آنجا که در سال‌های گذشته، همواره شکست‌های رخ داده در این حوزه در کشورمان را رسما اعلام نکردیم و تنها اخبار موفقیت‌های رقم خورده را اعلام کردیم، این باور غلط شکل گرفته که کارنامه کشورمان در این حوزه کاملا موفقیت آمیز بوده است؛ باوری که بر اساس آن، پرتاب امروز یک شکست محض به نظر می‌رسد.

• البته پرتاب امروز به هیچ عنوان شکست محض نبوده چراکه از یک سو این اولین پرتاب ماهواره‌بر بومی سیمرغ با ماهواره بوده که تا مرحله سوم هم به خوبی پیش رفته و از سوی دیگر، بر اساس اطلاعات دریافتی، ماهواره پیام مدت کوتاهی پس از پرتاب توانسته به زمین سیگنال هم ارسال کند، ولی چون در زمان جدایش، سرعت لازم را نداشته در مدار باقی نمانده است.

• نکته دیگر در خصوص پرتاب ماهواره این است که باید بدانیم تنها کشور‌های محدود و معدودی در جهان هستند که به این دانش دست یافته‌اند و همه آن‌ها هم در کارنامه شان از این دست موارد به کرات دیده می‌شود. اگر صادقانه همه چیز را با مردم بیان کنیم، آن زمان شلیک امروز شکست محض به شمار نخواهد آمد.

• مساله دیگری که جا دارد به آن اشاره کنیم، طرح برخی شائبه‌ها برای چرایی توجیه عدم موفقیت شلیک امروز است که برخی دانسته یا نادانسته به آن دامن می‌زنند. شائبه‌هایی مانند کارشکنی کشور‌های دیگر در پرتاب امروز یا اختلال ایجاد کردن در فرایند ارتباط ماهواره‌های ایرانی با ایستگاه زمینی در صورت موفقیت کامل پرتاب و مسائلی از این دست که به مردم و مخاطبان آدرس غلط می‌دهد و از جنس همان عدم شفافیت و رعایت نکردن اصل صداقت است.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۶
در انتظار بررسی: ۳۹
انتشار یافته: ۲۲۴
واقعاً فکر میکنید هزینه کردن برای پرتاب ماهواره در شرایطی که ما داریم ، منطقی است ؟؟؟؟؟؟؟؟
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
کدوم پرتاب ؟ فعلا که ماهواره ها فقط خرج برای مردم گرفتار دارد و پرتاب نمی شود
مهدی
| Germany |
۲۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
این نمونه ایست در ریل کارهای احمدی نژاد که روحانی انجام داد.
طبیعی است که جای تاسف برای هر ایرانی است که این اتفاق افتاده است ولی کی مقصر است؟
هم دولت که به تیم فضایی فشار گذاشته است وهم این تیم که محاسبات دقیق از سوخت نداشته اند ویا آماده نبوده اند و اعتراضی هم نکرده اند.
دانیال
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
آره قشنگ جان منطقیه.شرایطی که شما داری رو هم همین دولت که پرتاب ها رو تعطیل کرده درسته کرده.الانم نیاز به فشار به اروپا داره میخواد کاری که 6 سال تعطیل بوده رو 2 ماهه انجام بده اونم فقط یکبار! مگه کتلت دارن درست میکنن؟!!تا آزمایشات مجددا شروع نشه همین مشکلات هست.خبر خوب اینکه پرتابها داره از دست دولت بی تدبیر ناامید کننده ایران خارج میشه و متولیش کسی دیگه خارج از دولت خواهد بود.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
ایا خودرویی که شما دارید و در شرایط فعلی کاری درستی است؟
با اینکه وسیله عمومی زیادی داریم و خیلی کارها هم الکترونیکی شده
!!!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
این همه در فوتبال هزینه میشه یا مدیرانی که دویست میلیون حقوق میگرن یا وزیری که ویلانداره کاخ الیزابت داره هزاران خرج دیگه را نمی بینی چشم گوشت بستس بچه جان
عباس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
بله لازم است.برای رسیدن به موفقیت باید هزینه کرد...
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
پ ن پ اون پولارو با یارانه بدن دست تو که بری بشینی ماهوارتو ببینی بیایی اینجا ازین چرتو پرتا بگی؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
برای رسیدن به موفقیت باید تلاش کرد ، بخش تحقیقات در قرن حاضر اولویت اول کشورها است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
واقعا که بعضیا جز چرت و پرت گفتن حرف دیگه ای ندارن بزنن. بله منطقیه. بودجه هر چیزی به جای خودش. تحقیقات، موشک، عمران، دفاع و معیشت. اینکه تو هرجایی صدتا دزد داریم دلیل نمیشه همه چیز رو تعطیل کنیم. مسئولین ما مسئولیت خودشون رو در جای خودش درست انجام نمیدن
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۲:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
بله واقعا لازم است! مسئله اقتصادي واقعا ربطي به ماهوره مخابراتي نداره و صرفه جويي اقتصادي بايد جاهاي ديگه انجام بشه نه متوقف كردن پرتاب ماهواره هاي ساخت دانشگاهها انهم با موشك ساخت ايران! اين واقعا جاي تعجب و تحسين داره بدون هرگونه تعصب جناحي يا حتي اپوزيسيوني!!! .
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
عباس آقا اجازه بدین هزینه ها فعلا صرف گرسنگی مردم بشه. پول مالباخته ها رو بدن، باقیش پیشکش.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
خودت ماهواره نداشته باشی باید صدها برابر هزینه ماهواره صرف خرید اطلاعات و داده ها از دیگر کشورها بدی و مسلما انها هم هر موقع خواستند تحریم می کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
روحانی چقدر با ذوق وشوق میگفت قراراست ابن ماهواره روزی شش بار ازبالای سرمان عبور کند !
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
اگه موشکها خوب کارنکند در عوض قایق موتوریها در خلیج فارس به درستی کار میکند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
اتفاقا بیشترین سوالی که در شبکه های اجتماعی پخش شده و مورد انتقاد قرار گرفته همین است . نه اینکه چرا مشکل فنی پیدا شد .
موضوع این است که بسیاری از کشورها میتوانند دست به چنین کارهایی بزنند . اما در دیگر کشور ها مرسوم است برای هرکاری اول صرفه اقتصادی آن را نگاه میکنند .
چه معنی دارد وقتی میتوانیم امکانات مورد نیازمان را با یک ماهواره موجود در فضا اجاره کنیم هزینه هنگفتی را صرف تولید ماهواره کنیم ؟
شما وقتی میخواهید به یک مسافرت بروید آیا میروید قطار میسازید ؟
مسلما ترجیح میدهید بلیت قطار بخرید و پولتان رادر جاهای مهم دیگر صرف کنید .
پیشرفت در امور فضا و هوا خیلی عالی است اما ما زمینه های مهمتری برای پیشرفت داریم . کشوری که پروژه های زیرساختی آن بعلت کمبود بودجه خوابیده . کشوری که با بحرانی مانند آب و مرگ میر های جاده ای و معیشت روزمره مردمش مواجه است مسلما جاهای مهمتری برای هزینه کردن دارد .
فدوی
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
تو قطعا جزو آن دسته ای نیستی که از آن ها سخن می گفتی پس دهان را ببند و فقر مردم را بهانۀ پیشرفت نکردن قرار نده .
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
حملۀ خمه جانبۀ ضد انقلان به این مطلب ، جالبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
بله کاملا منطقی و اقتصادی است.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
آدم حال میکنه واقعا هر کاری تو این مملکت بشه یه عده سریع میان میگن آیا الان منطقیه این کار؟! آیا اولویت ما الان اینه؟؟ آیا مشکل دیگه ای نداریم؟!
نخیر مشکل امثال شماها و تفکر شماهاست که با هر اقدامی مخالفت می کنید. اصلا هیچ کاری انجام نشه شما راضی هستید!
رضا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
گیرم تو مدار هم قرار گرفت و اطلاعات کشاورزی و اب و هوا و غیره را فرستاد بعدش چی خیال میکنید مسولان قراره با این اطلاعات کار یا برنامه ای داشته باشند.اصلا
ناشناس
| United States of America |
۱۴:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
این اتفاق همه جا می افتد اشکال اینجا است که تبلیغات بیش از اندازه می کنیم نباید در این کار تعجیل می شد
محمد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
خب شما که نگران هزینه هستی
آیا از هزینه اجاره ماهواره برای ارتباطات در کشور خبر داری؟ آیا از هزینه های لازم برای تصویر برداری و تهیه نقشه های هوایی خبر داری؟
مهدی
| Germany |
۱۶:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
برای اطلاع چین موفق شد روی کره ماه کشت پنبه را با موفقیت آزمایش کند و و نتیجه بگیرد.
اینهمه داد بیداد راه نینداخت.
ما میخواهیم قیافه بگیریم تیم علمی را زیر فشار قرار میدهیم تا ده موشک را آماده کند و پشت سر هم مثل آتش بازی به هوا بفرستد
تحقیقات علمی به زمان و سرمایه و متخصص و تکنیک احتیاج دارد .تصمیم گیری را باید به تیم علمی واگذار کرد.
اگر به خاطر برجام برنامه های فضایی تعطیل نمیشد میتونستیم این تجربه را چند سال قبل داشته باشیم و ایراد کار را چند سال قبل بفهمیم و امروز چند گام جلو بودیم. سیمان گرفتن صنعت هسته ای خیانت بود، تعطیل کردن پرتاب ها و برنامه فضایی خیانت بود، آقایون باید جواب این خیانت ها را بدن، اروپایی ها و آمریکا میگفتن برای حفظ برجام آب نخورید این آقایون حاضر بودن آب خوردن تو ایران را ممنوع کنن.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
وای که چقدر از دست امثال شماها که تنها حرفتان فقط طوطی وار از سیمان ریختن در راکتور اراک است باید حرص و جوش بخوریم !؟
یکی هم پیدا نمیشود تا یک دروغ
و نو اوری جدید دیگر را براتون چاق کند
تاکستانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
بنظرم مشکوکه خصوصا اینکه از دانشگاه اصلاح طلب امیرکبیر بیرون آمد
نوع بیانیه مجیزگویانه دانشگاه خطاب به روحانی موید این ادعاست.
چون سودسیاسی این شکست را اصلاح طلبان و خود دولت که ۶سال هایتک را تعطیل کرد میبرند
یعنی در اذهان مردم بیندازند که: به ما چه که ماهواره پرتاب کنیم تو این گرونی!!؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
خراب کاری ها چندسال دیگه معلوم میشه فعلا ملت درگیر شکم و سلبریتی کنسرت کنسرو هستن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
!!لطفا از این افاضات کمتر بگید و خواهشا اگر دولتمردان گرامتان از شما حضرات حرف شنوی دارند بگید تنها خدمتی که می توانند فعلا بکنند این هست که دست از سر این مردم و مملکت بردارند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
هیهات من الذله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
هیچ برنامه فضایی ای تعطیل نشد اخوی جان ها این تکنولوژی خیلی دقت می خواهد و یک اشتباه کوچک باعث وقایع غیر قابل پیش بینی می شود
ما هم که به قول شما اخوی ها تکنولوزی را بومی کرده ایم و وارداتی نیست
به تاریخ صنعت فضایی آمریکا و چین و روسیه و اروپا نگاه کنید بارها موشک های آن ها داغون شده و افتاده
فکر نمی کنم دانشمندتر از آن ها باشیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
پایه ساخت موشک های چند زمانه در جنگ ها همین پرتاب ها ی دقیق ماهواره است
ای کاش هزینه این موشک شکست خورده صرف داروی بیماران بی بضاعت می شد،
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
البته خرج ماهواره هم نمی شد یک سلطان جدید التأسیس که الی ماشاالله فراوان داشتیم و داریم این میلیاردها تومان را هم هاپولی میکردند
زیاد فرق نمی کند حداقل چند تا دانشجوی مستعد یک کار آزمایشی میکنند و عده ای مسول بیکار عکس و فیلم می اندازند و سمینار و کنفرانسی جور میشود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
ملت جو زده عقب مانده فکر کن
دانیال
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
هر زمانی که جماعت اطلاح طلب سرکار اومدن حرف از خدمت و کمک به مردم یک جوک خنده داره که خودشون هم شدید بهش میخندند.سند دارم لایو ضبط شده مو لا درزش نمیره به موقعش میاد بیرون آقای بیماران بی بضاعت و اینا!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
ای امریکا و اروپا و دیگر کشورهای جهان لطفا به سمت راحت سازی ملل و تحقیقات نروید و پول ان را خرج فقرای خودتان بکنید
از سخنان گرانبهای این ناشناس است
!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
کشوری که حتی در صنعت پوشک وابسته است نمی تواند در صنعت حرفی برای گفتن داشته باشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
تا افرادی با تفکر تو هست این کشور درست نمیشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
جناب
اینقدر در کشور خودت ماندی و فکرت به جای دیگر نمی رسد گیرت پوشک است
در همین امریکا هم قطعات اپل از چین و هند میاید در امریکا
و یا همین المان ورق فلزات ماشین ها و یا صتایع ان از ایران می رود
پس خوش باش با پوشکت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
شماها که معلومه از کجا خط می گیرید!
صرف داروی بی بضاعت هم بشه یه چیز دیگه میگید! کلا با هر پیشرفتی در ایران مخالفید
خیلی از موشکهای فضایی در ماموریت ناموفق بوده اند ،لاکن آنچه که در ایران رخ میدهد این است که مشت محکمی به دهان دشمنان خود ساخته میباشد ،و الا چرا مردم ایران بایستی دچار فقر مفرط زشت شوند ؟ کسی در ایران مخالف پیشرفت حتی در تولید بمب هسته ای هم نیست ،لاکن در صورتیکه ، دشمن تراشی نگردد ،و زندگی مردم هم روال عادی داشته باشد ، اکنون که دارایی ثروتمندان ،سه برابر شده ،و دارایی قشر متوسط و فقیر سه برابر کاهش یافته است ،چه کسی پاسخگو میباشد ؟ در صورتیکه عامل این فقر خود دولت است ؟،، ( دولت بطور عام )
پاسخ ها
دانیال
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
نه داداش دولت بظوز خاص.عامل این فقر خاصا همین دولته و اطرافیان حامیش که به مردم میگن چوپون!دیدی فیلمش رو که
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۲۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
یک عده برای کنار زدن رقیبان نیاز به دشمن تراشی دارند. از اشغال سفارت آمریکا یک عده تونستن رقیبان رو به اسم غربزده کنار بزنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
نیازی به واژه سازی غرب زده نیست چون واقعیت دارد و شما نمی خواهید قبول کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
نه عزیز ما اصولا با بمب هسته ای و سلاح های کشتار جمعی مخالف هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
معلومه کسی که زیر پرچم غرب کامنت میفرسته غربزدگی را قبول نداشتنه باشه
پول مملکت رو خرج وسایل روسی میکنن . این پول رو باید خرج اینهمه بیکار و فقر میکردن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
هههه
الان خود روس هاخواهان خریداری بعضی تجهیزاتی نظامی ایران شده
جهت اطلاع شما دوست تحقیر کننده داخلی و کار ایرانی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
اصلا ماهوا ره می دونی چی هست و چه کاربردی دارد؟
ودهان باز می کنید طوطی وار گفتار برخی را باز گو می کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
یک مثال بهتر میزنم گوش کن بنظرت چقدر هزینه زدن انتن های ایرانسل و رایتل شده که میشد با چندتا ماهواره این هزینه یک هزارم کرد بعد ریخت در شکم افرادی مثل تو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
دوست 23:10 نیاز نیست بی سوادیتو اینجا به رخ بکشید.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
بله البته فقرایی مثل شماها که از نظر ذهنی و عقلی دچار فقر هستید!
غربگراها توضیح دهند نتیجه توقف پرتاب ماهواره برای رضایت کدخدا ،چه دستاوردی داشت؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
فعلا که خدا هم دلش از دست این بی توجهی و فقر و فساد و ناکارامدی مسئولین کشور دلش برای مردم گرفتار میسوزد و انشالله خودش یک راهی جلوی پای ما بگذارد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
انتخاب کنید
ما در مورد پیشرفت علمی خود مثل چیزهای دیگر که شیعه به آن مبتلا هست غلو میکنیم پیشرفت علمی در یک پروسه زمانی حاصل میشود که ما هنوز در حال دستیابی به ان نیستیم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
ما هنوز در داخل نتوانستیم اکثر مدیران کشور را تربیت کنیم تا درست کار کنند و دست از جناح پرستی بردارند
و نمی دانم با این لشگر مدیران نالایق و بی سوا ماهواره وآسه چه می خواهیم !؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
دولت از عمد ۷ سال دانش هوا را پایین نگه داشت و اخرش هم که مجبور شدند قبل از پرتاب با قدرت فرمودند که ما ۲ تا پرتا می کنیم
که دیدیم چی شد......
موفق نبودن یک تلاش همواره یکی از حالات ممکن است . چیزی که اهمیت دارد ، پی بردن به نقاط ضعف و بر طرف کردن آنها در پروژه های بعدی است . انشااله با تلاش مراکز علمی دست اندر کار به نتایج دقیق از علت عدم توفیق پی برده شود و در اینده نتایج دلخواه کسب گردد
چیزی که مسلمه این هست که ایران دیر یا زود موفق میشه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
موفق میشود تا راه را از چاه تشخیص دهد انشاالله
6 سال تمام برنامه ماهواره ای و هسته ای رو به بهانه چرخاند چرخ اقتصاد و برجام تعطیل کردید الان که فهمیدید چه کلاهی سرمون رفته و هم پشتوانه مردمی و هم آبروی بین المللی خود را از دست دادیم دوباره به فکر راه اندازی برنامه فضایی افتادید.

این برنامه فضایی هم فقط بهانه ای برای اختصاص بودجه هست وگرنه کشوری که حتی توان ساخت پوشک و وسایل ساده رو نداره چطور میتونه بدون کمک چینی ها و روس ها و خرید تکنولوژی از رده خارج اونها برنامه فضایی و موشکی داشته باشه.

والله کشوری که پشتوانه مردمی داشته باشه و مردم اون حاضر باشن جانشون رو برای کشورشون بدن هیچ نیازی به موشک و بمب اتمی نداره. مگر سویس ارتش داره اونها حتی پلیس هم ندارند و در زمان جنگ جهانی حتی یک گلوله هم به طرف آنها شلیک نشد. یا همین کویت و امارات متحده عربی که در همسایگی خودمان هستند.

ما به جای این همه هزینه بیخود باید رفاه و آسایش مردم رو بالا ببریم. مردم ایران لیاقت شاد ترین و بهترین زندگی رو دارند نه اینکه عده ای مثل مسئولین بازیکنان فوتبال، پرستاران، پزشکان، کارکنان شرکت نفت و وزارت خانه ها در رفاه باشند و بقیه مردم هم به خاطر نان شب گرفتار باشند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
کمی از جناح و خانواده دور شوید و در تاکسی و اتوبوس فقط گوش کنید تا شاید واقعیات جامعه را کمی بهتر درک کنید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
پول از کجا میگیری!!!!؟؟؟؟
دانیال
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
واسه همین 4 تا پاراگرافت میشه 3 صفحه نقد با اسناد صحیح ارایه کرد!..فقط همین رو داشته باش:به سویئس حمله نشد و بیطرف بود ولی بیطرفی ما رو نقض کردن و کشور اشغال شد جناب میر5 هم پادگانها
رو زحمت کشید تعطیل کرد! که یه موقع انگلیسیها سختشون نشه تا تهران بکوب بیان!
امارات و کویت؟!! گرفتی مارو؟ هزینه های نظامیشون رو چک کردید انشاالله که؟!
اقاجون دولتت بی لیافته درست رای بدید.جنس احتکار نکنید.پوست نماینده های مجلس رو بکنید که پاسخگو باشند نه بت و مدعی .ممکتت درست میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
دانیال جان لازم نیست هر تحریفی که در کتابهای درسی خوانده ای اینجا نقل کنی!
بیطرفی ما را نقض کردند، اتفاقاً خیلی هم ایران دفاع کرد، می توانی مراجعه کنی به نبردهای بوشهر، جلفا و انزلی و همچنین بمباران تهران.
ولی پس از یک هفته نبرد به خاطر تجربه ج.ج.1، ایران قرارداد ترک مخامصه را امضا کرد.
امين
| Austria |
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
بودجه دفاعي و نظامي سويس چندين برابر ايرانه. موشك قاره پيما دارن. علي رغم وسط اروپا بودن تجهيزان نظامي شون چندين برابر ايرانه. اين حرفا رو از كي شنيدي؟! برو يكم سرچ كن برادر
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
ماهواره و صنعت فضایی ای تعطیل نشد حتی انرژی هسته ای هم تعطیل نشد فقط تحت نظارت درآمد
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
دانيال عزيز خوب صحبت ميكني ولي چرا از ريس دولتهاي نهم و دهم قديس ساخته شد؟توسط همين عزيزان منتقد امروز.
بقول معروف رطب خورده كي منع رطب كند؟
تا وقتي مردم دچار جناح بازي و سياست زدگي و قديس سازي باشند هيچ فرقي نميكند .كشور پيشرفت نميكند.مردم ما بايد عملكرد ها و كارشكني ها راببيند و بدون تعصب در انتخابات شركت كنند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
بله کویت و امارات با نیروی دفاعی که ندارن واقعا الگوی خوبی میتونن برای ما باشن!
بااین کارتون دنیاداره به مامیخنده،مسولیین چرااستعفانمیدن
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
کی بیاد ،یکی مثل احمدی نژاد؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
حتما وقتی ماهواره های امریکایی به شکست می انجامید شما می خندین به ان
وزیر مخابراط باید استیضاح شود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
معلم املای شما هم باید محاکمه شود! والا
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
نعمت تو هم باید اعدام شوید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۹:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
نعمت لطفا خودت را دستگیر و تیرباران کن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
نعمت بیشتر از اینها ازت توقع داشتم
نا امیدمون کردی
با سلام،
تنها باید به کسانی که در این کار بزگ سهم و شرکت داشتند دست مریزاد گفت.
به امید خدا، پرتاب‌های بعدی بهتر خواهند بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
خدا کند فقط سلاطین همه جا داخل شو و دزدی کن ، در اینکار ساخت و پرتاب ماهواره داخل نشوند
باید پذیرفت که این شکست در زمان بسیار نامناسبی رخ داد و به همین دلیل است که بازتابهای فراوانی در فضای حقیقی و مجازی به دنبال داشت. به هر حال کشور ما تحت تحریمهای اقتصادی قرار دارد و با توجه به بحرانهای شدید در اقتصاد کشور و وضعیت نامناسب معیشتی خانواده ها، مدتهاست این پرسش در جامعه ایرانی پررنگ تر شده که آیا عملکرد کلی مقامات و مسئولین عزیز ما در طی این سالها در مسیر درستی قرار داشته است؟ ضمن اینکه افراد و گروههای مخالف نظام نیز طبیعتا از آب گل آلود ماهی میگیرند و با طرح پرسشهای ظاهرا منطقی، کیفیت تلاشهای کشورمان را در جهت پیشرفتهای نظامی و هسته ای زیر سوال می برند و حتی در لزوم آنها تردید میکنند. درنتیجه این شکست میتواند بهانه خوبی به دست آنها بدهد که با اغراق در ابعاد آن و همچنین هزینه های مصرف شده، به اصطلاح درستی ادعاهای خود را ثابت کنند.
خخخخ. یاد گزارشگرای فوتبال افتادم: این شکست چیزی از ارزشهای ما کم نمیکنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
خخخخخخخخخخخخخخ
بدبخت شدیم ، دوباره تحریم برای مردم ایران. بازم کوچکتر شدن سفره مردم ستم دیده ایران.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
رو که نیست سنگ پا هست که همه چیز را میخواهید به تحریم بدانید
چی شده که سایت حامی دولت از این تیترها زده؟
این شکست خود موفقیت بزرگ است
همه اش از حقوق پایین و در پیتی وزارت گدا و نیروی مسلس است که حقوق مهندسش از حقوق ابدارچی سازمان های دیگر کمتر است و باید بعد از باز نشستگی خفت بکشند و حجالت بکشند که بگویند کجا کار کردند و چرا گدا هستند. اه انهاست
خواستن ادای دولت احمدی نژاد در بیارن
..ژست ملی گرایی و خودباوری بهتون نمیاد

خخخ
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
کدام؟ همونی که میمونی که به فضا ارسال کرده بود با میمونی که برگشته بود فرق داشت؟
به نظر من شکست نبوده یک تجربه بوده. اینهایی که مسخره میکنند، در واقع خودشان را مسخره کرده اند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
اخه چند تا شکست؟؟؟ لااقل به خودمون بیاییم مثل صنعت هواپیما سازیمون که همه سقوط کردند شما اینکاره نیستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
احسن ولی مردم داریم که ادعا دارن
وقتی ماهواره بر حامل آن در راستای سیاست های تنش زدایی دولت تدبییییر به درستی تست نشده انتظاری جز شکست در پرتاب از آن نمی رفت. یادم هست موشک شهاب 3 که نمونه ای بسیار کوچکتر و ساده تر بود چندین بار در طی چند سال تست شد، تا شد یک موشک قابل اعتماد.
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
ماهواره ساخت دانشگاه امیر کبیر بوده
و موشک سیمرغ که قرار بوده این ماهواره ۲۰۰ کیلویی را به ارتفاع ۶۰۰ کیلومتری مدار قرار بدهد توسط و زیر نظر و مدیریت وزارت دفاع ساخته شده است

این یک کار بزرگ تیمی است و تمام نیروهای دفاعی و فنی و دانشگاهی و امنیتی و نظامی در گیر آن بوده است
گرچه پیشرفتها وتلاش کارشناسان ایرانی جای تقدیر وجتی غرور دارد ولی این نکته را هم نباید فراموش کرد گداشتن ماهواره در مدار زمین که حدودشصت سال پیش در دنیا با موفقیت انجام یاقته وهم اکنون دهها شرکت خصوصی در دنیا اقدام به انجام ان میکنند، نشان دهنده وزن وجایگاه علمی ما در دنیاست. بهتر است مسئولین کشور بهمین مقدار در دنیا ادعا داشته وفدرتهای جهانی وعلمی ونظامی دنیا را به هماوردی نطلبیده
فضاپیمای چلنجر با هفت سرنشین از هم فرو پاشید و همه مردند و دلیل این امر با وجود اینکه مشکل گزارش شده بود اما مدیران بالا دستی تحت فشار مالی وسیاسی فضا پیمارو پرتاب کردند و نتیجه از بین رفتن فضاپیما و سرنشینان اون بود در پرتاب ماهواره ها حتی در سالهای گذشته نیز شکست های که هزینه های ده برابری رو شامل میشده به وجود اومده اما کشورها ناامید نشده و این شکست هارو اعلام کردند اگر ماهواره ای بشه روش اختلال ایجاد کرد هم بهتر که سقوط کنه تا مدلی طراحی بشه که این موارد داخلش دیده بشه . مسائل فنی زیادی هست که بهتره کارشناسان فنی در اون رابطه نظر بدن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
یعنی همه پرتاب ها و آزمایشات آمریکا با شکست همراه بوده؟؟؟ نخیر یه نقص فنی و نشت سوخت بوده همین. قبلش چند ماموریت موفق داشتن نه اینکه مثل شما از کاه کوه بسازن و در بوق و کرنا کنند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
یک سر به بخش سفر به ماه در ویکی پدیا بزنید تقریبا ۸۰ درصد آزمایشات ناسا با شکست مواجه شده
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
پروژه شاتل آمریکا با ۶ فروند چلنجر بعنوان فضاپیمای چند بار مصرف جمعا ۲۳۵ سفر انجام داد و حدود هزار و دویست تن کالا از قبیل تلسکوپ هابل و آزمایشگاه بین المللی فضایی و چند ده ماهواره جاسوسی و علمی تحقیقاتی را از زمین به فضا برده است و جمعا دو بار سانحه داد
مشکل این است که برای رسیدن به پشت بام توسعه تکنولوژی در یک کشور ، باید پله پله و با برنامه ریزی دقیق و علمی و با احتیاط کامل علمی همه جانبه و با احتیاط و با استفاده از تمام علوم و فنون و توان انجام گیرد
وقتی ما هنوز در ساخت اتومبیل و هواپیما و مخابرات و موتور موشک و علوم فضایی و پشتیبانی فنی که جزو پله پله های پلکان است پیشرفت کافی و لازم را نکرده ایم لذا پرتاب موشک و ماهواره یک کار عجولانه و وابسته به شرق و غیر علمی و تنها جنبه تبلیغاتی دارد
و حتما درد سرهای بین المللی ما را بیشتر میکند و هزینه های ناشی از این علوم و صنعت قدیمی وارداتی از شرق نیز چندین برابر هزینه های متعارف خواهد بود
فدای سرتان چیزی که زیاده تو این مملکت پول یا مفته بسازید و هوا کنید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
مگه مطهری نگفت اونقدر می سازیم و خراب میشه تا بالاخره موفق میشیم


بله البته بعد از صدها سال
همه این چیزهایی که گفتید به تنهایی خیلی هم سخنان زیبایست. مشکل از اونجایی شروع میشه که معلوم‌نیست این هزینه های اضافی چطور باید مشکل فقر و بیکاری بدبختی مردم رو حل کنه؟! چرا این آزمون خطاها رو برای رشد و شکوفایی اقتصاد کشور به کار نمیبرند؟
آمریکا و شوروی بارها شکست خورده و مجددا تلاش کردند. امیدوارم به موفقیت نائل شویم اما جیب مردم هم مهم است.
مسئولانی که دیگه هیچ میلی به کار و خدمت به کشور ندارند
البته ۵ درصدشان هنوز مردمی اند. ولی کافی نیست.
ممنون، مشکلات مردم حل شد
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
میشه بگی مشکلت چیه ترافیک که باید مترو بسازی الوگی باید ماشین برقی بسازی غذا باید کشاورزی مدرن که ماهواره میخواد فکر می کنی مشکلات چطوری حل میشه با غول چراغ جادو
اصلاح طلب ها و دولتی ها استاد جنگ روانی هستند بابا بزارید یک روز بشه بعد شروع کنید پنج سال فضایی خوابوندید خب مثلا پارسال شکست میخوریدم امسال پیروز بودیم کم کاری با جنگ روانی جبران نکنید البته مردم هرچقد اگاه تر شوند کم از شما فریب میخورن
باباجون کارهای علمی راسیاسی نکنید،،،،هرکارعلمی ممکن هست چندین بارشکست بخوره،،،وقتی انتظارات راسیاسیون بالا میبرند،اگرطرح شکست بخورهباعث سرخوردگی میشه،،،،برای عبورازبحران کارهاراتخصصی وعلمی وقانونی نگاه کنیم،،،،،گزینش های مسخره رابرداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
علمی؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

آیا تولید خودرو با استاندارد های روز جهانی یا جلوگیری از مسایل به وجود آمده برا محیط زیست و یا پیدا کردن راهکار مناسب با پدیده خشکسالی کار علمی نیست؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟

یکی از اساتید به نام دانشگاه روزی یک سخن جالبی گفت، گفت بچه ها دنبال علمی باشیدکه براتون تولید ثروت کنه و نه علمی که فقط تولید مقاله کنه!!!!!!
تابناک هم خوب آدرس های دقیق و گرا ها در مورد مکانها ی حساس و سری رو اعلام میکنه!!!
من تاسف میخورم که کشور اشغالگری مثل اسراییل که جمعیت خیلی کمتر از ما داره، در این زمینه ها از ما جلوتره؟ چرا؟ چون مغزهای ما به خارج فرار میکنند؟ چرا؟ یکیش به خاطر تحمیل سبک زندگیه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
قضیه اسرائیل با دیگر کشورها تفاوت دارد چون اسرائیل تحت حمایت همه جانبه آمریکا است بگونه ای که با بخطر افتادن موجودیت اسرائیل گویی موجودیت آمریکا بخطر افتاده است وگرنه اگر از حمایت آمریکا برخوردار نبود هر یک از کشورهای عربی به تنهایی قادر بودند یک هفته ای آنرا نابود کنند.
پس ماهواره امید با کدوم ماهواره بر پرتاب شد؟ اونم که گفتند همین سیمرغ بوده و موفق؟
کسی انتظار نداره همیشه موفق باشیم
حتی کشورهای صاحب نام اروپا و امریکا و روسیه با کلی تجربه همین الان هم پرتابهای نا موفق دارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
ممکنه در پرتاب کنونی آنها یه ایراد فنی باشه اما اینطور نیست که از صفر بخوان شروع کنن و راه صد ساله را یکشبه طی کنند

تصوری که برخی متهمین دارند
حالا تا این مرحله که چندان موفقیتی حاصل نشده است به فرض قرار گرفتن ماهواره در مدار زمین از کجا معلوم که آن درست عمل می کرده است یا نه!!!پس باید به این نتیجه برسیم که کشور ما هزاران کار انجام نشده روی زمین نیاز دارد که باید در اولویت باشد. پس بی جهت سرمایه های کشور را صرفا برای قدرت نمایی به هدر ندهید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
کدوم عقب افتاده هرکی کار خودش میکنه برو یقیه اونجاهارا بگیر چرا همه مسائل قاطی میکنید
مملکت در فنا آخه این حرکات آروباتیک چیه؟؟؟؟؟!!!!!!!
شکست یعنی چی؟همین که دانشمندان ایرانی همت کرده اند و دست به عمل پر خطر زده اند خودش یک پیروزیه،در ضمن تا کور شود تا آن کس که نتوان دید.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
باشه ناسا کور شد رفت!
آمریکا و روسیه 50 سال پیش رفتن ماه و برگشتن، شما با این تکنولوژی هنوز نتونستید چند کیلو آهن را بفرستید بالا . بابا شما هنوز نتونستید موتور یک ماشین را بسازید، خدایی ساختید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
چون افرادی مثل شما در صنعت خودرو داریم که کاسه چه کنم می گیرند و اهل کار نیستند و دستشون برای خارج دراز است
در ضمن ۵۰ سال پیش شما در کشورتان خاک بازی و تیله بازی می کردین و چه کاری با اختراع و این چیزها داشتید
!!!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
ما تانک کرارا ساختیم که یک مییلیون قطعه دارد پهباد بمب افکن که سه کشور دارن اصلا میدونی تکنلوزی پهبادی که موتور جت دارد چیست سریع ترین قایق تندرو با بدنه قایبرگلاس زیردریایی فاتح .....
از بس که به مردم دروغ گفتن دیگه عادت کردن و دروغ گفتن بر اشون عادی شده
نمیشه یه جوری برش گردوند پایین دوباره فرستاد؟ حیفه به خدا! خب به ایستگاه فضایی بگین بگیرنش از اونجا یکی اومدنی بدن بیارن درستش کنیم؟ روس ها می تونن. موشکه هم به فنا رفت یعنی؟ اون راهی نداره برش گردونیم
شما ۳۰ ساله دارید پراید میزنید ۴۰ ساله ۴۰۵ میزنید آدم وقتی تو خیابونای این مملکت راه میره از این همه لکنته اهل دقیانوس که هر سال گرونتر و بی کیفیتتر میشه حالت تهوع میگیره بالای ۹۰ درصد داروهاتون و مواد اولیش وارداتی تکنولوژی آبیاری زراعتتون مال ۲۰۰۰ سال قبله و ۸۰ درصد منابع آب رو نابود میکنه،اقتصادتون فروپاشیدست جوونا همه بیکار کارخونه ها تعطیل یا در حال تعطیلی تورم غوغا میکنه حالا شما موشک میفرستید هوا که چی بشه بفرستید ولی وقتی که همه چیزمون به هم بیاد این مدلی که شما در اوردید مثل آدمکیه که همه جای بدنش ضعیف و نحیفه فقط انگشت شستش که موشک باشه اینقدر گنده شده که از همه هیکلش گنده تر شده موقع جنگم موشک مال سه روزتونه کسی که مملکتو نگه میداره جوون وطن پرست با انگیزست نه موشک دست دهم روسی جوون وقتی وطن پرست میشه که از مملکتش خیر ببینه نه اینکه هر روز یه بلا سرش نازل کنند
به نظر من شکست این پروژه اصلا مهم نیست، چون در هر صورت در هر کار و پروژه ای ممکنه شکست هم باشه و صولا در صورتی که از شکست ها درس بگیریم و مشکلات اون رو به درستی تجزیه و تحلیل کنیم، میشه در پروژه های بعدی موفق عمل کرد. در دنیا و کشورهای دیگه که در این حوزه فعالیت می کنند هم شکست های زیادی وجود داره، اما یکی از نکات مهم و البته تفاوتی که بین پروژه ای ایران و اون کشورها وجود داره اینه که، اونا با شجاعت شکست های خود رو قبول می کنند و در حد مقبولی شفاف سازی می کنند. به عنوان مثال چرا ایران و متولیان این پروژه، از همون اول شفاف سازی نمیکنند، چرا هزینه هایی که برای این پروژه و پروژه های مشابه انجام میشه رو به مردم اعلام نمی کنند؟ چرا اهداف پروژه ها رو به روشنی برای مردم بیان نمیکنند و همچنین در صورتیکه پروژه ای با شکست روبرو میشه، چرا دلایل شکست رو به روشنی برای مردم بیان نمی کنند. نکنه فکر می کنند که مردم غریبه هستن و یا اصولا ارتباطی به مردم نداره که بفهمند دلیل مشکلات چی بوده. چیزی که برای مردم مهمه اینه که بدونند آیا در شرایط سخت اقتصادی که بعضی از مسئولین محترم مردم رو به ساده زیستی، کم غذا خوردن و ... تشویق می کنند! آیا انجام این پروژه ها ضروری هست؟ چرا سازمانی که متولی این پروژه هست، برای تخصیص بودجه به این پروژه در مجلس جضور پیدا نمی کنه تا به نماینده های مردم توضیح بده که اهداف این پروژه و پروژه های مشابه چی هست و یا در خصوص ضرورت انجام اونها توضیح ارائه کنه تا بودجه لازم به اون اختصتص یابد. مگه بودجه این دست پروژه ها از کجا تامین میشه؟ مگه غیر از اینه که این پول بیت المال هست! وقتی مردم ضرورت این دست پروژه ها رو متوجه شدند، شک نکنین که همین مردم حمایت کننده های پروژه خواهند بود. مگه نه اینکه مردم با غرور به ازمایشات موشکی نگاه می کنند. چون می دونند برای دفاع از این سرزمین لازم هست. اما آیا ارسال ماهواره ای که در این پروژه به اون اشاره شده، از ضروریات امروز ایران هست، اونم با شرایط بسیار سخت اقتصادی؟؟؟؟؟
چیزی نشده که فقط ۳۰ ثانیه زودتر خاموش شده. یعنی نیم دقیقه یعنی یک صد و بیستم ساعت
برای ایرانی ها که این زمان ها اهمیتی نداره
دوستان شماهاروبخداقسم اینقدرهمه چیزوسیاسی نکنین.بنده یک تولیدکننده ام.سال ۹۵قطعه ای دیدم که ازچین واردکشورمیشد،کل هزینه اش میشد۳۰ تومن یعنی ۳۰۰ ریال اماواردکننده میفروخت ۳۸۰ تومن ،یک سال ونیم وقت صرف کردم و۱۰میلیون تومن هزینه کردم کلی ساختم وخراب کردم ولی ناامیدنشدم.تا ساختمش والان تنهاتولیدکننده اون قطعه درایرانم.رقیبام رفتن دستگاه واردکنند قیمتش ۶۲۰ میلیون تومنه تازه چینی اش.خب اجازه بدیم جوانای این مملکت تا میتونن ازخلاقیت خودشون استفاده کنن وساختن این ماهواره وموشک ووسایل دیگه ازلازمه های اصلی پیشرفته برای کشورمون همه چی لازمه واززمین خوردن نبایدبترسیم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
مقایسش از زمین تا اسمونه هر چیزی رو به چیز دیگه ربط ندید لطفا
سیدامیر
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۰:۰۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
متاسفانه مغزکلام رونگرفتی.
ناشناس
| Luxembourg |
۰۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
امیدوارم تمام تولید کنندگان کشور از جمله شما ورشکست باشید.
تو کشوری که هشتاد درصد مردمش زیر خط فقرند موشک هوا کردن خیلی جذابه!!!!!!!؟ این راهی که شما میرید ۱۰۰ سال پیش بقیه رفتندافتخار نداره، تو کشوری که مردمش دارند به یه سری پاپتی تبدیل میشند که آرزوشون خریدن پراید ۴۰ میلیونی بعد سالها ریاضته و خیلیا تو خرج روزانشون موندن
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
اره راهی است که فقط ۱۰ تا کشور رفتند ولی شما می خواهید مصرف کننده خارجی باشید و بعدش می ایید می گویید که این چه کشوری است که وارد کننده است
خودت با خودت چند چند هستید
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
۲۲:۲۶ مشکل ما فقط توهم خود برتر بینی شماست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
ما اینقدر متوهم هستیم !!! که کار را روبه جلو میبریم و کسانی مثل شما نگاهشون به دهان امریکا و اروپا است
ای کاش کمی هم به اقتصاد و اشتغال و آبادانی ایران فکر می کردیم ... چقدر نمایش تبلیغاتی ؟ این نمایش های تبلیغاتی چه خیری برای مردم داره ؟
با مغلطه و بازی با کلمات نمی شه اصل مساله رو پوشاند. بالاخره شکست برای همه ست انکار چرا
از مسولان انتظار می رود در درجه اول در زمین پیشرفت کنند بعد به فضا مشغول شوند وقتیکه شما نمی توانید مسله اب و محیط زیست و فقر و بیکار و اختلاس را حل کنید چطور می خواهید موشک به فضا پرتاب کنید یک خودرو درست حسابی نمی توانید تولید کنید اینها هم به نظر مسولان ترساندن دشمن فرضی می باشد که گرفتار هستیم الان در دنیا از لحاظ فساد اقتصادی تصادفات جاده ای و فقر و بیکاری با داشتن اینهمه ثروت مقام اول را داریم ما در دنیا دایه مهربانتر از مادر شده ایم وقتی در کشور یک نفر کشته می شود صدا و سیما در تیتر خودش قرار می دهد و چند بار پخش می کند ولی در کشور ما اینهمه اتفاقات ناگوار رخ می دهد انگار نه انگار که صدا و سیما خبر ندارد
ما ایرانیها باید یاد بگیریم که همه چیز با تلاش به دست می آید اگر امروز چند کشور محدود در دنیا قادر به فرستادن ماهواره به فضا هستند بخاطر تلاشهای علمی و فداکاریهایی بوده که دانشمندانشون انجام دادند . ما هم اگر خودباور باشیم به زودی در جایگاه خوبی در جهان قرار خواهیم گرفت. کسی که کشور ش رو تحقیر می کنه و ایران را کوچک میشموره نباید خودش رو ایرانی بدونه
دقیقا رفتار دولت کره شمالی رو داریم تکرار میکنیم. یک ملت گرسنه دارای تکنولوژی هایی که به هیچ درد مردم نمیخوره.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۱:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
