بازدید 4294
۱
گزارش تابناک اقتصادی از روند معاملات دومین هفته دی و تحولات مرتبط با هفته آتی

بانکی‌ها و خودرویی‌ها درحال عبور از مقاومت‌ها / سعادت تالار حافظ با رشد کامودیتی‌ها / سهامداران دست به نقد بازار سهام و فراری از بازار بدهی / افزایش ۹ درصدی ارزش معاملات با چاشنی رشد نماگر‌های بورسی

سهم بالای گردش نقدینگی در نماد‌های بانکی و برخی سهم‌های خودرویی در هفته گذشته که در حال عبور از مقاومت‌های تکنیکالی هستند و همچنین افزایش قیمت نفت و سایر کامودیتی‌ها در روز جمعه که ریزش روز‌های اخیر را جبران کرده و همچنین اخبار مثبت مبنی بر معافیت شرکت‌ها از افزایش سرمایه به نظر می‌رسد در هفته آتی تمرکز سهامداران همچنان بر گروه‌های بانکی و خودرویی و نماد‌های نفتی متمرکز باشد، همچنین پیشنهاد ترامپ برای مذاکره با ایران نیز می‌تواند محرکی برای بازار سرمایه محسوب شود.
کد خبر: ۸۶۶۵۰۲
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۱۵:۳۰ 04 January 2019
بانکی‌ها و خودرویی‌ها درحال عبور از مقاومت‌ها / سعادت تالار حافظ با رشد کامودیتی‌ها / سهامداران دست به نقد بازار سهام و فراری از بازار بدهی / افزایش ۹ درصدی ارزش معاملات با چاشنی رشد نماگر‌های بورسیسهم بالای گردش نقدینگی در نماد‌های بانکی و برخی سهم‌های خودرویی در هفته گذشته که در حال عبور از مقاومت‌های تکنیکالی هستند و همچنین افزایش قیمت نفت و سایر کامودیتی‌ها در روز جمعه که ریزش روز‌های اخیر را جبران کرده و همچنین اخبار مثبت مبنی بر معافیت شرکت‌ها از افزایش سرمایه به نظر می‌رسد در هفته آتی تمرکز سهامداران همچنان بر گروه‌های بانکی و خودرویی و نماد‌های نفتی متمرکز باشد، همچنین پیشنهاد ترامپ برای مذاکره با ایران نیز می‌تواند محرکی برای بازار سرمایه محسوب شود.
 
به گزارش خبرنگار تابناک اقتصادی، طی هفته گذشته در حالی شاهد افزایش ارزش و حجم معاملات در بازار اول سهام بودیم و سهامداران برای خرید سهام دست به نقد در صف ایستاده بودند که کاهش ارزش معاملات در بازار دوم و عدم استقبال فعالان از بازار‌های بدهی، مشتقه و صندوق‌های سرمایه گذاری قابل معامله مشهود بود.
 
در بازار مشتقه نیز ارزش معاملات با کاهش همراه بود، اوضاع، اما در صندوق‌های سرمایه گذاری اندکی بهتر بود و گرچه شاهد کاهش ۱۵ درصدی ارزش معاملات و حجم معاملات بودیم، ولی نسبت به بازار بدهی وضعیت بهتر بود.
 
در ۵ روز کاری هفته‌ای که گذشت ارزش کل معاملات بورس تهران به بیش از ۳۷۰۵ میلیارد تومان افزایش یافت که رشد ۹ درصدی را نسبت به هفته قبل ثبت کرده و از ابتدای سال تاکنون نیز ارزش معاملات ۱۲۲ هزار و ۸۲۴ میلیارد تومان بوده است.
 
حجم کل معاملات نیز ۱۶ میلیون و ۲۲ هزار سهم و اوراق مالی قابل معامله بوده که رشد ۴۳ درصدی نسبت به هفته نخست دی ماه داشته و از ابتدای سال تا پایان چهارشنبه بیش از ۴۰۰ میلیون و ۱۰۱ هزار سهم در بورس تهران معامله شده و تعداد معاملات نیز با رشد ۳۰ درصدی ۸۳۵ هزار و ۵۱۴ نوبت گزارش شده است.
 
بورس تهران شاخص کل
 
در بازار اول سهام ارزش معاملات در دومین هفته دی ماه به بیش از ۲۶۰۸ میلیارد تومان رسیده که نسبت به هفته قبل افزایش ۴۲ درصدی را نشان می‌دهد، این رقم از ابتدای سال تاکنون بیش از ۷۰ هزار و ۱۰۸ میلیارد تومان بوده است.
 
حجم معاملات نیز در این بازار ۱۲ میلیون و ۵۱۲ هزار سهم بوده که رشد ۵۴ درصدی را نسبت به هفته قبل ثبت کرده و از ابتدای سال نیز ۲۷۴ میلیون و ۸۹۱ هزار سهم در بازار اول بورس تهران معامله شده است.
 
تعداد دفعات نیز افزایش ۳۱ درصدی داشته و رقم ۵۵۵ هزار و ۶۵۳ نوبت معاملاتی در بازار اول درهفته دوم دی ماه رقم خورده و از ابتدای سال نی ۱۳ میلیون و ۳۴۶ هزار و ۸۱۲ بار معامله گران در بازار اول بورس تهران داد و ستد کرده اند.
 
در بازار دوم بورس تهران، اما ارزش معاملات با کاهش ۷ درصدی مواجه شده و بر این اساس ۸۶۵ میلیارد تومانارزش معاملات این بازار بوده، حجم معاملات، اما با رشد ۱۶ درصدی ۲ میلیون و ۶۶۶ هزار سهم و اوراق مالی بوده که در ۲۷۵ هزار و ۳۹۵ نوبت معاملاتی رقم خورده و بر این اساس رشد ۳۱ درصدی تعداد معاملات در هفته دوم دی ماه مشهود بوده و حجم معاملات بازار دوم نیز از ابتدای سال ۱۱۸ میلیون و ۱۷۶ هزار سهم طی ۱۰ میلیون و ۳۶۷ هزار و ۶۸ نوبت معاملاتی بوده است.
 
در بازار بدهی، اما اوضاع مساعد نبود و افت ۸۴ درصدی ارزش معاملات و ۸۳ درصدی حجم معاملات و ۱۱ درصد کاهش دفعات معاملات نشان از کساد بودن این بازار داشت. بر این اساس ارزش معاملات از ۴۵۰۳ میلیارد ریال به ۷۴۲ میلیارد ریال رسیده است.
 
در بازار مشتقه نیز ارزش معاملات با کاهش ۵۵ درصدی همراه بود، اوضاع، اما در صندوق‌های سرمایه گذاری اندکی بهتر بود و گرچه شاهد کاهش ۱۵ درصدی ارزش معاملات و حجم معاملات بودیم، ولی نسبت به بازار بدهی وضعیت بهتر بود.
 
شاخص کل بورس تهران هفته گذشته با رشد ۲ هزار و ۴۵۵ واحدی معادل ۲ درصد در کانال ۱۶۰ هزار و ۸۹۹ واحدی قرار گرفت، عملکرد نماگر اصلی بورس تهران از ابتدای سال تاکنون با رشد بیش از ۶۴ هزار و ۶۰۹ واحدی همراه بوده که معادل ۶۷ درصد رشد شاخص بوده است.
 
شاخص بازار اول با رشد ۲۱۵۱ واحدی در ارتفاع ۱۱۸ هزار و ۶۹۵ واحدی قرار گرفت و با جهش ۵۰ هزار و ۵۷۰ واحدی از ابتدای سال تاکنون ۷۴ درصد رشد داته است.
 
شاخص بازار دوم قرار گرفتن در کانال ۳۱۹ هزار و ۷۶۳ واحدی که ۳ هزار و ۲۴۱ واحد معادل یک درصد رشد را ثبت کرده و بر این اساس عملکرد این شاخص از ابتدای سال با ۱۱۳ هزار و ۲۷۶ واحد معادل ۵۵ درصد رشد همراه بوده است.
 
شاخص قیمت نیز در پایان معاملات دومین هفته دی ماه با رشد ۷۱۴ واحدی معادل ۲ درصد در ارتفاع ۴۶ هزار و ۷۷۳ واحدی قرار گرفت که در مقایسه با ابتدای سال نیز با رشد ۱۶ هزار و ۲۳۹ واحدی معادل ۵۳ درصد مواجه شده است.
 
شاخص آزاد شناور در ارتفاع ۱۷۵ هزار و ۸۸۴ واحدی ایستاد که با رشد ۳ هزار و ۸۴۶ واحدی نسبت به هفته قبل همراه بوده، این شاخص در ابتدای سال در کانال ۱۰۳ هزار و ۱۳۶ واحدی قرار داشته و بر این اساس با رشد ۷۲ هزار و ۷۴۷ واحدی معادل ۷۱ درصد همراه بوده است.
 
شاخص قیمت هم وزن نیز با ۴۸۰ واحد رشد معادل ۲ درصد در ارتفاع ۱۹ هزار و ۶۷۵ واحدی ایستاد و بر این اساس با رشد بیش از ۶ هزار واحدی با تغییر ۵۳ درصدی نسبت به آغاز سال داشته است.
 
شاخص کل هم وزن نیز با ۶۸۱ واحد رشد معادل ۲ درصد در کانال ۲۷ هزار و ۹۳۶ واحدی قرار گرفت، عملکرد این شاخص نیز از ابتدای سال با افزایش ۱۰ هزار و ۶۶۵ واحدی معادل ۶۲ درصد همراه بوده است.
 
شاخص صنعت که از ابتدای سال با ۶۷ درصد ۵۷ هزار و ۵۲۸ واحد همراه بوده طی معاملات هفته دوم دی ماه با رشد یک هزار و ۴۶۳ واحدی در کانال ۱۴۳ هزار و ۷۷۳ واحدی قرار گرفت و شاخص مالی نیز با رشد ۱۱ هزار و ۷۳۶ واحدی معادل ۶ درصد همراه بود و بر این اساس در کانال ۲۰۱ هزار و ۲۷۹ واحدی قرار گرفت.
 
شاخص ۳۰ شرکت بزرگ ۸۴ واحد افزایش معادل یک درصد رشد داشت و رقم ۷ هزار و ۸۴۱ واحد را به نمایش گذاشت.
 
شاخص ۵۰ شرکت فعالتر با میانگین موزون نیز با ۷۷ واحد رشد معادل یک درصد رشد همراه بود و در کانال ۳۵۲ هزار و ۷۹۱ واحدی قرار گرفت. این شاخص از ابتدای سال تاکنون رشد ۷۱ درصدی معادل ۲ هزار و ۸۶۴ واحدی را ثبت کرده است.
تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۱
سرمایه گذاری دربورس ایران اشتباه بزرگی است
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # کنکور # حماس # تعطیلی پنجشنبه ها # توماج صالحی