بازدید 10487

اگر جای مسئولان بودید، با 9 هزار میلیارد تومان بودجه فرهنگی چه می‌کردید؟

فرهنگ ایران از زمان پهلوی تاکنون مدام با مدل سوسیالیستی اداره شده و دولت با تزریق منابع به اهالی فرهنگ به ویژه هنرمندان، زمینه خلق آثاری را فراهم آورده که یا آثاری به سفارش دولت و یا به علاقه شخصی بسازند. این مدل از فرانسه برداشته شد و بعد از انقلاب نه تنها تغییر نکرد، بلکه فراگیرتر نیز شد و به ویژه مدل ارائه شده توسط مدیران فرهنگی در دهه شصت، برخی هنرمندان این روند را جزو مطالبات خود قلمداد می‌کنند.
کد خبر: ۸۶۹۹۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۷ 15 January 2019

اگر جای مسئولان فرهنگی بود، از 9 هزار میلیارد تومات بودجه فرهنگی می‌گذشتید؟فرهنگ ایران از زمان پهلوی تاکنون مدام با مدل سوسیالیستی اداره شده و دولت با تزریق منابع به اهالی فرهنگ به ویژه هنرمندان، زمینه خلق آثاری را فراهم آورده که یا آثاری به سفارش دولت و یا به علاقه شخصی بسازند. این مدل از فرانسه برداشته شد و بعد از انقلاب نه تنها تغییر نکرد، بلکه فراگیرتر نیز شد و به ویژه مدل ارائه شده توسط مدیران فرهنگی در دهه شصت، برخی هنرمندان این روند را جزو مطالبات خود قلمداد می‌کنند.

مدل دیگر متعلق به فرهنگ آمریکایی به عنوان فرهنگ غالب بر بخشی وسیع از جهانِ امروز است. مدل فرهنگی آمریکا بر تجاری‌سازی تأکید دارد و می‌گوید، محصول فرهنگی باید با جذب مخاطب و کسب درآمد رشد کند. محصولی که نتوانسته آنقدر برای مخاطب جذاب باشد که مخاطب حاضر به پرداخت هزینه برای آن محصول و به سوددهی رساندنش باشد، حتماً محصول باکیفیت و جذابی نیست.

اگر جای مسئولان فرهنگی بود، از 9 هزار میلیارد تومات بودجه فرهنگی می‌گذشتید؟

قدرت آثار هنری و به خصوص سینمایی آمریکا از همین نگاه اقتصادی نشأت می‌گیرد و بدین ترتیب توانسته در دنیا مسلط شود؛ اما محصولات فرهنگی این هنر، لزوماً فاخرتر نیست و در بسیاری از اوقات تجاری‌سازی با ابتذال گره می‌خورد، چون هدف سوددهی در اولویت قرار دارد. البته به عنوان نمونه در سینمای آمریکا سینمای استودیویی هالیوود چنین نگاهی دارد اما در مکتب نیویورک که چهره‌هایی چون مارتین اسکورسیزی در آن شاخص هستند، کیفیت اثر هنری به اندازه سوددهی آن اهمیت دارد.

در سال 1398، اعتبارات فرهنگی نزدیک به 9 هزار میلیارد تومان برای مجموعه‌های فرهنگی در نظر گرفته شده که حتی برخی با تفکر مدل فرانسوی، این میزان را ناکافی می‌دانند. اکنون با توجه به سوابق و دستاوردهای اجرای مدل نخست در ایران طی سال‌های متمادی و خروجی که داشته، به نظر شما با توجه به شرایط کشور و کاهش چشمگیر اعتبارات، اگر جای مسئولین ارشد سیاست گذار فرهنگی کشور بودید؛

- آیا به روند پرداخت 9 هزار میلیارد تومان بودجه فرهنگی تداوم بخشیده و این اعتبارات را به مرور حذف می کردید؟

- آیا روند کنونی را ادامه می دادید و اعتقاد داشتید، باید این رقم افزایش یابد و با سرفصل های دفاعی و آموزشی بودجه برابری کند؟

- این اعتبارات را به مصرف کننده می دادید که خود حق انتخاب محصول فرهنگی را داشته باشد یا همچنان در اختیار تولیدکننده می گذاشتید؟

- اساساً اگر جای مسئولان بودید، با 9 هزار میلیارد تومان بودجه فرهنگی چه می‌کردید؟

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۷
در انتظار بررسی: ۷
انتشار یافته: ۱۲۷
چرا کسی روی ۳ برابر شدن بودجه نهاد ریاست جمهوری حساس نیست؟!
بودجه مرکز جناب اشنا !
بودجه معاونت زنان که تمام دغدغه اش شده ورود زن به ورزشگاه !!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
دلاور بقیه جاهای رو که بوجه می گیرن هم حساب کن
محمد ر ا
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
اگردست من بودمراکزکاخ جوانان درهرشهروکانون فکری
کودکان ونوجوانان رادرهرمنطقه برپامیکردم وبصورت
فقط انسانیت وآدمیت رابه بچه هاآموزش میدادم وطنپرستی راولی اجازه میدهندآیا؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
وقتی ذهن جوانان را بی جهت درگیر اموری می کنیم که در کل دنیا که چه عرض کنم در تمام کشورهای اسلامی عادیه - معلومه باید براش هزینه هم بکنیم
آخه مرد حسابی اول بپرس چرا تمام اموراتی که در کل دنیا به عنوان حق انسان بودن عادی و روتین و معمولیه ما بحران داریم و باید به خاطرش بچنگیم ؟؟؟
به جای اینکه از نهادهایی که مطالبات جوانان و زنان را دنبال می کنند انتقاد کنی ؟
فریدون از اراک
| Germany |
۱۳:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
اگه این بودجه را به من میدادن برای کل مردم ایران یک کتاب قانون هدیه میدادم و تو اخبار اعلام میکردم از فردا همه به آن عمل کنن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
فریدون جان مردم ایران کتاب نمی خونن قربونت برم سرانه ی مطالعه در ایران را که می دونی فدات بشم
این کار پول هدر دادنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
باور کن اختلاص میکردم
عادل
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
از کسانی که بودجه آموزش و پرورش و بهداشت و دفاعی رو کم کرده اند تا بودجه خودشون ۳ برابر بشه نباید انتظار .دلسوزی برای مردم داشت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
هر پل پزرگ چهار رینگ حدود سه میلیارد هزینه داره. می شه با این پول سه میلیارد را به آموزش و پرورش داد و با بقیه در هزار شهر دو پل بزرگ یا در پانصد شهر چهار پل یا در صد شهر بزرگ هر کدام بیست پل احداث کرد که وقت مردم تلف نشود و دچار سر درد و اعصاب خردی در ترافیک نشوند.

اما این تازه بیانی برای سنجش کاری که بل چنین پولی می شد کرد بود وگرنه هزار کار بهتر مانند ایجاد پارک و مراکز تفریحی و رسیدگی به مراکز توریستی برای در آمد زایی در آینده و یا مراکز رفاهی و بهداشتی درمانی برای مردم وجود دارد.

یا اینکه به هر کدام از شرکت های دانش بنیان یک میلیون وام بدون بهره پنج ساله داد اگر از این نه هزار شرکت ده تا رشد کند و ازش اپل یا مایکروسافت یا حتی یک صدم آنها در آید بس است.

هر کدام از این شرکت های ذکر شده در آمدشان از تولید نا خالص ملی ما بیشتر است یا کسر قابل توجهی از آن است.
مطمئنا اين نظرات راه به جايي نمي برند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
بله
چون یه عده فکر می کنند کل بودجه مملکت باید برای تحقق آرمانها و آرزوهای اونها و مجبور کردن مردم به پذیرفتن سلیقه و سبک زندگی و ایدئولوژی مورد تایید اونها حتی صدور اون به تمام نقاط دنیا مصرف یشه
و متاسفانه پول و زور و اسلحه هم دست همونهاست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
در جواب پاسخ اول باید عرض کنم که همه هزینه هایی که در مواردی که گفتین صرف شده لا اقل در مورد شما هدر رفته.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
در جواب نا شناس شماره 2 :
اگر هدر رفته باشه باعث افتخاره چون من خودم عقل و شعور دارم و نیازی نیست کسی بهم بگه چطور فکر کنم
خدا رو شکر کاسه لیس و دستمال به دست نیستم و از بازوی خودم ارتزاق می کنم لازم نیست تظاهر به چیزی بکنم که قبولش ندارم
9 هزار میلیارد را هزینه دارو و غذا میکردم و چندین مزایا داشت
1- مشکل بیماران حل میشد این یعنی رفاه
2- گرسنگی برطرف میشد
3- از همه مهمتر پولی نبود که بابت آن دزدی و اختلاس و.... صورت پذیرد پس اگر این پول نبود بهترین کمک به فرهنگ میشد که این همه آسیب اجتماعی هم نبود
میزاشتم تو جیبم میرفتم کانادا
می دزدند
وقت نظر دادن نمیرسه
مدارس نقاط محروم را تجهیز می کردم
مدارس فرسوده را نوسازی می کردم
به وضعیت معیشت معلم ها رسیدگی می کردم
موجبات ورزش و نشاط و تحرک جوانان و بخصوص دختران را فراهم می کردم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
خوبه
میدادم به جامعه المصطفی حالشو ببرن . علی برکت الله کی به کیه دو دوتا 10 تا .
پاسخ ها
م
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
خدایی دمت گرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
فعلا که دادن دست امثال آشنا تا باهاش دین و دنیای مردم رو نابود کنه
فقط در پیشرفت و گسترش صنعت توریسم سرمایه گذاری می کردم
تنها راه نجات ایران از وابستگی به نفت و ایجاد شغل ایجاد زیرساختهای فرهنگی و فیزیکی صنعت توریسم در ایرانه
البته نه از اون توریستها که اخیرا برای آن کار دیگر به ایران میان !
توریست فرهنگی که برای بازدید ار اماکن تاریخی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
با این همه تبلیغ که علیه ایران می شه گسترش صنعت توریسم غیر ممکنه
اول باید روابطمون با کشورهای دیگه اصلاح بشه
دست از صدور ایدئولوژی و هدایت کردن مردم کشورهای دیگه برداریم
دست از حمایت بی جهت از مظلومان عالم هم برداریم و شعار مرگ بر این و اون را خاتمه بدیم
سپس زیر ساختهای فرهنگی باید درست بشه
توریست نمیاد ایرانی که دختراش به خاطر چند لاخ مو از گشت ارشاد کتک می خورن یا ماشین ها به خاطر حجاب توقیف می شن
باید شبیه کشورهای اسلامی مثل امارات و ترکیه و مالزی بشیم و بطور موازی هتل ها و مراکز تفریحی و رفاهی در مناطق توریستی ساخته بشه
باید دست از تحقیر تاریخ باستانی ایران برداریم و در موردش در کل دنیا تبلیغ کنیم
این موضوع خیلی کارو فعالیت و تساهل فرهنگی می خواد
بودجه فرهنگی به نام اسلام و به کام مفت خوران بی خاصیت ... مخالف بودجه فرهنگی نیستم ولی سال به سال باید بر اساس نتیجه کار هر نهاد بهش بودجه داده بشه نه ردیف بودجه ثابت بدون نظارت کافی
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
دقیقاً بهترین حرف همینه_ بودجه بر اساس نتیجه- که البته اینطوری یک ریال هم به هیچ کدامشان نباید داد.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
کاملا موافقم
روی تولید و ایجاد شغل برای جوان ها روی فقر و نداری که واقعا بی داد می کنه اگه فقر و تنگ دستی حل بشه خیلی از کارهای فرهنگی لازم نیست انجام بشه .از نداری خیلی چیزها تحت شعاع قرار می گیره .کسی که شکمش و زن و بچه اش خالی هست ، از فرهنگ هر چه قدر هم بگیم و بودجه زیاد کنیم کاری ساخته نیست و پول هدر دادن هست . ولی حیف که این اتفاق نخواهد افتاد چون تنظیم بودجه دست کسانی هست که از این سود شخصی دارند .ما هم هر چه بگیم نتیجه ای نخواهد داشت فقط مسئولین امر بدون که ملت همه چی رو می دونند و آگاه هستند. یا حق
بهترین کارفرهنگی ازمدارس شروع میشود،بازسازی وزیبا سازی مدارس ،استخدام بهتری معلمان روان شناس وجامعه شناس ومعلمان دلسوز وافزایش حقوق اونها،افزایش تفریحات سالم، مانند مسابقات ورزش ،گردشگری وکنسرت های سالم ومفید وغیره براساس علایق افراد
محدود ش کنن به مصارف داخلی کشور و با توجه به اثربخشی قبلی نهادهای فرهنگی بهشون سهم بدن و ازشون پیگیری کنن.
همش رو ی جا میدادم وام ازدواج این بهترین کار فرهنگیه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
کار نباشه ازدواج اول بد بختیه
اول کار درست و حسابی منطقی
بنظر من بزرگتریت درد مردم در شرایط فعلی فقر و بیکاری و بزرگترین خدمت دولت در شرایط فعلی مملکت اشتغال زایی است. اشتغال جوانان از همه چیز (حتی فرهنگ، اعتقاد دینی و ...) واجب تر هست چون فقر و بیکاری ریشه اصلی همه انحرافات هست. سرمایه گذاری فرهنگی برای شرایطی مفید هست که بستر اولیه اون یعنی نیازمندی های اولیه جامعه (معیشت، بهداشت و ...) مهیا شده باشه. مطمئنا هیچ پدر عاقلی وقتی بفهمه برای تأمین مایحتاج اولیه فرزندانش (خوارک و پوشاک و سلامتی) با مشکلات جدی مواجه هست به فکر اولویت دادن به موضوعات فرهنگی، تربیتی و تحصیلی فرزندانش نخواهد بود.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
خدا به داد مردم برسه
کار ما فروش آهن آلات صنعتیه
حدود 150 تا پیمانکار قدر صنعتی می شناسم همه بیکار و تعطیل و در حال تعدیل نیرو
سال آینده بحران بیکاری خواهیم داشت
ناشناس
| United States of America |
۱۳:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
آفرین
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
صد در صد موافقم فقط رفع فقرو بیکاری همین.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
درسته حرفتون
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
...کامل ترین پاسخ و پیشنهاد این بود بنظرم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
کاملا حق با شماست.ولی اشتغال دارای بهره وری و نه استخدام پشت میز نشین خوآبالو
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
اشتغال + فقرزدایی= ارتقاء فرهنگ جامعه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
موافقم
اگه در سال باین بوجه دوتا شرکت خوب را ساپورت میکردن که به در امد زایی برسه الان در سی سال بعد جنگ هم حساب کنی ما شصت شرکت داشتیم که چند جوان در ان مشغول به کار بودن بنده خدا شرکتی که ما دران کار میکردن بابت سیصد ملیون وامی بود که از بانک گرفت وبانک بابت نپرداختن اقساط درش رو بست وشصت نفر رو از نون خوردن معاف کرد
دولت خیلی بزرگه و همه بودجه رو می بلعه
همش رو وام ازدواج میدادم! چون با ازدواج نصف دین مردم رو تامین میکردم، مسلما نصف دیگه با اعتقاداتی که درون مردم ما هست به تبع ازدواج قابل تامین بود!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
تو خودت به مرد بیکار زن می دی ؟؟
الان مرد ها هم دختر شاغل می خوان چون تنهایی نمی شه چرخ زندگی را چرخوند
اول کار
اگر جای مسئولین بودم، تمام بودجه ی فرهنگی را صرف تربیت کودکان در مرحله ی پیش دبستانی تا پایان دوره ی راهنمایی می کردم. ضمنا سازمان تبلیغات اسلامی را در آموزش و پرورش ادغام و بخشی از حوزه ی علمیه را وارد آموزش و پرورش می کردم.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
آموزش و پرورش را با حوزه قاطی نکنید هر کسی دوست داشته با شه می ره حوزه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
من هم با ادغام حوزه و مدارس مخالفم
۹۰۰۰هزار میلیارد تومان ؟؟؟؟ کدوم فرهنگ؟؟؟ ما که سال به سال از نظر فرهنگی و اخلاقی عقب می ریم.......اگه این بودجه فقط برای دو یاسه سال صرف آبرسانی به روستاها برای کشاورزی میشد و اشتغال در روستاها میشد هم تولیدات کشاورزی اضافه میشد هم صادراتش رونق می گرفت هم روستایها مجبور نبودن بیاند به شهرها و هزاران مشکل فرهنگی واقتصادی برای خودشون و شهرها درست کنند
ایجاد مدارس نوین درسطح تهران درتمامی مقاطع تحصیلی با امکانات ورزشی وفرهنگی
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
فقط تهران ؟؟
این بودجه و سایر بودجه های اینچنینی را خرج اشتغال زایی واقعی می کردم در غیر این صورت برای روز مبادا(سال 1398 سال تعیین کننده از نظر غلبه بر تحریم ها) آن را در صندوق ذخیره ارزی پس انداز می کردم... که البته بعید می دانم ...
قاعدتا با صرف این همه پول در هر سال می بایست سطح فرهنگ کشور ما در تمام دنیا زبانزد جهانیان میشد زندان ها تعطیل ، آمار خلاف ، دعوا ،رشوه ، طلاق ، دزدی و اختلاس و ... متمایل به صفر میشد تمام کشور ها میومدند از ما الگو میگرفتند
میخوردم و درمیرفتم به کانادا یا انگلیس یا دل شیطان الکبر...
الان همه چیکار میکنن با این رقما؟؟؟
مام همونو.
میگذاشتم توی بانک و با سود آن مسائل فرهنگی را حل میکردم
پورشه وارد میکردم میدادم به آقازاده ها.آخه طفلکی ها یکساله که ماشین عوض نکردند دارند مدل 2017سوار میش.ن گناه دارند خب صداشون هم در نمیاد چقدر ظلم آخه؟؟؟
در هر استان چند بولدوزر می خریدم و مراکز فرهنگی را با خاک یکسان می کردم و پول باقیمانده را بین مردم تقسیم می کردم
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
لطفا بعد از تخریب مراکز فرهنگی بولدوزرها رو هم به فقرا بده نازنین، آخه میترسم مدیران مراکز تخریب شده سوار شن دوره بیفتن تو زندگی مردم و قطع حقوق مفتشون رو سر مردم تلافی کنن، آخه بعضیاشون خیلی پشتشون گرمه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
احسنت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۷:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
واقعا که رفتارت هم مثل آمریکایی ها شده. اونا میخوان همه دنیا را با بولدوزر صاف کنن.
مدارس استان های محروم را تجهیز می کردم و برای بیمارستان ها امکانات تهیه می کردم.
با سلام
این بودجه تا بحال چقدر باعث پیشرفت فرهنگی شده ؟ هیچی .پس خودمان را گول نزنیم .با این پول مدارس کپری و نا امن و ... رو میشه سرو سامان داد تا بیشتر از این باعث ابرو ریزی مملکت نشود .
میرفتم کانادا .
به حزب اله پرداختش می کردم تاحقوق نیروهایش را بدهد.
تامین نیاز اولیه مردم . از طریق توزیع مواد غذایی ضروری مانند روغن . برنج . نان . قند و چای و گوشت
فعالیت هی فرهنگی خوب است اما وقتی تاثیر گذار است که خانواده گرسنه نباشند .
سیرشدن شکم مردم حداقل مانع از سرقت کودکان . فحشا زنان بی سرپرست . نزاع های خیابانی و افزایش آستانه تحمل جامعه میشود.
من لا معاش له ..معاد له ( فقر از هردری به خانه وارد شود ایمان در درب دیگر خارج می گردد )
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
توزیع مواد غذایی یعنی گدا پروری
باید اشتغال ایجاد کرد که مردم تولید کنند و درامد داشته باشند
آب شیرین کن در کنار دریای عمان می گذاشتم و آبش را به شهرهای کشور منتقل می کردم که مرذم با هم دعوا نکنند. این یعنی تبلیغ و عمل فرهنگی. متاسفانه متولیان فرهنگی معنی فرهنگ را نمی فهمند. همین هامون را با آب شیرین احیا می کردم.
گشت ارشاد را بیش از پیش فعال می کردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
واقعا خاطرات زیبایی که جوانان ایران از گشت ارشاد دارند در تاریخ خواهد ماند !
بخصوص اونهایی که کتک می زنند !
همه را خرج آموزش در پایه ابتدایی می کردم
۹هزارمیلیاردرااختصاص میدادم به بودجه عمرانی وامورفرهنگی رابه خودمردم واگذارودرزندگی خصوصی ملت دخالت نمی کردم
ما نیاز به ترقی اقتصادی ،کار و رفاه داریم .اگر من جای دولت بودم آن بودجه را کاملا قطع و نهادهای دریافت کننده را منحل میکردم و بودجه را صرف اتمام پروژ ه های عمرانی و صنعتی میکردم و صرف ساخت زیر ساخت های لازم برای جذب توریست میکردم و درآمد کشور را بالا میبردم و تعداد شغل درست و حسابی و درآمد ایجاد میکردم ما به اقتصاد نیاز داریم نه به نهادهای بی خاصتیت فرهنگی که فقط لدند بودجه های کلان ببلعند لطقا قطع کنید این بودجه رو
دروغ گفتن در جامعه اسلامی را حذف می کردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
چطوری ؟؟؟؟
خرج کارافرینی یا اموزش در مناطق محروم میکردم.
تقسیم می کردم بین خانواده های بی سرپرست و بی درآمد تا صاحب شغل بشن. این مبلغ اگه بین صد و هشتاد هزار خانواده بی سرپرست و بی درآمد تقسیم بشه به هر خانواده پنجاه میلیون تومان میرسه که هر خانواده میتونه با این مبلغ یه خود اشتغالی خوب راه بندازه و برای همیشه نجات پیدا کنن. صد و هشتاد هزار خانواده!
در این مملکت برای مسائل فرهنگی ریالی نباید داد.
مگه قبلا برای پیشبرد فرهنگ اسلامی بودجه اختصاص میدادن؟؟؟ مگه فرهنگ مردم اون زمان پایین بود؟؟؟
مردم خودشون حواسشون به فرهنگشون هست. بهتره این پول خرج خانواده های فقیر بشه تا از زور نداری به خلاف کشیده نشن باید برای ایجاد شغل و ازدواج جوانان خرج بشه تا اعصاب و روان جوانان تو فشار نباشه.
در این سه حوزه اگه پول خرج بشه فرهنگ هم رو به رشد میشه و نیازی به اختصاص بودجه نداره.
مطمئن باشید کسی که تمام فکرش گرفتار نان شب باشد صحبت از فرهنگ کار بیهوده خواهد بود پس تا زمانی که گرفتار مشکلات معیشتی باشیم کار فرهنگی هیچ خاصیتی نخواهد داشت
صرف تحقیق و توسعه و مشارکت با چندین خودرو ساز مطرح ژاپنی و نهایتا صنعت خودرو کشور باید متحول بشه و در سطح جهانی قرار بگیره. مطمئنا صنعت خودرو بعنوان لوکوموتیو اقتصاد نقش بسزایی در اشتغالزایی خواهد داشت.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
خیلی دلت خوشه.مردم غم نان دارند شما میگی اتومبیل.به قول فیلم ابد و یک روز(((((((((خدایا منو گاو کن))))) !!!!
تجهیزات آموزشی و پرورشی و همچنین تجهیز کتابخانه های مدارس را با آن انجام میدادم.
سلام من در هر شهر با تقویت فرهنگسراها فرهنگ مطالعه و درست مصرف کردن از منابع طبیعی و سوخت و خوراکی را به مردم آموزش میدادم یا حق
میدادم به رزمنده ها تا اسراییل را از نقشه کره زمین حذف کنند. انشاالله......
دادن بودجه برا کار فرهنگی یعنی پول بدیم بعضی خواننده ها رو تو حوزه موسیقی بزرگ نشون بدیم اونوقت استاد مسلم موسیقی سنتی استاد شجریان رو به دلیل اینکه یه مقدار تفکراتش با نمیخونه رو بایکوت کرده و کلا سانسور و حذفش کنیم. این کارشون به مدل فرانسوی میاد الانم میگن یودجه مون کم شده
کاملا مشخصه که نظر اکثریت جامعه اینه که این بودجه های فرهنگی باید قطع بشه ،،، باید برای آموزش وپروش بیشتر هزینه بشه اگه اموزش پرورش درست باشه فرهنگ هم درست میشه،، امکانات طوری باشه دسترسی مردم به روانشناس ومشاوز بیشتر بشه حتی تو روستا ها ،،، وضعیت اشتغال جوانان دزست بشه ،، صنعت توریسم گسترش پیدا کنه ،، باید هرسازمانی برای هر ریال پولی که میگیره گزارش سالانه بده ومعلوم باشه با این پول چی کار میکنه. ... الان حقیقت جامعه ما اینه که فرهنگ وادب به شدت افت کرده ، واقعااوضاع بده
اگر جای مسئولان بودید، با 9 هزار میلیارد تومان بودجه فرهنگی چه می‌کردید؟

پول مفت خرجش راحته.
ميدادم به سوريه و لبنان مثل بقيه پولهايي كه تا حالا اونجا خرج كرديم
ملت تو لبنان و سوريه اونا بخورن حالشو ببرن
واسه ما هم فاتحه خوندن ، ..... خوندن
نخوندن هم مهم نيست به جاش مسئولين مون دارن زحمتش رو مي كشن
یه نظر سازنده ندیدم بین نظرات. از دل همین مردم مسئولین بیرون میان. پس نباید گله داشت که چرا مسئولین راه‌حل مناسب ندارن.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
شما یه نظر سازنده بده یهلوان ما هم یاد بگیریم
اتفاقا نظرات خیلی خوبه
معلومه همه از هدر دادن بودجه فرهنگی برای ارگانها و نهادهای فرهنگی بی خاصیت مفت خور و غیر پاسخگو مخالفن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
اگر تو بهتر میزنی بستان بزن
مدرسه های شیک ودرجه یک در سراسر کشور می ساختم یک ده شاهی هم به موسساتی مثل جامعه المصطفی وغیره نمی دادم وبه تمام کودکان کشورم که بدلیل فقر امکان تحصیل ندارند کمک می کردم تا به تحصیل بپردازند اولویت من تا هزار سال آینده ایران است.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
احسنت به شما
ناشناس
| Germany |
۱۸:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
احسنت اما اول کودکان فلسطینی بعد کودکان ایرانی
کار برای خدا و برای معنویات جامعه با پرداخت مزد و اختصاص ردیف بودجه سازگار نیست
روحانی بودن شغل نیست و نباید یک ریال از بابت لباس روحانی امرار معاش نمود
ایا علی (ع) برای امرار معاش خود و خانواده اش چاه نمی کند درحالی که خلیفه مسلمین بود و تمام بیت المال در اختیارش بود؟؟؟
چرا روحانیت ما اهل کار و زحمت نیست ؟؟؟
ایا تن پروری و مفت خوری به نام دین حرام نیست؟؟؟؟؟
فرهنگ کار و زحمت و تلاش برای خلق خدا را اینطور می خواهند ترویج دهند.؟؟؟؟
هزار سال دیگه هم یک طباطبایی دیگه از دل این حوزه ها بیرون نمی یاد.
همین امروز تو روینامه صحبت های یکی از مراجع را خوندم که گفته دولت هر چقدر هم برای قم هزینه کند در مقابل خدمات روحانیون کم است ؟؟؟!!!!
همین آقا هم دنبال سهم خودش است برای خدا نبوده کارش
حوزه مزد بکیر حکومت کی می تونه از اسلام دفاع کنه؟؟؟!!!! هرگز هرگز
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
با حسین شدیدا موافقم
کسانی که از طریق دین نون می خورند قطعا با نیم نگاهی به منافع خودشان دینداری را رواج می دهن
چرا طلبه ها بابت درس خواندن غیر از مسکن و غذای رایگان حقوق هم می گبرند ؟؟کسی که خودش کار نمی کنه چطور ممکنه بتونه فرهنگ کار و تلاش و روزی حلال را رواج بده ؟؟
دستشویی عمومی میساختم. مخصوصا بین راهها
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
عالی
این بودجه رو صرف ساخت پژوهشگهای فرهنگی و خلق ایده های هنری اسلامی ثبت اثار جدید هنری گرافیکی و معماری و کاربرد ان در جهت زیبایی شهر و تبدیل شهر به چهره به هنرها ی اسلامی میکردم.
پرسیدن داره؟ یعنی شما نمی دونید چیکار می کنن باهاش؟ اختلاس ...
صرف راه اندازی هیئت و تکیه در ایام محرم میکردم که حساب و کتاب درستی ندارد ولی اسلام را زنده نگه میدارد
تلاش می کردم صدا و سیما را تعطیل و یا به راهی هدایت کنم که حضور ماهواره ای رادر کشور کاهش دهد
100% این نوع پرداخت رو تغییر می دادم
اولا متولی فرهنگی رو مسئول انتخاب می کردم
همه مراکز رو زیر نظر دقیق و فرمانبردار می کردم
اگر به جهت های فرهنگی مورد نیاز توجه نمی کردند بودجه رو حذف می کردم از اون واحد بخصوص
الان کار فرهنگی درستی انجام نمیشه
اینهمه هزینه می شه
کودکان ما و جوانان ما چه تغییری تو رفتارشون و چه تاثیری تو فرهنگشون انجام شده و میشه؟
مطمئنا داره بودجه جای اشتباهی هزینه میشه
مطمئنا موازی کاری داره میشه
حاضر نیستم برای یک ثانیه جای مسئولین باشم
کمترین اشتباهی انجام بدم عقوبت اخروی سنگینی داره
تابناک کامنتارو چاپ کن مگه فحش دادم که چاپ نمیکنی
اختلاس
کاری نمیکردیم این مبلغ را به سهمیه آقایان اضافه میکردیم تا خیالمان راحت شود
کتاب" اختلاس نکنید را در سه جلد می نوشتم "و به هر خانواده اهدا می کردم.
کتاب "بازنشستگی هم چیز خوبی است "را در دو جلد می نوشتم و به هر خانواده اهدا می کردم.
کتاب "مرگ برای همسایه هم خوب نیست "را در سه جلد می نوشتم و به هر خانواده اهدا می کردم.
کتاب"هنر مدیریت با تخصص "را در یک جلد می نوشتم و رایگان به هرخانواده اهدا می کردم.
Cd"ببین چه بر سر محیط زیست آوردیم" را رایگان در ب هر خانه ای رایگان اهدا می کردم.
نرم افزار"بازی نخر نخر تا ارزان بشه"را تولید ودر کافه بازار رایگان قرار می دادم.
کتاب"من هم می توانم نماینده مجلس خوبی باشم"را می نوشتم و به هر نماینده مجلس به همراه یک نسخه صوتی تقدیم می کردم.
مقاله"استعفا می دهم پس من هستم"را با واریز پول به حساب روزنامه ها کثیر الانتشار هر پنج شنبه چاپ می کردم .
این بودجه اگر دست من بود با هزار تومنش یک بلیط مترو میخریدم و یه سری به محله های شوش و مولوی میزدم و یک روزم رو اونجا میگذروندم. اونوقت اگر آدم سالمی بودم متوجه میشدم خیلی از مشکلات فرهنگی ما ریشه در اعتیاد و عدم رغبت به ازدواج است.
برای مساله اول یک کمپ بزرگ درست میکردم خارج از شهر و همه معتادهایی که برای بار اول بازداشت میشدن مجبور به سپری کردن یکسال اونجا میشدن. به هر کدوم از اونا آموزشهای فنی طی دو ماه داده میشد مثل نجاری جوشکاری تراشکاری و.... وبعد از دو ماه برای تامین هزینه های خودشون از قبیل اسکان و غذا مجبور به کار برای مدت باقی مانده 10 ماه میشدند. اگر بعد از یکسال کسی دوباره به سمت اعتیاد رفت برای بار دوم مجبور به گذراندن 2 سال در مرکز و کار رایگان در قبال اسکان و غذا میشدند. این طور هیچ کس ترغیب به مواد پیدا نمیکرد و بعد از آزادی در یک رشته خاص حرفه ای شده و آماده به کار خواهد شد.
اما برای مساله مهم تر یعنی ازدواج هرچند چند نسل از ازدواج دیر هنگام ضربه های شدیدی خوردند. به جای اختصاص بودجه های هنگفت به سینما که اثر عملی اون در مقابل حجم شدید فرهنگ بیگانه خیلی کمتر از بنیان محکم خانواده است بودجه صرف تسهیل ازدواج و پروژه های با استفاده از جوانان متاهل می نمودم تا فرهنگ ایرانی اسلامی ما که ازدواج و خانواده سالم نقش به سزایی در آن دارد تقویت بسزایی داشته باشد.
اگر من بودم می دادم به مردم مظلوم فلسطین و لبنان و یمن و عراق!
می دادم به برخی آقایان و می گفتم یک سال تو سیاست و اقتصاد و چیزهای غیر مرتبط دخالت نکنن
«تا چه وقت باید برنامه ریزی برای بودجه کل کشور بر مبنای تعارف و رودربایستی صورت بگیرد؟ تا چه زمان می‌توان شاهد متورم شدن دستگاه‌های غیرمفید و توصیه‌ای بود که از بودجه تغذیه می‌کنند؟ تا چه وقت باید مردم شاهد خاصه خرجی‌ها در تخصیص بودجه باشند؟ آقای رئیس‌جمهور تا کجا می‌توان اظهارنظر‌های برژنسکی مآبانه بعضی از مشاورانتان را تحمل کرد که بودجه میلیاردی می‌گیرند و مثل بعضی دستگاه‌های به اصطلاح فرهنگی حوزه و خارج حوزه فقط کارمند و حقوق بگیران آویزان اضافه می‌کنند؟ سازمان برنامه و بودجه به یک مدیر شجاع نیاز دارد تا بودجه از انحصار‌های تحمیلی کنونی آزاد شود و به مصرف واقعی برسد.»
صرف ازدواج جوانان میکردم. بقیه برنامه ای فرهنگی بدون پول هم اجراشون ممکنه.
مسئولان از آنچه مردم دارند نترسند و اگر می خواهند تغییراتی آنچه مردم دارند بدهند اجازه بدهند خود مردم آن را انجام دهند. از دولت تاجیکستان الگو بگیرید.
دویست میلیاردش را خرج ساخت هتل می کردم و مسولانش را در آنجا محصور و پذیرایی می کردم و بقیه اش را به بیتالمال برمیگرداندم حداقل مردم دیوانه تر نمی شدند
میدادم به تابناک تاکامنتها ی من راسانسورنکنه
پاسخ ها
م
| Germany |
۰۹:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
کلی با این نظرت خندیدم ....عاشقتم دمت گرم
چند تا پراید می‌خریدم و به مسییولین تَکراری هدیه میدادم تا در جاده ها ... انالله و ...
در ایران خودرو و سایپا رو گل میگرفتم
هیچ کاری نمی کردم و این مبلغ را از بودجه کم می کردم که دولت مجبور نشه برای سال آینده این پول رو بده و کسری بودجه داشته باشه و استقراض از بانک مرکزی (همان پول چاپ کردن) بکنه و ارزش پول کم بشه و در نتیجه یک سال محض رضای خدا مملکت رو بون تورم می گردوندم. یعنی نهایتا در حد اینکه سالانه ۴ یا ۵ درصد تورم داشته باشیم مثل ممالک پیشرفته.

وقتی تورم کم می شد اونوقت سود بانکی هم کم می شد و پول ها به سمت سرمایه گذاری در تولید می رفت و اعتماد و اعتبار به بازار بر میی گشت.
اصلا چرا باید بودجه الکی به برخی نهادها بدن آخه
می دادیم به بچه هامون می رفتند اروپا آمریکا عشق و حال ؛
کلا بودجه فرهنگی را صفر می کردم
جواب شکم گرسنه را فرهنگ نمی ده .شکم سیر خودش فرهنگ می اورد .
اگر‌من‌‌بودم‌همه‌۹‌هزازمیلیاردرا‌به‌برادرم‌می‌دادم‌که‌یک‌کارخانه‌بزرگ‌بنام‌خودش‌برایم‌بخرد
اولین کار بازنشسته کردن هنرمند نماها و اساتید دانشگاه لیبرال و دادن مستمری به آنها دومین کار بازنویسی علوم انسانی بر مبنای ثقلین و سومین کار آموزش میانی انقلاب اسلامی و امام شناسی در دوران تحصیل خصوصا مقطع ابتدایی هست. چهارمین کار حمایت از افراد و موسسات خصوصی نشر دهنده فرهنگ انقلاب اسلامی هست. پنجمین کار حمایت از رسانه های حرفه ای و شبکه های ماهواره ای برای گسترش فرهنگ انقلاب اسلامی در دنیا هست. ششمین کار ایجاد موسسات مطالعاتی دشمن شناسی و مطالعات روش های بهینه تاثیر گذاری فرهنگی در راستای تربیت صحیح و افزایش درک جامعه و همچنین بهبود تاثیر گذاری رسانه های بین المللی انقلاب اسلامی است. به نظرم مهمترین کارها اینها هستند البته کارهای بسیار زیادی میشه انجام داد
تنها در سال اول با بازسازی و تجهیز کل مدارس کشور و ساخت مدارس جدید می توان ستون فرهنگ را استوار کرد و از حوادث و صدمات وارده به جگرگوشه هایمان جلوگیری کرد
فرهنگی ؟؟؟ خخخخخخ .۹ هزار میلیارد بدوجه عمرانی یه استان ۳۵۰ میلیارد
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
وب گردی