چرا مارا با کره شمالی مقایسه میکنی ما نفت گاز درایم اونا ندارن
ماهواره امید چی شد؟گم شد این هم از سیمرغ.روسیه ماهواره خوبی نداده به ما
اینکه یک تجربه علمی و فنی شکست بخورد امری کاملا طبیعی است که در همه دنیا سابقه دارد. مشکل اساسی حرف های ما قبل از عمل است. درهمه دنیا اول عمل میکنند و سپس اگر موفق شدند شروع میکنند به تبلیغات. ما اول تبلیغات میکنیم و بعد از عدم موفقیت شروع میکنیم به توجیهات. حالا خوب شد که ان را گردن کشورهای همسایه نیانداختیم.
نمیدانم چرا هر کاری که اسمی از امید و تدبیر توشه میخوره تو دیوار!
عزیزان صرف جوی ارزی که بعد از پرتابدماهواره بدست میاد جبران هزینها رو مکنه. در ضمن جهت استفاده نظامی و اب وهوا شناسی پرتاب موشکهای کروز ... استفاده دارد.باید دست تو کار باشه تا قابلیتهای ان را در هواپیمای و کشتیرانی و غیره ان موقع همه موافق خواهند شد. دیگه امریکا یها پوز تحریم نمیدن.
پاسخ ها
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
چی میگی خودتم فهمیدی
ناشناس
| United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland |
۰۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
منم همون که مهدی گفت رو میخواستم بگم
این کشورهایی که این تکنولوژی دارند باهش پول در می ارند و بعدش کشورهایی که در این علوم پیشرفت کردند باهم و از هم اطلاعات می گیرند
متاسفانه فقط تو همین عملکرد منفی نیستن
خیلی کارهاشون الان بیچاره کرده مارو
به نظر من از خود ماهواره مهم تر، مسئله حامل ماهواره و سیستمهای پیچیده کنترلی اون هست و اداپترها و... که خوب درسته ما داریم ادعا میکنیم، ولی پاشته اشیل ما همین مرحله است. ساختن خود ماهواره ( بخوانید ریز ماهواره-که عملا قابلیت چندانی نداره و طول عمر مداری بسیار کمی داره) خیلی کار عجیب و غریبی نیست..
البته پیچیده هست ولی به نظرم مسئله ماهواره برها باید خیلی مهم تر تلقی بشه.. چون ما با این وضعمون تا چند دهه بعد هم نیمتونیم یک ماهواره با عمر مداری بالا رو با وزن و قابلیت خاصی به مدارها بالای 1000 کیلومتر تزریق کنیم.... و این یعنی با این وضع تحریم ها پول رو هدر دادن.....
خدا رو خوش نمیاد....
این همه نظرات متناقض را میبینیم؛هیچکس،نمیداند هدف واقعی از پرتاب ماهواره چیست؛گسترش علم وتکنولوژی ؛پوششی برای دستیابی به موشکهای قاره پیما؛غنی سازی وتولید اب سنگین وتولید پلوتونیم برای چه بود؟ غربیها واسرایل هم هوشیارند؛ هرچه قسم بخوریم که صلح امیز است باور نمیکنند ؛وزیر اطلاعات ۲سال پیش اعلام کرد ما منابع اورانیوم کافی برای نیروگاههای هسته ای نداریم چرابرگسترش انرژی هسته ای صلح امیز ابرام داریم؟ تاحقیقت موضوع روشن نشود ؛ این مجادله بین مردم به جایی نمیرسد
به همه دانشمندان و نخبگانی که یک بار دیگر اثبات کردند ما می توانیم دست مریزاد و خسته نباشید میگوئیم و به شما افتخار می کنیم درود به شرف و همتتان. عده ای با غفلت بلندگوی اجانب شده و در زمین دشمن بازی می کنند! به این غضنفرها باید گفت توان دفاعی و موشکی که شما در سایه امنیت آن به خواب غفلت فرو رفته اید یک شبه بدست نیامده و محصول تلاش امثال این گمنامان است.
یاایهاالمزمل....!
پیام های ذیل این خبر خیلی مشکوک است به طرز عجیبی تعداد پیام هایی که مخالف پژوهش در زمینه هوا و فضا هستند خیلی زیاد شده سابقا خبرهای این حوزه چنین واکنش هایی نداشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۲:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
سابقا دلار 1000 تومان بود و پراید 6 میلیون.
احمدی نژاد دگری دد راه ایست خبری نو مجدد در باد است
بنظرمن بایستی ماهواره هم توسط متخصصان نیروهای مسلح ساخته میشد چونماهو آه یک مقوله امنیتی هم هست و ماهواره نخست بایستی یک ماهواره صد درصد قابل اطمینان باشد. آمریکا و یا هر کشور دیگری که می‌بینید پیشرفت داشته و امروز بخش خصوصی فعال در این زمینه دارد بخاطر دهه ها کوشش و خطایی بوده که منحصرا در دست سازمان فضایی نظامی آمریکاست و هر کشور دیگری هم پیشرفت کرده بخاطر همین هست. پولهایی که در این زمینه خرج شده بسیار زیاد هست و بعد از تکامل یک پروژه در وزارت دفاع آمریکا به بخش خصوصی راه یافته مثل همین اینترنت. پس اینکه مسئولی مسئولی دیگر را محکوم کند واقعا جای تأسف هست بخصوص اینکه همه‌چیز عملا بار اول بوده ولی این هزینه ها با امنیتی که برای ایران می آورد غیرقابل مقایسه هست. شما تصور کنید اگر کشوری بخواهد به ایران حمله موشکی کند نیاز به ماهواره برای ردیابی آن هست و البته اقتصادی روی زمین نیازمند صنایع فضایی قدرتمند هست مانند همین جی پی اس بومی و‌یا اینترنت مستقلی که بتواند مناطق دوردست ایران را پوشش دهد.‌صنابع نظامی نیز برای خود بایستی ماهواره مخابراتی جداگانه داشته باشند یا ماهواره مخابراتی برای مقابله با شرایط اضطراری ملی مثل همین زلزله های اخیر و غیره پس هر گونه هم آوایی به کشورهای متخاصم جهت کوبیدن مسئولیندکاریداست در جهت خلاف منافع مردم ایران
اصلا فکر نمیکنم پرتاب موشک انجام داده باشند
حالا تازه دولت تدبیر و امید به هوش آمده فارغ‌التحصیل های رشته هوا و فضا بعد از نیمه تعطیل شدن مراکز پژوهشی وبیکاری جذب کشورهای حوزه خلیج فارس ودیگر جاها شده آمد و معتقدین در رشته های نامربوط بعد از کلی بیکاری مشغول بکار شده اند
اصولا دانش ساخت ماهواره بر و دانش ساخت ماهواره از خود ماهواره و ماهواره بر مهمتر است و چون دانش آن موجود است ساخت مجدد آن هزینه کمتری می برد و مهم تجربه و دانشی است که در شکست بدست می آید و اصولاْ در قرن حاضر ارزش افزوده دانش و تکنولوژی از اصل محصول بالاتر است. بخاط همین موضوع کشورهای پیشرفته محصولات خودشان را در کشورهای جهان سوم تولید و دانش و تکنولوژی آنرا نزد خودشان نگهداری می کنند.
این ماهواره رو فرستادن که اینترنت رو کلا قطع کنن یا به طرز فجیعی کندش کنن که فعلا به خیر گذشت
چالنجر شاتلی بود که 3 میلیارد دلار خرج آن شده بود کامپیوتر های زیادی قبل از لونچ آنر چک کرده بودند پس از پیمودن 72 کیلومتر منفجر شد و 7 سرنشین آن هم در آسمان دود شدند. پیشرفت علم رایگان حاصل نمیشود. آیا در آمریکا فقیر وجود ندارد؟ آیا آنها هم باید بگویند چرا پولش را خرج ما نکردید؟ به جای تشویق آنها که در این مسیر کار میکنند باید این همه ایراد گرفت؟.
خود امريكا و روسيه در بعضي از مواقع در زمان پرتاپ با شكست روبرو مي شونند و بنظر من ايراد گرفتن خيلي راحت ميباشد اما بياد داشته باشيم دانشمندان ايراني كار بزرگي انجام دادنند
به اندازه ای که صحبتهای بعضی دوستان ناامید کننده است رفتار آمریکا و امثالهم نیست. من افتخار همکاری تو این حوزه رو دارم. باور کنید هیچ چین و روسیه و ... درکار نیست. البته گاهی اوقات تبادلات علمی هست(خیلی کم. دهها برابر کمتر از اون چیزی که توی کل دینا معمول هست). ماهواره و موشک، پیکان و سمند نیست که به راحتی ساخته بشه. اگر پوشک و ماشین نداریم چون عزم مدیران بر این نیست. اگر به متخصصان این کشور فرصت داده بشه شک نکنید کار سختی نیست. دیروز که پرتاب انجام شد هم ناراحت بودیم هم خوشحال. اما الان که بعد از یک روز کاری سخت (انجام تست ها برای ماهواره های آتی) اومدم کامنتای دوستان رو خوندم نالمید شدم. برای دوستانی که میگن پول فقیر و دارو و ... ! میدونید کل بودجه فضایی کشور به اندازه هزینه ساخت یه جاده هم نیست. میدونید چه رقابتی بین کشورا راه افتاده توی این حوزه. از امارات و و ترکیه و قزاقستان و عربستان و پاکستان و اینها خبر دارید؟ برنامهاشون برای آینده رو اطلاع دارید؟ آینده بخش قضایی در دنیا رو ازش اطلاع دارید؟ فقط امروز دنیا رو میبینید؟ همه از ایران رفتن میخواید این چهار نفری هم موندن اینا هم برن شما هم بمونید پول نفتو بین خودتونو فقرا تقسیم کنید و آینده از اینی که الان هستیم هم منزویتر بشیم توی دنیا؟ در دنیای آینده با چی میخوایم قدرت چانه زنی خودمونو بالا ببریم؟ با نفت؟ با پوشک؟ حالا که پوشک نمیتونیم بسازیم به متخصصای این کشور بگیم شما هم حق ندارید کار کنید؟ میدونید توی همین حوزه فضایی چه حقوقی به متخصصش میدن؟ میدونید چندبرابر ایرانه؟ همین امارات! اخبارو بررسی کنید. برید ببینید چه تکنولوژی عظینی الان در اختیار ایرانه. برای همین شمایی که حرفای ناامید کننده میزنی کاش امکانش بود فقط یک بار از نزدیک یه پرتاب رو تماشا میکردی. اونوقت میدیدی غرور ملی یعنی چی؟ عضمت اون موشک رو ببینی اون غرشی لحظه پرتاب موشک بلند میشه و میبینی که حاصل تلاش نیروهای جوون ایرانیه. اگر لذت اونو میدیدی اینو نمیگفتی.
عزیزم آنها در زمان جنگ در بدترین شرایط بهرین تصمیم ها رو گرفتن

شما که الان همه چیز دارید و در بهترین شرایط انوقت ماهوارتون شکست خورد ...
ورود به عرصه فضا لزوما به معنی پیشرفت همه جانبه تکنولوژی نیست بلکه به رخ کشیدن قدرت به سایر کشورهاست. در چنین شرایط سخت اقتصادی چه کسی مسئول سرمایه های از دست رفته بیت المال است؟
یاد سامانه پوشکی گوینده خبر افتادم،
چه زیبا گفت آن گوینده عزیز!
سلام به همه دوستان : آمريكاي ها 200 سال با هم جنگيدند تا با قانون مداري و پيش رفت رسيدند فناوري و تكنولوژي چيزي نيست كه بدون هزينه و خطا باشه . انتظار نداشته باشيد در همه حال و زمان همه چيز بدون نقص باشه . F35 آمريكايي با اين همه سابقه تريليون دلار هزينه براش ميشه ساله ها آزمايش مي شه . بعد سقوط مي كنه تو خود آمريكا . فضاي پيماي چلنجر 650 ميليون دولار با چند سال وقت صرفش ميشه 20 كليومتر بالا نرفته با تمام فضا نورداش منفجره ميشه . بايد صبور بود
خیلی کار خوبی انجام شد و نتیجه اش مثبت هست خواهید دید اروپاییها میترسن و به کارشون سرعت میدن باز هم باید پرتاب انجام شود هزینه برای این کارها توجیه دارد.
دست مریزاد به دانشمندان کشور به امید خدا توفیق مرحله بعد . فقط برای صدا و سیما متاسفم درصورت موفقیت ماه ها پرتاب را نشان می داد حتی وقتی دستگاه خاموش میشد آدم تصور میکرد بازم مشک نشون میده
برنامه موشکی وسایر برنامه های دفاعی باید با قاطعیت وقدرت و بدون لحظه‌ای درنگ وتردید ادامه داشته باشد وبه حرف چند نفر انسانهای راحت طلب وبی خیال نسبت به عظمت ایران اسلامی وتاریخ پرفراز و نشیب این خاک مقدس تره هم خرد نکرد دانشمندان جوان موفق باشید
یکی جلوی این اماراتی ها را بگیره اینقدر در کار مردم ایران دخالت نکنند.
حالا کانالهای ماهواره ای فساد و فحشا و تربیت تروریست کم نبود در کارهای بزرگتر از حد خودشون و پرتاب ماهواره ما هم دخالت می کنند. به کوری چشم همه دشمنان ایران به این راه ادامه خواهد داد چون از نان شب واجب تر است تا اینها 30 سال ماهواره های ایرانی را روی زمین نگه ندارند.
چرا بعضی ها اینقدر با کینه حرف می زنند!!!
بابا نگاه کنید ببینید کشورهای دیگه چند بار آزمایش کردن و شکست خوردن و بازم آزمایش کردن تا موفق شدن؟ تفاوت جهان سوم و کشورهای پیشرفته اینه که اونها از هر شکستی یه درس میگیرن و بازم آزمایش میکنن ولی ما با یک بار شکست همه چیز رو گردن مسئولین و این وری و اون وری میندازیم و فکر میکنیم تحقیر شدیم. نه دوست عزیز . صد بار دیگه هم اگر شکست بخوریم اگر میخواهیم صاحب علم بشیم بازم باید آزمایش و تحقیق کنیم.
تیترتون یک چیز دیگه است متنش یک چیز دیگه!!!!!
اشتباه و مشکل مسئولین را باید مانور میدادی نه اینکه توجیح کنی که چی شده
این کار صرفا یک پیام ویژه داشت که غربی ها به خوبی فهمیدند اینکه اکنون ما موشک قاره پیما داریم!
چه دروغهایی!!!
اصلا ماهواره وجود خارجی نداره و تمام برنامه های پرتاب ماهواره در جهان دروغه!
زیرا که زمین تخت و مسطحه و اساسا تمام برنامه های فضایی در دنیا کذبه
بازهم خدا پدر این دولت را بیامرزد که اعلام کرد شکست خوردیم قبلی ها که مال این کارها نبودند ایکاش همه اینطور شفاف میگفت در همه جا
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
یک میمون می فرستادند بعد یک میمون دیگر می اوردند .
سلام , خدا امواتتان را بیامرزد , مادر بزرگی داشیتیم هربار که کارهای عجیب انجام می دادیم , می گفت مادر کارهای زمین را نکو ساختی که اکنون بر آسمان زینه (پله) ساختی , البته بنده مخالف اینکار نیستم اما در وقت و زمان مناسب و درصورتیکه که ما در خیلی چیزها ی روز مره مان وابسته به بیگانگان هستیم بهتر است اول از آنها شروع کنیم
اظهار نظر ها نشان میدهد باید گفت ( ای وای از بی سوادی)
با هیچ و پوچ یک شبه میخوایم ره صد ساله را بریم. بهتره اول بستر اقتصادی را درست کنید بعد بریم سراغ فضا
درود بر ایران اهورایی
به کور چشم دشمنان هر روز قوی تر می شویم
دست تک تک افرادی که تلاش برای قوی تر شدن ایران می کنند به گرمی می فشارم
به ویژه پروژه اخیر یعنی پیام
با سلام و خسته نباشید به کسانیکه سالها زحمت کشیدند و یک ماهواره به فضا پرتاب کردن خدا قوت درود بر شما و بر غیرت ایرانی شما چه بسیار پیشنهادهایی از کشورهای دیگر داشتیدکه درآنجا ساکن شوید با بهترین امکانات ولی بخاطرعشق به وطن این کار نکردید انسان که می خواهد به قله برسه اگه چندتاسنگ از زیر پایش پایین بیافتد مشکلی پیش نمی یاد مهم به قله رسیدنه از کسانیکه هم ریشخند می زنند دلگیر نباشید آنها کارشان همین است و بس به امید پرتاب سفینه های فضائی به سایر کرات می دانم که بزودی اتفاق خواهد افتاد یا علی
همین که موشک پرتاپ شده خود یک موفقیت است حالا به مدار ننشسته ،این مشکل میتونه در آینده حل بشه من به دانشمندان عزیز دست مریزاد میگم و امیدوارم بتونن مشکل رو حل کنن باید از دانشمند ایرانی حمایت کرد بزرگترین خادمان ایران همانا صنعتگران و دانشمندان هستند
تو کار شکست وجود نداره
ما یا موفق میشیم یا یاد میگیریم!
ادامه بدین
حالا لاشه اش دست استکبار جهانی نیفته ... یکهو مهندسی معکوس میکنن
آن زمانی که مرحوم هاشمی رفسنجایی دم از تعطیلی صنایع موشکی می زد و به تبع آن اکثر دانشمندان موشکی ما رها شدن و جذب امارات و عربستان شدن چنین روزی در انتظار کشور بود.
اگر خواستید انسان ببرید بالا من حاضرم.
از این زندگی خسته شدم
با نام خدا .

با سلام .

یکی از اساتید دانشگاه آزاد که در آلمان غربی یک زمانی دانشجو بود گفت که در انجا دانشجویان کشور افغانستان

هم بودند در دانشگاه کلن المان ، و در سر میز ناهار انها ادعا میکردند که ما در کشور افغانستان به زودی پرتاب

موشک قاره پیما خواهیم داشت .......در جواب ایشان این استاد دانشگاه فعلی ایران که در حال حاضر هم هست ،

گفت : لابد سوخت آن را با تریاک تامین میکنید !!

حالا حکایت کار ایران شده است ........شاه در کتابش گفته است : در سال 1365 هجری شمسی ما از آمریکا هم

جلو میزنیم !!!1 آیا همین قدرتهای غربی گذاشتند که این اتفاق بیافتد ..........حالا هم موشک قاره پیما آزمایش نماید .........بسیار عالی است .....اما یک کار چند سال باید طول بکشد ....

10 سال 20 سال یا 30 سال یا 40 سال یا 50 سال
چرا بخش نظرات حذف شده !؟ ای تابناک وای بر تو !!
قبل از اینکه کاری انجام بدید بیشتر فکر کنید
جناب آقای آذری جهرمی شما که به آقای زیبا کلام انتقاد می کنی چرا از سرمایه گذاری روی کارخانه تولید دوچرخه حمایت می کنند بیاند دستاورد های فضایی که در حوزه اختیار شماست بازدید کنند که چه پیشرفت هایی دارید. بگوئید بیاند این افتضاح و بر باد دادن چند ده میلیارد از گلوی پابرهنگان را ببیند!
برگ سیاه دیگری برای دولت رقم خورد ........ شما حتی ادای دکتر احمدی نژاد هم نمیتونید در بیارید. در صنایع پیشرفته و رشد علمی همیشه مدیون این مرد بزرگ خواهیم بود. دردود ب ربزرگ مرد پاک ایران زمین دکتر احمدی نژاد خدمتگزار
آقای روحانی به جای شعار به فکر بیکاری نخبگان و جوانان و ازدواج ما باشید. فرزندان شما در خوشی و ما غرق در بازی های شما...
همچین نوشتین فقط سی ثانیه کمتر کار کرد انگار راجع به موتور پراید نوشتین برای معادلات فضایی یک ثانیه هم خطای فاحش حساب میشه... نمی فهمم وقتی مردم از گشنگی دارن میمیرن این بودجه برای چیه؟! نتیجه اش غیر بدبختی و تحریم چی میتونه باشه؟
فکرکنم عدهاي حقوق بگيرتازه استخدام شدن که جواب ملت روبدن اونم باترفندهاي قديمي مثل غربزده وخيانت به مستضعفين و...قبلا همچين خبرا نبودکه
اگر می خوای جلوی عربده کش قداره بدست دنیا وایسی بایستی قداره داشته باشی هرچند که کوچک باشه یا گرسنه باشی بهتر از نداشتنشه
قانون بقاء در دنیای امروزی این است ، یا باید خودت قدرتمند باشی و یا به قدرتی بزرگ وصل باشی . خیلی از کشورها تجهیزات فضایی برای پرتاب ماهواره ندارند . ولی برای داشتن ماهواره غیر نظامی از امکانات کشورهای دیگر استفاده می کنند.
اگر ما هم بخواهیم ماهواره تحقیفاتی با اهداف غیر جاسوسی و غیر نظامی داشته باشیم نیازی به ساخت تجهیزات ماهواره بر با آن همه هزینه های گزاف نخواهیم داشت .
شکست گامی بزرگ برای موفقیت است. پس این گام موفق بر دانشمندان فضایی ایران مبارک است.
شکست مقدمه پیروزی است .. اسرائیل اعلام کرده است ماهواره ایران در فضا می چرخد و سیگنال می فرستند... ولی از کار و کوشش خسته نشوید انشاءالله موفق میشوید
شما عنوان کردین که برد ماهواره بر سیمرغ 500 کیلومتر است در حالیکه رئیس جمهور توسخنرانیشون گفتند که قراره ماهواره در ارتفاع 600 کیلومتر زمین قرار بگیره، کدومش درسته؟
شیخ حسن روحانی سعی وتلاش فراوان نمود تورم لجام گسیخته وبی سابقه ای که استخوانهای ملت راهم خرد نموده دربوق وکرنا نماید تا با پرتاب ماهواره افکار عمومی اکثریت ملت ایران را تغییر دهد تا شاید ناکارآمدی دولتش را دبا پرتاب این ماهواره توجیه نماید ولی ازآنجا که حقایق تلخی که نه تنها به پوست وگوشت واستخوان ملت رخنه کرده با شکست این عمل یعنی پرتاب ماهواره به شکست عظیم تبدیل گر دید وخبر خوش جهرمی جوانتریت عضو دولت روحانی به خبر مشمیز کننده تبدیل شد و هزینه های چند میلیاردی که باید صرف رفع مشکلات اقتصادی ملت میشد صرف ماهواره شد
حسن روحانی در جمع دانش آموزان وکارمندان و سربازان ومسیولین استان گلستان تلاش کرد عملکرد ناکارآمد دولتش را با موفقیت درپرتای ماهواره توجیه نماید ولی مانند خبرهای دیگرش شکستخورده درآمد وهمچون پایین آوردن قیمت دلار و یک رقمی کردن تورم مفتضح ازآب درآمد وچون گذشته خودش را ر24میلیون رای دهنده واکثریت ملت کرد ای کاش پس ازتجربه تلخ 5سال صدارت درریاست جمهوری متوجه میشد که با شعاردادن وعده وارایه آمرهای دور از حقیقت مشکلات عدیده ملت حل نمیشود ونیازبه مدیران باتدبیر ودلسوز و وطن پرست است
دوستان لطفا اینقدر به هم نپرید! اگر همه اتفاقات چند سال اخیر رو به چشم یک تجربه ملی بهش نگاه کنیم اون وقت نه برجام یه شکست کامل است و نه پرتاب ماهواره و نه سایر فعالیت های در حال انجام
ما بعنوان یک ملت زنده مشغول سعی و خطا برای رسیدن به پیشرفت هستیم و با توجه به محدودیت بودجمون طبیعتا مجبوریم برای هر کاری سهمی در نظر بگیریم، پس اینکه ما الان یه عده گرسنه داریم و متاسفانه یه تعداد بیمار دلیل منطقی نیست که سایر فعالیت هامون رو تعطیل کنیم.
درحالیکه موج گرانی بی سابقه کمرملت را زیطرفشاراقتصادی خم نموده وبازنشستگان وکارمندان وکارگران جهت تهیه مایحتاج زندگی شرمنده خانواده هایشان هستند وتاورم حتی اززمان دولت احمدی نژاد هم بالاتررفته روحانی ووزیر دولتش در بوق وکرنا کردند که با افتخار ماهواره عظیم رابه هواخواهندفرستاد که دراین وعده هزینه های نجومی هم ناکام ماندند این شکست عظما رابه حسن روحانی ازصمیم قلب تسلیت عرض مینماییم همانطور که در برنامه های اقتصادی وکنترل تورم شکست فاحش خودید دراین امرهم شکست دیگری خوردید
شفاف ترین وواضحترین پیام این شکست به دولت روحانی وخودروحانی بود که سعی وتلاش میکرد ناکارآمدی خودش دراداره امورکشور درپشت پرتاب این ماهواره پنهان نماید وافکارعمومی را منحرف نماید
کشورها زمانی در تکنولوژی های خاصی مانند تکنولوژی فضایی پیشرفت می کنند که قبلش در تکنولوژی های مرتبط با آن پیشرفت کرده باشند. مثلا تکنولوژی مخابرات که خودش به الکترونیک و کامپیوتر وابستست تکنولوژی تولید سوخت که به شیمی و مواد وابستست تکنولوژی مکانیک و آیرو دینامیک حتی تکنولوژی نساجی هم ممکن است برای پروژه های بزرگ فضایی لازم باشد. وقتی توی این تکنولوژی ها (نه علم) عقبیم همین میشه. مثل کسی که هنوز دوره دبیرستان را نگذرانده باشه بخواهد کنکور بدهد. البته احتمال شکستش زیاد است. شما اول باید از تکنولوژی های ساده تر مثل تولید موتورسیکلت و خودرو شروع کنی بعد هواپیمای سبک بعد هواپیمای سنگین. اول گوشی موبایل بسازی بعد گوشی هوشمند بعد ماهواره مخابراتی اول مواد شیمیایی مورد نیاز صنایع ساده را تولید کنی بتوانی بنزین با استاندارد بالا برای خودرو تولید کنی بعد سوخت موشک. هر چیزی یک روال و مسیری دارد. خارج از آن بجای یک نقش زیبا کاریکاتور مضحک ایجاد می شود. اینکه بدون پیشرفتهای عمومی بخوایم یهو در یک دانش رده بالا حرفی برای گفتن داشته باشیم نشاندهنده تصمیمات نادرست مسیولان و برنامه ریزان جامعه دارد.
وای بر مدیر ناکارامد
شکست خوبی بود.باعث میشه مغرور نشیم.بدونیم هر کاری باید با تلاش بیشتر به سرانجام برسه تا نبیجه اش کاملا موفق باشه.تجربه،تجربه،تجربه
اقا اشکال ندارد شکست عامل پیروزی است در پروزهای بزرک اینگونه اتفاقات زیاد میفتد با قدرت دوباره شروع کنید
سلام بتظرم یک موفقیت بسیار بزرگی برای کشورمان بود ولازمه پیشرفت های دیگر کشورمان انست مدیران با روحیه جهادی وکار امد مخلص وخدمتگذار وانان که میتوانند مشکلات را ریشه ای حل کنندباید جای مدیران سیاسی را بگیرند متاسفانه مدیری که فقط در فکر توسعه سیاسی باشد برای توسعه دیگر مسایل واقعا مشکل خواهند داشت وتا این کار انجام نشود مبارزه با مشکلات عقیم خواهند ماند
ما با شکست و موفقیتش کار نداریم ولی بهتر نیست در این شرایط حاد اقتصادی اولویت وضعیت معیشتی مردم باشد که در حداقل هم نیست نه اینکه بودجه ملت از جیب ملت صرف پرتاب ماهواره شود.
با سلام و خسته نباشید، سئوال بنده از منتقدین این است که آیا فاجعه فضاپیمای چلنجر در ۲۸ ژانویه ۱۹۸۶ را نمیدانند؟
اقا موشک رفته و درست عمل کرده ماهواره هم در مدار قرار گرفته دیگه چرا کذب میگین؟
کارشناس 02:03 هدفتون ماهواره هست یا ماهواره بر؟ الان ماهواره برهای هندی و چینی به قیمت ارزون هر دفعه صد تا ماهواره رو میبرن فضا و تو مدار خودشون قرار میدن. ساخت ماهواره همین الان جزو پروژه های دانشجویی توی دانشگاههای جهان هست که از ماهواره ملی طراحی شده ی ما خیلی بهتر عمل میکنند و توی مدارهای خودشون مدتهای مدید باقی میمانند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
چون قبل از پرتاب بوق و کرنا زدن مردم ناراحتن
نمیدونم چرا حتی یک خبر از اینکه یک فرد عادی از یک نقطه کشور این پرتاب رو دیده باشه ، نیست. چرا از قبلش خبر نمیدین که مردم هم از فاصله صدکیلومتری این افتخار رو مشاهده کنن و لذت ببرن.
چرا در کاری که به گفته خودتان تنها معدودی از کشورها سرمایه گذاری می کنند . ما وارد می شیم؟!!! آیا الویت بندی های کشور از نیازهایش به درستی تعیین شده؟!!! من که فکر نمی کنم. الان الویت کشور اقتصاد و بیکاری و اشتغال و آلودگی هوا و معذلات فرهنگی و دین گریزی برخی جوانان و موعزلات فرهنگی و ... هست .
کارهای واجب تر خیلی مانده در شرایط کنونی پرتاب وامتحان موشک صلاح کشور ومردم نیست
کلا حدود 20 تا 25 میلیارد تومان خرج ماهواره و موشک شده که اگه با اختلاس 3000 میلیارد تومانی زنجانی مقایسه کنید می بینید رقمی نیست. این قدر نگران هزینه کارهای علمی نباشید.
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی