بازدید 17304
۳
بازار ارز و سکه؛

هر اسکناس دلار آمریکا در آخرین روز هفته، چقدر قیمت خورد؟

امروز بازار ارز و سکه در آخرین روز فعالیت در هفته جاری، با افزایش نسبی نرخ دلار آمریکا و یورو همراه بود. به گونه‌ای که این افزایش، باعث شد تا در بازار سکه نیز شاهد رشد قیمت انواع سکه باشیم. هرچند در کنار افزایش نرخ ارز، بایستی به رشد بهای اونس جهانی طلا نیز اشاره کرد که در روند افزایشی نرخ سکه تاثیر داشته است.
کد خبر: ۸۶۶۲۷۸
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۷:۳۲ 03 January 2019
هر اسکناس دلار آمریکا در آخرین روز هفته، چقدر قیمت خورد؟امروز بازار ارز و سکه در آخرین روز فعالیت در هفته جاری، با افزایش نسبی نرخ دلار آمریکا و یورو همراه بود. به گونه‌ای که این افزایش، باعث شد تا در بازار سکه نیز شاهد رشد قیمت انواع سکه باشیم. هرچند در کنار افزایش نرخ ارز، بایستی به رشد بهای اونس جهانی طلا نیز اشاره کرد که در روند افزایشی نرخ سکه تاثیر داشته است.

به گزارش تابناک اقتصادی؛ امروز پنج شنبه ۱۳ دی ماه ۱۳۹۷، بازار ارز شاهد افزایش نسبی نرخ دلار و یورو بود. به گونه‌ای که بر اساس اعلام نرخ خرید و فروش ارز در صرافی‌های مجاز بانکی، هر اسکناس دلار آمریکا با رشد ۱۵۰ تومانی نسبت به نرخ پایانی روز چهارشنبه، به قیمت ۱۰۵۵۰ تومان خریداری شده و با نرخ ۱۰۶۰۰ تومان به متقاضی ارز، فروخته شده است. همچنین در بازار امروز، هر اسکناس یورو نیز نسبت به نرخ پایانی روز گذشته، با ۱۵۰ تومان افزایش همراه بوده است. به گونه‌ای که در لحظه انتشار این گزارش، هر یورو با نرخ ۱۲۳۵۰ تومان خریداری شده و با قیمت ۱۲۴۰۰ تومان به مشتری فروخته شده است.
 
قیمت دلار
 
این در حالی است که امروز بهای رسمی یورو در بانک مرکزی کاهش یافت. بر این اساس بانک مرکزی نرخ رسمی ۳۹ ارز را برای امروز اعلام کرد که بر این اساس، نرخ ۲۰ ارز از جمله یورو و پوند کاهش و نرخ ۱۲ ارز افزایش یافت؛ نرخ دلار و ۶ ارز دیگر هم ثابت ماند.

براساس اعلام بانک مرکزی نرخ هر دلار آمریکا برای امروز (پنجشنبه سیزدهم دی ماه) بدون تغییر نسبت به روز گذشته ۴۲ هزار ریال قیمت خورد. همچنین هر پوند انگلیس با ۷۶۶ ریال کاهش نسبت به روز گذشته ۵۲ هزار و ۷۱۷ ریال و هر یورو نیز با ۳۴۰ ریال افت در مدت مشابه ۴۷ هزار و ۷۳۷ ریال ارزش‌گذاری شد.

افزون بر این هر فرانک سوئیس ۴۲ هزار و ۵۶۵ ریال، کرون سوئد ۴ هزار و ۶۶۲ ریال، کرون نروژ ۴ هزار و ۸۱۰ ریال، کرون دانمارک ۶ هزار و ۳۹۳ ریال، روپیه هند ۵۹۷ ریال، درهم امارات متحده عربی ۱۱ هزار و ۴۳۷ ریال، دینار کویت ۱۳۸ هزار و ۲۵۶ ریال، یکصد روپیه پاکستان ۳۰ هزار و ۱۲۸ ریال، یکصد ین ژاپن ۳۹ هزار و ۱۹۲ ریال، دلار هنگ کنگ ۵ هزار و ۳۶۲ ریال، ریال عمان ۱۰۹ هزار و ۲۳۶ ریال و دلار کانادا ۳۰ هزار و ۷۹۹ ریال قیمت خورد.

از سویی دیگر، نرخ راند آفریقای جنوبی ۲ هزار و ۸۹۳ ریال، لیر ترکیه ۷ هزار و ۷۴۳ ریال، روبل روسیه ۶۰۷ ریال، ریال قطر ۱۱ هزار و ۵۳۹ ریال، یکصد دینار عراق ۳ هزار و ۵۲۶ ریال، لیر سوریه ۸۲ ریال، دلار استرالیا ۲۹ هزار و ۱۴۷ ریال، ریال سعودی ۱۱ هزار و ۲۰۱ ریال، دینار بحرین ۱۱۱ هزار و ۷۰۵ ریال، دلار سنگاپور ۳۰ هزار و ۷۵۵ ریال، ده روپیه سریلانکا ۲ هزار و ۲۹۶ ریال و یکصد روپیه نپال ۳۷ هزار و ۱۱۰ ریال تعیین شد.

همچنین نرخ یکصد درام ارمنستان ۸ هزار و ۶۸۳ ریال، دینار لیبی ۳۰ هزار و ۶۷ ریال، یوان چین ۶ هزار و ۱۰۹ ریال، یکصد بات تایلند ۱۳۰ هزار و ۱۳۰ ریال، رینگیت مالزی ۱۰ هزار و ۱۴۰ ریال، یک هزار وون کره جنوبی ۳۷ هزار و ۲۳۳ ریال، یکصد تنگه قزاقستان ۱۰ هزار و ۹۵۶ ریال، افغانی افغانستان ۵۵۹ ریال، روبل جدید بلاروس ۱۹ هزار و ۳۴۲ ریال، منات آذربایجان ۲۴ هزار و ۷۵۳ ریال، سومونی تاجیکستان ۴ هزار و ۴۵۴ ریال و بولیوار جدید ونزوئلا ۴ هزار و ۲۰۶ ریال ارزش‌گذاری شد.

سکه متاثر از رشد نرخ ارز و نرخ جهانی طلا

امروز در بازار سکه نیز همانند بازار ارز، شاهد رشد نسبی قیمت‌ها بودیم. به گونه‌ای که تا لحظه انتشار این خبر، هر سکه تمام بهار آزادی طرح جدید (سکه امامی) با افزایش حدود ۴۰ هزار تومانی به رقم ۳ میلیون و ۴۵۵ هزار تومان رسیده است. همچنین هر سکه تمام طرح قدیم نیز با همین افزایش قیمت به سطح ۳ میلیون و ۶۶۳ هزار تومانی رسیده است. هر نیم سکه و ربع سکه بهار آزادی نیز در آخرین روز هفته، به ترتیب به قیمت‌های یک میلیون و ۹۰۰ هزار تومان و همچنین یک میلیون و ۱۹۰ هزار تومان افزایش یافتند. هر سکه یک گرمی نیز ۶۵۵ هزار تومان قیمت گذاری شد.
 
قیمت سکه و طلا
 
امروز بازار سکه تحت تاثیر سیگنال افزایشی از بازار ارز و همچنین بازار جهانی فلزات گران بها بود. به گونه ای که، هر اونس طلا برای تحویل فوری در معاملات روز جاری بازار سنگاپور با ۰.۳ درصد افزایش، به ۱۲۸۸.۴۳ دلار رسید که بالاترین قیمت از زمان ثبت رکورد ۱۲۹۰.۰۹ دلار در ۱۵ ژوئن ۲۰۱۸ بود. همچنین در بازار آمریکا، هر اونس طلا برای تحویل در فوریه حدود ۰.۵ درصد افزایش یافت و به ۱۲۹۰.۲۰ دلار رسید.

به گفته پیتر فانگ، مدیر معاملات در شرکت فلزات ارزشمند وینگ فانگ، ضعیف شدن ارزش دلار از قیمت طلا حمایت کرده است و در شرایطی که بازارهای سهام با فشارهای کاهشی مواجه شده‌اند، افراد بیشتری به طلا به عنوان یک دارایی مطمئن علاقمند شده‌اند.

 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۳
علي بركت الله
قیمت خورد شرط نیست واقعیت کف بازاره
کشورهای درب و داغون هم پ لشون با ارزشتر از ایرانه که این همه نفت و گاز و طلا داره!
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر
آخرین اخبار