بازدید ۷۷۸۴
مدل انتخاباتی جدیدی که تئوری‌‎پردازان سیاسی دنبالش هستند؛
طبیعتا همان طور که اصولگرایان در نهایت نتوانستند از مسئولیت پذیری در قبال دولت احمدی نژاد شانه خالی کنند، اصلاح طلبان هم نخواهند توانست مسئولیت دولت تدبیر و امید و حداقل فراکسیون امید در مجلس دهم را نپذیرند. اینکه اصلاح طلبان بخواهند بدون ارائه لیست انتخاباتی صرفا حضور در انتخابات 98 و یا 1400 داشته باشند، معنایش چیزی جز تجربه دوباره آنچه در سال های 92 و 96 اتفاق افتاد و آنها امروز حاضر نیستند در قبال آن مسئولیت بپذیرند، نیست.
کد خبر: ۸۶۹۷۸۲
تاریخ انتشار: ۲۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۰۰ 15 January 2019

این روزها اصلاح طلبان در مورد دولت نظرات متفاوتی دارند، دسته ای نظیر «بهزاد نبوی» و «عبدالواحد موسوی لاری» که به نوعی می توان آنها را طیف های عمل‌گراتر این جریان برشمارد، اعتقاد دارند که همچنان باید با دولت تدبیر و امید همراهی و از حسن روحانی حمایت کرد، چون سرنوشت جریان اصلاحات در انتخابات آتی مجلس و انتخابات ریاست جمهوری 1400 به عملکرد دولتی بستگی دارد که با حمایت همه جانبه این جریان در رأس امور قرار گرفته است.

به گزارش «تابناک»؛ دسته دیگر نیز در میان اصلاح طلبان هستند که اعتقاد دارند همین الان هم برای کنار کشیدن چهره های اصلاح طلب از دولت و انتقاد جدی از اقدامات قوه مجریه دیر است و بهتر بود از سال گذشته اصلاح طلبان، چنین اقداماتی انجام می داد. این افراد شامل چهره هایی نظیر «سعید حجاریان»، «عباس عبدی» و بیشتر چهره های تئوری پرداز جریان اصلاحات هستند.

در فاصله یک سال به برگزاری انتخابات مجلس یازدهم، ایده های مختلفی برآمده از این دو دیدگاه از سوی اصلاح طلبان مطرح می شود که در یکی از آنها اخیرا عنوان شده «ممکن است اگر شرایط مثل گذشته باشد، اصلاح طلبان نتوانند در انتخابات شرکت کنند و لیست انتخاباتی ندهند. بدین معنا که احتمال دارد اصلاح طلبان برای یازدهمین دوره انتخابات مجلس شورای اسلامی، که اسفندماه سال آینده (۹۸) برگزار می‌شود، لیست انتخاباتی ندهند.»

«علی صوفی» رئیس ستاد انتخاباتی اصلاح‌طلبان در شهر تهران برای انتخابات سال ۹۴ به انتقادات گسترده به این جریان سیاسی در پی عملکرد فراکسیون امید و حمایت از حسن روحانی در انتخابات سال ۹۶ اشاره دارد. عضو شورای عالی سیاستگذاری اصلاح طلبان می‌گوید: شورای عالی سیاست‌گذاری با مأموریت انتخابات سال ۹۸ تشکیل شده و کمیته‌های تخصصی خود را نیز در همین جهت فعال کرده، اما ممکن است اگر شرایط مثل گذشته باشد اصلاح طلبان نتوانند در انتخابات شرکت کنند و لیست انتخاباتی ندهند.

وی در پاسخ به این که یعنی ممکن است اصلاح‌طلبان به اضطرار هم لیست ندهند، گفت: بله؛ احتمال آن است که به اضطرار لیست ندهیم. وزیر دولت اصلاحات در پاسخ به این پرسش که یعنی می‌خواهید انتخابات سال ۹۸ را تحریم کنید، تصریح کرد: خیر؛ تحریم انتخابات نیست چرا که همه اصلاح‌طلبان در انتخابات شرکت کرده و رأی می‌دهند، اما احتمال دارد لیست ندهیم؛ این به معنی تحریم انتخابات نیست.

هرچند این موضوع به تازگی چند بار از سوی چهره های اصلاح طلب عنوان شده که آنها شاید نخواهند برای انتخابات سال 98 لیست بدهند و صرفا در انتخابات شرکت خواهند کرد و به گزینه های موجود رأی خواهند داد، این مسأله می تواند به نوعی شروع یک بازی سیاسی و حرکت انتخاباتی از سوی اصلاح طلبان باشد.

اینکه اصلاح طلبان چنین مسأله ای را به عنوان یک استراتژی و حرکت انتخاباتی مطرح کرده باشند، موضوع این گزارش نیست. دلیل نگارش این متن تاکتیکی است که اصلاح طلبان بر اساس آن می خواهند از همین پاسخگویی حداقلی احزاب و جناح ها هم اجتناب کنند. دقیقا شبیه کاری که در انتخابات ریاست جمهوری سال 92 و 96 و مجلس دهم آن را کردند و حالا حاضر نیستند در قبال آن مسئولیتی را بپذیرند.

محمد رضا باهنر رئیس جبهه پیروان خط امام و رهبری در خصوص سخنان اخیر برخی در جریان اصلاحات و دعوای که بر سر نخواستن دولت با اعضای حزب اعتدال و توسعه به راه انداخته اند، گفته: «اصلاح طلبان در دورۀ دوم آقای روحانی یک سازی را کوک کردند و آنکه آقای روحانی با تمام قد از نیروهای اصلاح‌طلب در دولتش استفاده نکرد، این بحث را داشتند و این توقع را داشتند که مثلاً دولت آقای روحانی یک دولت کاملاً اصلاح طلب به معنایی که خودشان تلقی می‌کنند باشد؛ ما که می‌دانیم تصور ما این است و همیشه هم گفتیم بالاخره خاستگاهِ آقای روحانی، خاستگاهِ اصلاح طلبی نبوده حالا در این گیرودارهای سیاسی و این حرف‌ها، شاید یک جاهایی هم بشود به آقای روحانی حق داد بالاخره ایشان هم در سال ۹۲ و هم در سال ۹۶ از آرای اصلاح طلبان رئیس جمهور شد معنایش این نیست که در آرای روحانی هیچ رأی اصولگرایی نیست، اما یک تعداد رأی اصولگرا هم است، ولی رأی برنده رأی اصلاح طلبی بود.»

او در این خصوص خواستار مسئولیت پذیری جریان اصلاحات شده و توضیح داده است: «مسئولیت دولت و مجلس کاملاً به عهدۀ اصلاح طلبان است و در این تردیدی نیست باید پاسخگوی مشکلات باشند و البته باید به دولت کمک کنند و فرار به جلو نباید بکنند، فکر نکنند اگر مثلاً دولتِ آقای روحانی عدم موفقیتش زیاد شد، آن‌ها برنده می‌شوند، نه باید تلاش کنند. بله اگر نقد یا راهنمایی یا کمکی می‌توانند به دولت بکنند، باید بکنند.»

طبیعتا همان طور که اصولگرایان در نهایت نتوانستند از مسئولیت پذیری در قبال دولت احمدی نژاد شانه خالی کنند، اصلاح طلبان هم نخواهند توانست مسئولیت دولت تدبیر و امید و حداقل فراکسیون امید در مجلس دهم را نپذیرند. اینکه اصلاح طلبان بخواهند بدون ارائه لیست انتخاباتی صرفا حضور در انتخابات 98 و یا 1400 داشته باشند؛ معنایش چیزی جز تجربه دوباره آنچه در سال های 92 و 96 اتفاق افتاد و آنها امروز حاضر نیستند در قبال آن مسئولیت بپذیرند، نیست.

اشتراک گذاری
برچسب ها
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲۰
در انتظار بررسی: ۴
انتشار یافته: ۱۱۴
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
متاسفانه مسایل فرعی مثل اختلاف اصلاح طلبها و اصولگراها مشکلات اساسی کشور مثل آب را زیرسایه می برد مهمترین مشکل کشور بحث سیاستهای غلط آبی و زیست محیطی است ریزگرد خوزستان ملیونها نفر را دچار عذاب و مشکل کرده است پیشنهاد من انتخاب یک ریس جمهور طرفدار محیط زیست و خارج از این دو جناح است ریس جمهوری که بتواند سیاستهای غلط گذشته را اصلاح کند و با رو آوردن به دریا به جای کویر برای کشور ثروت تولید کند و الا با سرمایه گزاریهای غلط در کویر ایران کل کشور نابود می شود متاسفانه جناح اصلاح طلب تمام رگ و ریشه و پایگاهش در کویر ایران است و به خاطر دلبستگیهایشان به انتقال آب که از زمان آقای رفسنجانی شروع شد ایران را به آستانه نابودی بردند جناح اصولگرا هم هسته اصلیش حامی سیاستهای انتقال آب هستند
پاسخ ها
علی
| United Arab Emirates |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
در اصل قدرت در دست کسانی است که پشت پرده هستند و هر دولتی بیاید کنترلش می کنند و اگر مردم راضی بودند از پشت پرده میایند بیرون یک خودی نشان می دهند
اگر خراب کرد که هیچ خودش کرده , سکوت میکنند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
تیتر حرف حساب
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
علی 14:02 گل گفتی, کاش مردم میفهمیدن. و اگر میشد شفافتر گفت و تابناک سانسور نمیکرد. بشدت نظرات سانسور میشه و یا غیر قابل پخش هست. چرا نمیشه زیر بعضی خبرها کامنت گذاشت؟ چرا بعضی ها غیر قابل نقد باید باشند؟ مگر اینطور نیست که مسول خادم مردم هست و اونجا هست که کار مردم رو انجام بده, چرا وقتی عملکرد چندین ساله قابل نقد کردنه و در تمامی شاخص ها عقبگرد داشته نمیشه نقد کرد؟ مشکل ما اصلا دولتها نیستند...اگر خوب کار کردند به نام کس دیگه ثبت بشه اگر بد بودند تا ابد تقصیر انتخاب کنندگانه و مردم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۱:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
هردو علی آقای عزیز
با این حرفها نمیشود حق را کتمان کرد و مسئولیت و سومدیریت روحانی را پوشاند
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
مسیولیت دولت روحانی با اقای نوبخت واعظی است چه ربطی به اصلاح طلبان دارد اطلاح طلبان در انتخابات شرکت کردند ووطن پرستی وانقلاب بودنشان را ثابت کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
دوغت را بنوش بعد از قدرت و ثروت دفاع کن
علی
| United Arab Emirates |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
در نهایت میخواهم بدانم که مسولیت ناکارآمدی این دو جناح غالب کشور را دست بدست میکنند و مردم را گرفتار کردند و کشور را به عقب برده اند با کیست ؟
آیا وقت آن نرسیده تا بزرگان با توجه به عملکرد بسیار بد و ناکارامدی هر دو جناح موجود کشور باید اجازه بدهند تا فعالیت احزاب و رسانه ها آزاد گردد تا افراد و افکار و نیروهای جدید و جوان با ایده های متفاوت به صحنه سیاسی کشور وارد شوند و کشور را از این گرفتاری خطرناک خارج کنند ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
برگ های سوخته !!!!!
خادمان واقعی به هیچکدام از دوجناح اصولگرا و اصلاحطلب تعلق ندارند.
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
یا هر دو دولت را اصولگراها مسئول هستند!
ناشناس
|
Switzerland
|
۱۰:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
این بازی اصولگرا و اصلاح طلب کشور را به ویرانی میکشاند. من شخصا اعتقاد دارم باید پست ریاست جمهوری حذف شود و مسئول اجرائی از طریق شخص اول مملکت تعیین شود که پایان همه اختلافات است و کشور در نهایت در جهت مثبت پیش خواهد رفت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
موافقم
Akbar
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
تنها راه حل امروز ایران حذف ریاست جمهوری است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
8 سال احمدی نژاد به مملکت 8 سال هم روحانی داره این کارو می کنه الان شما می فرمایی بیان مسئولیت بپذیرن همه چیز به خیر و خوشی تموم بشه ؟؟
خجسته اید به خدا !
من به عنوان یکی از این ملت دیگر بین بد و بدتر انتخاب نخواهم کرد
مگه از این بدتر هم می شه ؟؟
تنها چیزی که مهم نیست نظر و عقیده ی مردمه
ما شده ایم سیاهی لشگر انتخابات وگرنه فقط عقیده و سلیقه ی یک عده خاص در جامعه اجرا می شه و آرزوها و آرمانهای همون عده پیگیری می شه
هر کس بیاد سر کار هیچ چیزی تغییر نمی کنه
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
دولت احمدی نزاد در عمران بسیار موفق بود این دولت در خنده الکی
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۳:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
مسکن مهر در سر پل ذهاب و پرند و پردیس تهران نمونه اش جلوی چشممان است و طرح یارانه اش که اول بدبختی اقتصاد کشور شد
ناشناس
| United Kingdom |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
دولت احمدی نژاد مجموعا بهتر بود. چند میلیون مسکن مهر ساخت که مشکلاتی هم داشتند. ولی حداقل دیکته رو نوشت که بشه تصحیح اش کرد. ولی دولت روحانی برگه سفید تحویل داده بعد از ۶ سال. پاک پاک.
حسن
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
خوب دولت شما روحاني تو تجريش و فرمانيه مسكن مهر هطزار متري ميساخت ميداد به مردم ح
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
کجا و کی اصولگرایان مسئولیت دولت احمدینژاد را پذیرفتند کی عذرخواهی کردند ما که هر چی دیدیم طلبکاری از ملت بود !!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
انشالله با رای به احمدی نژاد اصلاح طلبان کنار میروند
پاسخ ها
پرویز
| Iran, Islamic Republic of |
۲۰:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
فقط شکم سیرهاپای صندوق رای میروند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
اتفاقا خیلی پیشنهاد خوبی است به شرط آن که اجازه داده شود هر یک از طرفین در مورد ایراداتی که به دولت های تحت حمایتشان وارد است صحبت کرده و اجازه دفاع داشته باشند
به عنوان مثال به نظر شما احتمالا دولت روحانی خیلی بد عمل کرده است اما از نظر من این طور نیست ولی اگر قرار باشد مسئولیت دولت روحانی را من نوعی بپذیرم باید بتوانم تریبونی داشته باشم تا در مورد آن با شما بحث کنم
اجازه داشته باشم شایعات را از واقعیت ها جدا کنم
در غیر این صورت این پیشنهاد صرفا برای تخریب بیشتر اصلاح طلبان است چون ذاتا در خراب بودن دولت احمدی نژاد شکی نیست حالا هر کس می خواهد مسئولیت بپذرد یا نه مردم خودشان می دانند حامیان او چه کسانی بوده اند
اصلاح طلبان هم نقششان معلوم است
دولت روحانی قرار بود دولت معتدل باشد نه اصلاح طلب و نه اصولگرا و همین طور هم هست
آیا اصلاح طلب ها نقشی در تعیین وزرا داشته اند؟
یا اصلاح طلب ها از روحانی خواستند شفافیت نداشته باشد و مسائل را بیان نکند؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
میشه بفرمایی پست جنابعالی چیه که اینقدر دوآتیشه از اصلاح طلبان حمایت میکنی!؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
ازاینکه چنین تئوری ای مطرح کردید بسیاربجا و قابل تقدیر است که هرکس باید مسئول عملکرد و روی کار آوردن طیف خود باشد. اما آقای عزیز لطفاً بفرمائید اصولگرایان کدام یک از مسئولیتها وعملکرد دولت احمدی نژاد را که بسیاری از مشکلات امروز که زائیده آن دولت است را پذیرفته اند ؟ پاسخگوی کدامیک ازمشکلات اقتصادی ، اجتماعی ، سیاسی ، فرهنگی و ... بوده اند و عذرخواهی کرده اند ؟ جز اینکه همه آنها را به پای دولت فعلی نوشته اندوازناکارآمدی این دولت سخن گفته اند ؟ لطفاً تکلیف مردم را روشن کنید والا همان آش است وهمان کاسه .
ناشناس
|
-
|
۱۱:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
هر دو در پیشگاه الهی به خاطر اشتباهاتشان مسئولند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
خب چشم بسته میتوان مسئولیت کارنامه محمود را پذیرفت
کارنامه روحانی چی دارد ناکارامدی و گرانی؟
قیاس مناسبی نیست
سام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
پس مسئولیت ناکارامدی اصولگرایان و به اصطلاح اصلاح طلبان را و زیانهای جبران ناپذیری که در این چند دهه به این کشور مظلوم وارد کردند را چه کسی می پذیرد؟!!!!!
راستی من یک سوال دارم به نظر شما تا زمانی که زیرساخت ها و ضمینه حضور توریسم ، مهندسان و تجار خارجی در ایران فراهم نگردد و تنش سیاسی برطرف نگردد ایا می توان پیشرفت کرد؟!
تا زمانی که برخی از نااگاهی ها حل نگردد وضع همین است!
بدرود
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
اگر پولی در بانک دارید هر چه سریعتر بیرون بکشید و با هاش کالای خانه، زمین یا طلا بگیرید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
اصول گرا و در مرتبه اول اصلاح طلبان
ویرانی و زمین زدن دولت دوم احمدی نژاد بپذیرن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
تابناک چی میگی؟ چیو‌ با چی مقایسه میکنی؟ دولت روحانی در یک روز به اندازه یکسال محمود ناکارامدی کرده
نااشنا
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
باتوجه به عملکرد نامناسب دوجناح وباند بازیهاسوئ مدیریت انشالا با مسوولیت پذیری رهبری انتخابات ریاست جمهوری 1400 حذف ومقام اجرایی از طریق انتخاب نخست وزیر توسط رهبری همه ناکارامیهای دو جناع منتفی شود
پاسخ ها
علی
| United Arab Emirates |
۱۶:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
تفاوتی نمی کند و الان هم با نظارت شورای نگهبان است رئیس جمهوری که میخواهند انتخاب میگردد
البته ۲ تا ۴ نفر را ایشان اجازه میدهند تا مردم یکی را بین
. بدتر و بد ترین انتخاب کنند
تفاوتش در صرفه جویی هزینه انتخابات و چاپ کلی بنر و تراکت و اعلامیه است و وقت نمایش مناظره های نمایشی که باز خوب است و بنفع مردم است
و از طرفی مردم دیگر عذاب وجدان نمی گیرند که فکر کنند خودشان باعث بدبختی خودشان شده اند و دعواها هم کمتر میشود بین مردم و ایکاش همین بشود
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۳:۱۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
خوب روحانی اصولگراست چرا روبه جلو فرار می کنید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
تا زمانی که رانتخواری وفامیل بازی در میان مسولان حذف نشود چه اصلاح چه اصول دردی را از جامعه درمان نخواهد کرد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
برخی مدیران ما ظاهر اسلامی اهل نماز و روزها...ولی در عمل مطابق با ظاهر عمل نمی کنند
ali
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
سیاسیون ما فکر میکنند سیاست دبیرستان است که مدیر مدرسه بیاید و با یک معذرت خواهی همه چیز حل شود.
متاسفانه موارد ضعف مدیریت و مهره چینی چه در زمان آقای احمدی نژاد و چه در حال حاضر وضعیت اسفناکی برای کشور بزرگی مانند ایران و مردم قانع و مظلوم و زحمتکش آن شده است.
در کشوری مانند فرانسه که خود را مهد دموکراسی میداند با اندکی اقزایش قیمت سوخت و با وجود عقب نشینی رئیس جمهورشان هنوز دارای التهاب است ولی در کشور ما مسئولین و رئیس جمهور تنگار هیچ اتفاقی نمیفتد وقتی که مردم یک شبه 50% از شب قبلشان فقیرتر میشوند و وقتی کارگران یک کارخانه که 7 ماه حقوق نگرفته اند دستگیر میشوند و حتی وکیلشان هم به حبس میرود.
بجای معذرت خواهی که به درد هیچکس نمیخورد بیائید فضای نقد و برخورد با کسانی که در هر مقامی هستند ولی درست کارشان را انجام نمیدهند را شروع کنیم . چرا باید رئیس جمهوری که دارد به کشور و مردم آسیب میزند باید بصورت کامل دوره خودش را طی کند ؟ همه جای دنیا وقتی ضعفی هست گفته میشود و اصلاح میشود ولی در ایران میگویند آب به آسیاب دشمن ریختن!!!!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
امامان ما همه ساده زیست وزندگی فقیرانه و سطح پایینی داشتند ایا مسولان ذره ای از این سختی ها را تحمل می کننند ایا مسولان جناح های شاخص کشور زندگی بدون اشرافی گر دارند که در عمل این چنین نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
مگر اصولگرا و اصلاح طلب مالک این مملکت هستند ؟
اگر کسی یا جریانی مسبب این بدبختی های بوجود امده هست باید محاکمه و مجازات شود با پذیرش مسئولیت رفع اتهام نمی شود و بابت این همه ناکارامدی صورت گرفته ملت باید رسیدگی کند که انشااله این روز خواهد رسید
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
بنده نه به اصطلاح اصولگرایان رو اصولگرا می‌دونم و نه اصلاح طلبها رو اصلاح طلب ، اما ، اما اصولگراها تا آخر دوره اول احمدی‌نژاد با اون بودند و بعد از کارهایی که در ابتدای دوره دومش انجام داد از اون فاصله گرفتند و در دور دوم دیگه با اون همراهی نکردند ولی آقایون اصلاح طلب ظاهراً میخواند با ۸سال احمدی‌نژاد با ۸سال روحانی همه چیز رو ماست‌مالی کنند اما این وسط مسئولیت ۸سال میرحسین موسوی ، ۸سال مرحوم رفسنجانی و ۸سال خاتمی برعهده کیه ؟
تا اونجایی که من میدونم‌ در دوران بعد از انقلاب بیش از ۳۰ سال ، دولت در اختیار کسانی بوده که الان به اصطلاح طلبها نزدیک هستند
تابناک ، تا الان نصف کامنتایی که من فرستادم رو سانسور کردی و منتشر نکردی ولی من بازم نظراتمو می‌فرستم ، همیشه همه چیز اونجوری که شما دوستداری نیست
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
بازم سانسور کردی و یک قسمتی از کامنت رو حذف کردی که هیچ حرف غیرقابل انتشاری نداشت
لطا نشر دهید
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
خبرنگار فارس با انتشار این عکس نوشته است: بچه‌های یک کله‌گنده در#لواسان سگهای هارشان را توی پارک ول داده‌اند.۲سگ دست و پای دختربچه ۱۰ ساله را پاره کرده‌. پدرش امروز میگفت: چون شکایت کردم کله گنده گفت برو ببین قانونت چکاری برات میکند.

حمله وحشیانه سگ‌ها به یک کودک در لواسان/صاحبان سگ: هیچ کاری نمی‌توانید بکنید!

یکی دیگر از کاربران نیز نوشته است: قرباني يكي از فاميل هاي ما هست. خانوادگي رفته بودن پارك عمومي ساحلي لواسان. داشتن مي چرخيدن كه اين گروه با دوتا سگ بولداگ و جرمن شپرد آزاد ميان سمت اينها. بچه از سگ ها مي ترسه ميره بچسبه به مادرش كه سگ ها حمله مي كنن بهش و شدت جراحات هم مشخصه تو عكس. اما اما شدت جراحات روحي و وضعيت بچه بي گناه قابل توصيف نيست. بعد از حمله پدر بچه براي نجات سعي در جدا كردن سگ ها مي كنه و با دست به سگ ها ضربه ميزنه كه با واكنش صاحب سگ و داد زدنش مواجه ميشه كه چرا سگ رو داري مي زني صاحب سگ شروع به كشيدن سگ ها مي كنه كه باعث كشيده شدن صورت بچه رو زمين و جراحت صورتش هم ميشه. خلاصه بعد از جدا شدن سگ ها سعي در فرار داشتن كه پليس سر مي رسه و بازداشت ميشن. ببينيد چقدر ماجرا طول كشيده كه پليس سر ميرسه! صاحب سگ با وثيقه 30 ميليوني آزاد ميشه پدر بچه پيگيري زيادي مي كنه ولي متاسفانه بي نتيجه حتي دادستان ميگه قانون خاصي براي مجازات اين اقدام خطرناك و وحشيانه وجود نداره. پدر صاحب سگ ها هم كه ظاهرا قدرتمنده با وقاحت تمام بعد از پيگيري هاي پدر بچه ميگه من مي خواستم هزينه درمانتون رو بدم اما حالا كه شكايت كردي هیچ کاری برایت نمی کنم.

الان بچه و پدر ومادرش در شرايط روحي خيلي بدي به سر مي برن. چرا ما قانوني درستي براي نگهداري سگ نداريم و چرا قانوني براي حمايت از امثال اين خانواده و جلوگيري از مشكلات مشابه كه ممكنه براي هر كدوم از ما اتفاق بيفته نداريم؟ توضيح اينكه نژاد يكي از سگ ها پيتبول بوده
پاسخ ها
آفرین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
در خارج از کشور که صاحب سگ مسئول هر خسارتی هست که سک به اشخاص یا جایی وارد کنه اصلا اونجا که قانونی هست که سگ های مثل جرمن و بولداگ بدون پوزه بند امکان ندارد که بیرون اورده شوند پلیس اگر ببیند صاحب را حتما جریمه می کند . ولی این پدر حتما می تواند با پیگیری و اعتراض دیه را بگیرد مگر می شود که بگویند ما قانونی ندارم .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
هردوناکارامدند هرکدام به نوعی
پاسخ ها
ناشناس
| United Arab Emirates |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
آش کشک خاله است
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
انچه که مردم از رفتار اصولگرایان و اصلاح طلبان فهمیده اند این است که همه این ها بازی های سیاسی برای کسب قدرت است . هردو اینها فقط بدنبال منفع شخصی و جناحی هستند .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۱:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
اين 2همشهري مملكتونزديك به 16سال به ركودكشيدند
رحیم شاکری
|
United States
|
۱۲:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
وای به هردوی انها
سیاوش
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
این وسط ما مردم چه کنیم؟
عباس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
اصلاح طلبان رای به روحانی را نه بدلیل اصلاح طلب بودن روحانی و یا کاندیدای مطلوب بودن ایشان دادند، بلکه برای رای نیاوردن رئیسی بود.
درمورد لیست امید هم اصلاح طلبان اقرار به اشتباه خود دارند و قرار دادن تعدادی که اصلاح طلب نبودند (ائتلاف با راست میانه) اشتباه بود. وحتما هزینه این اشتباه را هم بپذیرند.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
الان آقای صداقی کدوم طرفی هستند که با شفاف سازی آراء نمایندگان مخالفند؟
یه نفر
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
همه اینها از اصولی و اصلاحی گرفته تا چپ و راست خوبن .اینها نظرکرده درگاه حقند.اینها معیاری هستن واسه تمیز بین خوب و بد.فقط این مردم هستند که بدند.مردمند که قوه فهم این عزیزان را ندارن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
لاریجانی نامزد مورد حمایت اصولگرایان در سال 84 بود.
رضا حاج محمودان
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
فرقی است بین دولت محمود که همه تمام قد خود را فدای کردن و حتی همه چیز وهمه کس را ! .و همه موظف به سکوت بودند ..... با شیخ حسن که حمایت اصلاح طلبان از او نیم بند و نمایندگان منتخبش در مجلس نیز دل به اصولگرایات دادند...در نتیجه هر شب خواب شوم استیضاح وهرروز های و هوی وا اسلاما وا مصیبتا وا مملکتای اصولگرایان نصیب روحانی گردید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
شما تعداد رای ندادنها به وزرا و استیضاحها و الان زندان کردنهای مدیران احمدی نژاد رو با روحانی مقایسه کن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
پس مسئولیت کاخ نشین تیلیاردی را چه کسی به گردن خواهد گرفت
احمد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۲:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
حالا فرض کنیم اینها این مسولیتها را بپذیرند چه سودی برای ملت بیچاره دارد که قربانی عملکردهای شما شده اند از هر دو جناح. دوباره نزدیک انتخابات شد و بازیهای سیاسی . .
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
انصاف این است که بگوئیم هم احمدی نژاد اصولگرا بود وهم آقای روحانی اصولگراست منتهی در دوره آقای احمدی نژاد ابر وباد ومه خورشید وفلک در خدمتشان بودند ودر دوره روحانی اصولگرا قضیه برعکس بود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
احسنت
پدرام
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
من چشم بسته کارنامه محمود را در برابر روحانی میپذیرم
پاسخ ها
سیامک
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
چشمات باز کن بهتره
علی
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
پدرام جان آخرین برگ از کارنامه قطور محمودجانت امروز ورق خورده. محاکمه وزیر رفاه جناب کاظمی. باش تا صبح دولتت بدمد
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
ول کنین این بازی ها رو...........
خیلی دیگه اینکارها نخ نما شده........
اصول گرا!!!! اصلاح طلب!!!!!!
اینا همه واسه سرگرم کردنه!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
اصولگرایان مسئولیت دولت احمدی‌نژاد را بپذیرند؛ اصلاح‌طلبان مسئولیت دولت روحانی را!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۲۱:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
این بهتر از آن است که گفته شود مردم مقصرند که در انتخابات مهندسی شده شرکت می کنند
محمد راسخ نژاد
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۱۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
موضوع : اقدام نادر ! بعضی از اقدامات انقدر نادر و کمیاب و حتی نایاب هستند که اگر شخصی یا گروهی بندرت به اقدام ان مبادرت نمایند و خبرش منتشر شود شنونده ان را به شوخی میگیرد . چون واقعا باورش بسیار سخت است . چندی پیش درمطبوعات نوشتند که شهردار محترم تهران از تمام شهردارهای قبلی پایتخت برای تبادل اطلاعات و تجربیات دعوت کرده است . اصلا به حواشی ان ازجمله اینکه چند نفر حاضر شدند یا نشدند کاری ندارم . نفس این اقدام و عمل انقدر عالی و بجا و پسندیده بود که بشدت ذوق زده شدم . با خودم گفتم چرا باید اینگونه اقدامات انقدر و نایاب باشند . ما که سالهای سال است شعار وحدت میدهیم . ما که به ایه های قران مانند ایه "واعتصموا بحبل الله جمیعا"و نیز ایه "وامرهم شوری بینهم" مینازیم و افتخار میکنیم , پس چرا بجای همفکری و همکاری عادت به اختلاف و مخالفت و توهین و پرخاشگری و عدم همکاری و چوب لای چرخ گذاشتن داریم !؟ چرا بیشتر شعار میدهیم و کمتر عمل میکنیم !؟ وقتش چه زمانی است !؟ ایا باور نمیکنیم که دیر شده است !؟ چرا . باید بپذیریم که دیر هم شده . خیلی هم دیر شده . خدا کند که باور کنیم . انشاالله
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
روحانی کی و کجا به اصلاح طلبا میدان داد توی دولتش؟ پستای کلیدی دولت دوم روحانی که بیشتر اصولگران! بعدهم روحانی کی خودشو اصلاح طلب معرفی کرده اون که همیشه دم از اعتدال می زنه برعکس احمدی نژاد که همیشه خودشو اصول گرا معرفی می کرد. البته نه از اونور و نه از اینور ملت یه چیز دیدن تورم و عدم کارایی دولتها!
پاسخ ها
آفرین
| Iran, Islamic Republic of |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
همه کاره این دولت اقای نوبخت است و اقای واعظی ! خنده داره به خدا
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
میشه بگید سهم وزرا رو خاتمی و هاشمی و موسوی و.. تقسیم کردند یا اصولگرایان ... تازه اگر افرادی مثل لاریجانی و .. را هم اصولگرا فرض کنید که قطعا اینطور نیست و تماما با اصلاح طلبانند باز با اختلاف گل برنده اند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
بدتر از همه اینکه این آقایان قبول هم ندارند که وضع مردم در حال گرسنگی وحشتناک است خیلی شیک دم از همه چیز آرومه میزنن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
دولت احمدی نژاد را با این دولت مقایسه میکنید دولت احمدی نژاد در عرصه داخلی عالی بود ولی این دولت در داخلی و بین المللی هیچ کا ری نکرده هرجا هم انتقاد کردند در سخنرانی بعدی با صدای بلند تر حرف زدند تا بگند ما هم هستیم فقط حرف و حرف و حرف
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
برای شماعالی بود.برای ما که غیر انزوا در دنیا و تباهی و از دست دادن جوانان وطن و ترور دانشمندان هسته ای و بیکاری تولید کننده داخلی و موسسات اعتباری ورشکسته و حصر و کنار گذاشته شدن متخصصان و فرار نخبگان و قطعنامه های شورای امنیت و یک چهارم شدن ارزش پول و یارانه نقدی گدا پرور چیزی نداشت
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۶:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
عزیزم این بیکاری و موسسات ورشکسته و ... مطمئنی منظورت روحانی نیست.
ناشناس
| France |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
موسسات ورشکسته زمان احمدی نژاد و از اداره تعاون بعنوان شرکت تعاونی مجوز گرفتند
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۰:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
علت و چرایی حصر رو
در تحریم و نابودی اقتصاد دنبال کن

حصر علت نداشت جز قدرت ظلبی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
در راس کشور باید یک نفر باشد و پاسخگو اینکه مدیریت چندگانه داریم و هرجا مشکل هست رییس جمهور بعنوان شیر اطمینان عمل میکند اصلا چیز خوبی نیست
مدیر یک نفر و پاسخگو هم یک نفر باید باشد
اگر غیر از این است چرا رییس جمهورهای قبلی بدلیل عملکرد بدشان ماخذه نمیشن و یا چرا بخاطر عملکرد خوبشان تشویق نمیشن آیا بعد این همه سال یک رییس جمهور خوب در این مملکت پیدا نشده ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
اصلاح طلبان با زرنگی تمام و با وعده های رنگارنگ رای ما را جذب کردند حالا هم با همان زرنگی کی بود کی بود من نبودم سر می دهند تا باز هم دور گردون بر مرادشون برود و میز ریاست را همچنان حفظ کنند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
بنده حقیر بابت اشتباهی که کردم و به روحانی و لیست های اصلاح طلبان رای دادم از تک تک مردم عزیز ایران پوزش می طلبم و حلالیت می طلبم و اعلام می کنم که دیگر در هیچ انتخاباتی شرکت نخواهم کرد.
پاسخ ها
ناشناس
| France |
۱۴:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
خواهش میکنم.هر چند منهم به روحانی رای دادم و رای ندادن رو معادل امدن احمدی نژادها میدانم و اگر با روحانی با سرعت ۱۰ کیلومتر به عقب بر میگردیم به احمدی نژادها بیست کیلومتر.بنابراین از اینکه با سرعت کمتر به عقب بر میگردیم خوشحالم و به رای خودم افتخار میکنم
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۴:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
ما از شما نمیگزریم
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
این دو حزب فقط به مملکت آسیب زدند هیچ کارامدی ندارند.
ناشناس
|
United States
|
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
تمام ابزار ها ی قدرت دست اصولگرایان است آنها باید مسولیت تمام شرایط ایجاد شده را بپذیرند اصلاح طلبان باید شرمنده همراهی و مماشات بی اندازه با اصولگرایان باشند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
درایران چیزی به نام حزب وجود ندارد وهمه اش برای سرگرم کردن مردم است
نعمت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
بنده با همه نظرات و کامنت ها مخالفم و باید به ارزتان برسانم در این مورد نظری ندارم
حجت
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
تا کی باید چوب این دو حزب را بخوریم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
ما کشور بی حزبی هستیم!
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
دولت اول روحانی خوب بود آن هم به خاطر برجام اما از وقتی برجام بهم خورد اقتصاد هم فروپاشید! در نتیجه اقتصاد ایران تنها زمانی روی خوش خواهد دید که برجام های دیگر منعقد شوند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
راستی،؟ چگونه گوش مسولین اینقدر سنگین شده ، که فریاد مظلومانهٔ میلیونها ایرانی را نشنیدند ، فریادی رسا ، آیا این یک نههههه ،نه ،، بزرگ به عملکرد این دو جناح که باعث ،و بانی فقر شده اند ،واقعا نمیشنوند ؟ ای کاش مسولین در میان مردم باشند ، تا صف ده ها نفری برای گوشت یخی را ببینند که مردم چگونه تحقیر شده اند ‌و میشوند ؟ آیا آن کرامتی که وعدهٔ‌آن به مردم ایران داده شد ، این است ؟ درصورتیکه بیش از شصت درصدر جمعیت کنونی ایران متولد بعد از انقلاب میباشند ، مسولیت پذیری یعنی اینکه عزت ملت بازگردانده شود ،و اعتبار پول ملی بازگردد ؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
علم سواد

صفر

دولت احمدی نژاد با کی مقایسه میکنی

دولت احمدی نزاد همه دیدن که سیاست های پشت پرده علیه ش متحد شدن

وگرنه کارامد ترین دولت بعد از انقلاب بوده

درست مطلب بزنید

با تشکر
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
نکنه باید دوباره در انتظار کودتا احمدی نژاد باشیم!
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۲۲:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
شماها هم بعد شکست بفکر بهانه تازه و باش جهت هوچیگری اشوب

در ضمن از همین الان لیست تازه تحریم ها برای گرا به غرب امریکا اماده کنید

که اگه محمود امد بفرستینش برا اربابتون
علی
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
پذیرش مسولیت چه فایده ای داره. باید احزاب فعال باشن که پاسخگو باشن اگه نه فردا همه ی آقایون تو یه جمنا یل لیست امید دیگه جمع میشن و تابلوشونو عوض میکنن و دوباره کاندید میشن. مگه الان وزرای احمدی نژاد تو مجلس نیستن؟ یک نفر ازشون پرسید چه بلایی سر مردم آوردن تو دولت احمدی نژاد؟ یا بعضی از نفرات روحانی تو دولت اصلاحات یا مجالس قبلی نبودن؟ وقتی پاسخگویی درکار نباشه قصه میشه همین چرخ معیوب مدیریتی ضمنا دولت ها رو به اندازه اختیاراتشون مقصر بدونیم هم چیز بدی نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۲۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
برای اینکه این بازی رو تموم کنی بهتره به جناب باهنر بگی تا اصلاحات سیاسی در کشور انجام نشه هیچ امیدی به این چپ و راست نیست
ناشناس
|
Canada
|
۱۵:۲۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
خخخخ

چی رو با چی مقایسه میکنی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
بله کاملا درسته ولی کلا مسولیت ناکارآمدی کشور رو در کل باید اصولگرایان قبول کنند که بیشتر پستهای کلیدی دست اونهاست!
آفرین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
واقعا اگر نمی گفتند هم بنده دیگر به لیست رای نمی دادم . فکرش را بکنید ادم بیاید به جای فردی به مثل اقای زاکانی رای بدهد به فلان اصلاح طلب که فقط اسمش رو گذاشته تو لیست اصلاح طلبها ! اصلا مهم نیست دیگه طرف اصلاح طلب هستش یا اصولگرا مهم دیگه اینکه که برنامه اش و سابقه کاریش چیه . ولی اینجا نظارت استصوابی هم خیلی مهمه من تو شهرستان یک فردی را از روی سوابق کاریش و تخصصش تصمیم داشتم بهش رای بدهم براش هم تا حد ممکن تبلیغ می کردم به جایی خاصی هم وابستگی نداشت یا حداقل بنده اینطور استنباط کرده بودم . خیلی ها بهش تمایل پیدا کرده بودند چون وقتی صحبت می کرد واقعا به نظر می اومد که حالیشه بیشتر هم روی راه حل و وعده حل مشکلات شهرمون تمرکز داشت ولی توسط شورای نگهبان رد صلاحیت شد ! ولی خداییش چطور بعضی می تونند مثل دوران احمدی نژاد را با الان مقایسه کنند . من کاری به اقتصاد ندارم که احمدی نژاد همه این کارها را در دوران ریاست جمهوریش رخ داد شب خوابیدیم صبح بلند شدیم دلار از 100 تومن شد 3 هزار تومان رفت تا 4300 و بعد اومد تا 3200 رسید ! اون از یارانه هاش همه چیز گرون شد ! ولی اون موقع ازاردی نبود که اصلا مشکلات ذکر بشه الان ازادی هست . ممکنه خنده دار به نظر برسه ولی خیلی مهمه ! شما ازادی را دست کم نگیرید .
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۵:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
باید دید اون حمایتی که اصولگرایان و در همه از احمدی نژاد کرد رو برای روحانی هم کردن؟!
شاندیز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۱۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
تو ایران هیچ کس مسئولیت هیچ چیزی را قبول نمی کند ........ قانون اول زندگی خیلی از ما ایرانی ها متاسفانه همینه گویا
حسین
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
اتفاقا یکی از دلایل افت احمدی نژاد این بود که اصول گرایان در دولت دهم به خصوص 2 سال آخر به شدت با وی مخالفت کردند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
روحانی ازافراطیون جناح اصولگرابوده وهست همانطور که نوبخت ازافراطیون اصولگراست ملت فقط بین کاندید وبد وبدتر روحانی راانتخاب کردند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran, Islamic Republic of |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
درود!
ناشناس
| Germany |
۱۹:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
یعنی اصلاح طلبان خود را سنگ رو اب کردند ،چون در دولت روحانی نماینده ای آنچنانی ندارند
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۶:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
روحانی تمامی دست آوردهای 4ساله نخست رادردوردوم با تورم لجام گسیخته وزیرفشاراقتصادی خصوصا اقشارآسیب پذیر بربادداد
مالک اشتر نخعی
|
United States
|
۱۶:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
علی 14:02 گل گفتی, کاش مردم میفهمیدن. و اگر میشد شفافتر گفت و تابناک سانسور نمیکرد. بشدت نظرات سانسور میشه و یا غیر قابل پخش هست. چرا نمیشه زیر بعضی خبرها کامنت گذاشت؟ چرا بعضی ها غیر قابل نقد باید باشند؟ مگر اینطور نیست که مسول خادم مردم هست و اونجا هست که کار مردم رو انجام بده, چرا وقتی عملکرد چندین ساله قابل نقد کردنه و در تمامی شاخص ها عقبگرد داشته نمیشه نقد کرد؟ مشکل ما اصلا دولتها نیستند...اگر خوب کار کردند به نام کس دیگه ثبت بشه اگر بد بودند تا ابد تقصیر انتخاب کنندگانه و مردم_____________علی جون عزیزم تعجب میکنم تابناک درهمین حد هم به شما ارفاق کرده ماداریم به سمت دربارهای قاجار وصفویه حرکت میکنیم ذیل بسیاری از اقوال نمیشود چیزی نوشت مثبت و منفی هم که جمع شد اما امام ما اميرمؤمنان عليه السلام در خطبه 216 نهج البلاغه مى‌فرمايد:

فَلَا تَكُفُّوا عَنْ مَقَالَةٍ بِحَقٍّ أَوْ مَشُورَةٍ بِعَدْلٍ فَإِنِّي لَسْتُ فِي نَفْسِي بِفَوْقِ أَنْ أُخْطِئَ وَلَا آمَنُ ذَلِكَ مِنْ فِعْلِي إِلَّا أَنْ يَكْفِيَ اللَّهُ مِنْ نَفْسِي مَا هُوَ أَمْلَكُ بِهِ مِنِّي.

پس، از گفتن حق، از مشورت در عدالت خوددارى نكنيد، زيرا خود را برتر از آن كه اشتباه كنم و از آن ايمن باشم نمى‏دانم، مگر آن كه خداوند( كسيكه به من از خودم مالك تر است) مرا حفظ فرمايد.
ناشناس
|
Syrian Arab Republic
|
۱۷:۵۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
مشکل کشور ما اصول گرا و اصلاح طلب نیست که مشکل ما بی عرضگی مدیران و کم کاری و کارنکردن انهاست که باعث شده چرخ اقتصاد مملکت فلج شود تابی جون چرا ادرس غلط می دی
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
درود بر احمدی نژاد و یارانش ...
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
شعار هر چی مرده احمدی بر می گرده
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۸:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
بسیار عالی بود،
فهم، درایت، منطق و دانش محوری موجود در مقاله و سخنان آقای باهنر، هر انسان اهل فضل و دانشی رو شیفته می کنه!
"خاستگاه آقای روحانی طیف اصولگرا هست
دولت و آقای روحانی نظر اصلاح طلبان رو در چینش کابینه و انتخاب افراد رعایت نکرد
اصلاح طلبان باید پاسخگوی وضع موجود باشند!"
عالیه، معرکه اس،
سيدمحسن
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
چرا خودمونه گول بزنيم مشكل ما تحريم آمريكاست هيچ اميدي به آينده نيست جز صلح با آمريكا
پرویز
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
مسولیت دولت روحانی بامن ،ازتمام کارگران عذرخواهی میکنم،بقیه مردم که اینجابراشون کویت بوددلاروطلاخریدن ثروتمندشدن
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۰:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
رسانه وابسته

سانسور میکنی ...بعد دیگران نقد میکنی برا سانسور؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۲۳:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۵
دولت نهم و دهم خدمات فراواني به كشور و ملت عرضه نموده اند اين كجا و ان كجا
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
گلهایی که به کام ملت زدید در تاریخ فراموش شدنی نیست
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۰۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
الان کسی هست که فکر کنه احمدی نژاد اصولگرا بوده و هست ؟؟؟؟
ناشناس
|
Iran, Islamic Republic of
|
۱۴:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۲۶
احمدی نژاد اصولگرا نبود .. خاص ببود و اصولگرایان هم به خیال خود زمینش زدند .. او مردمیبود ..ضمنا کسی زیاد کار کند اشتباه هم دارد و برایش هم اشتبا میسازند ..
نظر شما

سایت تابناک از انتشار نظرات حاوی توهین و افترا و نوشته شده با حروف لاتین (فینگیلیش) معذور است.

نام:
ایمیل:
* نظر:
kilid search
برچسب منتخب
عبدالحسین مجدمی اکبر طبری دی بیاسی عباس تبریزیان طرح گام کروناویروس سی و هشتمین جشنواره فیلم فجر طرح تعیین سقف طلاق