بازدید 4501

روایت نماینده زاهدان از حادثه مدرسه اسوه حسنه

کد خبر: ۸۶۵۷۵۰
تاریخ انتشار: ۱۲ دی ۱۳۹۷ - ۰۰:۲۰ 02 January 2019

نماینده مردم زاهدان در مجلس شورای اسلامی جزئیاتی از حادثه آتش سوزی مدرسه دخترانه در زاهدان را تشریح کرد.

به گزارش ایسنا، حسینعلی شهریاری در حاشیه جلسه علنی صبح امروز (سه‌شنبه) مجلس در جمع خبرنگاران اظهار کرد: روزی که حادثه آتش سوزی در مدرسه اسوه حسنه در زاهدان اتفاق افتاد ناظم و مدیر مدرسه داخل مدرسه نبودند. خدمتکاری آمده بود که داخل بخاری نفت بریزد، باید ابتدا بخاری را خاموش می‌کرد. او همچنین گالن نفت را کنار بخاری گذاشت و انفجار گالن نفت بود که منجر به این حادثه شد.

وی با بیان اینکه بازرس‌های آموزش و پرورش کارشان را درست انجام نداده بودند یادآور شد که طبق بخشنامه آموزش و پرورش نباید بخاری نفتی در مدارس وجود داشته باشد. این مدرسه هم غیر انتفاعی بوده و مدرسه غیر انتفاعی که از مردم پول می‌گیرد باید تمام ضوابط را رعایت کند.

شهریاری ادامه داد: والدین یکی از بچه‌هایی که در این حادثه سوخته سال قبل یک چراغ دست دوم ژاپنی به مدرسه اهدا کرده و امسال هم روز قبل حادثه گفته بود که آمادگی این کار را دارد اما مدرسه این موضوع را پیگیری نکرده بود.

شهریاری با بیان اینکه دو نفر از مسئولان مدرسه برای پیگیری حادثه در بازداشت هستند تصریح کرد: خود آقای وزیر هم قرار است تخلفات تمام افرادی که در این زنجیره هستند را بررسی کند.

رئیس کمیسیون بهداشت و درمان مجلس در پاسخ به سوال دیگری در خصوص استعفای وزیر بهداشت و انتشار اخباری مبنی بر تعیین سرپرست برای این وزارتخانه از این موضوع ابراز بی اطلاعی کرد و گفت:‌ در این مقطع جابجایی وزیر مشکلی را حل نمی‌کند. ضمنا ابتدا رئیس جمهور باید استعفا را بپذیرد و بعد برای این وزارتخانه سرپرست بگذارد.

سلام پرواز
خیرات نان
بلیط اتوبوس
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
مطالب مرتبط
برچسب منتخب
# ماه رمضان # عید نوروز # جهش تولید با مشارکت مردم # دعای روز هجدهم رمضان # شب قدر