بازدید 4095

سلب صلاحیت از «محمود عباس» در نوار غزه

کد خبر: ۸۶۸۵۰۰
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۳۴ 10 January 2019
مجلس قانونگذاری فلسطین در جلسه خود در نوار غزه، به سلب صلاحیت سیاسی رئیس تشکیلات خودگردان رأی 

به گزارش «تابناک» به نقل از فارس، مجلس قانونگذاری فلسطین (پارلمان) در جلسه چهارشنبه (دیروز) خود در نوار غزه به اتفاق آرا سلب صلاحیت سیاسی «محمود عباس» رئیس تشکیلات خودگردان را تصویب کرد.

رئیس تشکیلات خودگردان فلسطین یکم دی ماه امسال (۱۳۹۷) از انحلال مجلس قانونگذاری فلسطین خبر داد، اما اعضای این مجلس در نوار غزه اعلام کردند دستور عباس فاقد صلاحیت قانونی است و جلسات آن را در نوار غزه برگزار خواهند کرد .

بر اساس گزارش خبرگزاری «صفا»، «احمد بحر» معاون اول رئیس مجلس قانونگذاری در ابتدای جلسه دیروز اعلام کرد عباس با انحلال پارلمان آنهم با حکم صادر شده از دادگاهی غیرقانونی، بار دیگر به اراده ملت فلسطین تعرض کرد و وی اکنون صلاحیت قانونی، ملی، اخلاقی و انسانی خود برای ادامه پست ریاست تشکیلات خودگردان را از دست داده است.

وی افزود بر اساس ماه ۳۶ قانون اساسی، ریاست محمود عباس بر تشکیلات خودگردان در ژانویه ۲۰۰۹ به پایان رسیده و وی از آن زمان تا کنون پست مذکور را غصب کرده است.

احمد بحر ادامه داد محمود عباس امتیاز‌های مجانی به رژیم اشغالگر داده و به هماهنگی امنیتی با این رژیم افتخار می‌کند؛ این هماهنگی باعث شهادت، مجروحیت و بازداشت صد‌ها فلسطینی شده است. همه این موضوعات دال بر آن است که وی دیگر شایستگی لازم برای باقی ماندن در منصب خود را ندارد.

مجلس قانونگذاری در سال ۱۹۹۶ و در پی برگزاری انتخابات تأسیس شد. این مجلس که همان نقش پارلمان را ایفا می‌کند وظایفی مانند تصویب قوانین و نظارت بر قوه مجریه را بر عهده دارد. هر دوره مجلس قانونگذاری چهار سال است و پس از آن انتخابات برای دوره جدید برگزار می‌شود.
تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار