بازدید 3482

توجیه عجیب صالحی‌امیری برای تغییراساسنامه کمیته المپیک: وحی نیست!

کد خبر: ۸۶۷۸۱۴
تاریخ انتشار: ۱۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۰:۴۲ 08 January 2019

سیدرضا صالحی‌امیری، رئیس کمیته ملی المپیک گفت: وزارت ورزش و کمیته ملی المپیک آنقدر کار در ورزش دارند که فرصت پرداختن به حاشیه‌ نیست.

به گزارش تابناک ورزشی، سیدرضا صالحی‌امیری در حاشیه برگزاری کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی ورزش ایران در محل آکادمی ملی المپیک و پارالمپیک در خصوص شرایط اساسنامه و اتفاقاتی که پیرامون آن در آستانه مجمع عمومی کمیته ملی المپیک رخ داده است اظهار داشت: از روز اولی که من آمده‌ام تصمیم گرفتم وارد حاشیه نشوم. این در حالیست که یک عده علاقه‌مند به حاشیه هستند و دوست دارند در مسیر آن حرکت کنند. هم وزارت ورزش و هم کمیته ملی المپیک آنقدر کار در ورزش دارند که فرصت پرداختن به حاشیه‌ نیست.

وی افزود: مجمع به عنوان یک حرکت قانونی ردر روز 25 دی برگزار می‌شود. درخصوص اساسنامه هم باید بگویم که اساسنامه یک لباس است بر تن یک ساختار و وحی نیست که قابل تغییر نباشد. رئیس کمیته ملی المپیک ادامه داد: ما در اساسنامه تکمیل داریم تا تغییر. در واقع یک مورد تغییر وجود دارد که آن هم انتخاب دبیر و خزانه‌دار به پیشنهاد رئیس و تایید آن در مجمع یا هیئت اجرایی است. همه جای دنیا اینگونه عمل می‌شود و حتی در فدراسیون‌ها نیز این اختیار را به روسای فدراسیون‌ها می‌دهند. به هر حال بعد از برگزاری مجمع که روز 25 دی خواهد بود اساسنامه را روی سایت کمیته ملی المپیک می‌گذاریم. ما همچنین در این اساسنامه اختیارات رئیس کمیته و سرپرست کاروان ایران را تکمیل می‌کنیم.

صالحی امیری درخصوص جلسه‌ای که با احسان حدادی قهرمان پرتاب دیسک آسیا و همچنین مجید کیهانی رئیس فدراسیون دومیدانی در هفته گذشته داشت و پس از آن حدادی بار دیگر از کیهانی انتقاد کرد گفت: ما جلسات دیگری را هم داریم که پس از آن شرایط مشخص خواهد شد. در خصوص انتقادات نیز هر کسی اختیار خودش را دارد.

وی درخصوص برگزاری کارگاه آموزشی تاریخ شفاهی ورزش ایران عنوان کرد: یکی از ضعف‌های جامعه ایران فقدان تصویر و تدوین تاریخ این سرزمین است. ما سرزمین کهنی هستیم و اگر طبق نظر تاریخ‌دانان تمدن جیرفت اثبات شود این نقطه سرآغاز زندگی بشر خواهد بود. متاسفانه ما نتوانسته‌ایم این تاریخ را به دنیا معرفی کنیم. در ورزش هم شرایط همین گونه است. ایران یک تاریخ طولانی در ورزش دارد اما متاسفانه در 100 سال اخیر تاریخ شفاهی ورزش ایران تدوین نشده است و نسل امروز نمی‌داند این ورزش را به این جایگاه رسانده‌اند.

رئیس کمیته ملی المپیک با اشاره به دفترچه خاطرات مرحوم غلامرضا تختی که در آن به سفرهای طولانی اشاره شده عنوان کرد: برای اینکه نکات اصلی ورزش را به نسل امروز یاد بدهیم باید به گذشته برگردیم و فقط با مراجعه به اسناد است که تاریخ شفاهی را ایجاد می‌کنیم. تاریخ شفاهی، خاطره‌نگاری نیست بلکه بیان واقعی یک پدیده از زبان چند نفر است که آن پدیده را از نزدیک مشاهده کرده‌اند و جمع نظرات آنها این تاریخ شفاهی را ایجاد می‌کند. من از روزی که آمده‌ام موضوع تاریخ شفاهی را در دستور کار قرار داده‌ام و تصمیم داریم با تمام کسانی که در این حوزه هستند این پروژه را موفق کنیم و بتوانیم در طول 2،3 سال آینده تاریخ شفاهی را تدوین کنیم.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس