بازدید 13284

تغذیه در هفته سی و یکم بارداری

کد خبر: ۸۶۴۶۷۳
تاریخ انتشار: ۰۸ دی ۱۳۹۷ - ۱۴:۳۸ 29 December 2018

در هفته سی و یکم بارداری احتمال ابتلا به انواع بیماریهای غیرمرتبط با بارداری بیشتر است. در هفته سی و یکم بارداری سیستم ایمنی تحت فشار است تا از جنین محافظت کند به همین دلیل کارشناسان پیشگیری از بیماریها با تغذیه مناسب را توصیه میکنند.

دریافت مایعات مناسب در هفته سی و یکم بارداری

در یک دوره زمانی کوتاه مدت، مایعات هم تراز مواد غذایی جامد مهم هستند به خصوص اگر آب بدن به خاطر تب، آبریزش بینی، استفراغ یا اسهال کم شده باشد. به همین دلیل پزشکان توصیه میکنند در هفته سی و یک  بارداری خانم بارداری هر یک ساعت دست کم یک فنجان آب یا هر نوشیدنی دیگری بنوشد. در این میان انتخاب آب مرغی که با سبزیجات پخته شده، آب میوه و برخی دمنوشها بیشتر توصیه میشود. در صورت ابتلا به سرماخوردگی در بارداری نوشیدنیهای داغ میتوانند گلودرد را تسکین دهند.

دریافت ویتامین C در بارداری

این ویتامین قویترین درمانگر طبیعی است. بنابراین مصرف میوه‌های غنی از ویتامین C و سبزیجات میتواند تا حدود زیادی از بیماری در هفته سی و یک بارداری پیشگیری کرده و در صورت ابتلا به سرماخوردگی و آنفلوآنزا به روند درمان سریعتر کمک کند. در صورتی که خانم بارداری نمیتواند مرکبات مصرف کند، میتوان به جای آن از انبه، آناناس، طالبی، جعفری خرد شده و گوجه فرنگی برای تامین ویتامین C مصرف کرد.

پیشگیری از بیماری در هفته سی و یک بارداری

قبل از سرماخوردگی بهتر است پیشگیری انجام شود به همین دلیل توصیه میشود در طول بارداری و همچنین از هفته سی و یک بارداری به بعد میوه و سبزیجات در رژیم غذایی روزانه قرار بگیرد. مطالعات نشان میدهد که حداقل 7 مرتبه مصرف میوه و سبزی در روز خطر ابتلا به عفونتهای تنفسی مانند سرماخوردگی و عفونت سینوسها را کاهش میدهد.

تور تابستان ۱۴۰۳
آموزشگاه آرایشگری مردانه
خرید چیلر
تبلیغات تابناک
اشتراک گذاری
برچسب منتخب
# اسرائیل # حمله ایران به اسرائیل # توماج صالحی # خیزش دانشجویان ضد صهیونیست # روز معلم