بازدید 3422
مدیرعامل مجتمع صنعتی و معدنی چادرملو خبر داد

کارخانه آهن اسفنجی چادر ملو راه اندازی شد/ تکمیل زنجیره فولاد «کچاد»

کد خبر: ۸۶۷۵۱۶
تاریخ انتشار: ۱۷ دی ۱۳۹۷ - ۱۲:۱۶ 07 January 2019

‏مدیر عامل مجتمع صنعتی و معدنی چادرملو با اعلام خبر راه اندازی کارخانه آهن اسفنجی گفت: با راه اندازی این کارخانه ، روند سوددهی شرکت افزایش پیدا خواهد کرد و در سال98 تولید و ظرفیت کارخانه فولاد را به 1/3 می‌رسانیم.

محمود نوریان در گفت و گو با خبرنگار بورس تابناک اقتصادی ادامه داد: شرکت چادر ملو هیچ گاه از تحریم ها هراسی نداشته و موید این موضوع راه اندازی کارخانه در دور اول تحریم هاست چرا که همواره توجه ما بر آینده نگری متمرکز بوده و قبل از تحریم ها نسبت به خریداری تجهیزات مورد نظر اقدام کردیم. 

وی در خصوص عملکرد این شرکت در سال جاری نیز گفت: در سال 97، تولید کنسانتره به ظرفیت کامل هر خط 2/1 رسید و ظرفیت گندله‌سازی نیز از 3.4 به 3.8 میلیون تن رسید و تلاش می کنیم این ظرفیت را به 4 میلیون تن ارتقا دهیم.

وی با اشاره به توفیق شرکت در سال گذشته در راه اندازی مجموعه فولادی گفت: کارخانه فولادسازی با ظرفیت تولید 450 هزار تن کار خود را شروع کرد ودر سال جاری این ظرفیت به800 هزار تن ارتقا خواهد یافت.

نوریان خاطر نشان کرد: خوشبختانه در حال حاضر زنجیره فولاد در «کچاد» تکمیل‌شده و از معدن تا شمش فولاد و حتی در برخی واحدها تولید میلگرد را نیز در اختیار داریم.

وی در خصوص بومی سازی تجهیزات و قطعات نیز و با اشاره به شرایط تحریم گفت: چادر ملو در طی سال‌های فعالیت خود حدود یازده هزار قطعه را بومی‌سازی کرده و با برندهای معتبری در بازار همکاری داشته که تا قبل از تحریم اولیه حتی بعضی از این شرکت‌ها قطعاتشان را به کشورهایی مثل سوئد صادر می‌کردند.

نوریان این شرکت‌ها با  مشارکت و مساعدت چادر ملو توانستند قطعات فوق‌العاده باکیفیتی تولید کنند و این در حالی است که در دوره‌های قبل  و با استفاده از قطعات ساخت خارج،  ساعت کار بسیاری از قطعات نامناسب بوده ولی با حمایت چادر ملو از شرکت‌های داخلی، آنان موفق به تولید قطعات  با عمر مفید بالاتر شدند .

مدیر عامل مجتمع صنعتی و معدنی چادرملو با اعلام خبر راه اندازی کارخانه آهن اسفنجی گفت: با راه اندازی این کارخانه ، روند سوددهی شرکت افزایش پیدا خواهد کرد و در سال98 تولید و ظرفیت کارخانه فولاد را به 1/3 می‌رسانیم.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر