بازدید 4270
جعفرزاده ایمن‌آبادی:

حذف‌هزینه‌های‌زائد در‌بودجه‌نویسی‌۹۸ باید دیده‌شود

کد خبر: ۸۶۶۸۳۱
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۰۶ 05 January 2019

نایب رئیس فراکسیون مستقلان ولایی مجلس گفت: حذف هزینه‌های زائد در بودجه‌نویسی ۹۸ باید دیده شود.

به گزارش «تابناک» به نقل از تسنیم، غلامعلی جعفرزاده ایمن‌آبادی، نایب رئیس فراکسیون نمایندگان ولایی مجلس شورای اسلامی، با اشاره به بررسی لایحه بودجه سال 98 کل کشور در قوه مقننه، گفت: باید نگاه ملی به بودجه سال آینده داشت و از نگاه بخشی و منطقه‌ای به طور جد درباره بودجه سال آینده پرهیز شود.

وی با حمایت از کمپین اجتماعی "بودجه ملی و "نه" به بخشی‌نگری" افزود: فراکسیون مستقلین ولایی در راستای حل مشکلات و دغدغه‌های مردم سو‌گیری صرفا سیاسی ندارد و سعی می‌کند در مسائل اجتماعی و اقتصادی مردم ورود کند و در جهت کمک به مردم گام بردارد. برهمین اساس این فراکسیون تصمیم گرفته است برای کاهش هزینه‌ها به مسائل مهم مردم در بودجه به پردازد.

نایب رئیس فراکسیون مستقلان ولایی مجلس نگاه ملی به بودجه 98 را برای حل مسائل اساسی مردم ضروری دانست و افزود: همه با هم به دور از بخشی‌نگری باید برای حل مشکلات گام برداریم و اعضای فراکسیون نیز در جلسات متعدد و فشرده به این نتیجه رسیدند که برای کاهش هزینه‌ها در بودجه 98 بیشتر از تعداد انگشتان دست طرح ارائه ندهند. مقرر شده است؛ فراکسیون بر روی دو یا سه مشکل مهم مردم به توافق برسند و همه اعضای فراکسیون روی آن موضوعات تمرکز کنند.

جعفرزاده ایمن آبادی با بیان اینکه تصمیم اعضای فراکسیون ولایی مجلس بر این است که در هیچ یک از زمینه‌های ملی و منطقه‌ای پیشنهادی ارائه ندهند، گفت: به طور یقین تمرکز بر روی چند موضوع مهم و اساسی می‌تواند باعث هم‌افزایی و کاهش هزینه‌ها شده و از سوی دیگر انرژی فراکسیون هم صرف جلسات بی‌حاصل نخواهد شد. از همه مهمتر با دوستان سازمان برنامه و بودجه نیز همکاری‌های لازم را خواهیم کرد چرا که قصد ما ایستادن رو به روی دولت نیست.

نماینده مردم رشت در مجلس تصریح کرد: با توجه به تحریم‌های پیش روی بودجه‌نویسی به روش‌های سنتی گذشته پاسخگوی نیاز کشور نیست در شرایط ثابت اقتصادی قرار نداریم و ممکن است در حوزه منابع با مشکلاتی مواجه شویم. بر این اساس باید در پروژه‌های کشور اولویت‌بندی کنیم.

وی ادامه داد: حذف هزینه‌های زائد می‌تواند راهکار مناسبی در بودجه نویسی سال 98 باشد. شاید برخی هزینه‌ها در سال‌های گذشته مناسب بود اما در سال تحریم این موضوعات ضرورت ندارد و می‌توان آنها را حذف کرد.

جعفرزاده ایمن آبادی در ادامه اظهار داشت: با حذف هزینه‌های زائد و با در نظر گرفتن این استراتژی می‌توانیم بودجه لازم برای هزینه‌های ضروری داشته باشیم. ممکن است هزینه‌ای زائد نباشد اما در شرایط تحریم این هزینه‌ها ضروری به نظر نمی‌رسد. اگر این هزینه‌ها انجام نگیرد صدمه‌ای به اقتصاد کشور وارد نمی‌شود.

این نماینده مجلس عنوان کرد: تصور می‌کنم، روش بودجه‌نویسی سال 98 عاقلانه و مدبرانه است. متناسب با درآمدهای کشور هزینه‌ها را در نظر بگیریم چرا که شرایط کشور خاص است و باید متناسب با آن کشور را اداره کنیم.

عضو کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس با تاکید بر اینکه در شرایط کنونی همه باید به مسائل اصلی و اساسی کشور بپردازیم و نباید نگاههایمان بخشی باشد، اظهار داشت: در حال حاضر عدم بخشی‌نگری در بودجه برای کشور ضروری‌تر است، نگاه اعضای فراکسیون مستقلین ولایی به بودجه 98 نگاهی ملی است.امیدواریم همه فراکسیون‌های مجلس نیز تفکر و نگاه ملی به بودجه داشته باشند تا جلوی لابی گری‌های برخی نمایندگان گرفته شود.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل