بازدید 5444
۲

مخالفت استانداری با پولی‌شدن تونل‌های پایتخت

کد خبر: ۸۶۹۷۱۲
تاریخ انتشار: ۲۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۲۲ 14 January 2019

استاندار تهران با هرگونه افزایش هزینه و اخذ عوارض جدید برای شهروندان از جمله پولی شدن تونل‌ها مخالفت کرد.

به گزارش «تابناک» به نقل از ایسنا، انوشیروان محسنی بندپی در گفت‌وگویی رادیویی، در خصوص اخذ عوراض از تونلهای شهری توسط شهرداری تهران گفت: شهرداری باید بداند هرگونه اخذ عوارض برای سال جاری منتفی است و برای سال آینده در صوت اعمال چنین تصمیمی و اخذ عوارض از مردم باید موضوع در کمیته تخصصی استانداری تهران مطرح شود و شهردای تهران دلایل و دفاعیات خود را مطرح کند تا نهایتا در این کمیته تصمیم گیری انجام شود و موضوع به تایید استانداری تهران برسید.

وی افزود: استانداری تهران به هیچ وجه چنین درخواستی مبنی بر اخذ عوارض از تونلهای شهری از شهرداری تهران نداشته و به صورت کلی اگر این عوراض وضع شود، خلاف قانون است و ما نسبت به جلوگیری از این موضوع اقدام خواهیم کرد.

وی ادامه داد: اگر برای سال آینده مقرر باشد که این عوراض وضع شود، شهرداری باید پیشنهاد آن را مطرح کند تا تصمیم گیری شود اما بی تردید چنین پیشنهادی برای سال جاری منتفی است و برای سال آینده باید بررسی های کارشناسی روی آن انجام شود. بی تردید مرجع تشخیص این موضوع و تعیین عوارض استانداری تهران است و تنها پس از تایید استانداری این موضوع قابلیت اجرا خواهد داشت.

استاندار تهران در تشریح نظر شخصی خود مبنی بر اخذ این عوارض گفت: هرگونه تعیین عوارضی در چنین شرایطی که افزایش قیمتها را شاهد هستیم هیچ دلیل و توجیه منطقی ندارد.

استاندار تهران در بخش دیگری از صبحتهای خود در بررسی مشکلات بنگاه‌های اقتصادی در استانداری تهران گفت: ستاد تسهیل و رفع موانع تولید با هدف کمک به بنگاه‌های اقتصادی تشکیل می‌شود و اعتقاد داریم علاوه بر تلاش برای ایجاد اشتغال جدید باید برای صیانت از اشتغال موجود نیز تلاش کنیم.

وی ادامه داد: تاکنون ظرف مدت یک ماه این ستاد سه جلسه تشکیل داده و در آن برخی مشکلات بنگاه های اقتصادی شامل تامین مواد اولیه، مشکلات امور مالیاتی، تامین اجتماعی و ... مورد بررسی قرار گرفته و کمک کردیم که این بنگاه‌های اقتصادی بتواند به فعالیت خود ادامه دهند و با رکورد مواجه نشود تا تولید در این بنگاه‌ها متوقف نشود.

محسنی بندپی در بخش دیگری از صبحتهای درخصوص کمبود سرانه تخت بیمارستانی گفت: در کل کشور سرانه تختهای بیمارستانی به ازای هر هزار نفر جمعیت حدود 1.8 است لذا به طور طبیعی در سطح کشور با کمبود سرانه تخت بیمارستانی مواجه هستیم که این کمبود در سطح شهرستانهای استان تهران بسیار بیشتر است.

وی ادامه داد: میانگین تخت بیمارستانی در دنیا حدود 3.2 نفر است، اما سرانه تخت بیمارستانی در شهرستان‌های استان تهران به ازای هر هزار نفر 1.8 نفر است. بر همین اساس ما در شهرستانهای ملارد ،اسلامشهر، پاکدشت و ... با کمبود سرانه تخت بیمارستانی مواجه هستیم لذا تکمیل و احداث بیمارستانهای جدید در دستور کار قرار گرفته است و برای سال 98 در بودجه، تکمیل و احداث این بیمارستانها پیش بینی شده است که امیدوارم بتوانیم حداقل دو بیمارستان در سال 98 افتتاح کنیم.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۹
انتشار یافته: ۲
مالیات میگیرید عوارض و صد تا کوفت دیگر ...
مخالفت ظاهری، مطمئن باشید پولی میشه
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر