بازدید 2303

المرت جزئیات جدیدی از جنگ ۲۰۰۸ علیه غزه فاش کرد

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی جزئیات جدیدی را درباره جنگ ۲۰۰۸ علیه غزه فاش کرد.
کد خبر: ۸۶۷۵۲۰
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۹ 07 January 2019

نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی جزئیات جدیدی را درباره جنگ ۲۰۰۸ علیه غزه فاش کرد.

به گزارش ایسنا، ایهود المرت، نخست‌وزیر سابق رژیم صهیونیستی در واکنش به اظهارات تزیپی لیونی که در سال ۲۰۰۸ وزیر خارجه بود و گفته بود: "اسرائیل هیچ هدف مشخصی از عملیات علیه غزه نداشت و می‌توانستیم جنگ را دو هفته بعد از شروع پایان دهیم به طوریکه روزهای آخر جنگ غیرضروری بودند" تاکید کرد: اهداف استراتژیک و تاکتیکی جنگ واضح و دقیق بود و تمامی اعضای کابینه با آن موافقت کرده بودند. هدف این طرح گرفتن کامل قدرت از حماس در نوار غزه و اعزام نیروهای بین‌المللی به غزه بود مثل اتفاقی که سال ۲۰۰۶ درباره لبنان افتاد.

وی گفت: نیکولا سارکوزی، رئیس‌جمهور وقت فرانسه روز سوم جنگ با من تماس گرفت و گفت که با طرح آتش‌بسی که اسرائیل اعلام کرده موافقت است. من غافلگیر شدم چراکه هیچ اطلاعی از این پیشنهاد نداشتم. سارکوزی برای من توضیح داد که ایهود باراک، وزیر وقت (جنگ) اسرائیل پیشنهاد آتش‌بس را داده است. باراک بدون اطلاع من پیشنهاد آتش‌بس را به طرف‌های بین‌المللی اعلام کرده بود. او از همان اوایل با گسترش عملیات مخالف بود. ترس واقعی باراک و لیونی همان بهای سیاسی بوده که همواره از طریق صندوق‌های رای و رای نیاوردن آن را پرداخت خواهند کرد.

به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، المرت درباره فریب دادن حماس درخصوص زمان عملیات صحبت کرد و گفت: ما روز شنبه را برای اجرای عملیات انتخاب کردیم چراکه حماس معتقد است که ما هرگز هیچ عملیات هجومی در این روز انجام نمی‌دهیم. باراک دستور بازگشایی گذرگاه‌ها را داد تا حماس فکر کند که اوضاع طبیعی است و اسرائیل قصد حمله‌ای به نوار غزه را ندارد. وزیر (جنگ) نیز با هدف گمراه کردن حماس از طریق رسانه‌ها اعلام کرد که جلسه کابینه یکشنبه برگزار خواهد شد. ما درباره زمان آغاز عملیات کاملا محرمانه عمل کردیم. سربازان و افسران از عملیات اطلاع نداشتند و تنها افسری که از زمان عملیات اطلاع داشت فرمانده لشگر غزه بود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی