بازدید 40779
آخرین تحولات خاورمیانه؛

درخواست رسمی ترامپ برای مذاکره با ایران/ وعده ۵ میلیارد دلاری اردوغان برای بازسازی عراق/ کشف بیش از ۱۰ کامیون حامل تجهیزات نظامی به مقصد عراق/توافق روسیه و ترکیه درباره منبج

اعتراض عراق به عربستان برای تصاحب اموال و پروژه نفتی مشترک، درخواست رسمی ترامپ برای مذاکره با ایران، وعده ۵ میلیارد دلاری اردوغان برای بازسازی عراق و توافق روسیه و ترکیه درباره منبج، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به کشف بیش از ده کامیون حامل تجهیزات نظامی به مقصد عراق نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۸۶۶۳۴۳
تاریخ انتشار: ۱۴ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 04 January 2019

اعتراض عراق به عربستان برای تصاحب اموال و پروژه نفتی مشترک، درخواست رسمی ترامپ برای مذاکره با ایران، وعده ۵ میلیارد دلاری اردوغان برای بازسازی عراق و توافق روسیه و ترکیه درباره منبج، از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به کشف بیش از ده کامیون حامل تجهیزات نظامی به مقصد عراق نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ وزارت کشور عراق پنجشنبه (۱۳ دی) از کشف و ضبط مقادیر زیادی مواد و لوازم مربوط به تجهیزات سنگین نظامی در غرب این کشور خبر داد.

دفتر بازرس کل وزارت کشور عراق واقع در استان الانبار این کشور گفت: ۱۱ کامیون حامل مواد و لوازم یدکی نفربر‌ها و تانک‌ها را که آماده قاچاق برای شمال عراق بود، کشف و ضبط کرده است.

در بیانیه وزارت کشور عراق ـ که به همین مناسبت منتشر شده ـ آمده است: «عملیات کشف و ضبط این تجهیزات بنا بر اطلاعات منابع اختصاصی بازرس کل صورت گرفت».

دفتر بازرس کل عراق کامیون‌های ضبط شده را توقیف کرده و افراد بازداشت شده در این قضیه را تحویل نیرو‌های پلیس این کشور قرار داده است.

به گزارش شبکه سومریه، این کامیون‌ها در منطقه کیلومتر ۳۵ شهر «الرمادی» کشف و ضبط شده و قرار بود به شمال عراق قاچاق شوند.

اعتراض عراق به عربستان برای تصاحب اموال و پروژه نفتی مشترک

بهره‌برداری و سوءاستفاده عربستان سعودی از یک بندر نفتی در ساحل دریای سرخ که طبق قرارداد با عراق در دهه هشتاد میلادی و با پول این کشور ساخته شده، اعتراض مقامات عراقی را موجب شده است.

به نوشته پایگاه «العربی الجدید» بندر «معجز» که اکنون به نام «ینبع» شناخته می‌شود، در دهه هشتاد میلادی و در زمان دیکتاتور معدوم عراق طبق قراردادی با عربستان سعودی برای صادرات نفت عراق ساخته و همچنین خط لوله نفتی نیز از بصره به این بندر احداث شد و انتقال نفت تا سال ۱۹۹۰ نیز روزانه ۱.۶ میلیون بشکه نفت ادامه داشت؛ اما با حمله صدام به کویت و آغاز جنگ دوم خلیج فارس، صادرات نفت متوقف شد.

درخواست رسمی ترامپ برای مذاکره با ایران/ وعده ۵ میلیارد دلاری اردوغان برای بازسازی عراق/ کشف بیش از ۱۰ کامیون حامل تجهیزات نظامی به مقصد عراق/توافق روسیه و ترکیه درباره منبج

عربستان سعودی در ماه های اخیر، دست به عملیات توسعه این بندرگاه برای صادرات نفت شرکت «آرامکو» زده است که از نظر مسئولان عراقی بر خلاف متن توافقنامه و به معنی تصاحب اموال عراق است.

یک مسئول بلندپایه عراقی به این روزنامه العربی الجدید گفت که کشورش از عربستان سعودی در این خصوص توضیح خواهد خواست و اقدام ریاض «تصاحب» سرمایه‌گذاری‌های عراق محسوب می‌شود.

پروژه توسعه و استفاده از بندر «ینبع» از مدت‌ها پیش در ذهن حاکمان سعودی وجود داشت و در ماه می 2017 رویترز به نقل از مقامات سعودی نوشت، شرکت آرامکو در نظر دارد برای رسیدن به توانایی صادرات روزانه 15 میلیون بشکه نفت در روز، بندر «ینبع» را پس از بازسازی به راه بیندازد.

«عصام الجلبی» وزیر نفت سابق عراق دست درازی به اموال عراق در این بندرگاه را یک موضوع تازه ندانست و گفت که سعودی‌ها از سال 2000 تا کنون این کار را کرده‌اند.

او به العربی الجدید گفت، سعودی‌ها از سال 2000 در حال بهره‌روی از تمامی پروژه بودند و حتی از خط لوله‌ای که عراق در داخل خاک عربستان احداث کرده بود نیز استفاده می‌کردند؛ اما دو ماه است که شنیده‌ایم می‌خواهند از این پروژه برای صادرات نفت استفاده کنند.

او رسیدن به یک توافق یا تفاهم سیاسی را برای اینکه عربستان بتواند از این پروژه استفاده کند را ممکن دانست.

درخواست رسمی ترامپ برای مذاکره با ایران/ وعده ۵ میلیارد دلاری اردوغان برای بازسازی عراق/ کشف بیش از ۱۰ کامیون حامل تجهیزات نظامی به مقصد عراق/توافق روسیه و ترکیه درباره منبج

درخواست رسمی ترامپ برای مذاکره با ایران

دونالد ترامپ، رئیس جمهوری آمریکا در اظهاراتی که پس از پایان نخستین نشست کابینه خود در سال میلادی ۲۰۱۹ داشت، از آزادی عمل ایران برای ادامه حضور در سوریه خبر داد؛ اما مدعی شد، همزمان با خروج نظامیان آمریکایی از این کشور، ایران نیز دیگر به دنبال تقویت حضور خود در آنجا نیست.

وی همچنین مدعی شد، خروج آمریکا از برجام، موجب تغییر محاسبات تهران و مانع از نفوذ ایران در منطقه شده است.

رئیس جمهوری آمریکا ادعای خود را این گونه ادامه داد: ایران به دنبال تسلط بر همه چیز و نابودی اسرائیل بود اما اکنون کشوری بسیار متفاوت‌تر از قبل است. دوست دارم با ایران مذاکره کنم.

گفتنی است، ترامپ ماه میلادی گذشته، ناگهانی از خروج نظامیان این کشور از سوریه خبر داد. این در حالی است که وی از ارائه جدول زمانی برای اجرای این تصمیم طفره رفت و در تازه ترین اظهار نظر خود مدعی شد، این اتفاق به مرور زمان روی می‌دهد.

وعده ۵ میلیارد دلاری اردوغان برای بازسازی عراق

رؤسای جمهوری ترکیه و عراق پس از استقبال رسمی در آنکارا در دیداری دوجانبه با یکدیگر گفت‌وگو کردند.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری ترکیه و برهم صالح، رئیس جمهوری عراق با یکدیگر گفت‌وگوی دوجانبه داشتند. انتظار می‌رود در این سفر به آنکارا، دو طرف قراردادهای همکاری در حوزه های مختلف امضا کنند.

اردوغان در کنفرانس خبری مشترک با رئیس جمهور عراق پس از دیدار دوجانبه اعلام کرد: ترکیه از عراق در مبارزه با تروریسم حمایت کامل داشته است. حمایت از وحدت ملی، تحقق ثبات و امنیت اساس سیاست ما در قبال عراق است. ما متعهد شده‌ایم که پنج میلیارد دلار برای بازسازی عراق بدهیم.

درخواست رسمی ترامپ برای مذاکره با ایران/ وعده ۵ میلیارد دلاری اردوغان برای بازسازی عراق/ کشف بیش از ۱۰ کامیون حامل تجهیزات نظامی به مقصد عراق/توافق روسیه و ترکیه درباره منبج

وی با اشاره به چالش آب گفت: همکاری‌ها برای حل مشکل آب میان دو طرف باید گسترش یابد. به زودی نماینده‌ای ویژه از سوی این کشور برای بررسی موضوع آب به عراق سفر می‌کند.

اردوغان در بخش دیگری از اظهاراتش با تأکید بر گسترش همکاری‌ها میان دو کشور در حوزه‌های انرژی، امنیت و اقتصاد گفت: حجم تجاری میان دو کشور در سال ۲۰۱۸ به ۱۶ میلیارد دلار رسید.

رئیس‌جمهوری ترکیه افزود: یکی از موضوعات مشترک مسأله امنیت است. گروه‌هایی مثل داعش، پ.ک.ک و فتو هم برای ترکیه و هم برای عراق تهدید محسوب می‌شود. در مبارزه با تروریسم با یکدیگر همکاری می‌کنیم. در این زمینه در آینده همکاری‌ها را با عراق گسترش خواهیم داد.

وی اظهار کرد: باید در سال ۲۰۱۹ سطح مبادلات تجاری خود با عراق را به ۲۰ میلیارد دلار برسانیم.

برهم صالح نیز در این کنفرانس مطبوعاتی اظهار کرد: ما پیام دوستی و همکاری خود را به مردم ترکیه ابلاغ می‌کنیم. وی به همکاری در زمینه‌های دفاعی و نظامی با آنکارا اشاره کرد و آن را مهم خواند و گفت: به دنبال روابط استراتژیک با ترکیه و ایجاد یک سامانه مشترک برای امنیت‌مان هستیم.

صالح گفت: عراق در آستانه مرحله جدیدی یعنی بازسازی‌ها و به دنبال تحقق همکاری‌های استراتژیک با ترکیه است.

رئیس‌جمهوری عراق تأکید کرد: ما به قیمومیت خارجی نیاز نداریم، مردم ما می‌توانند برای پایان دادن به درگیری‌ها به شکلی که در راستای منافع دو کشور باشد، با یکدیگر همکاری کنند. ما به توافقی جامع با ترکیه برای رسیدگی به مسائل مختلف دو کشور نیاز داریم و از تعیین نماینده‌ای از سوی آنکارا برای بررسی مشکل آب با عراق استقبال می‌کنیم.

برهم صالح در ادامه نیز خبر داد، به زودی نشست کمیته اقتصادی مشترک دو کشور در بغداد برگزار خواهد شد و یک شورای استراتژیک مشترک نیز تشکیل خواهد شد.

رئیس‌جمهوری عراق با اشاره به اینکه عراق به نقش سازنده آنکارا در بازسازی‌ها در این کشور امیدوار است، گفت: ما در این دیدار به بحران سوریه پرداختیم و بر لزوم اتمام درگیری‌ها در این کشور و اینکه مردم سوریه بتوانند آینده کشور خود را تعیین کنند، تأکید کردیم.

توافق روسیه و ترکیه درباره منبج

منابع دیپلماتیک اعلام کردند: روسیه و ترکیه درباره منبج به توافقاتی دست یافته‌اند که به نظر می‌رسد معضل منبج در مسیر حل شدن است.

روزنامه صباح در گزارشی نوشت: روسیه درباره عملیاتی که قرار است به زودی علیه شرق فرات انجام دهد، اعتراضی نداشته باشد.

همچنین این منابع دیپلماتیک اعلام کردند که ترکیه به روس‌ها هشدار داده که بشار اسد، رئیس جمهوری سوریه را قانع کنند که نیروهایش وارد منبج نشوند.

چندی پیش مولود چاوش‌اوغلو، وزیر خارجه، هاکان فیدان، رئیس اطلاعات ملی و خلوصی آکار، وزیر دفاع ترکیه در سفری به مسکو با همتایان روسی خود دیدار و گفت‌وگو کردند.

این در حالی است که پس از تلاش‌های دو هفته‌ای و مذاکرات بین یگان‌های مدافع خلق کرد و دولت سوریه، توافق منبج در حال به ثمر نشستن است؛ توافقی که درباره عقب‌نشینی شبه‌نظامیان کرد از شهر و تحویل آن به ارتش سوریه تحت نظارت ایران و روسیه است. این مذاکرات در پایگاه حمیمیم روسیه در لاذقیه انجام شده است.

یک منبع آگاه به روزنامه فرامنطقه‌ای رأی الیوم گفت:‌ تصمیم بازگشت ارتش سوریه به منبج و شرق فرات، تصمیمی استراتژیک و بزرگ است که رهبری روسیه گرفته و هیچ بحثی در آن نیست.

منابع به این روزنامه گفتند، توافق شامل ورود دولت سوریه و نهادهای نظام سوریه به این شهر برای تحویل گرفتن ادارات دولتی مانند اداره‌ ثبت احوال، اداره‌های وابسته به وزارت نفت، کشاورزی و حمل و نقل در شهرهای شرق فرات است. کردها نیز تصاویر و نمادهای رهبران یگان‌های کرد و پرچم‌هایشان را از میادین الحسکه، رقه و ... جمع‌آوری خواهند کرد.

همزمان با این تحولات حضور نظامی ترکیه در مرزهای غربی منبج و در نوار ۷۰ کیلومتری از غرب شهرک العریمه تا شرق جرابلس تا کرانه غربی رود فرات ادامه دارد. شهر منبج معضل بسیار بزرگی برای ترکیه است، به گونه ای که آنکارا بارها خواستار خروج یگان‌های مدافع خلق کرد از این شهر شده، چون این گروه را گروه تروریستی و امتداد حزب کارگران کردستان می‌داند.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۹
در انتظار بررسی: ۱۰
انتشار یافته: ۱۴۰
دوست دارم با ایران مذاکره کنم؟؟؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
شاید خیلی چیزها دوست داشته باشی ولی فقط میتوانی خوابش را ببینی مگر انکه دوباره به برجام برگردی.
بنده
| United States of America |
۱۴:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از ۱۰ ماه دیگه شروع میشه و عملا دست های ترامپ بسته میشه

زمان مثل باد برای ترامپ داره میگذره و رکود عفب افتاده اقتصادی آمریکا امسال برمیگرده

هر تحریم و پشت بندش افزایش قیمت نفت و بنزینی در آمریکا یعنی شکست در انتخابات


ایران میتونه مذاکره کنه و تنها شرط ایران مذاکره با ۵+۱ هست یعنی آمریکا باید برگرده به توافق جهانی و دراون چارچوب مذاکره کنه و مذاکرات دو جانبه رو مشروط کنه به نظارت مو به مو ۵+۱

در ۲ساله گذشته نیاز ایران به مذاکره خیلی خیلی بشتر از آمریکا بود ولی در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ این نیاز
ترامپ هست که بیشتره چون برجام داره میشه پاشنه آشیل ترامپ در انتخابات

یادتون میاد تا روز قبل از شروع تحریم ها ترامپ با چه اعتماد به نفسی بارها و بارها گفت به هیچ کشوری و تحت هیچ شرایطی معافیت نمیده و اون پوستر با عکس خودش رو پخش کرد که تحریم ها دارند میاند و و قتی دید بلوف ۶ ماهش نگرفت یه دفعه ۸ تا کشور رو ا خفت ردیف کرد و گفت معاف !!


چرا ؟؟؟ چون قیمت بنزین درست مثل قیمت نان در ایران هست و وحشت ترامپ از نفت ۸۰ دلاری باعث
شد معافیت بده و اون مصاحبه رو بعد از معافیت ها بکنه
ناشناس
| Germany |
۱۴:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
هدف هم برجام است ولی با دقتی که آمریکا میخواهد.
ناشناس
| France |
۱۵:۴۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
وقتی وزیرامورخارجه مارسمااعلام میکنه درایران هیچکس خواستارنابودی اسراییل نشده ترامپ هم بااستنادبه این گونه اظهارنظرهای مقامات رسمی ایران اعلام میکنه خروج امریکاازبرجام باعث تغییررفتاروعقب نشینی ایران ازمنطقه شده!!!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
به مردم آمریکا باید تبریک گفت
لعنت به این ترکیه
پاسخ ها
ب
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
لعنت به خودت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
ظاهرا این نظر دهنده دوم از ان کسانی هست که زیاد دوست دارد برود ترکیه
ولی نمی دونه که همین کشور با باز کردن درهای مرزی باعث بدبختی سوریه شد
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
بعضی از آقایان بیشتر رجب را دوست دارند و خودشون را تبعه ترکیه میدونند !!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۱۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
لعنت بر پژاک که به خاک ایران عزیزم چشم دوخته ولی چشماشو در میارم
ali
| Denmark |
۱۶:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
به چه دلیل لعنت؟ این همه نفرت از دیگران چه بروز ما آورده؟ عری در جواب دیگر پاسخ دهندگان من ترکیه را دوست دارم،‌ام آن طور که پاکستان ... دیگر کشور‌های اسلامی را دوست دارم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۵۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
بخاطر حمایت از داعش و جبهه النصره و سایر تروریست ها و نابود کردن یک همسایه بی ضرر مثل سوریه.
حسن
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
چرا همش مرگ و لعنت به دیگران ، اسلام به ما این را اموزش نداده امامان ما حتی با دشمنان خود چنین رفتار نمی کردند و چنین پاسخ نمی دادند
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
یاشاسن تورک میلتی
سیروان
| Germany |
۱۸:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
ترکیه در سالهای اینده تا ورطه نابودی خواهد رفت و این نقشه عرب برای این کشور اسلامی هست و اجرا خواهد شد. شک نکنین ترکیه رو داغون میکنن
ناشناس
| Georgia |
۲۲:۰۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
با اینکه سیاست خارجی ترکهاچندان خوشایند ماایرانیان نیست ولی درکل از بحرانها بخوبی در جهت منافع خودشون استفاده میکنن ماجرای ساقط کردن جنگده روسی گرفته تا کیشیش امریکایی ،یا خرید نفت از داعش
و اخرین اش قتل خاشخچی حالا منتظر باشید که چگونه
از عربستان امتیاز میگرد و روابط شان گرم خواهد شد.با درود و لعنت فرستادن،غربگرا و شرق گرا گفتن ذهنیت خوانندگان مطالب را مکدر نفرمایید
مازیار
| Iran (Islamic Republic of) |
۰۸:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
دوستان چرا بجان هم می افتیداین مرگ مرگ گفتن مارا بیچاره کرده
مهدی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۰:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
این سیروان هم معلومه که چیزی استفاده میکنه که در مورد ترکیه اینگونه نظر می دهد!!!!!!!!!
آخه ترامپ کجا درخواست رسمی مذاکره با ایران داده؟
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۷:۲۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
تابناک یک جوری باید ما را به کلیک کردن تحریک کنه دیگه .
ناشناس
| Thailand |
۰۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
اصلا درخواست رسمی میدانید چیست و چگونه است !؟
اگر دانستید بما هم بگوئید تا بدانیم
تنها شرط ایران برای قبول درخواست ترامپ برای مذاکره مستقیم، برگرداندن تمام شرایط به یک روز قبل از ورود ترامپ به کاخ سفید باید باشد. والسلام
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
روز قبل مذاکره ایران خیلی گل و بلبل بود

بی تدبیری داخلی را نمیبینید؟؟؟

ترامپ براتون نون و آب نمیشه ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
اه اه شرط هم بلی بگذاری
دیگه امری ندارید
تعارف نکنید
بگو جانم بگو
فقط قرصهاتو به موقع بخور
اما منابع مشترک ایران را کشورهای همسایه به راحتی غارت میکنند
ما که هر چه خوندیم ندیدیم ترامپ درخواست مذاکره کند..
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۱۷:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
آقای ترامپ گفت که دلش میخواهد با ایران مذاکره کنه ولی ایران الان حاضر نیست . ولی بعدا اجبارا میان پای میز مذاکره . این همون دعوت به تسلیم بی قید و شرط همیشگی است . حالا تیتر تابناک شده " درخواست رسمی ترامپ برای مذاکره ". باید مینوشتید " درخواست رسمی ترامپ برای تسلیم بی قید و شرط "
مذاکره کنید
چرا باید به این اوضاع ادامه بدیم ؟؟
نتیجه ی این مقاومت چی بوده ؟؟
اصلا دلیل این مقاومت چیه ؟؟
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
تو ظاهرا اصلا نمیدانی مقاومت یعنی چی. مقاومت یک عکس العملی است که در مقابل تهاجم و تجاوز نیروی متقابل شما انجام میشود. نیاز و ضرورت مقاومت بدیهی و واضح است و نیاز به اثبات جداگانه ندارد. هر کجا تهاجم و تجاوزی شکل گرفت مقاومت در مقابل ان توسط انسانها شکل میگیرد مگر انکه انسان نباشند که ان یک بحث دیگر است.
سبوس برنج شمال
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
حالا چه عجله اییه برای مذاکره؟



بذار هشت سال بگذره تا کاسبان تحریم به آرزوشون برسند.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
نتیجه مذاکره در قبل چی بوده؟
مذاکره در چه موردی باید کرد؟
alireza
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
هنوز جای مذاکره قبلی درد میکنه بذار خوب چشم
شما فقط تضمین بده که دولت بعدی ایالات متحده نمی زنه زیر میز مذاکرات و دولت آرامم من خودم میام مذاکره
مقاومت؟؟؟از کدوم مقاومت حرف میزنی؟؟؟!!!انرژی هسته ای همون شد که اونا میخواستن و بتن ریختیم توش.میخوای موشکامونم بدیم .یعنی بریم با کشوری که خودش بیش از سه هزار نوع سلاح مرگبار اعم ازجنگنده و انواع موشک های کشتار جمعی اتمی با برهای بالای چند هزار کیلومتر و ...داره و حتی در استفاده ازشون هم درنگ نمیکنه و تو جنگهای یک قرن اخیر به کشورهای زیادی به بهانه های واهی یورش برده و چند ملیون آدم رو کشته مذاکره کنیم؟؟؟؟ایران به هیچ کشوری حمله نکرده بره در مورد موشکاش با وحشی های عالم که تا حالا به کشورهای زیادی حمله کرده حرف بزنه؟؟؟؟واقعا حالت خوبه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
شما با همان برجامتون خوش باشید تا چیز دیگر
ناشناس
| Netherlands |
۱۵:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
برجام نتیجه مثبت هم داشته. سوال اینه که اگه مزاکره نکنیم چیکار میخوایم بکنیم؟ به صلاح و صرفه مردم ایران تعامل با همه دنیاست.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
دمت گرم !! از مذاکره نه مردم ایران ضرر میکنند و نه مسولان ما . فقط عوامل بیگانه از ترکیه گرفته تا روسیه و اروپایی های ترسو خشمناک میشوند
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۲۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
نا شناس شماره دو اول برو شروط 12 گانه ای که آمریکا برای ایران تعیین کرده را بخون بعد بیا تز بده

چرا کشورهای دیگه درحال رشد و پیشرفت هستند و ما درگیر تحریم ؟؟
احسان
| Switzerland |
۱۶:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
مذاکره فقط وقت کشی بی فایده است
از مذاکره با آمریکا باهرا ایچ چیز نصیب ایران نشده چز اینکه اوضاع بدتر شده
دلار قبل از مذاکره 3300
دلار بعد از مذاکره تا 19000
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
داداش
به اینجور مسایل هم کاری نداشته باش
همون مشغول کنسرت باش این چیزها واسه تو نون اب نمیشه!!
چون مجبورتان کردیم که واقعیات ایران قدرتمند در منطقه به شکل واقعی روبه رو شوید و بپذیرید
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
نه بابا
نمیدونستم
چرا زودتر نگفتی
مطمئنید تیتر درخواست مذاکره ترامپ با ایران برای رشد بورس فردا نیست؟
حالا که رییس جمهور قدرت مند ترین کشور دنیا خواهان مذاکره هست. طاقچه بالا. نگذارید بعدا پشیمان می شوید. چون همه دنیا شاهداکه او بارها تقاضای مذاکره داده بود
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
والا ما که ندیدیم پیشنهاد مذاکره داده باشه.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
چقدر نااگاه در کشور زیاد داریم ان هم از نوع خام اندیشی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
ما هم از بد عهدی و زیر پا گذاشتن قراردادها در این سال ها را شاهد هستیم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
حتی اگه ترامپ بیاد دست رئیس جمهور ایران رو هم ببوسه، قیمت دلار زیر 10 هزار تومن نمیاد. برای بیکاران هم کاری ایجاد نمیشه. چون هیچ ربطی به برجام و تحریم و ... نداره. (تا حد زیادی نداره)
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
مردم و کشور ما طاقت ادامه تحریم ها را تا شش ماه دیگه هم ندارند!
میدونید که چه وضعی دارند بانکها . بزودی شاهد ملی
شدن بانک های خصوصی خواهیم بود. مذاکره بسیار ضروری است و بایستی انجام شود
ترامپ بهترمیداند به محض واردشدن فشاراقتصادی بایک نرمش قهرمانانه دیگر به پای میزمذاکره برخواهندگشت
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
این دفعه را دیگر کور خواندین
ناشناس
| United States of America |
۱۵:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
فعلا كه چشم مردم كور شده اميدوارم چشم دشمنان مردم كور شود
به نظر من برای جشن ها می توان بعنوان مهمان از جان کلی و حتی اباما برای شرکت دعوت کرد
بنده به پشتوانه مطالعاتها و تحقیقاتهای خودم به دولت دستور میدهم هیچ مذاکره ای با ترامپ نداریم. امریکا باید شروط بنده را بذیرد. اینجانب بارها گفته ام که شروط من که شامل 21 بند می باشد که 12بند آن را قبلا آقای دکتر عباسی حفظه اله اعلام داشته اند
بند 13 شروط این است که امریکا باید تمام اسلحه جات را در دریا بریزد و هرگز ظلم نکند و تمام ارتش را بفرستد ایران تا دادگاهی شوند و همه اعدام شود.
وگرنه هیچ مذاکره نداریم
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
خخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
همه حرفات یه طرف اسلحه جات هم یه طرف.مثل سبزی
جات میوه جات........
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
درود بر تو تیمسار نعمت!
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
تیمسار نعمت ! دمت گرم خوب حماقت را به نمایش گذاشتی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
ملا نعمت انت آخر و اول المعاون دکتور عباسی
آلسیاسی و الاستراتژیک
حافظک الله
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
نعمت در مصرف شیشه اسراف نکن
قادر فرزند شاتر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
آفرین بنده هم 11 شرط دارم آقا نعمت بگیر بزار روی شروطت زیاد شه آمریکا نابود شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
نعمت تو از کاسبان تحریمی؟
ناشناس
| Switzerland |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
بالاخره فقطط در شبکه های فارسی زبان لس آنجلسی نیست
عمرا دیگه کسی اجازه مذاکره بده
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
انتخابات ریاست جمهوری آمریکا از ۱۰ ماه دیگه شروع میشه و عملا دست های ترامپ بسته میشه

زمان مثل باد برای ترامپ داره میگذره و رکود عفب افتاده اقتصادی آمریکا امسال برمیگرده

هر تحریم و پشت بندش افزایش قیمت نفت و بنزینی در آمریکا یعنی شکست در انتخابات


ایران میتونه مذاکره کنه و تنها شرط ایران مذاکره با ۵+۱ هست یعنی آمریکا باید برگرده به توافق جهانی و دراون چارچوب مذاکره کنه و مذاکرات دو جانبه رو مشروط کنه به نظارت مو به مو ۵+۱

در ۲ساله گذشته نیاز ایران به مذاکره خیلی خیلی بشتر از آمریکا بود ولی در سال ۲۰۱۹ و ۲۰۲۰ این نیاز
ترامپ هست که بیشتره چون برجام داره میشه پاشنه آشیل ترامپ در انتخابات

یادتون میاد تا روز قبل از شروع تحریم ها ترامپ با چه اعتماد به نفسی بارها و بارها گفت به هیچ کشوری و تحت هیچ شرایطی معافیت نمیده و اون پوستر با عکس خودش رو پخش کرد که تحریم ها دارند میاند و و قتی دید بلوف ۶ ماهش نگرفت یه دفعه ۸ تا کشور رو ا خفت ردیف کرد و گفت معاف !!


چرا ؟؟؟ چون قیمت بنزین درست مثل قیمت نان در ایران هست و وحشت ترامپ از نفت ۸۰ دلاری باعث
شد معافیت بده و اون مصاحبه رو بعد از معافیت ها بکنه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
مردم و کشور ما طاقت ادامه تحریم ها را تا شش ماه دیگه هم ندارند!
میدونید که چه وضعی دارند بانکها . بزودی شاهد ملی
شدن بانک های خصوصی خواهیم بود. مذاکره بسیار ضروری است و بایستی انجام شود
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
وقتی وزیرامورخارجه مارسمااعلام میکنه درایران هیچکس خواستارنابودی اسراییل نشده ترامپ هم بااستنادبه این گونه اظهارنظرهای مقامات رسمی ایران اعلام میکنه خروج امریکاازبرجام باعث تغییررفتاروعقب نشینی ایران ازمنطقه شده پس باید وزیر خارجه برکنار بشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
دمت گرم !! از مذاکره نه مردم ایران ضرر میکنند و نه مسولان ما . فقط عوامل بیگانه از ترکیه گرفته تا روسیه و اروپایی های ترسو خشمناک میشوند
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
پیشنهادمیدم نصف ارتش امریکارااعدام کنیم روی صورت نصفشونم اسیدبریزم
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۵۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
نعمت جان
داستان نعمت وکافی را شنیدی؟
ترامپ با این حرف توپ تو زمین ایارن پرت میکنه مردم باید هوشیار باشن و بدونن که این شیاد دنبال ایجاد فاصله بین مردم است تو اگر دنبال مذاکره بودی از برجام خارج نمی شدی ما فقط فقط باید روی مشکلات داخلی متمر کز بشیم بعد به سراغ قرار داد های عجیب غربی برین
پاسخ ها
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
چی زدی ؟
ناشناس
| Switzerland |
۱۶:۳۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
علی چی زدی؟
این الان درخواست رسمی ترامپ برای مذاکره بود ؟
ترکیه عثمانی پدر تروریست های داعش والنصره است.اما ی پ گ از مردم بی دفاع اعم از کرد وعرب و.....دفاع می کند
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
بدترین رهبر منطقه که بسیار فرصت طلب است این رجب طیب اردوغان است که هم از بابک زنجانی دویست میلیون دلار تلکه کرد و هم با قطر حال میکنه و هم با روسیه و هم با آمریکا
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
ترکیه در راس مبارزه با تروریسم است...این گروهی گفتی اکثرا فراری از خانه هستن و ترکمنها و اعراب رو توی عین العرب و منبج از خانه و کاشانه خودشون بیرون کردن... عامل ترور و نا امنی در خاورمیانه هستن
ali
| Denmark |
۱۶:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
از رابطه گرم عراق و ترکیه حسودی می‌کنید؟
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
همین ی پ گ زیر سایه ی امریکا چه پاکسازیهای قومی که در سوریه وعراق نکردند،داعش روسفید شد پیش اینها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
اردوغان درست عمل می کند وفکر مردمش است و منافع ملی ترکیه دقیقا درست برعکس مسولان ما
اکبر
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۲۱ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
جناب عقده شما ها که تمام می شود معلوم نیست. اگر به تاریخ نگاه کنید از 400 سال پیش هیچ تنشی بین ایران و ترکیه نبوده و در بین کل کشورهای منطقه تنها کشوری که در بحران ها شجاعانه طرف کشور ما را گرفته همین ترکیه بوده است و در حال حاضر هم ترکیه است که در مقابل تحریم های آمریکا ایستاده و برعکس دوستان عراقی شما همه پا پس کشیدند. حتما خواهید گفت منافع ترکیه ایجاب می کند که از ایران حمایت کند ولی جت استحضار عرض می کنم ترکیه بعنوان یکی از سه کشور بزرگ منطقه و دارای اقتصاد 16 دنیا هیچ نیازی به خرج کردن در این زمینه نداشته و ندارد و اگر می خواسته با آمریکا مراوده کند ده ها بار منافع بیشتر گیرش می آمد. کمی انصاف داشته باشیم. در ضمن در خصوص گروه های فوق کف گفتی این ها اگر در سوریه و عراق قدرت بگیرند نوبت به ایران می رسد چرا که آرزوی یکصد ساله حکومت کردی را در سر دارند و اتفاقا بیشترین خاک را از ایران در نقشه رویایی شان دارند.
ایران به دنبال تسلط بر همه چیز و نابودی اسرائیل بود اما اکنون کشوری بسیار متفاوت‌تر از قبل است.
پشت پرده چه خبره که مردم از آن خبر ندارند
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
پشت پرده ای نیست. اینها خیالات ترامپ است و یا بهتر بگوئیم توجیهات خیالی ترامپ برای توجیه شکستهای خودش.
چرا با آمریکا مذاکره بشه و دلار بشه سه هزار تومن و کیسه یه عده آجر بشه!
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
نون آجر میشه دوست عزیز نه کیسه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۱۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
چه ربطی به مذاکره دارد این دلار پایین امدن؟و بروید اقتصاد خودتون را درست کنید و به خارجی ها ربط ندهید در ضمن دلار ۳ هزارتومانی را از کجا اوردین
علی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
تا جایی که من یادم میاد تا قبل از آخرین مذاکره دلار سه هزارتومن بود و بعد از مذاکره اینجوری شد! حافظه تاریخی به این ضعیفی ندیده بودم!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
الان هم نتیجه مذاکرات رو داریم می بینیم تازه موجود مزاحم هم از برجام خارج شده. ضمنا به برکت همین برجام بوده که 2 میلیون شغل در فضای مجازی ایجاد شده و برای اولین بار اشتغال به 24 میلیون نفر رسیده. فقط مانده ربنای شجریان که مشکلات کشور به طور کامل رفع بشه.
ناشناس
| Switzerland |
۱۶:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
داداش حالت خوبه؟
دلار قبل از مذاکره 3 تومن بود
الان 11 تومنه
بیدار شو از خواب معکوس
البته ترامپ گفت ایران هنوز آماده نیست
یعنی انقدر فشار میاورد که ما به التماس بیافتیم
زهی خیال باطل
پاسخ ها
علی
| Germany |
۱۴:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
نکنه هرچی به ذهن خستت میاد میگی
تو اصلا چه کاره هستی که بگی مذاکره بکن یا نکن
تو و امثال تو منافعتون از این راه تامین میشه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
این زهی خیال باطل از رانتخواران است
در خبر "توافق ترکیه و روسیه در باره منبج"
به اشتباه نوشتید عملیات علیه شرق فرات....عملیات علیه مناطق کردنشین یا کردهای مستقر در شرق فرات صحیح است....عملیات علیه شرق فرات که معنا ندارد!!!
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۴۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
بجای درج پیام اشتباهتان را تصحیح کنید
توی این خاورمیانه شلوغ پلوغ نون خیلیا توو روغنه ولی نون ما نه!!!!
پاسخ ها
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
دمت گرم ! البته نوکران ابر قدرت ها نقش اساسی دارند
اگه میخواهید مذاکره کنید، برای همه چی مذاکره کنید.... مذاکره برای مذاکره فایده نداره

آره بابا مذاکره کنید، بچه های آقازاده ها رو میخاد از امریکا پرت کنه بیرون ، آقایون باز هوای مذاکره زده به سرشون

من میگم مذاکره برای مذاکره، مذاکره از موضع ضعف، مذاکره زیر سایه تحریم، مذاکره بعد تعطیلی فناوری هسته ای و فضایی، مذاکره درحالی که دستت تو پوست گردوهه خیلی جواب میده

ترامپ بدتر از فرعون که نیست، البته از فرعون خیلی باهوش تر و تاجر تره
اصلا یه لحظه چشمتون به جوانان داخلی و نخبه و خانه نشین نباشه ها
آره باز سر مردم رو گرم کنید به مذاکره بعد از مذاکره
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
اره مثل همان قضبه سال ۹۲ و انتخابات که چرخ باید بچرخد و مردم هم با این چیزها شرطی کردند ولی الان دارند تاوان می دهند
ببینید وضعمون به کجا رسید
با نرمشی دوباره مذاکره می کنند
ترکیه با کمک به داعش صدها میلیارد دالر به عراق آسیب رساند حال خواست با ۵ میلیارد دالر جبران کند ...العجب
پاسخ ها
ali
| Denmark |
۱۶:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
از رابطه گرم عراق و ترکیه حسودی می‌کنید؟
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
در پاسخ به علی : بد جوری سنگ ترکیه رو به سینه می کوبی . هرجا درباره ترکیه کامنت گذاشتن تو هم پریدی وسط یه چیزی گفتی...نکنه خبریه
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
یاشاسن تورک میلتی
در پس پرده خبرهایی است
اگر ایران با امریکا مذاکره کنه و با همدیگر روابط رو اصلاح کنند دلاز زیر 1000 تومن سقوط می کنه
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۴:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
من هم می گم میاد زیر ۱۰۰ تا تک تومنی ههههههه
برو عمو این ها خیال بافی هست که برای شما بافتند
اقتصادی که بیمار باشد نرخ ها افزایشی است و نه کاهشی در دراز مدت
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
خخخ. دلار تحت هیچ شرایطی زیر 10000 تومن هم نمیاد. حتی اگه آمریکا نابود بشه هم دلارهمین قیمت می مونه.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۳۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
زیاد ذوق زده نشو ولی خب دلار از ده هزار تومن به شش هزار میرسه. . فقط این وسط کاسبان تحریم متضرر میشن.
به نظر من همانطور که با طالبان مذاکره کردیم و میکنیم با ترامپ هم باید مذاکره کنیم با توجه به کسب تجربه در مذاکرات برجام،می توانیم نتیجه بهتری بدست آوریم
آن کس که به عافیت به حقیقت تن ندهد به عقوبت به زجر واقعیت دچار آید.
مردم از گرسنگی وفقر هراسی نداشته وحاضرند از تشنگی وگرسنگی بمیرند ولی سازش نکنند سازش یعنی نابودی اختلاسگرکه هرگز مورد پذیرش ملت قهرنان ایران نخواهد بود
پاسخ ها
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۲۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
کمتر تو تلگرام بچرخ. همان کسانی که مردم را بیچاره و ذلیل کرده اند حالا دارند شعار هم می دهند.
حسین
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۵:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
شما تو انگلیس بهت خوش میگذره و با رانت هم به اونجا رسیدی و خبر از حال و روز مردم ایران نداری! پس ساکت بشین ببین مردم چی میگن
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۰۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
کامنت را درست بخوانید.داره طعنه میزنه.
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۴۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
چه بسیارند کسانی که از اب گل الود ماهی میگیرند
پرویز
| Iran (Islamic Republic of) |
۲۰:۴۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
بخواب بابا
ترکیه چرا آنقدر از کردها نفرت داره ؟من شنیدم در این کشور کردی حرف زدن هم ممنوع است باز گلی به جمال کشور خودمون که اقوام مختلف دارن به زبان و فرهنگ خود رفتار می کنند و کسی زندانیشون نمیکنه
پاسخ ها
ایرانی
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۶:۰۸ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
کردها توی ترکیه حتی کانال تلوزیونی هم دارن.. و توی مدارس هم ب زبان خودشون تدریس میکنن... تا یچیزیو ندیدی دهنتو باز نکن
alireza
| Denmark |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
ترکیه کرد‌ها حزب کرد دارند و ده‌ها روزنامه و تلوزیون و رادیو کوردی دارند و در مدارس هم کوردی تدریس می‌شه
ali reza
| Denmark |
۱۶:۳۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
ترکیه کرد‌ها حزب کرد دارند و ده‌ها روزنامه و تلوزیون و رادیو کوردی دارند و در مدارس هم کوردی تدریس می‌شه
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۲۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
در جواب این دوستان که گفتن کانال دارن و کوردی تدریس میشه در مدارس باید بگم فقط یک کانال هست که اونم چند ساعت در روز برای کردها برنامه داره و بشدت هم تحت کنترل حکومت است نمایندگان کردها در زندان هستند به جرم کرد بودن این همه کرد (نزدیک 30 میلیون )در این کشور هیچ حقی حتی به اندازه کردهای ایران یا عراق که از نظر جمعیت کمتر ازونا
هستند ندارن هدف ترکیه پاکسازی نژادی کردهاست و از طریق خشونت طلبی پ ک ک مسیر برای حمله به همه کردها برای اردوغان فراهم شده
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۳۹ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
در ترکیه گیس نمایندگان زن کرد را در مجلس این کشور می گیرند و روی زمین کشان کشان می برند .....در پاسخ به اون مزدورانی که ندیده میگن ترکیه بهشت کردهاست.
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۵۵ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
برو یکم درباره ی اعمال کردهای ترکیه مطالعه کن تا متوجه بشی چرا ترکیه چنین رفتاری داره.
بابک
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۸:۵۰ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
ازادی در ترکیه زیاده ولی جنبه داشتن یک عده خیلی کمه!
ناشناس
| Finland |
۱۸:۵۶ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
اسم خود را می گذاری ایرانی ولی برای ترکیه تبلیغ می کنی
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۹:۰۷ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
اون افرادی که میگویند در ترکیه مدارس به زبان کردی هست، چرا دروغ میگویند؟ حتی یک کلمه هم زبان کردی در مدارس ترکیه تدریس نمیشه و زبان کردی ممنوع مطلق است. دوما زبان کردی حتی در اجتماعات هم ممنوع مطلق است. حزب ه.د.پ که نمایندگی کردها را بر عهده دارد، در اجتماعات خود مجبور است به ترکی حرف بزنند. کلمه کردستان ممنوع است و کسی حق ندارد اسم بچه اش را کردستان بنامد. در مورد نلویزیون نیز، فقط یک کانال کردی به اسم تی آرتی ۶ هست که فقط ترانه کردی پخش میکند والسلام، لطفا دروغ تحویل ملت ایران ندهید. حداقل در ایران زبان کردی قدغن نیست
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۲ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۵
ناشناس 1736 و که بعداً هم پیام گذاشتی، دلیل این همه سوزش تو چیه؟
این اسلحه ها ک به عراق وارد شده متعلق به چه کشوری است؟
نوشابه هم دوست داری
یک خیر تحریف شده میزارین و بر اساس اون بحث میکنین !
در حالیکه ما مشروعیتی برای رژیم صهیونیستی قائل نیستیم جای تعجب است که چرا در نقشه فوق برای قلمرو سرزمینهای اشغالی فلسطین از کلمه ا س ر ا ئ ی ل استفاده شده است.
این ماییم که درکشورمان زبان مادری مان در مدارس ممنوعه! الان افغانستان هم اینجوری نیست،
پاسخ ها
ناشناس
| Canada |
۲۰:۵۳ - ۱۳۹۷/۱۰/۱۴
قبلا در مدارس افغانستان فارسی زبان دوم بود الان با عربی جایگزین شده، از بیعرضگی مسیولین
اخبار سیمای سرشار از تحریف الان نمی دانند با گسترش شبکه ها مردم اخبار درست را می فهمند لذا اخبار درست تحویل مردم بدهید تا اعتماد بیش از لین زایل نشود
الان رفتم سر یخچال دیدم کل موجودی یخچال سه تا تخم مرغ ودوتاگوجه است .امروز هنوز ماه هم نشده کل یک میلیون وهشتصدی که گرفتم رفت بابت پول مدرسه بچه وکرایه خونه واگه اسمش رو بزاریم خورد وخوراک .خدا لعنتت کنه ترامپ .امیدوارم که دوره بعد رای نیاری چون با خیال راحت چهار سال وقت داری صدای شکستن استخوانای مردم رو بشنوی .وگرنه مسولین ما که از امریکا ستیزی دارن عشق وحال میکنن وبه مردم نسخه مقاومت میپیچن .البته به قول اقایی ما خودمون انتخاب کردیم اینجوری زندگی کنیم .بعله چون داربم میخوریم ومیبریم وشما هم مقاومت میکنین
نود دذصد مشکلات ما داخلی و ناشی از ضعف و فساد مدیریتی است. این دهها میلیارد دلاری که امسال دولت به عده ای داد و انها در بازار سیاه فروختند یا در دیگر کشورها سرمایه گذاری کردند چه ربط به ترامپ دارد. ؟ یک سوال جدی هم این است که چرا اصلا حرفی از مدیرانی که این دلارها را داده اند به میا ن نمی اید و قوه قضاییه سراغ انها نمی رود. ظاهرا اصل بر معصومیت مدیران است . وقتی فسادی در ارتباط با دولت و بیت المال رخ می دهد دو طرف دارد یکی دولتی و دیگری شخصی اما فقط دنبال ضخصی ها هستند ان هم کسانی که وابستگی فامیلی با مقاات دولتی ندارند.
دعوا نکنین سنگ کسی رو هم به سینه نزنید .هم اون وری ها هم کاسه های داغ تر از آش داخل . سر و ته از یک جنس هستند .فقط پای منافع در میان است .
عحب مشرق عزیز، از شما انتظار نمی رفت!!؟؟ در نقشه اسرائیل را به رسمیت شناختید!؟؟؟؟ لطفا نقشه عوض شود!
نمیتوان گفت ؟ دونالد ترامپ یک احمق ،و یا یک دلقک است ؟ چونکه ایشان یکی از موفقین تجار دنیا هستند ،و اما ایشان کار بردی دوولت خود را بر پایهٔ دلقکی ،و احمقی قرار داده اند تا پاسخگوی افکار عمومی جهان نباشند ؟،،، برای مذاکره با ایران اولین شرط بازگشت امریکا به تمام عهد نامه ها ،و توافقنامه های دوجانبه ،و بین المللی میباشد ، که ایشان آنرا به پذیرند ،و اجرا نمایند آنگاه به میز مذاکره تشریف آورند ؟،،،
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر