بازدید 2531

ثبت ملی سه اثر تاریخی منقول در استان مرکزی

کد خبر: ۸۶۹۳۵۳
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۴۱ 13 January 2019

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری استان مرکزی گفت: 2 صندوق و یک درب چوبی، جدیدترین آثار منقول ثبت شده این استان هستند.

به گزارش فارس، علیرضا ایزدی در تشریح این خبر گفت: ثبت آثار تاریخی و منقول استان یکی از اهداف اداره کل است که مستند سازی، مطالعات و کارشناسی را در پشت خود دارد به همین جهت ثبت یک اثر تاریخی به بالا بردن سطح دانش از دوره های مختلف تاریخی استان و آثار به دست آمده از آن دوره ها می انجامد.

ایزدی افزود: گرچه به دلیل کمبود اعتبار توانایی مرمت و یا احیا کامل تمامی آثار ثبت شده وجود ندارد و گاهی این مسأله مورد انتقاد نیز وارد می‌شود اما نمی‌توان اثر و یا آثاری را ثبت نکرد به بهانه آنکه اعتبار مرمتی و یا نگهداری برای آن وجود ندارد. منتقدان باید در نظر داشته باشند، ثبت یک اثر اولین قدم برای حفاظت و نگهداری آثار تاریخی و فرهنگی محسوب می شود و این امر در حقیقت پیش نیاز مرمت آثار و ابنیه است.

وی در ادامه گفت: استان مرکزی از استان های پیشرو کشور در ثبت آثار ملی است که در جدیدترین این ثبت ها، سه اثر منقول متعلق به شهرهای تفرش، محلات و خمین را به ثبت رسانده است.

این آثار شامل درب چوبی مسجد جامع محلات متعلق به 710 خورشیدی، صندوق چوبی امامزاده محمد فم تفرش متعلق به 920 خورشیدی و صندوق امامزده شاهزاده ابوالحسن طیب آباد خمین متعلق به 970 خورشیدی است که هر یک شاخصه های منحصر بفردی را به خود اختصاص داده اند.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی
آخرین اخبار