بازدید 26980

آیا روش آیت الله طالقانی در مواجهه با تبدیل قبر پدر نماینده مجلس به امامزاده تکرار می‌شود؟

اوقاف تجربه تخریب برخی امامزاده‌ها را داشته و انتظار می‌رود، مشخصاً در این زمینه نیز ورود کند؛ اما چه بهتر که این نماینده مجلس خود به شیوه زنده یاد آیت‌الله طالقانی به این رویه پایان دهد. آیا شاهد چنین اقدامی خواهیم بود یا در آینده، پدر مسئولین دیگری که مردم به کرامات ایشان اعتقاد دارند، صاحب گنبد و ضریح خواهند شد؟
کد خبر: ۸۶۷۷۰۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۲۳:۰۷ 07 January 2019

آیا روش آیت الله طالقانی در مواجهه با تبدیل قبر پدر نماینده مجلس به امامزاده تکرار می‌شود؟تبدیل قبر پدر یکی از نمایندگان مجلس به امامزاده، نقدهای جدی را در پی داشته و رفتار آیت‌الله طالقانی که از قضا نماینده مجلس نیز بود در مواجهه با رفتاری مشابه یادآور می‌شود. آیا اکنون این اتفاق تکرار می‌شود و این نماینده یا متولیان امر در سازمان اوقاف، مانع از چنین اقدامی که می‌تواند به شأن فرزندان ائمه ثلمه وارد کند، خواهند شد یا در قبال چنین مسأله‌ای، شاهد واکنش معناداری نخواهیم بود و مسئولین با سکوت از کنارش می گذرند؟

به گزارش «تابناک»؛ چندی پیش، ولی‌الله عادلی، مدیرکل امور اجتماعی و مؤسسات خیریه سازمان اوقاف و امور خیریه گفت: «سازمان اوقاف و امور خیریه کشور با هرگونه خرافات و ساخت بقعه جدید مبارزه می‌کند و به هیچ عنوان اجازه ساخت امامزاده جدید را نمی‌دهد. حدود ۸ هزار بقعه و امامزاده در کشور وجود دارند...» گفته‌های این مقام مسئول به نظر می‌رسد با اراده جدی همراه باشد، در غیر این صورت چه لزومی به طرح آن وجود داشت؟ اکنون مصداق عینی اظهارات مسئولین سازمان اوقاف مورد توجه افکارعمومی قرار گرفته است.

میرحمایت میرزاده، نماینده مردم گرمی استان اردبیل در مجلس، جزو اشخاصی است که ساخت امامزاده برای پدرش به واسطه مسئولیت خودش این روزها مورد توجه قرار گرفته است. او در این زمینه گفته است: «بروید از مردم منطقه که به ایشان ارادت دارند، بپرسید که ایشان چه کسی بوده و برای چه مردم از جیب خودشان برای مقبره ایشان هزینه و نذر می‌کنند. پدر مرحوم من یک سیدی بوده که مردم او را صاحب کرامت می‌شناختند و برای ایشان احترام زیادی قایل بوده‌اند. پدر مرحومم در همان زمانی که زنده بودند، بسیار مورد احترام بودند و زمانی هم که به رحمت خدا رفتند، این احترام و ارادت باقی ماند و مردم خودشان تصمیم گرفتند که برای ایشان مقبره‌ای بسازند که محل مراجعه خودشان باشد.»

او با طرح این موضوع که اساساً از کودکی در آنجا زندگی نمی‌کرده، گفته است: «اینها قبل از این‌ که من نماینده بشوم، ساخته شده بود. ایشان سی‌سال پیش فوت کردند و همان موقع هم مردم خودشان تصمیم گرفتند همان‌طور که زمان حیات او نزدشان می‌رفتند و درخواست‌هایی داشتند و کمک‌هایی می‌خواستند، بعد از فوتشان هم جایی باشد که مراجعه کنند. تمام اینها با پول خود مردم ساخته شده است و خیلی از مردم آن دهات اصلا نمی‌دانند که پسر ایشان نماینده است، خیلی‌ها هم نمی‌دانند که پدر بنده ایشان است. من هیچ اقدامی برای این مسأله نکرده‌ام...»

این اظهارات با واکنش‌های متعددی مواجه شد. در این زمینه می‌توان به واکنش محمدرضا زائری اشاره کرد که در این ارتباط نوشت: «باورش هنوز برايم سخت است! آقاي نماينده اگر غيرت ديني امثال طالقاني و بهشتي و مطهري را داشت، امشب با بيل و كلنگ به سراغ اين امامزاده مي رفت! مرحوم طالقاني وقتي فهميد طالقان براي جدش بنا ساخته اند رفت و خرابش كرد! گيرم سازمان اوقاف در خواب است، دوستان خيلي انقلابي و حزب اللهي كه براي حفظ حرمت آيت الله يزدي و آقاي علم الهدي يقه مي درانند، وقتي حيثيت دين و باور مذهبي مردم با امامزاده سازي لكه دار مي شود و بنيان هاي اعتقادي مردم اين طور درهم مي شكند كجا هستند؟»

گفته‌های زائری ناظر بر یک رویداد تاریخی درباره آیت‌الله طاقانی بود؛ اما مسأله ماجرا در آن دوران چه بود؟ در کوه مقابل «گلیرد» زادگاه آیت الله طالقانی، مزار «سیدآقا» یکی از اجداد این روحانی فقید واقع است. مردم گلیرد در اطراف قبر سید آقا دیوارک‌هایی گذاشته بودند و نذر و نیاز می‌کردند. آیت الله طالقانی روزی با کلنگ به سر قبر جدش رفت و کل بنای ایجاد شده در اطراف قبر را تخریب کرد؛ سپس در نماز ظهر در مسجد گفت: «شنیدم کار مردم نذر و نیاز بر سر مزار سیدآقا شده است. او هم انسانی مثل شما بود که علم و تقوا داشت.» و بدین ترتیب مردم را از چنین اقدامی نهی کرد و مانع قداست‌زایی برای نزدیکانش شد.

اوقاف تجربه تخریب برخی امامزاده‌ها را داشته و انتظار می‌رود، مشخصاً در این زمینه نیز ورود کند اما چه بهتر که این نماینده مجلس خود به شیوه زنده یاد آیت‌الله طالقانی به این رویه پایان دهد. آیا شاهد چنین اقدامی خواهیم بود یا در آینده، پدر مسئولین دیگری که مردم به کرامات ایشان اعتقاد دارند، صاحب گنبد و ضریح خواهند شد؟

 

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۱۷
در انتظار بررسی: ۳۲
انتشار یافته: ۱۰۱
یعنی چی محل مراجعه داشته باشند..
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
اینکارها دقیقا بدعت در دین مبین اسلام است و عین بت پرستی و کفر است
و به همین خاطر اکثر اهل تسنن ما را بت پرست و آهن پرست و لامپ سبز پرست و حلبی زرد پرست میدانند
از خداوند باریتعالی غافل شده و به یک عده انسان که استخوانشانشان هم خاک شده التماس دعا داریم
این دکان کاسبی است که چون موریانه باور های مردم را میخورد و یک روزی باید جمع گردد .
از اهالی گرمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
تشریف بیاورید گرمی
در خدممتان هستیم
با توضیحات فقط سوالات زیاد می شود
هم سیاحت کرده اید و هم با ملتی آشنا شده اید
و هم پاسخ سوالتان را می گیرید.
دمت گرم تابی
از که نالیم که ازماست
???????????????????????????????????????
وقتی اوقاف خود در شیراز در جاده تخت جمشید تصمیم داشت یک امام زاده ایجاد کند که خود تابناک یکی از کسانی بود که با مقالات و پیگیری مانع شد از دیگران چه انتظاری دارید چون ایجاد امام زاده شده یک شغل نان و اب دار
ببخشید تابناک عزیز شما هم چه مقایسه هایی می کنید؟درستش است : این نماینده از ان بزرگ مرد تاریخ اسلام الگو بگیره ولی نه مقایسه.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
آفرین تیز بین
آقای طالقانی از جنس دیگری بود و طبیعتا دوران حیاتش در ج ا دوام نیاورد. ایشان را با امروز مقایسه نکنید. ایشان در دور اول مجلس روی صندلی های چرمی ننشست. روی زمین نشست. اما مقامات امروز در گرفتن مقام حتی به همدیگر و هم سلفیان خود رحم هم نمی کنند. شما چگون آقای طالقانی را با دیگران مقایسه می کنید؟!
نباید بی انصافی کرد. یعنی در سر در این محل نوشته شده امامزاده؟ یا مسجدی است که یک فرد مومن هم آنجا دفن شده؟ اگر این امامزاده هست پس برای هادی نوروزی هم امامزاده ساخته شده.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
البته از زمان شاه اسماعیل صفوی که رسم شد برای سادات گنبد و بارگاه درست شود و البته اینکار را هم از اردبیل شروع کرد چون بچه اردبیل بود. این یک سنت حسنه در آذربایجان هست و پولی هم که از این طریق جمع می شود هزینه خدام بارگاه و سادات بی بضاعت می شود. اصلا این کار خیلی هم خوب است و همدلی و همبستگی مردم را با خاندان پیغمبر که سادات گرامی هستند بیشتر می کند.
با عرض سلام در ده ما از قبل از انقلاب دو اطاقک در قبرستان عمومی اطراف امام زاده عبدالله است و مربوط به دو شخصیت یکی آقا ذبیح و دیگری آقا سید اسماعیل است ( روستای فارسجین از توابع تاکستان ) . پدرم می گفت که آقا ذبیح روی دیوار می نشست و می رفت . حتی به اسم ایشان قسم می خورند . بین مردم خرافات بی ضرر بسیار است . وگاهی همین خرافات ایمانشان راحفظ می کند . با اغتقادات مردم با برچسبهای بیهوده مزاحمت و اختلاف ایجاد نکنیم . گذشت زمان و بالا رفتن اطلاعات مردم این موارد را اصلاح می گند .
این ماجرا یاداور داستانی است که سالها پیش شنیدم .میگفتم یاوه است تما امروز دیدم واقع است.
كاش اوقاف محترم به سراغ نماينده قبلى شوشتر از خوزستان مى رفت كه مزار مرحوم پدر ايشان هم در يك نقطه اى دور از روستاى محل سكونتشان دفن شده و ((((در حال مقبره شدن است ))))ايشان چون نماينده بود يكى از بهترين زمين هاى كشاورزى را گرفت وخودشان هم روحانى ظاهرا الان هم مشاور فعلى بانك كشاورزى وپدرشان كه مرحوم شدن اورد ودر وسط اين زمين دفن كرد به همان استدلال نماينده اردبيل منطقه او به نام شعيبه خوب است يك گزارشى از آخرين وضعيت انجا تهيه نمايد ودر سايت روشنگر تابناك درج نمايد به اميد اقدام
متاسفانه افراط و تفریط ما را به این روزهای بد کشانده است و چطور میشود قبل از انقلاب ۱۵۰۰ امامزادهدثبت سرگذاشتیم که تعداد زیادی از آنهم مشکوک بود دو داستانهای خنده دار در پشتش وجود داشت الان به ۳۵۰۰۰ رسیده است
مثلا گنبد و بارگاه امامزاده سید مظفر بندر عباس را تعدادی کهنسال تعریف میکنند که ۷۰ سال قبل مردی افغان و کارگر ملک شخصی بنام شهروا که ثروتمند بوده کار میکرده و مسلمانی معتقد و مورد علاقه مردم بوده و پس از فوت یک جعبه سبز دور مزارش خود مردم می کشند که تا ۴۰ سال قبل به یک مکان با ۲۰۰ متر بنای محقر را شال میشد که ۲۰ سال قبل اوقاف تجدید بنا کرد و یک مقبره بزرگ چند هزار متری با آیینه کاری گنبد کاشیکاری و ۴ گلدسته ساخت که زمینها و املاک اطراف را خریداری کرد و به آن اضافه نمود و الان سالیانه میلیاردها نذورات جمع میکند و چندین مغازه را تملک و اجاره داده و نان و نوای عالی برای اوقاف و متولی اش شده است
ولی چقدر به اعتقادات مردمی که میدانند زده را فقط خدا میداند
نکنید اینکارها را نکنید .
پس احتمالا خبر ندارید در شهر کاکی از توابع شهرستان خورموج واقع در استان بوشهر هم حدود بیست سال پیش سید جلیل القدری از دنیا رفت و برایش گنبد و بارگاه درست کردند و مانند جمکران در شبهای چهارشنبه از اطراف و اکناف به زیارتش میرفتند.سپس برادرزاده همان سید نامزد انتخابات مجلس شد و به مدت شانزده سال دو شهرستان دشتی و تنگستان شد
اصلا علاقه شدیدی به مقدس شدن وجود داره!!!
هر دم از این باغ بری می‌رسد------تازه‌تر از تازه‌تری می‌رسد!!!
ماشاالله چه شیک و پیک هم هست مرقدشون!!
چه توقعات عجیبی دارید ماجرای آن امامزاده ای را که صرفا برای ساخت فیلم درست شده بود اما تولید کنندگان فیلم بعد از اتمام کار ظاهرا فراموش کرده بودند که آن را جمع کنندکه فراموش نکرده اید . که بعد هم مورد زیارت و طواف مردم قرار گرفته بود و مسئولان هم مانع از تخریب آن شده بودند . یا امامزاده بیژن را که حتما می شناسید .
همه مردم محترم و صاحب کرامات هستند پس برای همه باید مقبره و کنبد و بارگاه بسازند ؟ برای این نماینده باید تاسف خورد که مردم را به خرافه پرستی تشویق می کنند .خدا همه رفتگان را رحمت کند و پدر بزرگوار ایشان را هم رحمت کند . خوبی ها و کرامات را باید در دلها نگه داشت نه در مقبره و کنبد .
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
این شاید یک مرکز در آمد کوچک مثل پول تو جیبی است
نباید همه رو به یه چوب روند
آقای محمدرضا زائری هنوز شور دوره ی نوجوانی تو سر داره
بهتره یه سر بزنید به همون منطقه و از خود مردم بپرسید چرا؟ فکر میکنید این همه امامزاده همه بچه ی امام بودن؟ خیلی هاشون فقط سید بودن و شاید خیلی های دیگه سید هم نبودن
از مردم بپرسید. از مردم
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
اگر هر چی مردم میگفتند درست بود که ۱۲۴ هزار پیامبر برای چی اومدن!!
امامزاده سازی خیلی وقت است انجام میشود در دماونو امامزاده گتمیر است که او نیز همینطور است و من با نوه اش که مردی ۶۸ ساله بود همکار بودم از قضا به همین رویه بوده است.
امامزاده‌?!!!!!!!!!!!!
به کجا داریم میریم؟؟؟؟؟؟؟؟؟؟
آقایان دست از سر اعتقادات بر دارید.
از کرامات پدری استدلالات چنین پسری است!!!!
حتما"برخی امام زاده ها همینطوری ساخته شده اند !!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
بل اکثرهم
باید خون گریه کرد.....
برای همینه که میگن انتخابات باید استانی باشه
نمی شود به بهانه اینکه مردم به کسی ارادت دارند برای او امامزاده و مقبره ساخت. مردم عامه ممکن است با تصور اشتباه و یا شیوع شایعات به یک چیزی اعتقاد پیدا کنند که شایسته است عالمان در این خصوص مداخله کنند و دین را از بدعت ها و خرافه پرستی رها نمایند.
یک امام زاده خوب و در حد حدود 150 متر بنا بخواهیم احداث کنیم چقدر در می آید؟!!!!!!!! دوستان قیمت دارند؟!!!!!
تخریب قبر امامزاده کاری بسیار ناپسند است و هرکس انرا انجام دهد در ان دنیا به عزاب علیم و اخروی تبدیل خاهد شد...
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
همینوافراط گری ها را میکنید که آهل تسنن میگویند شیعه بت پرست و مرده پرست است
اینها بدعت در دین بوده و ما به اندازه آیت الله طالقانی باسواد و مجتهد و روشن ضمیر و آگاه نداشته و الان هم نداریم
ایشان کاملا با این نوع گنبد بارگاه پرستی مخالف بودند
نتیجه اوضاع امروز در همین متفاوت بودن شخصیت افراد است
خدا رحمت کنه شادروان طالقانی را. وقتی که رفت خیلی چیزها رفت...
خدا
خالق شماها
نون و آبتون رو میده
بدن سالموتون رو میده
میلیونها رشته دی ان ای در بدنتون قرار داده که هر کدوم وظیفه خاصی دارن
و با شعور ذاتی حضرت حق
همه کارها رو انجام میدن

اونوقت برای نذر و دعا میرین دم خونه بنده خدا !!!!!!!!!!!!!!!!؟؟؟؟
اونوقت از خدا انتظار دارین که براتون برکت و نعمت ببارونه ؟
اون هم میگه برین پیش همونی که میرین میشینین پیشش
دعا میکنین و نذر میکنین و پول میندازین براش
اگر منو میخایی
باید توی دلهاتون دنبال من بگردین
توی فکرهاتون دنبال من بگردین
به دنیا نیگا کنین و منو تجسم کنین
منو تفکر کنین
منو جستجو کنین
هر کی منو پیدا کرد به حرفاش گوش میدم
آی آدمها
پس نگین چرا بارون نمیاد چرا برف نمیاد چرا همه چی بهم ریخته
چرا گناه زیاد شده
چون از این کارها در میارین
خدا توی بارگاه نیست
خدا توی دل یتیمه توی دل گرسنه هست
خدا توی لبخندیه که به هموطنت میزنی
خدا توی بخشش هست
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۷:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
افرین
واقعا دست مریزاد باور بفرمائید کل درد ایرانی جماعت همینی هست و درمانش هم همانا توحید....
آیت الله طالقانی یدونه بود و یدونه موند... قرار نیست همه حضرات آیت الله طالقانی با سواد و اخلاق شوند.
آقا این بنا خیلی وقته ساخته شده
من سال 1380 سفر کردم به اونجا، امامزاده بود
واقعا ربطی به نماینده نداره، مردم ارادت دارند واقعاً.
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
پسرش داره میگه ۳۰ سال پیش ساختن و شما منکر میشی ؟
بابا تو دیگه کی هستی ؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
ما مردم اردبیل به ایشون ارادت داریم تا کور شود بدخواه مردم آزربایجان....
چرا برایتان چیز عجیبی است؟ مردم ایران هزاران خدای کوچک و بزرگ (شما بخوان امام و امامزاده) دارند که برای گرفتن حاجت می روند، انگار خدای اصلی صدایشان را نمی شنود! !
مشركان معتقد به خدا هستند و مي دانند كه خداوند همه چيز را خلق كرده است، اما شركايي براي خدا درست كردند، تا اينكه شفيع آنها قرار بگيرند...
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۲:۳۸ - ۱۳۹۹/۰۲/۱۷
اشتباه شما دراین هست که مطالعه نداری، اهل بیت رو کسی خدا نمی دونه بلکه (يَا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَابْتَغُوا إِلَيْهِ الْوَسِيلَةَ...) اهل بيت عليهم السلام همان ريسمان محكم و وسيله‌ى تقرّب به خداوند
هستند. «هم العروة الوثقى والوسيلة الى اللّه» تفسیر صافی ر
این رو نفهمیدی که مشرکان شرک در ربوبیت و عبودیت داشتن و
مردم ایران و شیعیان شرک در اعتقاد ندارند برای اینکه»شرک یعنی یک چیز یا کسی رو مستقل از خدا دادن برای انجام کارهای ما و بدون اذن الله بود این توسل و شفاعتشون، اما شیعه بدون استقلالی از خدا برای امامان نمی دهند واین هم با اذن خود خدا امامان این
شفاعت وتوسل رو انجام می دهند.
یک لودر نیاز هست تا این خرابش کنه
تا زمانی که به ظاهر بیشتر از باطن اهمیت بده جز این نمیشه انتظار داشت
به نظرتون جهل مردم تا کی ادامه داره؟؟؟؟؟
فقط کافی هست همین نمایند ه ای که گفت چون پدر من ادم خوبی بود پس باید مقبره داشته باشه اما یک اشکال حساس در اینجا وجود دارد خود این نماینده چون پا در سیاست گذاشته ‌موطب حرکات خود هم در رفتار و کردار باشند اگر پدر ایشان مقبره دارد یا به هر دلبل چون فرد سیاسی نبودند اگر سیاسی بودند احتمال داشت کارهای بکند که مردم از او به نیکی یاد نمیکردند این نظر من بود
خرافات و أماك زاده ها جعلى زياد اند
وای بر این مردم و افکارشان؟؟/
فقط باید تاسف خورد؟

یا شاید باید کاری کرد ...
وای به حال این مردم که نان ندارند ولی امام زاده قلابی میسازند .
لطفا نه تنها ایشان بلکه هیچیک از مسئولین فعلی کشور را با آیت اله طالقانی مقایسه نکنید
اینکه مردم ببرند اون هزارتومان ها رو داخلش بریزند.
به خدا یه پا کسب و کاره دیگه.
برخی حرمت تمام امامان رو از بین میبردند از سادگی مردم سوءاستفاده میکنند .
اینها طالقانی نمی شوند
البته اون آیت الله طالقانی ابوذر زمان بود نه یک نماینده مجلس
امان از سو استفاده عده ای منفعت طلب از باورها و اعتقادات مردم
چرا با این نوع ار شیادی ها برخورد نمی کند؟
یکی از دلیل اساسی افزایش این دست از امام زادها موقوفات پس از آن، سابقه سازی، خرید و فروش قبور با قیمت بالا ، و درآمد زایی و کاسب کاری از این طربق است
در یکی از روستاهای اذربایجان شرقی(بخش شبستر) اخوند روستا قبر یکی از اخوندهای قبلی دهات رو با گرفتن کلی بودجه از دولت و جمع کردن پول از مردم تبدیل به یک امامزاده کرده و به کارش هم کلی افنخار میکند.
اولا سمت ما هم همچین امامزاده دروغینی ساختن
دوما مراجعه کنید به حکایتی که اقای مجید مجیدی کارگردان از امامزاده سازی گفته بودن
حقیقتا حیرت اور بودش
لطفا بیشتر توضیح دهید. متن مقاله سوال هایی را در ذهن مخاطب القا میکند که نیاز به پاسخ دارد.
فقط در گذشته امکان وجود افراد مقدس بوده و دیگر تکرار پذیر نیست ؟
یا اینکه این مقدسین جدید قلابی اند ؟
در قدیمی ها ، قلابی وجود ندارد ؟
ملاک شناخت مقدس واقعی از قلابی چیست ؟
اصلا برای مقدسین (حتی در صورتی که قطعا مقدس و صاحب کرامت باشند حتی پس از رحلت) باید مقبره و ضریح ساخت یا نه ؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
آفرین تیزبین
حسین جاوید از گرمی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
اقا دارند سیاسی بازی شیرین کاری می کنند. اصلا این نماینده بیچاره در این منطقه نبوده مردم خود جوش خودشان اینجا را ساخته اند. اگه کار این نماینده هست پس چرا ده روز محرم سینه زنی و زنجیر زنی دارند اینجا
ننه بنده هم چندین بار به واسطه گیر کردن هسته در گلوی کودکان و بزرگسالان ان ها را نجات داد چون تبحر خاصی داشت.هفته یک بار هم سفره حضرت ابوالفضل داشتیم.خوب اینم از کرامات ننم..اگر اوقاف اجازه بده ما هم یه گنبد و بارگاهی برا ننمون بسازیم و شاید به نوایی رسیدیم
این چه مقایسه ایه ؟؟؟ این آقا کجا و آیت الله طالقانی کجا ؟؟؟؟
اگر فرمایشات آقای میرزاده حقیقت داشته باشد آن گاه این ضریح و بارگاه متعلق به مردم است و ایشان حق تخریب اموال مردم را ندارد؟ دارد؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
مسجد ضرار را پیامبر اعظم تخریب کردند . بت ها را حضرت ابراهیم ع شکست . مگر این ها از اموال مردم درست نشده بود ؟این ها چه حرفی است ؟ بناهای کفرآلود را باید تخریب کرد . اگر کسی در مسیل خانه بنا کرد چون از پولش خرج کرده نباید تخریب شود ؟
حتما خود نماینده اگر بمیره حتما براش زیارتگاهی در حد امامان می سازند .
ضمنا یکی از کرامات پدر مرحوم آقای نماینده را عنوان کنید.

متاسفانه ریشه خرافات بد جوری در ذهن وریشه مردم که هیچی بعضی از مسئولین هم در حال رواجه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۲۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۸
یکی از کراماتشون اینه که پسرش نماینده شده!برای خودشون خوب شده که
عقل هم خوب چیزیه برخی اوقات ازش استفاده کنیم 8000 امامزاده مگر ممکنه
اگر در مقابل این کارها ، اقدامی صورت نگیرد دو مشکل بوجود می آید :
1 - شک بر سر اصالت امامزاده های موجود
2 - دادن نقطه ضعف به دشمنان شیعیان که همیشه ما را در این رابطه نکوهش می کنند .
پس بهتر است حالا که موضوع علنی شده است اقدام جدی صورت گیرد .
به قول هیوم، مردم به چیزهای عجیب و غریب، علاقه عجیبی دارند و کسانی هم خوب از آن بهره مند می شوند!!!
متأسفم که شما چه کسانی را با آقای طالقانی مقایسه می کنید این نمایندگی با آن نمایندگی فرقش از زمین تا آسمان است
طالقانی بزرگ از راه دین نان نمی خورد، بلکه نان خود را در راه دین می داد.
هر کس بارگاه داشت امام زاده نیست امام زاده ها را بی اعتبار نکنید
سلام
بله از نمای ساختمان معلومه که سی سالی از ساختش میگذره
اخه یه چیزی بگین که عقل جور باشه
سی سااااااااااااال ؟؟؟؟؟؟؟
واقعا جای تاسفه .....
حدود سی سال پیش هم در روستای قهجاورستان اصفهان روبروی جاده فرودگاه امامزاده ای دروغین با کمک و تایید برخی صاحب نفوذ ساختند که جز سو استفاده برای متولیان آن هیچ نتیجه ای ندارد آن هم باید اداره اوقاف تخریب کند
مشکوة. [ م ِ کات ْ ] (ع اِ) (از «ش ک ی ») مشکاة. (ناظم الاطباء). رسم الخطی از مشکاة بمعنی چراغدان : اﷲ نور السموات و الارض مثل نوره کمشکوة فیها مصباح ... (قرآن 35/24).
عین این مسئله در شهرستان زرند کرمان اتفاق افتاد اما بچه های مرحوم آیت الله سید احمد جعفری رحت الله علیه برخوردی متفاوت داشتند . بعضی میخواستند بخاطر علاقه شدید مردم به این مرد الهی که برایش نذر می کردند بر قبر ایشان ضریح و حرم برپا کنند اما فرزندان بخصوص فرزند بزرگش آقای سید محمد رضا جعفری به شدت مخالفت کردند و با دفن ایشان در جوار شهدا نقشه فرصت طلبان را نقش بر آب کردند
بــــا ســــــــلا م : تـــــــــــــــــــو جــــــــــــــــــــــــــه : تــــــــــــــــــو جه : من از شهرستان گرمی هستم همین که این قبر شریف وجود دارد و تابی متاسفم از شما که جوری تیتر زدین که گویا این نماینده اینجا را ساخته . نخیر . متاسفانه این یکی تیترتان واقعا نادرست می باشد. این سید بزرگوار خلیلی خیلی میان مردم حرمت دارند خیلی قبلتر از نمایندگی اقای میرزاده. وقتی ایشان زنده بودند در خیابان و کوچه از ارادت مردم نمی توانستند به راحتی حرکت نمایند .مردم میریختند سرو و دستش را می بوسیدندو التماس دعا می کردند. خیلی ها اظهار میکردند که چیزایی هم دیده اند. اصلا چرا خودتان تشریف نمی ارین از نزدیک مشاهده کنین . این شهر در استان اردبیل قرار دارد. و این مکان به همت مردم ساخته شده و مردم واقعا ارادت خاص دارند به ایشان . بی اعتقادی به این سید بزرگوار نشانگر بیاعتقادی و بی اعتباری همه ی امامزاده هاست
انطور که ما در فیلم ها دیده ایم در دین مسیحیت برای انکه شخصی را قدیس اعلام کنند سالها تحقیق و پرسش میکنند که صد رحمت به هفت خوان رستم اما اینجا طرف شب میخوابد صبح شروع به ساخت امامزاده میکند
مرحوم طالقانی. با همه محبوبیتی که در نزد ملت ایران داشت تاکید می کرد که بعد از مرگش قبری ساده همانند قبور شهدا ی انقلاب. بدون هر گونه زرق وبرق. وضریح بارگاه و برج وبارو تهیه کنند
امامزاده قلی خیلی کرامات داره.
متاسفانه در روستای انجدان اراک چند سال پیش عده ای قبری را که مربوط به سالها قبل بود بعنوان امام زاده معرفی و برای آن مقبره و ضریع ساختند تلاش افراد خیرخواه و مطلع هم برای جلوگیری از این بدعت بجایی نرسید چون عوامل این امر دارای نفوذ بودند درنهایت اوقاف هم هیچ اقدامی نکرد و این امامزاده نامعلوم وبی نسب روز بروز توسط همین عوامل توسعه پیدا میکند . چه کسی باید جوابگو باشد خدا به فریاد برسد
يکي بگه چرادرايران اينهمه امام زاده داريم
درست است که نماینده محترم گمان می کنند خیلی ها نمی دانند که ایشان فرزند مرحوم آقا میر عزیز هستند و ای بسا در مواردی این گمان صحیح باشد.
اما بخشی از رای جنابشان به خاطر اعتقاد قلبی مردم به خاندان میرزاده و مخصوصا آقا میر عزیز بود.
عزیزان هموطن
جناب آقای زائری: نمی دانم ولی می ترسم تمام اظهار نظرهایتان اینگونه باشد.
اجازه بدهید در این مورد مردم شریف گرمی تصمیم بگیرند. حتی مخالفان سیاسی جناب آقای میرزاده اعتقاد قلبی به مرحوم آقامیر عزیز داشته و دارند.
اجازه دهید این مساله تحت اشراف امام جمعه محبوب و فرهیخته سامان یابد.
هر اقلیمی در همان اقلیم فهم می شود. و هیچ شباهتی بین موارد ذکر شده نیست.
عزیزانی که در مورد این مساله نظر می دهند خوب است به این شهر سفر کنند.
آن کس که نداند ونداند که نداند درجهل مرکب ابدالدهر بماند
لطف کنید اقای طالقانی رو هم هرچند خیلی مرد بزرگواری بوده اینقدر بزرگ نکنید .ایشون هم سر پسرش که به خاطر طرفداری از منافقین دستگیر شده بود چه ها که نکرد.
قبر پدر حجه الاسلام ذولقدرنماینده مردم رودان و میناب در شهرستان رودان دست کمی از ايشان ندارد و صاحب گنبد میباشد، ضمناً آقای ذوالقدر پدر سرکار خانم فاطمه ذوالقدر نماینده مردم تهران هستند
تابناک
به خاطر غرایز سیاسی و اینکه آقای میرزاده در خط شما نیست این تیتر را زدید؟
یا به خاطر احیای سنت دینی؟
به هر نیت که این تیتر را زدید
بدانید:
امام خمینی رحمة الله علیه یکی از نوادگان معصومین است و هیچ کسی نمی تواند به بارگاه ایشان چپ نگاه کند. حتی نوه اش سید حسن. البته خرج های کذایی بکند عیب است.
سید میرعزیز میرزاده در شهرستان گرمی و منطقه موران همان جایگاه امام خمینی رحمة الله علیه را در جهان دارد. یعنی اگر مقایسه کنید مقبولیت امام و معنویت ایشان را با سید میر عزیز در یک مقیاس کوچک تر این بهترین تشبیه است.
خوب است قبل از اینکه به خاطر اغراض دنیوی یا تعجیل در تیتر زنی کمی هم تحقیق میدانی کنید.
شاید کسانیکه آن سید جلیل قدر را نمی شناسند حرف هایی بزنند و از آنها پذیرفته باشد، چون در فضای فرهنگی آن شهر نفس نکشیده اند. ای بسا برای مذاق های سیاسی هم اینگونه تیترها خوش بیاید.
ولی سال 1398 یا ده سال بعد که آقای میرزاده نماینده شهر نیست آن موقع چه...
کمی خدا را هم در نظر بگیرید.
تیتری نزنید که برای خوشایند عده ای مردم یک منطقه را تحقیر و خدا را ناراضی کنید.
هبچوقت هیچکس رابامرحوم طالقانی مقایسه که هیچ,حتی درمقام نزدیک به مقایسه قرارندهید
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل
آخرین اخبار