بازدید 18259
۵
آخرین تحولات خاورمیانه؛

هشدار آمریکا به عربستان و امارات/ نامه رئیس جمهور عراق به بشار اسد/ رایزنی تونس و الجزائر درباره دعوت از «بشار اسد» به اجلاس آتی سران عرب/ نشست مقامات روسیه و ترکیه درباره سوریه در مسکو

هشدار آمریکا به عربستان و امارات، رایزنی تونس و الجزایر درباره دعوت از «بشار اسد» به اجلاس آتی سران عرب، توافق عراق و اردن درباره ایجاد منطقه صنعتی مشترک و نشست مقامات روسیه و ترکیه درباره سوریه در مسکو از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به نامه رئیس جمهور عراق به بشار اسد نیز اشاره کرد.
کد خبر: ۸۶۴۸۰۷
تاریخ انتشار: ۰۹ دی ۱۳۹۷ - ۰۹:۰۰ 30 December 2018

هشدار آمریکا به عربستان و امارات، رایزنی تونس و الجزایر درباره دعوت از «بشار اسد» به اجلاس آتی سران عرب، توافق عراق و اردن درباره ایجاد منطقه صنعتی مشترک و نشست مقامات روسیه و ترکیه درباره سوریه در مسکو از جمله مهم ترین خبرها و رویدادهای مرتبط با خاورمیانه در 24 ساعت گذشته بوده اند. در این میان، باید به نامه رئیس جمهور عراق به بشار اسد نیز اشاره کرد.

به گزارش «تابناک»؛ فالح الفیاض، مشاور امنیت ملی عراق، پیام عادل عبدالمهدی نخست وزیر عراق را تقدیم بشار اسد رئیس جمهوری سوریه کرد.

بر اساس گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، ‌این پیام بر محور توسعه روابط میان دو کشور و اهمیت ادامه هماهنگی میان آنها در تمام زمینه‌ها به ویژه در خصوص مبارزه با تروریسم و همکاری موجود در این زمینه به ویژه در مرزها میان دو طرف متمرکز است.

بشار اسد در دیدار با فالح الفیاض (گزینه عادل عبدالمهدی برای تصدی وزارت کشور عراق)، بر اهمیت روابط خوب با کشور برادر عراق و همکاری موجود در زمینه مبارزه با تروریسم به عنوان عامل قدرت برای دو کشور در جنگ آنها با تروریسم و نیز اهمیت ادامه این همکاری و هماهنگی تا نابودی آخرین کانون‌های تروریسم در برخی مناطق عراق و سوریه تأکید کرده است.

در دیدار الفیاض و اسد، دو طرف درباره تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی به تبادل نظر پرداختند به طوری که اسد تأکید کرد، تحولات مثبتی که منطقه به ویژه در زمینه بازگشت امنیت و ثبات به بیشتر شهرهای سوریه و عراق شاهد بوده، تأکید می‌کند که اراده ملت‌های منطقه در حفظ حاکمیت کشورهایشان، قوی‌تر از طرح‌های خارجی بود.

هشدار آمریکا به عربستان و امارات/  نامه رئیس جمهور عراق به بشار اسد/ رایزنی تونس و الجزائر درباره دعوت از «بشار اسد» به اجلاس آتی سران عرب/ نشست مقامات روسیه و ترکیه درباره سوریه در مسکو

الفیاض هم در این دیدار گفت، موفقیت ملت عراق در رویارویی با تروریسم و پیروزی‌هایی که سوریه به دست آورد و توانست امنیت را به بیشتر خاک خود بازگرداند و تروریسم را نابود کند که آخرین آن، ورود ارتش سوریه به منبج بود، نشانه‌‌ها و بشارت‌های خیر برای تمام منطقه است.

بر اساس بیانیه سوریه، در این دیدار به روابط دو کشور برادر اشاره و بر ضرورت توسعه آن در زمینه‌های مختلف در راستای خدمت به منافع ملت‌های سوریه و عراق تأکید شد.

هشدار آمریکا به عربستان و امارات

روزنامه الاخبار نوشت: اداره هواپیمایی فدرال آمریکا به عربستان سعودی و امارات درباره حمله با موشک‌های بالستیک و پهپادها از سوی یمن هشدار داد.

پایگاه اینترنتی روزنامه الاخبار لبنان، اداره هواپیمایی فدرال آمریکا «FAA» «تهدید‌های حوثی‌ها» را جدی می‌داند. به همین دلیل بار‌ها از عربستان سعودی و امارات خواست بیانیه‌های هشدارآمیز به شرکت‌های هواپیمایی بدهند و توجه آن‌ها را به احتمال حمله به هواپیما‌ها جلب کنند و از آن‌ها بخواهند هنگام عبور از آسمان عربستان و امارات آمادگی کامل داشته باشند و بیشترین تدابیر احتیاطی را در پیش گیرند تا از بروز فجایع جلوگیری کنند.

این منابع افزودند، «FAA» معمولا از کشور‌هایی که در معرض چنین حملاتی قرار دارند می‌خواهد، بیانیه هشدارآمیز صادر کنند و این «نخستین گام است و اگر این کشور‌ها با انجام این دستورالعمل‌ها برای تأمین امنیت مخالفت کنند، این اداره خودش بیانیه‌های هشدارآمیز را برای همه شرکت‌های هواپیمایی صادر می‌کند.»

رایزنی تونس و الجزائر درباره دعوت از «بشار اسد» به اجلاس آتی سران عرب

برخی منابع گزارش دادند، «الباجی قائد السبسی» رئیس‌جمهور تونس مشاور خود «الحبیب الصید» را به الجزائر اعزام کرده تا درباره امکان دعوت از بشار اسد برای شرکت در اجلاس آتی سران عرب، با مقامات الجزائر رایزنی کند.

الصید در دیدار با «عبدالعزیز بوتفلیقه» رئیس‌جمهور الجزائر پیام مکتوب قائد السبسی را به وی تقدیم کرده که مربوط به رایزنی دو کشور درباره آمادگی برای برگزاری اجلاس سران عرب در ۳۱ مارس در پایتخت تونس است.

السبسی در این پیام خود از مقامات الجزائر خواسته است تا دیدگاه و پیشنهادهای خود درباره برگزاری این اجلاس را اعلام کنند.

هشدار آمریکا به عربستان و امارات/  نامه رئیس جمهور عراق به بشار اسد/ رایزنی تونس و الجزائر درباره دعوت از «بشار اسد» به اجلاس آتی سران عرب/ نشست مقامات روسیه و ترکیه درباره سوریه در مسکو

به نوشته روزنامه «القدس‌العربی»، هرچند الصید به محتوای گفت‌وگوهای خود با مقامات الجزائر اشاره‌ای نکرده است، برخی منابع می‌گویند، دو طرف امکان دعوت از بشار اسد برای شرکت در این اجلاس و پایان دادن به تعلیق عضویت وی در اتحادیه عرب را بررسی کردند.

«خمیس الجهیناوی»، وزیر خارجه تونس اخیرا گفته بود، تنها برای امارات و عربستان دعوتنامه جهت شرکت در اجلاس آتی سران عرب ارسال شده است.

«حسم زکی»، معاون دبیرکل اتحادیه عرب نیز هفته گذشته گفت: هیچ توافقی در اتحادیه عرب درباره بازنگری در تعلیق عضویت سوریه در اتحادیه عرب نشده است.

توافق عراق و اردن درباره ایجاد منطقه صنعتی مشترک

عادل عبدالمهدی، نخست وزیر عراق پس از دیدار با عمرالرزاز همتای اردنی خود از توافق میان اردن و عراق برای ایجاد منطقه صنعتی مشترک خبر داد.

وی افزود: همکاری اقتصادی و تجاری میان عراق و اردن افزایش خواهد یافت. ما درباره ایجاد منطقه صنعتی مشترک به مساحت ۲۴ کیلومتر مربع توافق کردیم.

هشدار آمریکا به عربستان و امارات/  نامه رئیس جمهور عراق به بشار اسد/ رایزنی تونس و الجزائر درباره دعوت از «بشار اسد» به اجلاس آتی سران عرب/ نشست مقامات روسیه و ترکیه درباره سوریه در مسکو

نخست وزیر عراق همچنین از توافقات انجام شده در زمینه امور گمرگی با اردن خبر داد و بیان کرد: عراق با اردن متفق است که راهکار سیاسی تنها راه پایان بحرانهای منطقه است.

عمر الرزاز نخست وزیر اردن نیز از توافق بغداد و امان درباره صدور نفت عراق از طریق بندر عقبه اردن خبر داد.

نشست مقامات روسیه و ترکیه درباره سوریه در مسکو

مذاکرات مقامات ارشد ترکیه و روسیه درباره سوریه و خروج نیروهای آمریکا از این کشور در مسکو برگزار شد.

به گزارش خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو، وزیر خارجه ترکیه، اظهاراتی را در جریان نشست فرمت 2 + 2 در مسکو مطرح کرد و گفت: ما با روسیه در قالب مذاکرات آستانه همکاری نزدیکی داریم و تاکنون به پیشرفت‌های چشمگیری دست یافته‌ایم.

وی ادامه داد: ما اکنون برای بررسی آخرین تحولات سوریه به روسیه آمده‌ایم. در این دیدار درباره این‌که چه همکاری‌هایی می‌توانیم در آینده در حوزه سوریه داشته باشیم، گفت‌وگو خواهیم کرد.

چاووش ‌اوغلو اظهار کرد: رجب طیب اردوغان، رئیس جمهوری کشورمان نیز به روابط با روسیه اهمیت ویژه‌ای قائل است.

وزیر خارجه ترکیه افزود: درباره مسأله سوریه ما پشتیبانی بسیار خوبی با روسیه داریم و به همین دلیل پیشرفت خوبی در روند سیاسی در دیگر عرصه‌ها به وجود آمده است.

همچنین سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه اعلام کرد: در این جلسه توافق ادلب و اقدامات انجام شده در این باره بررسی شده و همچنین مسأله خروج نیروهای آمریکا از سوریه از دیگر محورهای نشست است.

در این نشست از طرف ترکیه، مولود چاووش‌اوغلو وزیر خارجه، خلوصی آکار وزیر دفاع، هاکان فیدان رئیس سازمان اطلاعات ملی ترکیه و از طرف روسیه سرگئی شویگو وزیر دفاع، سرگئی لاوروف وزیر خارجه روسیه، نماینده ویژه روسیه در امور سوریه، والری گراسیموف رئیس ستاد مشترک ارتش روسیه حضور دارند.

تور تابستان ۱۴۰۳
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
نظرات بینندگان
غیر قابل انتشار: ۰
در انتظار بررسی: ۰
انتشار یافته: ۵
کدام کشور پاسخگوی آن همه خون به ناحق ریخته کودکان زنان و مردانی که از کشورشان دفاع می کنند خواهد بود. چه کسی جوابگوی آن همه خرابی ها آوارگی ها کودکانی امثال آیلان ها در سوریه خواهد بود؟ کدام مدعی حقوق بشر است که می گوید من جبران می کنم؟ آقایان خانم ها ما آزادی نمی خواهیم ما دمکراسی نمی خواهیم ما حقوق بشر نمی خواهیم شماها مثل انسان زندگی کنید با اون حقوق بشرتان. چرا ما را رها نمی کنید؟
پاسخ ها
ناشناس
| Germany |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
قاطی کردید!
ناشناس
| Iran (Islamic Republic of) |
۱۳:۴۴ - ۱۳۹۷/۱۰/۰۹
اگه منظورت امریکاست یا هر کشور اروپایی یا کانادا حتما بایت اشتباهات و سبب خون ریزی ها و خرابی ها عذرخواهی می کنند فقط بگو کجا ؟ از چه طریقی؟ چگونه؟ با چه کسی؟و...
سوریه باید شرکت خود را در نشست آتی اتحادیه عرب به این مسئله مشروط کند که اعضای اتحادیه توضیح دهند چرا عضویت این کشور را تعلیق کردند
باید هوشیار باشیم . ممکن است به عمد یک هواپسمای مسافربری را در عربستان وامارات سرنگون کنند و با نسبت دادن آن به سلاحهای ایرانی انصارالله ، زمینه را برای جنگ عربستان و امارات با ایران فراهم کنند ...
برچسب منتخب
# حمله به کنسولگری ایران در سوریه # جهش تولید با مشارکت مردم # اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل