بازدید 2377

آغاز دور دوم ریاست جمهوری مادورو از امروز

نیکولاس مادورو امروز (پنج‌شنبه) در بحبوحه فشارهای بین‌المللی برای کناره‌گیری و وضعیت ویرانگر اقتصادی، برای آغاز دور دوم ریاست جمهوری خود سوگند یاد می‌کند اما تنها برخی از دوستان دیرینه داخلی و خارجی او در مراسم تحلیف شرکت دارند.
کد خبر: ۸۶۸۴۸۴
تاریخ انتشار: ۲۰ دی ۱۳۹۷ - ۱۱:۰۴ 10 January 2019

نیکولاس مادورو امروز (پنج‌شنبه) در بحبوحه فشارهای بین‌المللی برای کناره‌گیری و وضعیت ویرانگر اقتصادی، برای آغاز دور دوم ریاست جمهوری خود سوگند یاد می‌کند اما تنها برخی از دوستان دیرینه داخلی و خارجی او در مراسم تحلیف شرکت دارند.

به گزارش ایسنا، به نقل از خبرگزاری آسوشیتدپرس، ده‌ها دولت آمریکای لاتین و کانادا در ائتلافی مشروعیت دور جدید ریاست جمهوری نیکولاس مادورو را رد کرده‌اند و واشنگتن مقام‌های ارشد دولت او را تحریم کرده است اما میگوئل دیاز-کانل، رئیس‌جمهوری کوبا و اوو مورالس، رئیس‌جمهوری بولیوی برای ابراز حمایتشان به کاراکاس می‌آیند.

و در حالیکه محبوبیت مادورو در بحبوحه کمبود کالاهای اساسی، تورم نجومی و افزایش اقتدارگرایی که موجی از مهاجرت‌های گسترده ایجاد کرده کاهش یافته است، حامیانی که سوبسیدهای دولتی در زاغه‌ها می‌گیرند همچنان از مردی حمایت می‌کنند که جای هوگو چاوز، رئیس‌جمهوری فقید ونزوئلا را گرفته است.

فرانسیس ولاسکوئز، مادر ۴۳ ساله‌ای که با یارانه دولتی برنج، آرد و روغن زندگی می‌کند، می‌گوید: این تقصیر رئیس‌جمهوری نیست. این فرصت‌طلبان هستتند که قیمت‌ها را بالا می‌برند و زندگی خانواده‌هایی مثل ما را سخت می‌کنند.

برخی دیگر همچون رامون برمودز که کارگر ساختمانی است، امید خلاصی از حاکمیت مادورو را از دست دادند و در خانه به تماشای مراسم تحلیف می‌نشینند. او می‌گوید: تنها راه باقیمانده این است که دستان خود را به سوی آسمان دراز کنید و از خداوند طلب کمک کنید. کار دیگری نمی‌شود کرد.

دور دوم مادورو انقلاب سوسیالیستی ونزوئلا را در بحبوحه شکایت‌های بی‌شمار نسبت به نابودی آخرین ذره‌های دموکراسی این کشور آمریکای لاتین تمدید خواهد کرد. مادورو نمی‌پذیرد که دیکتاتوری می‌کند و غالبا دونالد ترامپ، رئیس‌جمهوری آمریکا را به اجرای جنگ اقتصادی علیه ونزوئلا که این کشور را نابود می‌کند، متهم می‌کند.

رهبر سوسیالیست ونزوئلا چهارشنبه در کنفرانسی خبری گفت: "نه در گذشته، نه اکنون و نه در آینده هرگز دیکتاتوری در ونزوئلا وجود نخواهد داشت."

او هشدار داد که مقابل کشورهای آمریکای لاتین که هفته گذشته بیانیه‌ای علیه دور دوم ریاست‌جمهوری وی صادر کرده و آن را غیرمشروع خواندند، دست به اقدام دیپلماتیک خواهد زد.

مادورو بدون ذکر جزییات بیشتر گفت: ونزوئلا با صراحت به دولت‌های کارتل لیما هشدار می‌دهد اگر موضع خود را تعدیل نکنند خشن‌ترین و جدی ترین اقدام دیپلماتیک را اتخاذ خواهد کرد.

او دولت پرو را به دلیل اعلام طرحش در ممنوع کردن ورود مادورو و مقام‌های ارشد ونزوئلا به این کشور مسخره خواند.

مادورو اصرار دارد که انتخابات ۲۰۱۸ که از سوی مخالفان تحریم شد، عادلانه برگزار شده و مخالفان در این انتخابات شرکت نکردند چون می‌دانستند شکست می‌خورند. وی دولت‌های خارجی از جمله کشورهای آمریکای لاتین را  به تلاش برای سرنگونی دولتش متهم کرده است.

رامون برمودز ۵۲ ساله مخالف است و به زندگی دشوار در کشوری اشاره می‌کند که غنی از ذخایر نفت است اما مردم باید نیمه شب در صف‌های طویل ساعت‌ها برای پر کردن کپسول‌های گاز برای پخت و پز بایستند. ونزوئلا زمانی از کشورهای ثروتمند آمریکای لاتین محسوب می‌شد. این کشور در زمان حکومت چاوز روزانه ۳.۵ میلیون بشکه نفت خام تولید می‌کرد. در حال حاضر تولید به یک سوم آن زمان کاهش یافته است. منتقدان علت آن را سال‌ها فساد و سوء مدیریت در شرکت ملی نفت ونزوئلا می‌دانند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر