بازدید 4447
۱
نبض تالار شیشه‌ای حافظ؛

تقویت ۲۰۸ واحدی شاخص کل بورس با حمایت پالایشی‌ها و پتروشیمی‌ها

شاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه پانزدهم دی ماه ۹۷، با افزایش ۲۰۸ واحدی معادل ۰.۱۳ درصد به رقم ۱۶۱ هزار و ۱۰۷ واحد رسید. این در حالیست که هفته گذشته، شاهد رشد ۱.۵ درصدی نماگر کل بورس بودیم.  
کد خبر: ۸۶۶۸۰۷
تاریخ انتشار: ۱۵ دی ۱۳۹۷ - ۱۳:۲۹ 05 January 2019

بورسشاخص کل قیمت و بازده نقدی بورس اوراق بهادار تهران در پایان معاملات امروز شنبه پانزدهم دی ماه ۹۷، با افزایش ۲۰۸ واحدی معادل ۰.۱۳ درصد به رقم ۱۶۱ هزار و ۱۰۷ واحد رسید. این در حالیست که هفته گذشته، شاهد رشد ۱.۵ درصدی نماگر کل بورس بودیم.  

به گزارش «تابناک اقتصادی»؛ امروز تالار شیشه‌ای در اولین روز کاری هفته جاری، در ادامه روند افزایشی روز‌های اخیر، شاهد روند صعودی تعدادی از شاخص‌های منتخب بود؛ به گونه‌ای که، شاخص قیمت (وزنی-ارزشی)، با افزایش ۶۰ واحدی معادل ۰.۱۳ درصد به رقم ۴۶ هزار و ۸۳۲ واحد رسید. شاخص کل هم وزن نیز با افت ۳۰ واحدی معادل ۰.۱۱ درصد، عدد ۲۷ هزار و ۹۰۵ واحد را به نمایش گذاشت.

شاخص قیمت (هم وزن) نیز با کاهش ۲۱ واحدی معادل ۰.۱۱ درصد به رقم ۱۹ هزار و ۶۵۲ واحد رسید. همچنین شاخص سهام آزاد شناور نیز، ۱۹۰ واحد کاهش معادل ۰.۱۱ درصد را رقم زد و به سطح ۱۷۵ هزار و ۶۹۳ واحد رسید. همچنین شاخص بازار اول با ۸۹ واحد افزایش معادل ۰.۰۸ درصد به رقم ۱۱۸ هزار و ۷۸۴ واحد رسید و شاخص بازار دوم نیز، با ۷۲۴ واحد افزایش معادل ۰.۲۳ درصد همراه بود و عدد ۳۲۰ هزار و ۴۸۸ واحد را به نمایش گذاشت. شاخص کل بورس بیشترین پیشروی را در ساعت ۱۰:۲۰ داشت و در سطح ۱۶۱ هزار و ۳۴۰ واحد قرار گرفت.

شاخص کل بورس 15 دی 97

در معاملات امروز بازار سرمایه، نماد معاملاتی شپنا متعلق به پالایش نفت اصفهان با ۱۲۹ واحد، نماد شبندر متعلق به پالایش نفت بندرعباس با ۱۱۹ واحد، نماد شتران متعلق به پالایش نفت تهران با ۹۷ واحد، نماد فارس متعلق به صنایع پتروشیمی خلیج فارس و نماد پارس متعلق به پتروشیمی پارس با ۷۷ واحد، نماد تاپیکو متعلق به س. نفت و گاز و پتروشیمی تأمین با ۵۵ واحد، نماد وبصادر متعلق به بانک صادرات ایران با ۵۴ واحد، نماد خودرو متعلق به ایران خودرو با ۴۸ واحد، نماد شخارک متعلق به پتروشیمی خارک با ۴۵ واحد، شبریز متعلق به پالایش نفت تبریز با ۳۶ واحد، نماد شاراک متعلق به پتروشیمی شازند با ۳۲ واحد، نماد نماد رمپنا متعلق به گروه مپنا (سهامی عام) با ۳۰ واحد و نماد وغدیر متعلق به سرمایه‌گذاری‌غدیر هلدینگ با ۲۸ واحد افزایش، بیشترین تاثیر مثبت را در رشد شاخص کل بورس داشتند.

در مقابل، نماد معاملاتی فملی متعلق به ملی صنایع مس ایران با ۱۲۷ واحد، نماد جم متعلق به پتروشیمی جم با ۱۱۱ واحد، نماد فولاد متعلق به فولاد مبارکه اصفهان با ۹۷ واحد، نماد کچاد متعلق به معدنی‌وصنعتی‌چادرملو با ۴۹ واحد، نماد وبملت متعلق به بانک ملت با ۴۷ واحد، نماد وامید متعلق به گروه مدیریت سرمایه گذاری امید و نماد وتجارت متعلق به بانک تجارت با ۳۳ واحد، نماد کگل متعلق به معدنی و صنعتی گل گهر با ۲۵ واحد، نماد فخوز متعلق به فولاد خوزستان با ۲۴ واحد، نماد کاوه متعلق به فولاد کاوه جنوب کیش با ۱۸ واحد، نماد وپارس متعلق به بانک‌پارسیان با ۱۶ واحد، نماد شیران متعلق به س. صنایع‌شیمیایی‌ایران با ۱۳ واحد و نماد وبانک متعلق به سرمایه گذاری گروه توسعه ملی با ۱۲ واحد کاهش، بیشترین تاثیر منفی را در برآورد نماگر کل بورس داشتند.

معامله‌گران بورس امروز ۱ میلیارد و ۸۳۰ میلیون برگه بهادار و سهام را در قالب ۱۴۲ هزار و ۴۱۱ نوبت معامله و به ارزش ۴۲۱ میلیارد و ۲۲۰ میلیون تومان داد و ستد کردند.

در معاملات امروز بازار سهام، شرکت‌هایی که نماد آن‌ها از سوی ناظر بازار سهام بازگشایی شدند، عبارتند از: سرمایه‌گذاری توسعه و عمران زاگرس چهارمحال و بختیاری، بانک شهر، پارس‌سرام، حق تقدم خرید سهام دارویی و بهداشتی لقمان، حق تقدم استفاده نشده به‌پرداخت ملت، حق تقدم خرید سهام بیمه تعاون، بیمه دی، کارخانه‌های تولیدی و صنعتی ثابت خراسان، سرمایه‌گذاری صنایع شیمیایی ایران، سرمایه‌گذاری توسعه ملی البرز دارو و ماشین‌سازی اراک و همچنین شرکت‌هایی که از سوی ناظر بازار سهام متوقف شدند، شامل: ماشین‌سازی اراک، پتروشیمی فجر، پتروشیمی مبین، ایتالران، پگاه آذربایجان غربی، محورسازان ایران خودرو و سرمایه‌گذاری مسکن بودند.

امروز در بازار فرابورس شاخص با افت ۳ واحدی به رقم ۱۸۷۱ واحد رسید. در بازار فرابورس، معامله‌گران ۶۲۶ میلیون و ۴۸۶ هزار برگه بهادار در قالب ۱۶۴ هزار و ۲۷۶ نوبت معامله و به ارزش ۲۸۴ میلیارد و ۷۶۰ میلیون تومان داد و ستد کردند.

 

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
پس بانکها و خودرویها چی؟







منو بگو..........
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر