بازدید 3028

کاهش میانگین سنی استانداران

سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد که میانگین سنی استانداران 8 سال کاهش یافت.
کد خبر: ۸۶۶۰۳۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۱۶:۲۲ 02 January 2019

سخنگوی وزارت کشور اعلام کرد که میانگین سنی استانداران 8 سال کاهش یافت.

به گزارش ایسنا، سید سلمان سامانی با اشاره به اجرای قانون منع بکارگیری بازنشستگان در وزارت کشور اظهارداشت: با تصویب اصلاحیه قانون منع بکارگیری بازنشستگان ما مکلف شدیم که در مهلت مقرر شده ۱۴ استاندار، ۱۱ معاون استاندار، ۵ فرماندار، ۱۲ نفر از مدیران در ستاد وزارت کشور و ۱۲ نفر هم از مدیران در ستاد استانداری‌های سراسر کشور را که مشمول ممنوعیت مقرر در این قانون بودند با افراد جدید جایگزین کنیم.

وی افزود: لازم می دانم از خدمات و زحمات همه این عزیزان که در شروع به کار دولت به دعوت ما پاسخ مثبت دادند و در یک سال و نیم گذشته هم انصافا منشأ خدمات ارزشمندی بودند صمیمانه تشکر کنم.

قائم مقام وزیر کشور در امور مجلس و هماهنگی استانها تصریح کرد: این قانون مانند سایر قوانین، در راس مهلت مقرر شده در تمامی دوایر وزارت کشور، علیرغم پیچیدگی‌ها و اهمیت کار این وزارتخانه اجرایی شد و امروز هم پروسه انتخاب استانداران موضوع این قانون به اتمام رسید.

سامانی با بیان اینکه رویکرد وزیر کشور در انتصاب افراد جدید جوانگرایی مبتنی بر کارآمدی اثبات شده، به عبارت دیگر جوانگرایی ضابطه‌مند بوده است، گفت: با تغییراتی که در استانداران ایجاد شد به صورت میانگین سن استانداران حدود 8 سال کاهش پیدا کرد.

وی اضافه کرد: کاهش میانگین سن استانداران با رعایت شاخص‌هایی همچون اطمینان از باور و توانایی فرد در اجرای سیاست های دولت تدبیر و امید، توان ایجاد هماهنگی در دستگاه های اجرایی و همگرایی در فعالین سیاسی، اجتماعی، فرهنگی و اقتصادی استان، شناخت کافی نسبت به جایگاه استانداری و مسائل و مشکلات استانی که مسئولیت آن را به عهده می‌گیرند و شاید مهمتر از همه اینها برخورداری از سلامت نفس بوده است.

سخنگوی وزارت کشور تاکید کرد: در این دور از تغییرات نگاه وزیر کشور توجه به مدیرانی است که در بدنه وزارت کشور طی طریق کردند و آماده هستند که امروز مسئولیت‌های بزرگتری را متقبل بشوند، این نگاه در سلسله مراتب وزارت کشور از استانداری‌ها، فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها تا دهیاریهای سراسر کشور تسری پیدا خواهد کرد با این ملاحظه که اعتقاد داریم حفظ و ارتقای سرمایه انسانی پیش شرط پیشرفت و توسعه کشور است.

سامانی از برگزاری همایش استانداران سراسر کشور در روزهای آتی خبر داد و گفت: در این همایش سیاست‌های دولت و برنامه های پیش رو برای اداره کشور تشریح خواهد شد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هفدهم رمضان