بازدید 13311
۱
بازار ارز و سکه؛

کاهش قیمت دلار و یورو در شانزدهمین روز از زمستان/ سکه امامی گران شد/ نرخ رسمی ۳۹ ارز بدون تغییر

دومین روز هفته برای بازار ارز، با کاهش قیمت دلار و یورو در بازار آزاد همراه بوده است. به گونه‌ای که دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی در محدوده ۱۰۵۰۰ تومان خرید و فروش می‌شود. هرچند بر خلاف روند با ثبات نرخ ارز، امروز بهای سکه در بازار تهران با افزایش نسبی مواجه بوده است.
کد خبر: ۸۶۷۲۳۵
تاریخ انتشار: ۱۶ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۴۷ 06 January 2019
کاهش قیمت دلار و یورو در شانزدهمین روز از زمستان/ سکه امامی گران شد/ نرخ رسمی ۳۹ ارز بدون تغییردومین روز هفته برای بازار ارز، با کاهش قیمت دلار و یورو در بازار آزاد همراه بوده است. به گونه‌ای که دلار آمریکا در صرافی‌های بانکی در محدوده ۱۰۵۰۰ تومان خرید و فروش می‌شود. هرچند بر خلاف روند با ثبات نرخ ارز، امروز بهای سکه در بازار تهران با افزایش نسبی مواجه بوده است.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ در بازار امروز یکشنبه شانزدهم دی ماه ۹۷، قیمت رسمی ۳۹ ارز در بانک مرکزی به دلیل تعطیلی بازار‌های جهانی، بدون تغییر بود. اما در بازار آزاد ارز، بر اساس نرخ‌های اعلامی توسط صرافی‌های مجاز بانکی، قیمت هر اسکناس دلار آمریکا نسبت به روز قبل، با کاهش قیمت همراه بود و این ارز با نرخ ۱۰۴۹۵ تومان خریداری شد و با قیمت ۱۰۵۴۵ تومان به متقاضی ارز فروخته شد. همچنین هر اسکناس یورو نیز با نرخ ۱۲۴۵۰ تومان خریداری و با قیمت ۱۲۵۰۰ تومان فروخته شد که نسبت به نرخ پایانی روز قبل با کاهش قیمت همراه بود.  

علاوه بر بازار آزاد، امروز بانک مرکزی نرخ رسمی ۳۹ ارز را ثابت اعلام کرد. به گونه‌ای که بر اساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (یکشنبه شانزدهم دی ماه) بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس بدون تغییر ۵۳ هزار و ۴۳۴ ریال و هر یورو نیز ۴۷ هزار و ۷۷۴ ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۵۶۸ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۶۸۲ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۸۷۷ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۴۱۰ ریال، روپیه هند ۶۰۴ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۳۱۱ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۰ هزار و ۲۳۲ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۸ هزار و ۶۹۶ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۶۱ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۳ ریال و دلار کانادا ۳۱ هزار و ۴۱۳ ریال قیمت خورد.

از سویی دیگر، نرخ راند آفریقای جنوبی ۳ هزار و ۶ ریال، لیر ترکیه ۷ هزار و ۸۷۱ ریال، روبل روسیه ۶۲۳ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۳۰ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۹ هزار و ۹۰۱ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۳ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۹۰۰ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۲۹۹ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۷ هزار و ۵۶۹ ریال تعیین شد.

همچنین نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۶۸۳ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۱۰۱ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۱۱۶ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۱ هزار و ۲۴۰ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۱۸۶ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۷ هزار و ۶۲۱ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۱ هزار و ۱۶۹ ریال، افغانی افغانستان ۵۵۸ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۹ هزار و ۳۵۵ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۰۷ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۴۵۴ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال ارزش‌گذاری شد.

سکه امامی گران شد

بازار سکه تهران امروز شاهد افزایش قیمت انواع سکه بود. بر این اساس، قیمت سکه تمام طرح جدید (سکه امامی) با افزایش قیمت نسبت به روز قبل، به نرخ ۳,۶۸۰,۰۰۰ تومان ارزشگذاری شده است. همچنین هر سکه تمام طرح قدیم نیز به نرخ ۳,۵۲۰,۰۰۰ تومان رسید. در بازار امروز، بهای هر نیم سکه و ریع سکه بهار آزادی نیز به ترتیب ۱,۹۰۰,۰۰۰ و ۱,۲۰۰,۰۰۰ تومان قیمت گذاری شد. هر سکه یک گرمی نیز به نرخ ۶۵۰ هزار تومان معامله شد.  
 
کاهش قیمت دلار و یورو در شانزدهمین روز از زمستان/ سکه امامی گران شد/ نرخ رسمی ۳۹ ارز بدون تغییر
 
پیش‌بینی از رشد بهای جهانی طلا
 
در نظرسنجی کیتکونیوز از کارشناسان وال استریت، ۲۰ نفر شرکت کردند که از میان آنها ۱۱ نفر یا ۵۵ درصد افزایش قیمت طلا و ۶ نفر یا ۳۰ درصد کاهش قیمت طلا را در هفته جاری پیش‌بینی کردند در حالی که ۳ نفر یا ۱۵ درصد نظری نداشتند.

در این بین، سرمایه‌گذاران بیشترین میزان خوش‌بینی به افزایش قیمت طلا از آوریل تاکنون را نشان دادند. از میان ۷۰۶ نفری که در در نظرسنجی آنلاین کیتکونیوز شرکت کردند، ۵۴۴ نفر یا ۷۷ درصد افزایش قیمت طلا و ۱۰۱ نفر یا ۱۴ درصد کاهش قیمت این فلز را پیش‌بینی کردند. ۶۱ نفر یا ۹ درصدی نیز نسبت به روند قیمت طلا نظری نداشتند.

در سال ۲۰۱۸، کارشناسان وال استریت ۵۱ پیش‌بینی درست در برابر ۳۳ پیش‌بینی اشتباه داشتند که درستی نظر آنها را به ۶۱ درصد رساند در حالی که درستی پیش‌بینی سرمایه‌گذاران با ۲۴ پیش‌بینی درست در برابر ۲۵ پیش‌بینی اشتباه، به ۴۹ درصد رسید.

فیلیپ فلاین، تحلیلگر ارشد بازار در شرکت "پرایس فیوچرز"، به کیتکونیوز گفت: ما همچنان دوست داریم طلا افزایشی باشد. آمار نامطلوب بخش تولید آمریکا ممکن است باعث شود بانک مرکزی با وجود آمار مثبت اشتغال، برای افزایش بیشتر  نرخ‌های بهره دست نگه دارد.

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
تابناک عزیز بخدا قسمت میدم یک خبر چجنجالی هم در مورد وضعیت دندان سازی و دندان پزششکی در ایران تهیه کنید . من یک ماه دندان درد دارم بهم گفتن 500 هزار تومن خرجشه. واقعا میخوام بدونم مگه یک ایرانی چقدر مرفه که یک دندان رو 500 هزار تومن ترمیم کنه. آیا تعرفه دولتی اینقدر هستش یا خودجوش دندان پزشک قیمت رو خودش اعلام میکنه . در هر حالت بد و زشت و به ناحق هستش.
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر