بازدید 11956

دومین تغییر انقلابی کنکور ۹۸ طی چندماه!

کنکور ۹۸ که چندماه پیشتر با یک تصمیم دو شقه شده بود، حالا تغییر چشمگیر دیگری به خود دیده که نتیجه آن ابهام آفرینی شدید میان داوطلبان است.
کد خبر: ۸۶۶۲۵۹
تاریخ انتشار: ۱۳ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۰۱ 03 January 2019
کنکور ۹۸ که چندماه پیشتر با یک تصمیم دو شقه شده بود، حالا تغییر چشمگیر دیگری به خود دیده که نتیجه آن ابهام آفرینی شدید میان داوطلبان است.

به گزارش «تابناک»، نخستین تغییر اواخر شهریورماه امسال اعلام شد و بر اساس آن، داوطلبان پرشمار ورود به دانشگاه‌ها دریافتند که کنکور ۹۸ دو شاخه شده و قرار است دو مجموعه سوال جداگانه برای نظام آموزشی قدیم و جدید طراحی شده و در اختیار داوطلبان قرار گیرد.

تمهیدی که در پی حضور فارغ التحصیلان نظام آموزشی جدید (۶-۳-۳) در کنکور به کار گرفته خواهد شد و آن گونه که تصمیم گرفته شده، در سال ۹۹ نیز اعمال خواهد شد و احتمالا پس از آن از دستور کار خارج می‌شود تا کنکور به حالت قبل بازگردد و تنها مبنا برای تهیه سوال و سنجش متقاضیان، نظام آموزشی جدید باشد.

تصمیمی که اگرچه اتخاذ آن ناگزیر به نظر می‌رسد، اما در عین حال ابهام آفرین نیز هست چراکه معلوم نیست در نتیجه طراحی دو سری سوال، آیا مساوات رعایت خواهد شد یا گروهی از داوطلبان شانس بیشتری به نسبت گروه دیگر برای قبولی خواهند یافت و کنکور با حاشیه‌هایی همراه خواهد شد.

شرایطی که با توجه به تصمیمات روز گذشته در مجلس، پیچیده‌تر هم شده است چراکه بر اساس مصوبه مسئولان، قرار است ۸۵ درصد از ظرفیت دانشگاه‌ها از دایره کنکور خارج شده و این آزمون پرحاشیه استرس زا، تنها برای پرکردن ۱۵ درصد ظرفیت دانشگاه‌ها به کار گرفته شود. یعنی برگزاری کنکور با دو نوع سوال برای تعیین پذیرفته شدگان برخی رشته‌های خاص.

وضعیتی که دورنمای برگزاری خاص‌ترین کنکور همه ادوار در کشورمان را می‌دهد. کنکوری که احتمالا شمار زیادی از داوطلبان در آن حضور به هم خواهند رساند تا شانس شان را برای قبولی در رشته‌های پرتقاضا‌تر دانشگاه‌ها بیازمایند و در نتیجه، رقابت برای رسیدن به صندلی‌های دانشگاه در آن شدیدتر از همیشه خواهد بود و در اوج این رقابت، مساله دو نوع سوال هم خودنمایی می‌کند.

تغییرات انقلاب گونه‌ای که طی چندماه در کنکور رقم خورده اند و حکایت از جزم شدن عزم مسئولان برای حل این مساله پس از سال‌ها دارند. تغییراتی که به یکباره در دستور کار قرار گرفته‌اند و احتمالا سردرگمی شمار زیادی از داوطلبان را به دنبال خواهند داشت. داوطلبانی که بسیاری شان ماه هاست مهیای حضور در کنکور می‌شوند و ممکن است کنار آمدن با این دست تغییرات برایشان ساده نباشد.
 
سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۲
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۴۱
من نمی دونم چرا ضواط را هی به هم می زنید. آخه با معدل که بچه پولدارها که معدلهاشون 19 و 20 هست دانشگاه خواهند رفت. کنکور اگرچه استرس زا است اما بهترین راه تشخیص آنهایی که عرضه دانشگاه رفتن را دارند هست.
لطفا مردم رو به حال خودشون بزارید.
تا ده سال آینده باید برای داوطلبان نظام قدیم سوالات جداگانه طرح بشه یعنی چی که فقط تا۹۹؟!!! شاید یکی بخواد پنج سال پشت کنکور بمونه نمیتونه که یهو بیاد کتابای نظام جدید رو بخونه
هر چند میدانم حرف من هیچ اثری ندارد
اقای وزیرخب یک 99 هم فرصت بدین دیگه و99 هم سوال مجزا طرح بشه
سلام جناب غلامی وزیر محترم علوم . امید داوطلبین نظام قدیم به تدبیر اعضای محترم شورای سنجش است که اختیار قانونی نیز برای این موضوع دارد .اگر خدای ناکرده عدالت اموزشی رعایت نشود ودر سال 99 سوال مجزا طرح نشود اکثر نظام قدیم ها خصوصا متولدین 79 که یک سال با تغییر نظام اموزشی فاصله دارند (ومدارس بزرگسال که 98 نخستین شانس ان هاست همچنین داوطلبین تغییر رشته ای ) و در سال 98 با وجود تلاش زیاد به دلیل ظرفیت کم رشته محل های پرطرفدار در رشته مد نظر قبول نمیشوند(بسیاری افراد در رشته تجربی طبق امار در سال سوم یا چهارم کنکور خود دررشته مدنظر پذیرفته میشوند ) به نوعی از کنکور محروم می شوند چرا که تمام منابع قبلی ان ها که کلی هزینه شده بی استفاده شده قیمت هر کتاب جامع بالای صد هزارتومن است که همین تاجران اموزشی که مخالف طرح سوال مجزا برای قدیم هستند در فصل تابستان که باید تخفیف بدهند تخفیف خود را برمیدارند و نهایت فشار به داوطلب را می اورند جدا از هزینه هنگفت و سرسام اور تغییر منابع که نوعی اسراف هم هست چرا که صدها تن کتاب که قابلیت استفاده برای 99 را دارند باید دور ریخته شوند موضوع دیگر تغییر مطالب نظام جدید با قدیم است که بیش از سی درصد مطالب متفاوت اند و در درسی مثل زیست که ضریب 12 دارد و کلمه به کلمه مهمه نوع بیان و تمام اصطلاحات عوض شده این یعنی کسی که زیست هم یاد داشته کل شاکله ذهنی اش با خواندن کتب نظام جدید از بین میرود در درس شیمی هم حفظیات و مطالب زیادی تغییر کرده همچنین در دروس عمومی لذا وفق پیدا کردن به یک سال برای نظام قدیم که چند سال منابع خود را اموخته غیر ممکن میشود و باز هم باید چند سال پشت کنکور بماند وسنش زیاد شود چوندبه یک سال باید سه سال از نظام جدید را بخواند که عملا در رقابت با نظام جدید به شدت عقب میمانند لطفا 99 نیز فرصت مجدد دهید تا داوطلبین نظام قدیم خصوصا 79 ازین که شانس کافی برای ازمون دادن با منابع خود را داشتند راضی باشند ومناطق محروم نیز به دلیل هزینه سنگین وفق پیدا کردن از کنکور محروم نشوند .سپاس که به مطالبات توجه میکنین
یعنی جمعیتی سیصد تا چهار صد هزار نظام قدیم در سال 99 ارزش این را ندارند که از منابع خود کنکور دهند ؟!!!! مگر نمی گویند بحران کاغذ و ارز وجود دارد؟ خب منابع نظام قدیم ها که کامل است و اکثر ان ها که 99 هم کنکور می دهند اگر از منابع خودشون سوال طرح بشه نیازی به خرید مجدد حتی یک جلد کتاب ندارن و این یعنی صرفه جویی ده ها میلیون دلاری که به یارانه کاغذ اختصاص میدن و خانواده ها هم تحت فشار قرار نمیگیرن یعنی طرح دو نوع دفترچه سوال اینقدر سخته که سیصد تا چهار صد هزار نفر قشر ضعیف جامعه قربانی بشن ؟
شاید فردی که دیپلمه نظام قدیمه و بعد سال ها میخواد کنکور بده براش فرقی نکنه جدید بده یا قدیم ولی اکثریت خیلی بالای نظام قدیم که در حال مطالعه منابع قدیم در کنکور 98 هستند و بعد امار ثبت نام اواخر اسفند تعدادشان معلوم میشه وفق پیدا کردن با نظام جدید حتی اگه وضع مالی خوبی هم داشته باشند به یک سال محال و غیر ممکن است بالاخره ظرفیت دانشگاه های دولتی کم است ومتقاضی زیاد وخصوصا افرادی که همین سال پیش ئر مدارس بوده اند یا داوطلبین نظام قدیم بزرگسال که 98 اولین شانس ان هاست حق دارند اگر 99 شرکت کنند با منابعی که دوازده سال تحصیل کرده اند درس بخوانند و ازمون دهند نه منابعی که محتواش خصوصا در درس های با ضریب بالا به کلی متفاوت شده لطفا 99 نیز به نظام قدیم شانس مجدد دهید هر چند تاجران اموزشی از طرق گوناگون در حال تلاشند که عملی نشود امیدواریم شورای سنجش به مطالبه به حق نظام قدیم توجه کند
سلام و عرض ادب

همانطوری که اطلاع دارید فعلا برای کنکور 99 قرار است یک نوع سوال براساس کتاب نظام جدید طرح شود.از رسانه مردمی "تابناک" قاضا داریم برای حفظ صیانت خانواده های محروم و بنابر دلایل زیر پیگیر این قضیه باشید برای کنکور 99 نیز دو نوع سوال مجزا برای نظام قدیم و نظام جدید طرح شود. چون اگر دو نوع سئوال طرح نشود بنابر دلایل زیاد در حق نظام قدیمی ها ظلم بزرگی خواهد شد بعنوان مثال:

1- بچه های نظام قدیم باید مجددا هزینه کنند و کتاب های نظام جدید بخرند که حداقل هزینه یک تا دو میلیون تومانی در پی خواهد داشت.

2- درست هست در برخی مطالب بین نظام جدید و نظام قدیم هم پوشانی وجود دارد اما حدود 40 درصد مطالب برای بچه های نظام قدیم جدید است و می طلبد برای رقابت در مارتن کنکور مجددا کلاس کنکوری بروند و هزینه مجدد داشته باشند.

3- نظام قدیمی ها تا بخواهند با مطالب کتاب نظام جدید اخت بشند قطعا یک سال طول خواهد کشید و مجددا باید دو سال دیگه پشت کنکور بنشینند.

4- دانش اموزان نظام قدیم حدود سه سال در مدرسه با کتاب های خودشون اموزش دیدند و سرمایه گذاری کردند و حق دارند از مطلبی که براشون تدریس شده کنکور بدند.

5- چرا دانش اموزی که مثلا در سال 90 دیپلم گرفته می توانست 8 بار با کتابش کنکور بده اما کسی که سال 87 دیپلم گرفته فقط یک بار می تونه پشت کنکور بماند. ایا این یک بی عدالتی بزرگ محسوب نمی شود؟

6- با توجه به شرایط بد اقتصادی خانواده اکثر دانش اموزان توان مالی برای هزینه های مجدد را ندارند اما دوست دارند تا اینجا برای فرزندانشان هزینه کرد با تلاش بیشتر و فرصت بیشتر در کنکور ثمره فرزندانشان را ببیند موارد زیادی داشتیم کسایی بودند بعد 5 بار کنکور دادن در بهترین دانشگاه و رشته چون دندانپزشکی و پزشکی قبول شدند. لذا قطعا بار مالی و اقتصادی مجددا برای هزینه کلاس کنکوری و خرید کتاب برای اکثر خانواده ها امری غیر ممکن است.

7- هنوز در مدارس بزرگسالان نظام قدیم تدریس می شود و این عزیزان فقط یک بار حق کنکور دادن با کتاب نظام قدیم دارند و بلافاصه در صورت عدم قبولی باید تمام کتابهایی که هزینه کردند چه مالی و زمانی دور بندازند و کتاب نظام قدیم رو بخوانند.

8- تعداد حداقلی 400 هزار نفر نظام قدیم در پشت کنکور

این هشت دلیل ساده اما کلیدی خواسته نظام قدیمی ها مبنی بر طرح دو نوع سوال برای کنکور 99 هست. و حق طبیعی و قانونی هست.
سلام
باید برای کنکور 99 نیز باید دو نوع سوال مجزا برای نظام قدیم و نظام جدید طرح شود. این عادلانه نیست که نظام قدیم فقط یک بار بتونن با کتاب خودشون کنکور بدند.این ظلم فاحش به نظام قدیمی ها و عدم عدالت اموزشی هست.

لذا از رسانه محترم تابناک استدعا داریم این موضوع را پیگیری کند تا برای کنکور 99 نیز دونوع سوال طرح شود.
از رسانه تابناک بابت انتشار این خبر بسیار سپاسگزاریم
سلام تو رو خدا پیگیری کنید تا سال 99 هم برای نظام قدیم سوال مجزا طرح بشه اگه سال 98 نتونیم رشته مورد علاقمون رو قبول شیم خانواده ها دیگه توان هزینه دوباره رو ندارند
بخدا این نامردی هست که برای کنکور 99 برای ما نظام قدیمی ها سوال مجزا طرح نشه. اگه امسال قبول نشیم چطور برای سال بعد تو چشمان خانواده مون نگاه کنیم و هزینه مجددا کتاب و کلاس کنکوری برای کتابهای نظام جدید بدیم؟

لطفا برای کنکور 99 برای ما نظام قدیمی ها سوال جداگانه طرح شود تا با کتاب و داشته های علمی که چندین سال زحمت کشیدیم کنکور بدیم
را دواطلبان کنکور قبلا حتی تا ده سال هم فرصت داشتن از کتابای خودشون کنکور بدن حالا که ب ما رسید شد فقط ۹۸!؟ اخه تو این اوضاع اقتصادی ماها چجوری رومون بشه از پدر و مادرمون دوباره چند میلیون بگیریم که منابع جدید بخریم و کلاس بریم برا کتابایی که حتی تو مدرسه یادمون ندادن .اخه این چه ظلمیه ! شاید یه خانواده پول نداشته باشه دوباره بعد یه سال چند میلیون کتاب بخره برا بچه ش . ما حقمونه حداقل دو یا سه سال هز کتابای خودمون هزمون کنکور گرفته بشه . خدا کنه یه دلسوز پیدا بشه حرفمونو گوش بده نه اینکه به فکر جیب موسسات و انتشارات باشه بگه حتمن نظام جدید و یه کنکور که این ظلمه بزرگیه در حق ما و اینده و سرنوشتمون رو نابود میکنه
لطفا ی کاری کنید ذر سال 99 ب طور مجزا کنکور برگزار شود برای نظام قدیم واقعا هزینه کردن مجدد خیلی برای ما سنگین
لطفا ی کاری کنید ذر سال 99 ب طور مجزا کنکور برگزار شود برای نظام قدیم واقعا هزینه کردن مجدد خیلی برای ما سنگین
⭕️ نظام قدیم ها خواستار این هستند تا طرح سوال مجزا برای نظام قدیم تا كنكور 1399 ادامه داشته باشد چون:

از ما نظام قدیمی ها حمایت کنید که تاسال حداقل ۹۹دوکنکور مجزا برگزار کنند ما توان مالی برای خرید دوباره کتاب و...نداریم خواهش میکنیم صدای مارا به گوش مسؤلین برسانید که زودتر اعلام کنند وتعداد عظیمی از داوطلبان را از نگرانی دربیاورند
کنکور 99 همانند کنکور 98 باید دو نوع سوال هم برای نظام قدیم و هم برای نظام جدید طرح بشه. بهرحال افرادی زیادی هستند که بعلت مشکلات خاصی نمی تونن امسال در رشته و دانشگاه دلخواه قبول بشند و این منطقی نیست در صورت عدم موفقیت بچه های نظام قدیم کتابهای نظام جدید کنکور بدند.
طرح سوال از منابع نظام قدیم در کنکور ۹۹ حق ماست
لطفا برای کنکور 99 برای نظام قدیم ها هم سوال جداگانه مطرح کنید
تابناک جان لطفا طرح دو نوع سوال مجزا برای کنکور 99 را پیگیری کنید
لطفا با سازمان سنجش رایزنی شود تا کنکور 99 نیز برای ما نظام قدیمی ها همانند کنکور 98 سوال مجزا طرح کنند.
با سپاس
این خبر منبع اش کجاست؟ از زبان چه کسی مطرح شده که کنکور 99 نیز برای نظام قدیم سوال مجزا طرح می شود؟ خدا کند همین طور باشد.
پاسخ ها
میلاد نیکزاد
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۷:۱۴ - ۱۳۹۷/۱۱/۱۰
سلام. تابناک بر چه اساسی گفته کنکور 99 نیز دو سوال جداگانه مطرح خواهد شد؟ امیدواریم چنین باشد. لطفا بیان کنید این نقل قول از چه مسئولی بوده است؟
برای کنکور 99 سوال جداگانه برای نظام قدیم طرح کنید
تقریبا نصف ظرفیت رشته تحربی که به سهمیه و ...اختصاص داره میمونه نصف دیگه که باید 600هزار نفر با هم رقابت فشرده کنن و نیمی نطام قدیمن حالا بنطر شما در این رقابت شدید درست است به نظام قدیما خصوصا مدارس شبانه که 98 نخستین کنکور ان هاست همچنین داوطلبین 79 که بخاطر چند ماه شدن نظام قدیم با داوطلبین تغیر رشته ای فشار و استرس وارد کنیم و بگوییم اخرین سال طرح سوال برای شماست وسالای بعد یه فکری به حال خودتون بکنین واگه دوس دارین برین منابع نظام جدید بخونین؟؟این عدالته؟؟این محروم کشی وضعیف کشی نیست؟؟به بازار کتب کمک آموزشی با قیمتای نجومی سر زدید؟؟امار قبولی های تجربی دیدید؟؟خیلی از داوطلبین سال سوم کنکور خود در رشته مدنظر قبول شده اند لطفا لطفا لطفا در سال 99 حداقل یک شانس مجدد به نظام قدیم ها بدهید مطمئن باشین کسی از روی دل خوشی پشت کنکور نمونده وخون دل ها می خورد لطفا بیستر ازین فشار به کنکوری ها وارد نکنین و زودتر اطلاع رسانی کنید
لطفا عدالت اموزشی را رعایت کنید اکثر پشت کنکوریا در مدارس معمولی با اموزش تشریحی درس خوانده اند و بعد فارغ التحصیلی خودشان را باید بالا بکشند تا بتوانند در رشته های خوب با مدارس خاص رقابت کنند و افراد زیادی مثل بنده در مدارس شبانه 98 نخستین فرصت ماست لذا خواهشمندیم طرح سوال از نابع نظام قدیم را تا 99 تمدید کنید تا داوطلبین احساس بی عدالتی و ظلم نکنند حتی نظام وظیفه یک سال بعد فارغ شدن به ما اجازه میدهد تا در رشته مورد علاقه پذیرفته شدیم لطفا به امثال بنده که 98 اولین کنکورمان است توجه فرمایید
تابناک لطفا پیگیری کنید تا 99 هم از منابع نظام قدیم سوال مجزا طرح بشه وگرنه بعد کنکور 98 التهاب و اعتراض گسترده پیش میاد که روح و روان همه به هم میریزه سیصد هزار نظام قدیم احتمالی در سال 99 نمیشه نادیده گرفت و حداقل باید 99 هم سوال از منابع نظام قدیم طرح کنن
تبعیض لطفا قائل نشوید با وجود تمام سهمیه ها و ناعدالتی های موجود تنها امید داوطلبین کم بضاعت که در مدارس هم درست اموزش ندیده اند و ناچار میشوند چند سال پشت کنکور بمانند تا دررشته مدنظر قبول شوند همین کنکور است حالا همان هم دارید منع میکنید گناه داوطلبین مدارس شبانه که 98 اولین کنکور ان هاست و کلی خرج منابع کرده اند چیست ؟
واقعا خبر درسته ؟قراره 99 هم سوال مجزا طرح بشه ؟اگه اینطور باشه که عالیه
من يه نظام قدیم هستم که الان دارم توی مدارس بزرگسالان نظام قدیم می خونم با کتاب های نظام قدیم و کنکور 98 اولین کنکور منه ازتون خواهش می کنم به داد ما نظام قدیم ها برسید اگر خدایی نکرده نتونيم در کنکور 98 يه هدفمون برسیم چیکار کنیم؟ لطفا کاری کنید تا در کنکور 99 هم برای نظام قدیم ها سوال مجزا طرح شه هزینه کتاب های نظام جدید زیاد هست ما توان تهیه کردن منابع نداریم
این مسئولین هر کاری دلشون می خواد با جوانان مملکت انجام میدند بدون اینکه به فکر اینده بچه ها باشند.
تابناک جان لطفا پیگیری کنید کنکور 99 نیز برای بچه های نظام قدیم سوال جداگانه طرح شود. لطفا خواسته ما دانش اموزان به مسئولین برسانید وگرنه برای دفاع از حق خودمون فریاد بکشیم و حنجره خود را پاره کنیم هیچ مسئولی صدای ما را نخواهید شنید لطفا شما ما را دریابید.
لطفا موضوع کنکور 99 برای سوال جداگانه برای نظام قدیم پیگیری و به دانش اموزان اطلاع دهید. با سپاس
خواهشا حمایتمون بکنید آخه چیز زیادی که نمی خوایم فقط طرح دو نوع سوال
سلام. کاش میشد سال 99 دو نوع سوال طرح بشه ولی داوطلبان حق انتخاب داشته باشند. چنین چیزی ممکنه اتفاق بیفته؟من خودم نظام قدیم هستم اما به شدت تمایل دارم کنکور نظام جدید بدم. چون مطالب در نظام جدید خیلی کمتر و ساده تر شده. از طرفی شاید کسانی باشند که بخواند از الان برای 89 شروع کنند. با این اوضاع سردرگم میشند که چی بخونند. حق انتخاب وجود داشت عالی میشد
لطفا به داوطلبان حق انتخاب بديد. من نظام قديم هستم ولی تمايل دارم یال 99 كنكور نظام جدید بدم. کاش حق انتخاب داشته باشیم
قبلا گفته شده بود برای سال 99 فقط یک نوع سوال و اون هم نظام جدید طرح میشه. الان تکلیف داوطلبانی که برای 99 منابع نظام جدید اماده کردند چیه؟ اگه به اجبار مجبور بشند کنکور نظام قدیم بدند نمیشه که. عده ای با تصور اینکه به کنکور 98 نمیرسند شروع کردند منابع نظام جدید رو برای 99 بخونند. حالا اگر مجبور بشند 99 هم کنکور نظام قدیم بدند تمام برنامه هاشون به هم میریزه. کاش اگر دو نوع سوال مطرح شد حق انتخاب داده بشه و هر کس هر نظامی رو دوست داشت انتخاب کنه. خواهش میکنم رسیدگی کنید. اینده مردم بازیچه نیست که هر روز یه تصمیمی میگیرند. لطفا به گوش مسئولین برسونید.
تابناک لطفا در مورد دادن حق انتخاب در کنکور99پیگیر باشید.پس تکلیف ما که به مصوبه شهریورماه پایبند بودیم و هزینه میلیونی خرج خرید کتابای نظام جدید کردیم چی میشه؟من داوطلب کنکور99بودم و منابع جدید رو خریدم چطور روم میشه طبق این مصوبه که میگن اجبارا هرکس نظام خودش رو امتحان بده من از خانوادم باز پول ئاسه کتابای نظام قدیم بخام.ممنون اگر پیگیری کنید که چطور میگن ما همه جوانب رو سنجیدیم ولی ما رو در نظر نگرفتند؟؟؟؟؟؟؟
سلام
چرا یکم به فکر ما کنکوری ها نیستین..
دانش اموزان عزیز نظام قدیم
کتابهای نظام جدید از کتابهای شما خیلی آسونتر هست بهترین کار این هست که خواهان سوالات انتخابی باشید که هر داوطلب با هر سوالی که میخواد امتحان بده
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان
آخرین اخبار