بازدید 2291

آب آشامیدنی دانشگاه ارومیه مشکلی ندارد

کد خبر: ۸۶۷۵۸۷
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۵۹ 07 January 2019

رئیس دانشگاه ارومیه گفت: میزان سختی آب مجموعه دانشگاه از برخی مناطق شهری کمتر است و سلامت آب دانشگاه ارومیه توسط کارشناسان بهداشت بررسی شده است.

به گزارش آنا، رحیم حب‌نقی در خصوص مشارکت کارکنان و استادان دانشگاه ارومیه در بازسازی مناطق زلزله زده کرمانشاه اظهار کرد: کمک‌های همکاران برای زلزله ویرانگر کرمانشاه به صورت خودجوش جمع‌آوری شد و بسیج اساتید نیز در این فرآیند نقش مهمی ایفا کرد.

رئیس دانشگاه ارومیه ادامه داد: حضور فیزیکی در مناطق زلزله زده صورت نگرفته است و کمک‌ها در مجموعه دانشگاهی ارومیه جمع‌آوری شد تا بتوانیم بخشی از آسیب‌ها و صدمات را جبران کنیم.

لازم به ذکر است که استادان و همکاران دانشگاه ارومیه در بازسازی یک مدرسه ابتدایی در روستای چراغ آباد از توابع بخش دینور شهرستان صحنه در مناطق زلزله زده کرمانشاه مشارکت کردند.

مسئله آب در دانشگاه ارومیه از مهم‌ترین دغدغه‌های سالیان اخیر دانشجویان است که این اعتراضات گاهی اوقات به گوش مسئولان دانشگاه رسیده است. حُب‌نقی در مورد کیفیت آب دانشگاه ارومیه خاطرنشان کرد: دانشگاه دارای قدمتی بالغ بر ۵۰ سال است و حدود ۱۴ کیلومتر با شهر فاصل دارد و آب شهری به دانشگاه ارومیه نمی‌رسد؛ از گذشته چاه آب در دانشگاه وجود دارد و این چاه‌ها به لحاظ میکروبی بارها آزمایش شده و مشکلی وجود ندارد.

رئیس دانشگاه ارومیه در ادامه موضوع وضعیت آب این دانشگاه تصریح کرد: میزان سختی آب مجموعه دانشگاه از برخی مناطق شهری کمتر است و سلامت آب دانشگاه ارومیه توسط کارشناسان بهداشت بررسی شده است.

وی در پایان تأکید کرد: لوله‌کشی آب دانشگاه مربوط به ۵۰سال قبل است و با سازمان برنامه و بودجه توافق صورت گرفته تا بحث لوله‌کشی آب به پیمانکار سپرده شود و اصلاحات لازم صورت گیرد؛ برای اصلاح سختی آب به بودجه زیادی نیاز داریم که فعلاً در اولویت قرار نگرفته است.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر