بازدید 6431

ترامپ جزئیات دیدارهایش با پوتین را مخفی کرده است

کد خبر: ۸۶۹۲۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ دی ۱۳۹۷ - ۰۷:۱۵ 13 January 2019

یک رسانه آمریکایی گزارش داده رئیس‌جمهور این کشور جزئیات دیدارهای رو در روی خودش با رئیس‌جمهور روسیه را از مقام‌های ارشد دولت خودش مخفی کرده است.

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، «دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا جزئیات دیدارهای رو در روی خود با «ولادیمیر پوتین»، رئیس‌جمهور روسیه را از مقام‌های ارشد دولت خودش مخفی کرده است.

مقام‌های فعلی و سابق آمریکایی به روزنامه واشنگتن‌پست گفته‌اند ترامپ تلاش‌های بی‌سابقه‌ای برای مخفی کردن گفت‌وگوهایش با پوتین انجام داده و دست‌کم در یک مورد یادداشت‌های مترجم خودش را از او گرفته و به او دستور داده مسائل مطرح‌شده در این دیدار را با سایر مقام‌های دولت در میان نگذارد.

ترامپ این کار را بعد از دیدار سال ۲۰۱۷ با پوتین در هامبورگ انجام داد. در آن دیدار «رکس تیلرسون»، وزیر خارجه سابق آمریکا هم حضور داشت. مقام‌های آمریکایی زمانی از اقدامات ترامپ باخبر شدند که یکی از مشاوران کاخ سفید و یک مقام ارشد وزارت خارجه آمریکا از مترجم خواستند اطلاعاتی فراتر از بیانیه‌ صادرشده توسط تیلرسون در اختیار آنها قرار دهد.

واشنگتن‌پست نوشته این اقدامات ترامپ بخشی از الگوی کلی‌تر رفتار او برای مخفی کردن جزئیات گفت‌‌‌وگوهایش با پوتین جهت جلوگیری از زیر ذره‌بین قرار گرفتن آنها توسط عموم است.

مقام‌های آمریکایی گفته‌اند حتی در اسناد طبقه‌بندی‌شده هم جزئیات مفصلی از پنج تعامل‌ رو در روی ترامپ با پوتین ظرف دو سال گذشته وجود ندارد. روزنامه آمریکایی نوشته این موضوع در دوران هیچ رئیس‌جمهوری سابقه نداشته است.

این خبر در شرایطی منتشر شده که «رابرت مولر»، بازرس ویژه تحقیق درباره تبانی ادعایی تیم ترامپ با روسیه در حال تدوین مراحل نهایی تحقیقات خود در این پرونده است. نتیجه این تحقیق مشخص خواهد کرد آیا ترامپ در جریان رقابت‌های انتخاباتی سال ۲۰۱۶ آمریکا با روسیه تبانی کرده است یا خیر؛ انتظار می‌رود با توجه به مخفی‌کاری‌های ترامپ اطلاعات اندکی درباره تعاملات او با پوتین از زمان ورود به کاخ سفید به عنوان رئیس‌جمهور آمریکا در اختیار باشد.

مقام‌های سابق آمریکایی گفته‌اند رفتار ترامپ با رویه‌های معمولی که روسای جمهور قبلی آمریکا داشته‌اند متفاوت است. معمولاً روسای جمهور از دستیاران نزدیکشان می‌خواهند جلسات را زیر نظر بگیرند و یادداشت‌های جامعی که از این جلسات برمی‌دارند را در اختیار سایر مقام‌ها و وزارتخانه‌ها قرار دهند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# غزه # ماه رمضان # عید نوروز # کاظم صدیقی # دعای روز هشتم رمضان # دعای سال تحویل
آخرین اخبار
وب گردی